Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=484462#p484462:37k85xj4 je napisao(la):
Aleksandar1 » 12 Okt 2017 06:52 pm[/url]":37k85xj4].. Sava je kod viseceg pesackog mosta u Sremskoj Mitrovici siroka kao rastojanje od bloka 70 do Ade Medjice, tj
pesacki most o kome pricamo bio bi mnogo duzi nego onaj u SM. To znaci da bi bio najduzi pesacki most u Evropi, ne?
Da, most bi bio na delu Save koji je kod Bloka 70 širi oko 120met. ( 250SM-370NBG)

To ne bi bio preveliki problem ( možda raditi lančani most), ali ipak ne bi bio najduži.
 
Evo primer jednog 'lančanog mosta' na Tisi kod Novog Knjaževca.
Ovde na Savi bi odgovarao nešto uži, a dosta duži lančani most.
 
Има симпатичан пешачки мост у Матарушкој Бањи, исто висећи али ужи. :)
 
Daj da mi damo stari savski most Mataruškoj Banji, a oni nama onaj viseći. Oni to ne bi mogli da odbiju, jer dobijaju i tramvajsku prugu sa njim. ;-)
 
Занимљива идеја, само мост у Матарушкој Бањи нема ни 100 метара :D Ја сам чисто навео овај пример како би мост могао стилски да изгледа :) Свакако би нама између блока 70 и Аде требали виши пилони, виши стубови за пилоне, приступне рампе и већи распон, oтприлике 500 метара како би пилони били отприлике на насипима.
 
Da,trebali bi viši piloni pošto je veći raspon, a za pristupne rampe ima dovoljno mesta.
Piloni možda ne bi morali da budu na nasipu, a raspon između njih bio manji od 500met.

Mogao bi da bude jedan sasvim lep vidseći most, ipak dosta manji od ovog čuvenog :
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=484856#p484856:ls5kqssu je napisao(la):
Дошљак » 14 Okt 2017 10:18 am[/url]":ls5kqssu].. . виши стубови за пилоне, приступне рампе и већи распон,
oтприлике 500 метара како би пилони били отприлике на насипима.
Piloni bi mogli da budu na betonskim stopama u vodi blizu obale, pa bi tako
viseći most bio atraktivniji, a raspon ( otvor mosta) bi bio oko 220met i za
rampe bi trebalo manje prostora na obalama, jer bi delom bile iznad vode.
 
Sad kada je rešeno kakav će most da se gradi :) da se vratim na komunikaciju sa mostom.

GSP uvodi 'Sezonske linije za Adu' i od 5 linija 2 su sa Bežanijske kose i Zemunskog keja i od
9 do 16h na svakoj od ovih linija rade po 2 autobusa, a od 16 do 21h po četiri. Izgradnjom mosta
mogu da se ukinu te dve linije i uvede expres-linja od opštine NBG do Ade sa ova četiri stajališta :
 
Mislim da bi Zaricev Most dosao do najboljeg moguceg izrazaja, kad bi, zapravo, bio na samom Savskom jezeru. Otprilike po sredini Ade, posto bi takav most pesacima i tockasima duplo skratio put s jedne na drugu stranu kupalista.
Tako bi najvise bio posmatran i slikan sa strane i iz blizine, najavise koriscen, a do Novog Beograda moze nov da se projektuje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485484#p485484:37rxseyh je napisao(la):
Drakche » 17 Okt 2017 06:50 am[/url]":37rxseyh]Mislim da bi Zaricev Most dosao do najboljeg moguceg izrazaja... kad bi bio na samom Savskom jezeru...
Ovaj predlog za novu lokaciju SSM sam prebacio na odgovarajuću temu :
viewtopic.php?p=485486#p485486

Na ovoj lokaciji "Ada-Blok70" mogao bi da se prebaci Zarićev most samo ako
ne bude premešten negde na Moravu, Tisu ili već negde gde više odgovara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485484#p485484:3gv6u08d je napisao(la):
Drakche » Uto Okt 17, 2017 6:50 am[/url]":3gv6u08d]Mislim da bi Zaricev Most dosao do najboljeg moguceg izrazaja, kad bi, zapravo, bio na samom Savskom jezeru. Otprilike po sredini Ade, posto bi takav most pesacima i tockasima duplo skratio put s jedne na drugu stranu kupalista.
Tako bi najvise bio posmatran i slikan sa strane i iz blizine, najavise koriscen, a do Novog Beograda moze nov da se projektuje.
Prvo, bio bi preglomazan.
Drugo, odvratno bi izgledalo.
Treće, korist bi bila minimalna.

Jedini drumski most koji bih prihvatio preko Ade (dakle da ide preko, odnosno iznad jezera, plaža i šume) jeste ako bi on služio da spoji Novobeogradsku stranu sa Čukaričkom petljom. Inače svaki vid kolovoza iznad Savskog jezera koji neće dosezati do NBG je čist overkill što bi rekli Ameri.

Dakle može ona varijanta da spaja kraj Ade sa Blokovima, i to samo za pešake, bicikle i vozila hitnih službi. Ali da ide preko samog jezera, to je već preterivanje. Za prelazak preko tog jezera sasvim bi bio dovoljan i jedan mnogo manji i jednostavniji montažni mostić. Ako uopšte ima preke potrebe za time, a ja mislim da i nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485535#p485535:7mf1e0lq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Okt 2017 01:01 pm[/url]":7mf1e0lq]Jedini drumski most koji bih prihvatio preko Ade (dakle da ide preko, odnosno iznad jezera, plaža i šume)
jeste ako bi on služio da spoji Novobeogradsku stranu sa Čukaričkom petljom...
I ovaj post sam prebacio na odgovarajuću temu, malo povedite računa o naslovu teme.
viewtopic.php?p=485542#p485542]dragan » 17 Okt 2017 01:41 pm

Dakle, ovde se samo razmatra potreba za povezivanjem Ade Ciganlije i Novog Beograda.
 
Izmedju blokova 70 i 70a se nalazi okretnica i manji parking koji bi mogao i da se

proširi kako bi se omogućilo većem broju budućih pešaka preko mosta da se parkiraju.
 
Mislim da bi toj lokaciji najvise odgovarao neki lep, ali nenametljiv most, kao ovaj:

nrg-bridge-H-smaller-1200x800.jpg


http://stewartinc.com/portfolio-post/el-5100ia-neuse-river-greenway-trail-suspension-bridges/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485669#p485669:9ieiasbp je napisao(la):
Aleksandar1 » 17 Okt 2017 10:47 pm[/url]":9ieiasbp]Mislim da bi toj lokaciji najvise odgovarao neki lep, ali nenametljiv most, kao ovaj:
To je stvarno interesantan i lep mostić, ali ovde treba jedan 'ozbiljan' most koji je
veći, viši i duži, jer je i veći raspon preko Save, tj.međunarodnog plovnog puta.

Znači da mora da bude 'nametljiv' :) odnosno uočljiv i atraktivan, a o lepoti će
odlučiti kakvo će biti pobedničko rešenje na raspisanom konkursu za ovaj most.

Ovde sam uradio skicu sa dva pilona na betonskim postoljima pored obale u reci :
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485697#p485697:1sehzgyj je napisao(la):
dragan » Wed Oct 18, 2017 6:17 am[/url]":1sehzgyj]
Znači da mora da bude 'nametljiv' :) odnosno uočljiv...

Ne mora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485697#p485697:2dzucbrz je napisao(la):
dragan » 18 Okt 2017 07:17 am[/url]":2dzucbrz]..Znači da mora da bude 'nametljiv' :) odnosno uočljiv i atraktivan, a o lepoti će
odlučiti kakvo će biti pobedničko rešenje na raspisanom konkursu za ovaj most.
Možda i ne mora da bude 'nametljiv' (ma šta to značilo), ali će svakako biti uočljiv, jer će biti
raspon između pilona ~220met., prilazne rampe ~100met., visina pilona ~50met., visina iznad
vode 14-15met., dok će širina mosta biti 5-6met. tako da će to biti jedan 'lep' viseći most. :)
 
Ako bi se jednog dana gradio pjesacko-biciklisticki most izmedju NBG i Ade, mislim da bi bolja lokacija bila u produzetku Gandijeve ulice i preko Ade Medjice. Iz dva razloga

1) Jeftinija konstrukcija, jer je sirina rijeke na plovnom putu, izmedju NBG i Ade Medjice znatno kraca. izmedju Ade Medjice i Ade Ciganlije nije plovni put i tu bi mogla ici znatno niza konstrukcija ali cak nasip
2) Ada Medjica bi postala pristupacnija i otvorila bi se mogucnost njenog boljeg iskoristenja.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486087#p486087:15ga2m9a je napisao(la):
RioBL » 19 Okt 2017 08:14 pm[/url]":15ga2m9a]..1) Jeftinija konstrukcija, jer je sirina rijeke na plovnom putu, izmedju NBG i Ade Medjice znatno kraca...
2) Ada Medjica bi postala pristupacnija i otvorila bi se mogucnost njenog boljeg iskoristenja.
Ukupno rastojanje od NBG preko Međice do Ade je ustvari duže za ~200met, pa bi i
troškovi za dva mosta i put preko Međice bili veći od izgradnje po mojem predlogu.

Zatim, to je dalje od Centra NBG i Zemuna, pa su i tu veći troškovi dolaska na Adu.
A, adu Međicu bi trebalo očuvati u ovakvom stanju, kao jednu malu prirodnu oazu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486087#p486087:1n2f2oi4 je napisao(la):
RioBL » 19 Okt 2017 08:14 pm[/url]":1n2f2oi4].. izmedju Ade Medjice i Ade Ciganlije nije plovni put i tu bi mogla ici znatno niza konstrukcija ali cak nasip.
Neću ni da komentarišem ideju o nasipu, a 'niža konstrukcija' košta samo nešto malo manje.
Graditi 2 mosta,viši i niži, preko Save i umesto 2 raditi 4 pristupne rampe nije racionalno.

Na celoj Medjici su splavovi i kućice, pa tamo dolaze samo vlasnici i njihovi gosti, a
nepozvani novobeogradjani, zemunci i surčinci nemaju tamo šta da traže, jer nema
plaže, terena za rekreaciju/šetnju i ostalog kao na mnogo većoj susednoj Ada Ciganliji.

Most izmedju Ade i Bloka 70 ne bi bio preterano skup za gradsku kasu, a omogućio bi
desetinama hiljada beogradjana mnogo lakši i brži dolazak i boravak na Adi Ciganliji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486104#p486104:21jt6kkp je napisao(la):
dragan » Thu Oct 19, 2017 8:23 pm[/url]":21jt6kkp]
Ukupno rastojanje od NBG preko Međice do Ade je ustvari duže za ~200met, pa bi i
troškovi za dva mosta i put preko Međice bili veći od izgradnje po mojem predlogu.

Da, ukupni put je duzi za oko 200m ali je put preko vodene prepreke duzi za samo 50m. Ostalih 150m razlike je put na Adi Medjici. Sem toga, ako poredimo samo deonice preko plovnog puta, deonica kod Ade Medjice je kraca za 100m.

Glavninu troskova kod izgradnje eventualnog mosta bi progutali troskovi mosta preko plovnog puta, jer tu most treba da je odgovarajuce visine. Kad poredis ta dva mosta onda razlika od 100m (50%) je znacajna. 220m kod Medjice vs 320 kod bloka 70.

Zatim, to je dalje od Centra NBG i Zemuna, pa su i tu veći troškovi dolaska na Adu.
A, adu Međicu bi trebalo očuvati u ovakvom stanju, kao jednu malu prirodnu oazu.

Za koga oazu? Za vlasnike splavova i sojenica? Ja sam mislio da Ada Medjica treba da je opste javno dobro, na korist SVIM ljubiteljima rijeke.

Neću ni da komentarišem ideju o nasipu, a 'niža konstrukcija' košta samo nešto malo manje.

Zasto da ne komentarises nasip? jeftinije je i efikasnije nasuti i ostaviti cijev u nasipu za protok vode ili napraviti kratki most dovoljne duzine za prolaz manjih plovila. I kako znas da niza konstrukcija kosta "samo nesto malo manje". Koliko manje? 100 dinara?
 
Ne podržavam ideju.

Most Miladina Zarića je opstao na svom mestu i posle Švaba ( iako ga oni postaviše ) i posle Tita i posle svih nesposobnjakovića od Tita do danas, koji nisu bili u stanju da postave poštenu podlogu i prefarbaju most bar jednom u tri godine, a nadživeće, iskreno se nadam i ove lopurde koje misle da je Zemlja počela da se okreće otkad oni dođoše na vlast. On treba da ostane upravo tamo gde je sada, a ako je nekome do proširenja ulice, neka pravi identičan poput blizanaca, koji čine "Brankov most". Ovaj most je, zajedno sa kompleksom Starog Sajmišta, stravični podsetnik i opomena šta smo doživeli i preživeli i protiv čega treba da se neprekidno borimo.

Drugo, Srbija je zemlja u kojoj u 2017. i dalje postoje skele i postoje mostovi sa drvenim patosom na saobraćajnicama ( Orlovat npr.), gde postoje desetine mostova sa nemogućnošću da se na njima mimoiđu dva automobila ( Osečina, mostovi na putu Valjevo-Kosjerić, čini mi se i Titel, Svilajnac, Varvarin ), gde državljani Srbije svakog dana moraju da prolaze kroz teritoriju druge države da bi došli na posao, školu, na pijacu, u bolnicu ( Sjeverin, Neštin itd. ), a ovde se vodi diskusija o tome da se most postavi da bi biciklisti i kupači mogli da prelaze na Adu, da zaboga, ne obilaze previše, pa da se ne umore.
 
Vrh