Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

а што онда не распишу тендер и набаве 10так нових аутовагона. ено, Братство из Суботице прави Hccrrs, па нека од њих поруче. ваљда им је то боље, него да више крпе гузицу сечењем ушију?
 
Mislim da moze i neko drugi da to izremontuje nemora gosa
 
Problem je što je bio tender za remont i modernizaciju 10 Z1, 9 kušeta i 6 autovagona koji je dobila Goša. Od toga je urađeno samo par Z1 vagona, jedan broj vagona dopremljen u Gošu, neki započeti, neki nezapočeti, stoje tamo. Iz neke dosadašnje prakse bih rekao da će ti vagoni tamo istruliti...
 
Тако је то кад држава даје белосветском шљаму даупропашћује перспективна предузећа.
 
Tesko da ce dopustiti da Z1 istrule, ipak su to vagoni koji su kostali milion evra kad su bili nabavljeni 99te.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507082#p507082:3ujf2jna je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jan 09, 2018 9:34 pm[/url]":3ujf2jna]Tesko da ce dopustiti da Z1 istrule, ipak su to vagoni koji su kostali milion evra kad su bili nabavljeni 99te.

2 Z1 restorana već trule uveliko godinama, zašto ne bi pustili i par klasa...
 
Pa trule upravo iz razloga sto su vagoni restorani i sto ih vise ni ne ubacuju.
jedino ubacuju onog treceg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507114#p507114:3abpkzwx je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jan 09, 2018 11:16 pm[/url]":3abpkzwx]Pa trule upravo iz razloga sto su vagoni restorani i sto ih vise ni ne ubacuju.
jedino ubacuju onog treceg.

Treći ubacuju jer su ga remontovali pre 3-4 godine. I on će da truli kad mu istekne revizija...
 
Iz Vecernjih Novosti od 11 januara, sokantno!

"PROKOP" NEPODESAN ZA AUTO-KOMPOZICIJE: Voz ka Baru će ići sa trošnog "Topčidera"?!
Z. Radović | 11. januar 2018. 17:23 | Komentara: 0
"Srbija voz" uređuje Topčider za međunarodne polaske, jer u stanici "Beograd centar" ne mogu da se pune auto-kompozicije. Sada nije moguće obezbediti adekvatan prilaz za vozila

OD prvog dana jula, umesto sa Glavne železničke stanice u Beogradu, putnici koji idu za Bar na voz će se ukrcavati u Topčideru. Preduzeće "Srbija voz" ovih dana je angažovalo radnike koji "šminkaju" i uređuju stanicu, koja nije u funkciji već decenijama. Njeni koloseci su prinudno rešenje, jer auto-vozovi, koji su deo svake kompozicije koja putuje ka Jadranskom moru, ne mogu da se napune na novoj stanici "Beograd centar". Iako je "Prokop" projektovan pre više od 40 godina, sve ovo vreme niko nije razmišljao da li je dovoljno funkcionalan, pa sada na ovom mestu ne mogu da se ukrcaju automobili, jer nije moguće obezbediti adekvatan prilaz za njih.

Vršilac dužnosti direktora "Srbija voza", Jugoslav Jović, kaže da se još razmatra mogućnost da i ostali međunarodni vozovi kreću sa ovog mesta, ali bi jedino za voz za Solun to bilo lako izvodljivo, jer bi nastavio u istom pravcu ka jugu, dok je za polaske ka severu ova stanica neadekvatna.
PROČITAJTE JOŠ - U vozovima stjuardese, a na noćnim linijama stjuardi
- Voz ka Budimpešti bi morao da ode do Rakovice, pa da se tamo zakači nova lokomotiva i da se vrati ka "Prokopu", a zatim da nastavi ka Novom Sadu i dalje - objašnjava Jović. - Topčider će biti početna, odnosno krajnja stanica za dnevni i večernji međunarodni voz za Bar i u njoj će se obavljati utovar i istovar praćenih automobila. Ovaj voz u svom sastavu ima kola sa sedištima, spavaća i kušet kola. Naknadno će biti doneta odluka da li će i međunarodni vozovi za Solun, Sofiju, Ljubljanu i Budimpeštu polaziti odavde ili iz "Beograd centra". Sastavljanje, namirenje, održavanje i čišćenje svih vozova obavljaće se u TPS "Zemun".
Jović smatra da Topčider nije najsrećnije, ali da je u ovom trenutku najbolje rešenje za start vozova za Bar, zbog utovara automobila.

Jugoslav Jović, v.d. direktora "Srbija voza"
Svi koji dolaze kolima moraju stići nekoliko sati ranije da bi se automobili ukrcali u DDM kola, koja se posle kače na putnički voz. Njihov problem će biti dokolica, jer u okolini nekadašnje dvorske stanice nema gotovo nikakvih sadržaja. Nijedne trafike, ni kafića, menjačnice. Još manji komfor od njih imaće građani koji putuju bez kola, jer do ove stanice trenutno ne saobraća nijedan autobus, a jedino prevozno sredstvo u blizini je linija tramvaja "3".

- Tražićemo od Gradskog saobraćajnog preduzeća da uvedu bar jednu autobusku liniju ili neku vrstu kombi prevoza, kako bi se putnicima olakšao pristup - navodi Jović. - U letnjoj sezoni u vozu za Bar bude i do 300 ljudi i uvek su popunjena gotovo sva mesta.
Da bi se stara stanica dovela u red biće potrebno oko četiri miliona dinara. Taj novac će biti potrošen za uređenje dva salona, koji su nekad bili ekskluzivni, a danas izgledaju oronulo, sa trulim parketom, oguljenim zidovima i pohabanim nameštajem. Deo za putnike, čekaonica, blagajna i toaleti biće u drugom staničnom objektu.

OD KRALjA DO TITA
STARA zgrada železničke stanice Topčider sagrađena je 1884. godine, kada je puštena u eksploataciju pruga Beograd - Niš.
- Sadašnja zgrada je sagrađena 1931. godine, jer je 1929. izgrađen Beli dvor, rezidencija Karađorđevića - priča Jović. - Stanica Topčider tada dobija na ugledu, postaje kraljevska, odnosno dvorska stanica, prima ugledne putnike, kralja i druge visoke zvaničnike. Posle Drugog svetskog rata u blizini izgrađena je garaža "plavog voza", kojim se vozio Tito.
 
Sad se vidi sav besmisao odluke da se premesti Glavna železnička stanica iz Savskog amfiteatra. Kad neko donese odluku da je bolje imati solitere u centru grada nego Glavnu železničku stanicu, onda je ubijena svaka mogućnost da se normalno putuje vozom iz Beograda. Putnici železnicom u dvomilionskom Beogradu u 21. veku ne mogu da računaju da će imati gradski prevoz kad izađu iz voza na Prokopu ili Topčideru, ne mogu da računaju na čekaonicu na Novom Beogradu, ne mogu da računaju da će naći šalter za kupovinu karata na železničkoj stanici, itd.
 
Na Prokopu postoji skromni salter za izdavanje karata ima daleko pristojniji toalet u odnosu na vecinu stanica glavnu da ne pominjem. Bitno je da se sto pre i sto bolje poveze linijama gradskog prevoza. Dosta dobrih predloga je izneto u temi predlozi linija viewtopic.php?f=18&t=1578&start=3925
 
Igore, složićeš se sa mnom da Prokop nije završen, to je i dalje građevina koja nije dovršena i ne znamo ni kad će biti završena. Ne razumem zašto postoji tolika žurba da se premesti Glavna železnička stanica na nezavršene stanice, kad sam projekat BnV ima rok od 30 godina da se završi. Da su izgradili sav ostali deo Savskog amfiteatra do sada, pa da razumem da hoće da kompletiraju, ali ovako kad nije završeno ni 10 % od predviđene površine stvarno ne razumem.
 
@roland

Slazem se da se poranilo sa gasenjem glavne pogotovo je neverovatno da se nisu potrudili da rese pitanje autobuskih linija koje bi vodile ka Prokop-u.
 
Normalna povezanost Prokopa sa gradskim prevozom je trenutno veći problem , koji se lako i jednostavno rešava. Da je stanica nedovršena , stoji , kao i da ima tu još nekih sitnica koje treba rešiti u hodu (pri tom ne računam one krupnije , od kojih će neke da se odrade u skorije vreme) , ali da je stanje takvo da je to najgora stanica u celoj Srbiji , a i šire , kako je neki predstavljaju , ne stoji nikako. To što neki imaju averziju prema njoj , ili je vide kao neprijatelja i glavnog krivca za ukidanje GŽS , to je već neka druga stvar.
 
solecar":nd1q9oxg je napisao(la):
Da je stanica nedovršena , stoji , kao i da ima tu još nekih sitnica koje treba rešiti u hodu (pri tom ne računam one krupnije , od kojih će neke da se odrade u skorije vreme)

Samo da uporedimo, ovako izgleda potpuno završena i funkcionalna Glavna železnička stanica u Berlinu (puštena u rad 2006)
Pogledajte prilog 1

A ovde vidimo trenutno stanje Prokopa


I ko je ovde lud? Nemci što izgrade kompletnu žel. stanicu pa je puste u rad. Ili mi, koje rušimo postojeće da bi pustili u rad žel. stanicu dovršenu do pola. Kakav mozak možeš da imaš pa da doneseš odluku da dvomilionski grad ima glavnu žel. stanicu koja će još sledećih 10 godina minimum, biti gradilište.
 
Pri tom se vidi da su u Berlinu urbanizovali okolinu njihove stanice sto nasim pametnjakovicama ne pada na pamet.
 
Čitam ovde, te ispade da je rampa za utovar automobila najveći problem, a ne gariranje lokomotiva i vagona. Večito se prstom upire u sporedan problem, ignorišući glavni, čemu jako pomažu i novinari-diletanti.

Da je samo rampa problem, ona bi se bez problema napravila u Zemunu gde je i predviđena do 30.06., a međunarodni vozovi za Bar, Solun i Sofiju počinjali iz Zemuna, sa stajanjem u Novom Beogradu, Beograd Centru i Rakovici. Putnici sa kolima bi morali da se ukrcavaju u Zemunu, ali pošto će oni svakako kolima dolaziti do voza, to i nije problem. Ostali bi mogli da biraju njima najzgodniju od 4 stanice.

Međutim, TPS Zemun dok se ne završi nije spreman da primi lokomotive i vagone međunarodnih vozova, čak ni sa ovim bednim minimalnim međunarodnim saobraćajem. I to je najveći razlog ove zavrzlame sa Topčiderom. Izgradnja TPS Zemun u celosti je trenutno u tenderskoj proceduri. Videćemo koliko će vremena biti potrebno za njen završetak.

Inače, pokraj stanice Topčider postoji jedna vrhunska kafana sa ukusnim roštiljom... :vops:
 
@ roland

Ajde tu železničku stanicu u Berlinu da uporedimo sa GŽS (koja se vodila kao završen projekat i koju dižemo u nebesa) , što se tiče izgleda i funkcionalnosti , pa da onda komentarišemo. Pri tom izuzimam povezanost prevozom , jer je poenta na estetskom.
 
@solecar
Glavna železnička stanica je izgrađena 1884 god. i mislim da je poslednji put rekonstruisana negde u doba SFRJ. To što GŽS nije održavana, pa sad izgleda kako izgleda (ipak bolje nego Prokop, što se tiče spoljašnjosti i saobraćajne povezanosti) to je posledica nebrige dosadašnjih gradskih čelnika i železnice.
Ja ne znam kako se može upoređivati zgrada iz 19. veka sa zgradom iz 21. veka. Prokop je ipak modernija stanica, ali još uvek gradilište. Poenta mog posta je da se ne može železnički putnički saobraćaj u 21. veku u dvomilionskom evropskom gradu odvijati na gradilištu kao što je Prokop. Ako nemaš izgrađenu alternativu, ostavi GŽS gde jeste, pa makar bila i ruina, koja bi realno mogla da se upristoji i modernizuje u kratkom roku i uz nevelika ulaganja.
Ko je sklapao ugovor o arapskom projektu BnV mogao je da obaveže arapskog investitora da renovira GŽS. Bolje to nego deoba nekog budućeg profita za 30 godina, ako ga i bude.
 
Zgrada Prokopa je iz XX veka. I naravno da može zgrada iz XIX veka da se upoređuje sa onom iz Berlina , jer ona nije ništa drukčija u odnosu na Prokop (i jednu i drugu svrstavaš u modernističke) , obzirom da je redovno upoređujemo sa Prokopom. To što ne može da se odvija železnički putnički saobraćaj u XXI veku u dvomilionskom evropskom gradu na gradilištu , opet ne menja činjenicu , koju si sam istakao , da ne bi ulagao u Prokop , nego u GŽS. Većina onih koji kritiju Prokop , govore da je rupa , nedovršen i sl. , i da dok se ne završi stanica , da ne treba prebacivati vozove , da bi se sa druge strane zalagali za preusmerenje sredstava za sređivanje GŽS ili za nešto drugo korisnije.
 
@solecar
Prvi deo tvog posta mi je misterija, ako si hteo da kažeš da GŽS nije ništa drukčija od Prokopa, onda stvarno ne znam šta da ti kažem. Pitaj koga hoćeš koji mora da putuje vozom sa gradilišta Prokop a ne sa GŽS.

solecar":22ws1e0x je napisao(la):
To što ne može da se odvija železnički putnički saobraćaj u XXI veku u dvomilionskom evropskom gradu na gradilištu , opet ne menja činjenicu , koju si sam istakao , da ne bi ulagao u Prokop , nego u GŽS.
Kakve veze ima da li bi ja ulagao u Prokop ili u GŽS sa činjenicom, ponavljam, da će se železnički putnički saobraćaj u 21. veku u dvomilionskom evropskom gradu odvijati na gradilištu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508162#p508162:u2l9ua8r je napisao(la):
roland » January 13th, 2018, 5:25 pm[/url]":u2l9ua8r]@solecar
Prvi deo tvog posta mi je misterija, ako si hteo da kažeš da GŽS nije ništa drukčija od Prokopa, onda stvarno ne znam šta da ti kažem. Pitaj koga hoćeš koji mora da putuje vozom sa gradilišta Prokop a ne sa GŽS.
GŽS je u fazi raspada , a Prokop nedovršen. Prednost GŽS je to što ima neuporedivo bolji gradski prevoz i da je zbog toga u boljoj pozici od Prokopa , bez obzira na sve ostale činjenica. Kada Prokop dobije normalnu vezu sa gradskim prevozom , biće korišćen , bio on gradilište ili ne. Ova poslednja konstatacija se odnosi generalno na sve stanice u okviru železničkog čvora.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508162#p508162:u2l9ua8r je napisao(la):
roland » January 13th, 2018, 5:25 pm[/url]":u2l9ua8r]
solecar":u2l9ua8r je napisao(la):
To što ne može da se odvija železnički putnički saobraćaj u XXI veku u dvomilionskom evropskom gradu na gradilištu , opet ne menja činjenicu , koju si sam istakao , da ne bi ulagao u Prokop , nego u GŽS.
Kakve veze ima da li bi ja ulagao u Prokop ili u GŽS sa činjenicom, ponavljam, da će se železnički putnički saobraćaj u 21. veku u dvomilionskom evropskom gradu odvijati na gradilištu.
Urađeno je šta je urađeno i nazad nema. To svakako ne menja činjenicu koju si rekao , ali umesto da vidimo kako da je promenimo , ovde se veći deo teme provlači činjenica da je licemerno da se priča da je Prokop nezavršen , i da nije trebalo prebacivati vozove dok se ne završi , a sa druge strane se zalagati da se Prokop uopšte ne završi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508173#p508173:b1mbcibj je napisao(la):
solecar » Sat Jan 13, 2018 5:49 pm[/url]":b1mbcibj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508162#p508162:b1mbcibj je napisao(la):
roland » January 13th, 2018, 5:25 pm[/url]":b1mbcibj]@solecar
Prvi deo tvog posta mi je misterija, ako si hteo da kažeš da GŽS nije ništa drukčija od Prokopa, onda stvarno ne znam šta da ti kažem. Pitaj koga hoćeš koji mora da putuje vozom sa gradilišta Prokop a ne sa GŽS.
GŽS je u fazi raspada , a Prokop nedovršen. Prednost GŽS je to što ima neuporedivo bolji gradski prevoz i da je zbog toga u boljoj pozici od Prokopa , bez obzira na sve ostale činjenica. Kada Prokop dobije normalnu vezu sa gradskim prevozom , biće korišćen , bio on gradilište ili ne. Ova poslednja konstatacija se odnosi generalno na sve stanice u okviru železničkog čvora.
Ako te neko preseli iz stana koji je u zgradi staroj 50 godina. malo oronuloj ali potpuno funkcionalnoj, u novi stan koji je u izgradnji, bez lifta, krova i pristupnih puteva, da li ćeš imati jedinu primedbu što ti autobuska stanica nije bliže tvojoj novoj zgradi u izgradnji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508173#p508173:b1mbcibj je napisao(la):
solecar » Sat Jan 13, 2018 5:49 pm[/url]":b1mbcibj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508162#p508162:b1mbcibj je napisao(la):
roland » January 13th, 2018, 5:25 pm[/url]":b1mbcibj]
solecar":b1mbcibj je napisao(la):
To što ne može da se odvija železnički putnički saobraćaj u XXI veku u dvomilionskom evropskom gradu na gradilištu , opet ne menja činjenicu , koju si sam istakao , da ne bi ulagao u Prokop , nego u GŽS.
Kakve veze ima da li bi ja ulagao u Prokop ili u GŽS sa činjenicom, ponavljam, da će se železnički putnički saobraćaj u 21. veku u dvomilionskom evropskom gradu odvijati na gradilištu.
Urađeno je šta je urađeno i nazad nema. To svakako ne menja činjenicu koju si rekao , ali umesto da vidimo kako da je promenimo , ovde se veći deo teme provlači činjenica da je licemerno da se priča da je Prokop nezavršen , i da nije trebalo prebacivati vozove dok se ne završi , a sa druge strane se zalagati da se Prokop uopšte ne završi.
Zašto nema nazad, navedi mi jedan dobar razlog zašto baš sad, ove godine, mora da se preseli GŽS iz Savskog amfiteatra.
I nađi mi gde sam rekao da Prokop ne treba da se završi. To bar nije problem, ovde na forumu sve ostaje zapisano, nema potrebe za rekla-kazala argumentacijom.
 
Vrh