Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507657#p507657:2eq3pi41 je napisao(la):
roger34 » Čet Jan 11, 2018 11:16 pm[/url]":2eq3pi41]Kakve tacno veze sa Trgom Slavija ima prica o tome ko je lazov, bot, sujetan, neupucen...
Zamolio bih admine da otvore temu u Relax sobi (npr. "Ne pricaj sa njim, nabodi ga..." i prebace sve ove postove tamo (vec ih ima na vise tema).
Mnoge teme su odavno otišle niz Savu i Dunav...
 
Sinoć sam prvi put od rekonstrukcije prošao preko Slavije kolima, a da je bilo saobraćaja.

Dva puta sam išao iz Nemanjine ka Beogradskoj poštujući oznake na kolovozu i bilo mi je komplikovanije nego pre. Naime, najnelagodnije mi je bilo pri isključenju za Beogradsku jer su mi tada žute trake i tramvaj potpuno u mrtvom uglu (žuta putanja)

Na uključenju su mi oba puta pravila problem vozila koja su išla plavom putanjom ka Bulevaru oslobođenja. To sam primetio i prilikom par gledanja Naxi kamere.

 
Nadam se da će početi sa neka gradnja tu na mestu montažne garaže koja je uklonjena, a nestao je i ulaz iz Makenzijeve tokom rekonstrukcije.
Tamo je inače dozvoljena gradnja objekta P+6 do P+8+Pe, a po planu regulacije investitor mora da ostavi prostor u prizemlju zgrade za podzemni prelaz.
 
Te dve rupe vrište da NE BUDU izgrađene, jer bi ostavljeni prostor neka generacija pametnija od nas mogla iskoristiti da se Slavija proširi i od nje napravi PRAVI trg i raskrsnicu koja funkcioniše. Sa dosta mesta i za automobile, i za tramvaje, i za metro stanicu, i za pešake, i za zelenilo. Ovako nije ništa i ne liči ni na šta. Jer kakvu joj drugu ocenu možemo dati ako joj je sada proterivanjem pešaka funkcija redukovana isključivo na automobile, a i to ne radi dobro? Biranje između vrednosti jednog lepog i uspešnog gradskog čvorišta i još dve zgrade među stotinama hiljada nije težak izbor. Ili bar ne bi trebao biti, mada izgleda da jeste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508271#p508271:5ltqui89 je napisao(la):
Zuma » 14 Јан 2018 12:31 am[/url]":5ltqui89]Te dve rupe vrište da NE BUDU izgrađene, jer bi ostavljeni prostor neka generacija pametnija od nas mogla iskoristiti da se Slavija proširi i od nje napravi PRAVI trg
Прави трг ће и постати када се градњом уоквири и формира. Већ се види до које мере је зграда Хилтона позитивно утицала на компактнију слику простора.

Трг се може ставити на спрат изнад Славије, како је предлагало више конкурсних решења.
 
Svaki kadar Marke zvaka sa Slavije, 10 saobracajnih prekrsaja. Izgleda da ofarbani asfalt zaista ne moze da zaustavi prolazak motornog vozila. Napravis konkurs za arh. resenje Slavije i pored svih pristiglih radova izaberes onaj koji u sustini predstavlja (ako izuzmemo fontanu) najobicnije asfaltiranje kolovoza. Barem su ga oni tako izveli.
A sto se tice rupa oko Slavije, sto se one vise po celom Beogradu budu popunjavale, to bolje. Voleo bih da jednog dana vidim da je desna strana Bulevara ista kao leva.
 
Kako je danas vozač 48ice iz pravca Bulevara ka Beogradskoj odradio pravolinijski, čoveka ne zanimaju trake već prava linija preko više traka, istrcanih ostrva i svega ostalog :)
 
Eee, zato mene zanimaju i upravo ovaj ćošak čini skretanje u Beogradsku nepreglednim (ako želiš da ga "ispoštuješ"), jer su ti u tom trenutku vozila koja su desno od tebe u mrtvom uglu.



Tako je to kada se forsira neka lepota linija umesto praktičnosti.
 
Sta se desava sa parkingom izmedju Beogradske i Makenzijeve ulice? Da li ce se taj deo raditi i kako su zamislili?
 
[јан18]

Slavija by Polexia Nurkin, on Flickr

Штета што је сад досаднија страна НБС у првом плану, а и то што не перу прозоре баш често.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508581#p508581:2p4ijiwo je napisao(la):
stf » 15 Jan 2018 09:23 am[/url]":2p4ijiwo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508271#p508271:2p4ijiwo je napisao(la):
Zuma » 14 Јан 2018 12:31 am[/url]":2p4ijiwo]Te dve rupe vrište da NE BUDU izgrađene, jer bi ostavljeni prostor neka generacija pametnija od nas mogla iskoristiti da se Slavija proširi i od nje napravi PRAVI trg
Прави трг ће и постати када се градњом уоквири и формира. Већ се види до које мере је зграда Хилтона позитивно утицала на компактнију слику простора.

Трг се може ставити на спрат изнад Славије, како је предлагало више конкурсних решења.
Znači da se pitanje svodi na sukob estetike i funkcije. Izgleda mi da bi funkcija trebala imati prioritet. Tj prvo ZAISTA KVALITETNO rešiti uska grla čije nerešavanje ima posledice koje su mnogo šire od tih prostora, pa onda gledati kako da oni bude lepši, prednost koja je ograničena samo na njih. Pomalo je nejasno kako ovde istovremeno spakovati i metro stanicu, obezbediti da pešaci ne moraju da se udaljavaju i obilaze krug daleko od centra, a istovremeno trajno rešiti šestostruku raskrsnicu sa automobilima, autobusima i tramvajima, a da sve zajedno bude još i jedno od najvećih pešačkih čvorišta javnog saobraćaja u gradu, sa presedanjima između metroa, tramvaja i autobusa. Dok je na povrišini ovo deo buduće turističko-komercijalne ulice do hrama. Sa gomilom prodavnica i zadržavanja. I još pride muzičkom fontanom sa dirigovanjem. Skoro je nemoguće postići sve zajedno na ovako malom prostoru. Svaka čast pokušajima da se to uradi u više podzemnih ili nadzemnih nivoa, ali da cela stvar ne bila basnoslovno skupa istovremeno je potrebno i više prostora na površini. Sad ga imamo. Da li je, naspram svega toga, čuvanje regulacione linije zaista tolika svetinja?
 
Zuma ti ne razumijes neke stvari ili jednostavno ne zelis da razumijes naviko si se na sakat prostor oko slavije tebi se dopada i onda ga branis po svaku cijenu samo da zatrave
 
Koje stvari ne razumem? Da je od svega najvažnije da se linija uličnih frontova zgrada nastavi kako je započeta, a ONDA kako nam bude? Hajde da neko sasvim jasno kaže da je na Slaviji baš TO skala naših prioriteta i urbanističke važnosti, da tako na neki simboličan način preuzme odgovornost, pa ću biti zadovoljan. Pošto neodređeni odgovori "da je ovako bolje" ili "lepše", ne govore jasno kako onda ta osoba misli da na bitno manjem prostoru kvalitetno reši sve probleme koji će kasnije doći na red.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508767#p508767:3a558rdf je napisao(la):
Zuma » 15 Јан 2018 09:56 pm[/url]":3a558rdf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508581#p508581:3a558rdf je napisao(la):
stf » 15 Jan 2018 09:23 am[/url]":3a558rdf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508271#p508271:3a558rdf je napisao(la):
Zuma » 14 Јан 2018 12:31 am[/url]":3a558rdf]Te dve rupe vrište da NE BUDU izgrađene, jer bi ostavljeni prostor neka generacija pametnija od nas mogla iskoristiti da se Slavija proširi i od nje napravi PRAVI trg
Прави трг ће и постати када се градњом уоквири и формира. Већ се види до које мере је зграда Хилтона позитивно утицала на компактнију слику простора.

Трг се може ставити на спрат изнад Славије, како је предлагало више конкурсних решења.
Znači da se pitanje svodi na sukob estetike i funkcije. Izgleda mi da bi funkcija trebala imati prioritet.
Нема никаквог сукоба естетике и функције.
 
Zuma wrote : .... a istovremeno trajno rešiti šestostruku raskrsnicu
sa automobilima, autobusima i tramvajima, a da sve zajedno bude još i jedno od najvećih pešačkih čvorišta javnog saobraćaja u gradu,
Nadam se da je samo lapsus
u protivnom zaludna su takva rešenja jer Slavija je 7-struka raskrsnica

jbg... ne volem da mi krate ić po Bgdu, naročito celu jednu ulicu :lol:

evo tih sedam veličanstvenih :D
1.Beogradska , 2.Kralja Milana, 3.Nemanjina, 4.Deligradska, 5.Bulevar Oslobodjenja, 6.Sv. Save, 7. Makenzijeva

mada bi rado pridužio njima i osmu ulicu -Prote Mateja - jer ima mogucnosti
- prostorno proširenja trga Slavije
- i za 2-3 metara pomeranjem središnjeg zelenog kruga Slavije u pravcu Beogradske, na uštrb onog bivšeg javnog parkirališta ....
Bolja protočnost i više ul-iz grla kružnog toka ... :idea: al treba vreme ... da i to se to popne do pameti ... :lol:

:sesir:
 
Eh, u pravu si. Slavija je sedmostruka raskrsnica. I kao da već samo to nije dovoljno, tu će trebati da se bez međusobnog ometanja ukrsti čak 5 različitih tipova saobraćaja: automobilski, tramvajski, trolebuski, metro i intenzivan pešački saobraćaj (kao deo turističkog poteza Kamemegdan-Hram). I još će biti jedno od najvećih presedačkih čvorišta javnog saobraćaja, gde ogroman broj ljudi prelazi sa jednih linija i tipova javnog saobraćaja na druge.

To znači da bukvalno treba napraviti još jednu stanicu Vukov Spomenik. Koja se inače gradila 6 godina. Sad zamisli da neko zatvori Slaviju samo na recimo dve godine, i krene da kopa gigantsku, bar 30 metara duboku rupu u kojoj onda završava metro tunele, a iznad gradi čitav mali komercijalni podzemni grad, plus ostali šinski, automobilski i pešački saobraćaj na nekoliko nivoa. I sve to treba napraviti na smanjenoj Slaviji, POŠTO se naprave još dve kule na parkingu i u Mitićevoj rupi. Ovi bre nisu uspeli samo da asvaltiraju Slaviju bez korišćenja tog parkinga, pri čemu su saobraćaj "rešili" tako što su sa nje oterali pešake.

I sad nema teorije da ovde ikoga nateram da makar samo javno prizna da se po njima zbog još dve privatne zgrade ISPLATI trošiti dodatno vreme i novac u pokušaju da se sve to spakuje na JOŠ manji prostor od ovoga koji imamo sad, da zbog manje mesta verovatno onda zavšimo i sa manje kvalitetnijim rešenjem. Sve to samo zbog dve zgrade? Zbog fetiša regulacione linije? Samo se čuju lakonski negativni odgovori. "Ne, to nije problem." "Nema sukoba estetike i funkcionalnosti." A KAKO onda oni misle da sve ovo izvedu na manjem prostoru, dovoljno jeftino, brzo i kvaliteno, o tome ni reči.
 
Jedna od opicija za uključivanj osme ulice -Prote Mateja- u ravnopravnog ,,člana,, kružnog toka
jeste podizanje u vis na nivo prvog sprata same bašte hotela Slavije
kako bi se prostor ispod nje iskoristio
za nadkriveni pešački trotoar
a sadašnji pešački trotoar pretvorio u kolovoznu traku

Manju intervenciju bi imao i prostor na kome je javni parking izmedju Beogradske i Prote Mateje

Naravno pomeranje 2-3 metra zelenog središta Slavije se podrazumeva tj. centriranje
za koje ne treba dirati fontanu jer ona ne mora da bude u središtu kruga

Za taj boljitak .... nacekacemo se.... prvo da se svari .... a tek onda da se uzme u razmatranje ... pa ko dočeka dočeka ....
:sesir:
 
Zaboravih da nešto dodam. Pošto će dve zgrade koje bi po nekim idejama trebale da se grade na Slaviji sasvim sigurno biti visoke kule, a pogotovo će ona u Mitićevoj rupi gde plac ima i dubinu biti ogromna po svakoj dimenziji, onda ćemo što se tiče saobraćaja na Slaviji imati i dodatak u vidu ulaza i izlaza iz dve njihove povelike podzemne garaže. Pa je pitanje i da li će Slavija biti "samo" sedmostruka raskrsnica. Plus još jedna ulica koju predlaže Boca, koja je u svakom slučaju u blizini. A kad neko kopa 30 ili 40 metara duboku rupu za kombinovanu metro stanicu i presedačko čvorište javnog saobraćaja, uz par dodatnih podzemnih garaža i bog te pita koliko komercijalnog prostora, onda nema šanse da ne naleti i na izvor Vračarskog potoka koji je upravo ovde. Pre par dana sam pročitao da je on na početku Nemanjine ulice pravio VODOPAD. Ukratko, konačno i kvalitetno rešenje Slavije će po svemu biti JEZIVO SKUPO i komplikovano. Pa je krajnje neodgovorno ne ostaviti za nju više prostora SADA, kad je to trivijalno.
 
Zuma ko po obicaju pretjerujes od komarca pravis magarca
Kamo srece da sutra krene gradnja na praznim parcelama oko slavije da se to jednom zaokruzi
 
Vrh