Šta je novo?

Trg Slavija

dziggy wrote : ... Nikakav problem ne bi bii samo da se malo vise para ulozilo u podzemne prolaze ....
Ne vezano za autora poruke ali je dobar primer
prečesto vidjane ovakve naopake logike na Beobuildu , novinama, zvaničnim i nadležnim mestima :twisted: :rant: :twisted:


Jel ikada iko video ili bar negde pročitao išta što makar ličilo na :

- Pešački kolaps na Slaviji :lol:
- Pešaci nisu mogli da se mimoilaze na Slaviji : :lool:
- Pešaci zbog uskog trotoara izlazili na kolovozne trake i smetali protoku vozila na Slaviji :p
- Glasno vikali i ometali druge učesnike saob. na Slavi :lol:
- Pešaci.....

Pešaci čutljivo i pomirljivo se drže SVOG pripadajuceg trotoara i pešačkog prelaza
a taj pešački prostor ne retko zapreče koje-kakvi bahati dripci iz privatnih a i službenih vozila iz razno raznih razloga

Čemu uka buka na pešake , te treba ih gurati ispod zemlje, te pešake treba vamo, tamo .... ? Zašto ? :shock:

Jer zato sto čute i pomirljivo trpe a niko ih ne pita :oops:
Kome je Slavija mala, ne prohodna i problematična ? .... pa VOZILIMA a ne pešacima :!:

Ako vec ta uskogrudost ne dozvoljava da se pešaku doda više bolje
onda NE otimati , NE gurkati , NE potiskivati i NE istiskivati pešaka

Rešavati probem onome ko ga ima
i ne uskracuj ništa i na ledja i račun slabijeg ko čutljivo i pomirljivo trpi

A problem imaju vozila :grand:

a moze da se reši :
povecanjem vecim brojem opcija izlaznosti za vozila iz Slavije
Povecanjem lakšeg i optimalnijeg manervisanje vozilima u Slaviji
Otvaranjem novih horizontalnih i po plusnoj i minusnoj vertikali Slavije za vozila

A ne udaranjem i silovanjem po pešacima
pa to je isto
kao kad neko ima problem a pomaže se njegovom komšiji koj čak ništa nije ni tražio
čista naopaka a na žalost uobičajena BG-logika

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516302#p516302:35emfte2 je napisao(la):
Bukira » Uto Feb 13, 2018 5:38 pm[/url]":35emfte2]Opet kolaps na Slaviji:


Pala kiša, igra Zvezda...
file.php


koristite vise bicikle ili gradski prevoz pa nece
 
koristite vise bicikle ili gradski prevoz pa necepovecanjem vecim brojem opcija izlaznosti za vozila iz Slavije
Tako je , pešaci i biciklisti ne prave kolapse na Slaviji :kk:

Otimalizacija Slavije nije uradjena po mnogim stavkama kao na primer :idea:

- Nisu uključeni izlazni postojeci pravci vec su usmereni ka ulivu-punjenju Slavije -
ulice Deligradska, Svetog Save, Prote Mateja - tri ulice dodatno pune umesto da prazne

- Očoravljenjem Njegoševe , saobracj usmeren Beogradskom na Slaviju a nije dozvoljeno skretanje u desno, u ulicu Kralja Milana
te prosto skretanje udesno , zamenjeno sa obaveznim 360 stepenim kruženjem po opterecnom kružnom toku

- Umesto suludog računanja kopanja više pešačkih prolaza , bolje da su računali a do sada i izračunali
kopanje tunela sa neke tačke iz pravca Nemanjine ka Auto komandi , sa nekom tačkom ispod hrama
a pravac ka 27 martu bice relaksiran sa puštanjem Kameničkog tunela ... dotle ....ko živ... a ko.... :mrgreen:

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515418#p515418:3i5v0yk2 je napisao(la):
Zuma » 10 Феб 2018 03:15 pm[/url]":3i5v0yk2]Da, ali zato ceo ovaj javni prostor ima oblik dva delmično smaknuta pravougaonika, zato što prate kosinu ulice Kralja MIlana. Ne vidim nikakvu posebnu vrednost u tome. Zašto se ova dva delmično smaknuta pravougaonika ne bi objedinili i pretvorili u JEDAN kvadrat (ili krug, po Boci)? To je estetski daleko lepše i omogućuje bolje iskorišćenje prostora. A kompaktniji slobodan prostor može pomoći u kod rešenja automobilskog saobraćaja i kod rešenja pešačkog saobraćaja.
Хммм, мислим да у естетском смислу ниси у праву. Ипак је Јовин (чији је акварел) врстан урбаниста за разлику од нас двојице.

Смакнути правугаоници су смисленији од једног квадрата или круга због којих би морала да се силује урбана матрица. Два смакнута правугаоника прате примарни правац Теразије-Храм, а Краља Милана и Светог Саве су пешачке улице.

Као што више пута написах, цео град нам изгледа недовршено и закржљало јер ни један урбанистички план није довршен до краја него је сваки изграђен 10% па промењен концепт па нови изграђен 10% па опет промењен концепт. Зато имамо град који личи на фавелу а не на уређен европски град.

За Славију још није касно да се формира према том плану из осамдесетих.
 
Tako je, nedovrsenost ovog grada i "nezaokrugljenost" svega sto je zapoceto moze se videti na svakom koraku. Kao da je sve u ovom gradu radjeno po cuvenom privremenom receptu i kao da gledate nekog starca kome su poispadali zubi. Grad je arhitektonsko urbanisticki toliko haotican da nema drugog opisa sem favela. A jos plus na to o komunalnoj neuredjenosti i horor fasadama da nepricamo.
 
Samo da dodam jednu stvar u vezi ove teme, gradski celnici i urbanisti bi trebalo u sto kracem vremenu da oznace zone grada koje su u ovom smislu najugrozenije i da se zatim pristupi kompletnoj rekonstrukciji i reizgradnji tih delova grada. Evo recimo imamo lepu najavu za terazijsku terasu i ceo potez dole do ekonomskog fakulteta, jos uvek imamo razbacane stare kucerke i zgrade bezvredne arhitekture u raspadu sirom grada a odma do njih visespratnice stare ili novije itd, imamo citave ulice cija je struktura kuca pa zgrada, pa opet kuca pa opet zgrada, pa za promenu neka stara baraka ... i tako od pocetka do kraja, to je katastrofa, to mora da se menja. Imamo i nabacane zgrade bez ikakvog plana i reda bez obzira sto su u dobrom stanju, to takodje ruzi grad, npr. onaj deo na pocetku Brankovog mosta ili ispod Zelenjaka, ono je takodje haos. Takodje stambena arhitektura sa onim krovovima u vidu luka ili polukruga iz Pozeske ili Vojvode Stepe NE SME u centar grada, to sam vidjao na Vracaru. Sav ovaj krs koji se u centru grada ukloni treba popunjavati dobrim neoklasicizmom, ali dobrim poput onoga sto se gradi oko hrama a ne kicom, i modernom arhitekturom u kamenu i staklu. Dobre nove arhitekture vec ima dosta a tako i treba nastaviti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516328#p516328:1n6ur3ia je napisao(la):
boca-ica » Uto Feb 13, 2018 7:09 pm[/url]":1n6ur3ia]
- Očoravljenjem Njegoševe , saobracj usmeren Beogradskom na Slaviju a nije dozvoljeno skretanje u desno, u ulicu Kralja Milana
te prosto skretanje udesno , zamenjeno sa obaveznim 360 stepenim kruženjem po opterecnom kružnom toku

Cek, hoces da kazes da ako ides Beogradskom ka Slaviji ne moes odmah desno da udjes u Kralja Milana, nego moras da udjes u kruzni tok pa onda u Kralja Milana?
 
Tako je bilo pre a verovatno je i sada...
Rekonsrukcijom se moglo napraiti prosirenje za skretanje sa pesackim ostrvom u sredini ....al nije...
hajde ko redovno prolazi tuda nek napise kako je sada
 
Moze desno da se skrene, upravo gledam sa prozora.


Sve je uradjeno po ovom planu
gF0g0gu.jpg
 
Fala
+ 1 :)
Cesto jesam na Slaviji al ko pesak pa nisam proveravao
 
Sa slike vidimo da imamo 12 traka koje ulaze u Slaviju i 9 koje izlaze sa Slavije.

Kada bi Deligradskoj promenili smer (i time odvodili deo vozila ka Bulevaru oslobođenja) i dodali traku na ulasku u Makenzijevu, dobili bismo odnos 11-11 i sigurno malo prohodniju Slaviju u špicu.
 
Ово црвено што сам обележио је једна од главних недостајућих пешачких траса. Због тога што искрцани путници на стајалишту не могу том линијом до новог пешачког прелаза, иду старом трасом (зелено) и фактички праве проблем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516476#p516476:287o15yh je napisao(la):
astrodule » Sre Feb 14, 2018 1:22 pm[/url]":287o15yh]Sa slike vidimo da imamo 12 traka koje ulaze u Slaviju i 9 koje izlaze sa Slavije.

Kada bi Deligradskoj promenili smer (i time odvodili deo vozila ka Bulevaru oslobođenja) i dodali traku na ulasku u Makenzijevu, dobili bismo odnos 11-11 i sigurno malo prohodniju Slaviju u špicu.

A nije toliki problem u Bulevaru Oslobodjenja koliko u Makenzijevoj, ja bi pre promenio smer u Svetog Save do raskrsnice sa Knjeginje Zorke. Dosta auta ostaje blokirano u na izlazu Svetog Save zbog kolone koja se ukljucuje na Makenzijevu.
 
Posmatrač potpuno si u pravu. Često dolazim na Slaviju trolejbusom i apsolutno je onemogućeno neko smisleno kretanje. Plato je potpuni promašaj.
 
Sličan problem je nastao i na mestima svih bivših pešačkih prelaza koji su pomereni po desetak metara dalje od kružnog toka. Na to da umesto logičnom putanjom moramo da idemo u cik-cak se nikada nećemo navići i ta mesta će tek praviti probleme u saobraćaju ili će ih jednostavno zagraditi ali time samo pokazuju da im rešenje nije dobro i da nemaju drugog načina. Ograde su samo pokazatelj slabosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516425#p516425:1na3mt58 je napisao(la):
stf » 14 Feb 2018 08:39 am[/url]":1na3mt58]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515418#p515418:1na3mt58 je napisao(la):
Zuma » 10 Феб 2018 03:15 pm[/url]":1na3mt58]Da, ali zato ceo ovaj javni prostor ima oblik dva delmično smaknuta pravougaonika, zato što prate kosinu ulice Kralja MIlana. Ne vidim nikakvu posebnu vrednost u tome. Zašto se ova dva delmično smaknuta pravougaonika ne bi objedinili i pretvorili u JEDAN kvadrat (ili krug, po Boci)? To je estetski daleko lepše i omogućuje bolje iskorišćenje prostora. A kompaktniji slobodan prostor može pomoći u kod rešenja automobilskog saobraćaja i kod rešenja pešačkog saobraćaja.
Хммм, мислим да у естетском смислу ниси у праву. Ипак је Јовин (чији је акварел) врстан урбаниста за разлику од нас двојице.

Смакнути правугаоници су смисленији од једног квадрата или круга због којих би морала да се силује урбана матрица. Два смакнута правугаоника прате примарни правац Теразије-Храм, а Краља Милана и Светог Саве су пешачке улице.

Као што више пута написах, цео град нам изгледа недовршено и закржљало јер ни један урбанистички план није довршен до краја него је сваки изграђен 10% па промењен концепт па нови изграђен 10% па опет промењен концепт. Зато имамо град који личи на фавелу а не на уређен европски град.

За Славију још није касно да се формира према том плану из осамдесетих.
To je sad već pitanje procene, ali mi se čini da bi i u estetskom i u funkcionalnom smislu bilo bolje objedinjavanje prostora i pomeranje centra. Ovako je osa Terazije-Hram kao neka tangenta na krug Slavije, odnosno Slavija je potpuno pomerena u stranu sa nečega što ipak jeste glavna prostorna osa čitavog Terazijskog grebena. Nekako je skrajnuta, asimetrična, kao neka izraslina ili čir koji se širi SAMO u desno. Bilo bi lepše kada bi se ona vratila u sredinu te ose, ili joj bar bila bliža. Tek tada bi Slavija i vizuelno dobila u značaju, odnosno bila istaknuta onako kako zaista zaslužuje kao raskršće toliko mnogo ulica, pešačkog i javnog saobraćaja. Veliki trg mora da prekida ulicu, da bude u sredini, na preseku vizura, kao izvorište ili kulminacija te ulice, a ne da bude negde sa strane kao da je naknadno i usputno tu stavljen.

Nacrtao sam produžetke osa svih ulica. Vidi se da jedino Nemanjina ulica kvari jasnu ideju regulacije svih tih ulica. Savršeno je jasno gde je centar trebao da bude. Pa, ako je tolika prednost dovršavati započete planove, zar ne možemo da dovršimo najvažniji i najelementarniji od njih, a to je plan pružanja mreže ulica?


Činjenica da je Slavija otišla previše u desno se lepo vidi i na ovoj slici. Meni je to ružno i neprirodno. Sad zamislite još i skoro neprekidni zid novih, visokih zgrada sa leve starne, hram u produžetku same njihove ivice i veliku rupu između zgrada sa desne starne!? Jezivo.

yQjLnhm.jpg


Uostalom centar Slavije nije samo planiran da bude ovde, nego ranije i JESTE bio tačno na osi Terazije - ulica Svetog Save. To su možda u ratu Nemci prilikom rekonstrukcije pomerili zbog Nemanjine koja im je bila najvažnija zbog transporta teškog naoružanja sa železničke stanice. Ne moramo valjda da nastavljamo baš i njihove ratne planove. To se dobro vidi na ovoj slici. Pogledaj gde su se pre toga sticale ose svih ulica. Nemanjina je kasnije veštački i neprirodno uključena u trg čiji deo ranije nije trebala biti:

file.php
 
Za prosutim mlijekom ne treba plakati vec samo biti strpljiv narednih 25 godinica do nove rekonstrukcije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516584#p516584:dls2d4m7 je napisao(la):
Zuma » 14 Feb 2018 09:28 pm[/url]":dls2d4m7]

Nacrtao sam produžetke osa svih ulica. Vidi se da jedino Nemanjina ulica kvari jasnu ideju regulacije svih tih ulica. Savršeno je jasno gde je centar trebao da bude. Pa, ako je tolika prednost dovršavati započete planove, zar ne možemo da dovršimo najvažniji i najelementarniji od njih, a to je plan pružanja mreže ulica?

Otisao si malo previse. Ovde se jasno vidi da prva zgrada u Beogradskoj, ona bela na samom cosku, smeta punom saobracajnom kapacitetu sto znaci da bi morala da se rusi.
 
prva zgrada u Beogradskoj, ona bela na samom cosku,
Apoteka , koja je srušena sve sa bioskopom Slavija, što i nije bilo baš toliko davno
i ispade rušenje samo radi postavljanja parkinga
kome nikako nije mesto na jednom trgu a kamoli na Slaviji

Što se tiče centriranja kruga , o tome se odavno upozorava na BBu , kao neophodna nužnost
ali to marginalizuje lenjir majsore ...
jer treba znati držati i šestar u ruci.... :lol:
 
Nebojša,

pa ja i mislim da bi bilo najbolje kad bi se ta bela zgrada srušila. Dobili bismo čitav i pravilno isečen pravougaoni prostor u dvorištu iza nje u kome trenutno nema skoro ništa. Međutim pošto iz meni nepoznatih razloga ovde postoji toliki otpor da se urbanistički haos Beograda i njegovih saobraćajnica ispravlja kad god se ukaže dobra i jeftina prlika (a jedna zgrada je mala cena za dobar trg), neka ta bela zgrada i ostane, a u dvorištu iza nje može da se napravi nova zgrada koju svi ovde toliko žele da se izgradi na parkingu. Tako bi ta nova zgrada bila samo malo pomerena unazad, pa bi opet bilo daleko bolje nego što je sad. To sam i nacrtao u jednoj od prošlih skica. Centar Slavije tada možda ne mogao biti baš na samoj osi Kralja Milana, ali bi ipak bio dovoljno blizu da bude bolje nego ako se gradi na samom parkingu, a centar Slavije ostane gde je sad (što bi tada bilo skoro neophodno).
 
Moje licno misljenje i uverenje je da je cika Jovin ipak ponudio najbolje resenje i da je raskrsnica u vidu pravougaonika pravi izbor upravo zbog oblika koji oivicavaju zgrade oko Slavije. Raskrsnica u vidu kruga je veoma nepodesna jer omogucava pravilan uliv samo 1 do 2 ulice kako god je pozicionirali, ostale idu u "slepo". Jovin je ponudio odlicno i logicno resenje putanja kroz raskrsnicu obrazujuci joj pravilan oblik u odnosu na poziciju svih ulica koje se ulivaju u trg sto u slucaju kruzne raskrsnice nije moguce. Jedino ulica iz pravca hrama odskace medjutim svi glavni pravci tj. ulice su odlicno nadovezane na raskrsnicu.

Kruzna raskrsnica ide na idealan trg i koncentrican raspored ulica kao u slucaju trijumfalne kapije a ovde to nije slucaj pa prema tome predstavlja promasaj.
 
Ako ne valja krug, šta fali pravougaoniku? Bilo bi mesta za sve, a i dalje je pravilnije od trenutnog rešenja.


A za Jovina sam već rekao da više nije moguć jer više nema slobodnog mesta na strani Slavije gde je Mekdonalds, a tu ga je on predvideo kao nužan deo dva smaknuta parvougaonika koji tako predstavljaju neku vrstu eha, odnosno sliku zakošenog položaja Kralja Milana prenetu na desnu stranu. Slažem se da je njegovo rešenje zaista inteligentan način da se pomiri simetrija i asimetrija Slavije. Njegova dva slobonda pravougaonika javnog prostora Slavije istovremeno slede osu Kralja Milana, a ipak su im centri pomereni na desno tako da obuhvate i vrh Nemanjine. Nažalost pravilnost ovog rešenja ključno zavisi od toga da na strani gde je Mekdonalds, tj desno od Nemnjine, bude otoren i nezauzet plato, čime se dobija i pravilnost opšteg oblika i veliki trotoar sa te strane. Ali to više nije moguće pošto se stare zgrade na toj strani sigurno neće rušiti. Upravo je zbog toga prethodni pravugaonik koji sam predložio najbolje što je preostalo. Tako dobijamo i trotar na svim stranama (sa rezervnim prostorom po ćoškovima za podzemne prolaze, trafike. česme, klupe, zelenilo, ulične prodavce i zabavljače ...), pravilniji prostor i bolje pozicioniranje centra.

Takođe, kod Jovina mi se ne dopada ni razdvajanje pravougaonog bloka pešačkog parkovskog platoa od posebnog bloka koji je izgleda samo saobraćajna raskrsnica (kao što je sad urađeno). To nije moguće odvojiti i zbog budućeg presedačkog čvora koji zavisi od položaja ulica i zbog prizemlja novih zgrada u "saobraćajnom" delu koji bi formirali svoju pešačku zonu ispred svojih izloga i kafića. Pa bi tako nastale dve pešačke zone, a jedna od njih upravo tamo gde po Jovinu i njegovoj podeli ne bi trebala da bude, tj na saobraćajnom delu Slavije. Ovo izgleda lepo na oko, ali ne verujem da se ovako stroga podela prostora može održati u praksi. Daleko je bolje je da je saobraćaj u centru, a pešači po obodu. Dakle prstenasta podela funkcija prostora, a ne podužna kao kod njega.

Pogledajte prilog 1
 
Vrh