Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da Piccolo, slažem se u potpunosti! Za taj "glineni" deo - ministar.Mihajlovic je rekla da od marta kreće rekonstrukcija, e pa stigao je mart i lepo vreme i sad me bas zanima kako ce to tamo da izgleda. U stvari trebalo bi da se ubrzaju na svim delovima. Ine razumem da je neko radio taj projekat za tunel i dao sasvim pogrešne informacije - pa zašto i tu nemamo ime i prezime odgovornog, prijavu... Nego oni to selektivno izgleda.
 
Nisam izvor informacije, samo prenosim:

" Video stubove, kinezi rade punom parom, vec su krenuli kroz njive, raselili i ruse neke kuce na glavnom putu jakovo boljevci. Deluje da ce biti uradjeno"

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523574#p523574:21aae4z7 je napisao(la):
MiraC » Sub Mar 10, 2018 10:02 am[/url]":21aae4z7]Da Piccolo, slažem se u potpunosti! Za taj "glineni" deo - ministar.Mihajlovic je rekla da od marta kreće rekonstrukcija, e pa stigao je mart i lepo vreme i sad me bas zanima kako ce to tamo da izgleda. U stvari trebalo bi da se ubrzaju na svim delovima. Ine razumem da je neko radio taj projekat za tunel i dao sasvim pogrešne informacije - pa zašto i tu nemamo ime i prezime odgovornog, prijavu... Nego oni to selektivno izgleda.

Тај исти, у ствари иста, што је радила пројекат, наставља са радом. ЦИП у неокрњеном саставу наставља пројектовање аутопутева по Србији. Које консеквенце сноси ЦИП? Па можда ће бити "кажњени" неком републичком наградом, орденом, ... Сутрадан, на неком будућем послу ће само ЦИП имати референцу, остале пројектантске куће могу само да ставе кључ у браву, јер немају референце у задњих 5 година на пројектовању аутопутева или грешим?

Како се улази у врзино коло?
1) Ниским платама. Инжењерско особље не може бити независно ако њихова годишња плата није довољна да покрије дужни метар аутопута. Причати о изради квалитетних путева у року, ако радник има мање од 800е, предрадник мање од 1300е, а инжењер мање од 3000е је илузија.
2) Политичари иницирају пројекте према циклусима које одређују датуми будућих изборних циклуса. Они одређују ко ће пројектовати и уопште учествовати у пројекту. Инжењери ћуте. Инжењери, ако су против, испадају из тима и практично остају без посла у земљи.
3) Пројектанти (причам само о оним часним) и поред добре воље, немају времена и ресурса за истраживање, испитивање трасе и налажење најбоље опције јер трасу, опет, ад-хок одређују политичари. За непотпуне улазне податке се не може добити ваљан пројекат. Инжењери ћуте.
4) Пројекте раде веома мале групе људи, јер средства предвиђена за израду пројекта "негде оду". Инжењери ћуте. Неке норме предвиђају минималну групу од бар 50 инжењера свих профила. Онда рокови могу бити краћи.
5) Експроприација почне кад "наши" покупују све парцеле на траси за бедне износе, јер су у Србији плацеви и земља јефтини. Потом се као "наши" власници парцела као цењкају. Дозволе и сагласности су у процесу који траје у недоглед.
6) Политичари одређују извођача после дужих кафанских расправа. Процес отпочињања радова касни, бира се дан који највише одговара обавезама и пропаганди политичара. И креће се у радове без припреме, јер су политичари одредили одакле се креће и докле се иде. Трасе су толико исецкане, јер експроприација није завршена, да се губи смисао организације рада, којом се ресурси најефикасније користе. Инжењери и даље ћуте. Онда се наиђе на проблем или проблеме.
6) Пројектант није укључен у решење проблема већ углавном Извођач, који за тако нешто није адекватно решење јер му је природно да "надува" пројекат, а не да нађе целисходно решење. Зато се касни са решењима, протежу се рокови, пробијају буџети. У међувремену Пројектанти и Ревизори (мора их имати иако је наш Закон "мало чудан") крију иза изговора и колективне одговорности и Инжењери ћуте.
7) Политичари "одвале" ад-хок решење проблема, иако у већини случајева нису квалификовани за то. Инжењери то ћутке и уз климање главе прихвате.

8 ) Народу се прича о невероватним проблемима на траси, као да су сви становници неписмени. Заборавља се да на овој траси К11 нема високих планина, дубоких кањона, огромних градова, нафтовода, гасовода (мислим на праве гасоводе, не на ове наше цевчице), вишеколосечних пруга, других аутопутева, великих војних база, ...... Инжењери и даље ћуте и допуштају неквалификованим и муљаторима да их надгласају.
9) Радови се настављају, квалитет није најважнији. Најважније је не таласати. “Способни”, и они који Инжењери који имају неку везу са политичарима, утале се да убаци “свог” испоручиоца материјала, опреме, подизвођача, које нико не сме да контролише, не би ли му годишњи приход скочио за коју цркавицу. Инжењери и даље ћуте.
10) Радови се половично завршавају. Опште је весеље. Инжењери ћуте. Политичари нас убеђују да се дуго градило, али да је “богу хвала завршено”. “И овако је боље него што је било.” “Поправиће се недостаци у ходу”. Гаранције Извођача ничему не служе, јер су то паре које иду политичарима. Инжењери знају да комплетан посао ће бити готов за много година, ако буде и тада, али ћуте. Надају се новом послу и да плата бар остане оваква, каква је била.
 
Gringo, da ne citiram tvoju poruku - recicu samo SVAKA ČAST! Tako je doduse u svakoj sferi, ne samo u građevini. Gde god ide politika ispred struke - ovakve stvari se dešavaju da ministarka kaze jedno, predsednica vlade drugo, predsednik države treće, a ni jednog odgovornog na projektu nismo čuli. Tebi jos jedno veliko Bravo za ovaj tekst.
 
Evo malo slika s Obrenovačkog izletišta "Zabran" :sesir:
pogled prema mostu... :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=522918#p522918:66bpdhd0 je napisao(la):
laki72 » Sre Mar 07, 2018 8:14 pm[/url]"]Da vam gisterija ne zamagljuje vizije, prepoznali bi da se
"Stpljen - spasen" odnosi na vase (nase) dusevno stanje i mir, a ne na amnestiju odgovornih.

Od histerisanja i nerviranja svakom od nas moze biti samo gore, a nikakvog boljitka nema.
Dakle, udjite u politiku, pisite tuzilastvu, skupljajte peticije za ostavke strumfete (ili nekog drugog) al nemojte milioniti put kao Kalimero ponavljati "nepravda, nepravda" ... ;)

Dal sam se ja pomirio sa kasnjenjem, kako kazu do nove godine, a meni to odmah znaci "do sledeceg proleca" u najboljem slucaju?
Pa jesam, jer ja sam ne mogu nista od toga da promenim. Ne mogu ja da zavrsavam put, ne mogu ja da kaznjavam neodgovorne koji su uzrokovali kasnjenja, dakle opcija mi je da to prihvati i strpljivo cekam, ili da sw nerviram, cuoam kosu, krsim ruke...
I opet moram da cekam :)

Nije histerija kad se čovek bori za svoja ugrožena prava i diže glas protiv nečega što je OČIGLEDNO loše. Ja sam o ovom stavu i govorio "mi da imamo duševni mir i da meditiramo", a oni da ne rade svoj posao i da čuvaju dobro plaćene pozicije.
Ja neželim da se bavim politikom, posebno ne u zemlji gde je 30% ljudi nema regularno završenu osnovnu školu(zvaničan podatak). Zato i mislim, da mi ( koji koristimo internet-velika manjina)moramo nešto da promenimo. Pa i peticija,ali ja očekujem i od tebe da je potpišeš, a ne da čekaš 2020,2025,... Ako treba i da se organizujemo na proleće i izađemo na trasu i pokažemo da u ovoj zemlji ima ljudi koji su zainteresovani da postoji snaga koja ne trpi manipulisanje.
Ne bih želeo da se ovo shvati kao političko obraćanje,bunio sam se protiv onih pre , buniću se i protiv nekih budućih ako budu loši. samo hoću da kažem kad Rumuni mogu da se pobune i izadju na ulicu zbog nekog manje bitnog zakona ,Slovaci takođe, pa valjda možemo i mi. I to je pre svega za neke buduće koridore,ovi su odavno zakasnili...
 
Imam neki jak osecaj , da je zavrsena ministarkina deonica za koju je rekla da je gotova, dakle ove dve kineskrle deonice, da nikad ne bi ni apomenula greske na deonici izmedju uba i lajkovca.
 
Не би могла да их не напомене, јер тамо постоји пукотина дужине 12 километара, која би, чини ми се, била примећена брзо по пуштању у саобраћај.
 
Pukotina je dugacka 12km ?
;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Na ovom videu dulevoza mi deluje da nema nikakvih problema sto se tice upotrebljivosti autoputa, cak deluje odlican za voznju, samo da se posece trava.. A video je od pre manje od godinu dana.

Vidi se da ima fusha, ali sam i dalje pri tvrdnji da bi se sigurno sav ovaj sitan fush koji mi vidimo, kao sto su pokoja dzomba ili spojevi na mostovima prevideli da su "njene" deonice gotove.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9iY6g9zGLyY[/youtube]
 
Plecko,

Da li su poceli radovi na " kopnenom delu " , petlja Obrenovac ili nesto na " Sremskoj " strani?
 
Poceli su zemljani radovi na izmestanju puta Bgd-Obrenovac zbog izgradnje nadvoznjaka, koji ce se graditi zbog autoputa.
Slikat cu kad radovi malo odmaknu...
 
Do kraja ovog meseca je u planu probijanje leve tunelske cevi tunela "Brančići". Ostalo je još 10-tak metara.
 
Uh bre....10 -a k metara pola meseca... Robijasi kasikama kada su kopali tunel kroz zidove,brze je islo... :D :D :D :D :D

Salim se malo,hvala Pancevac na informacijama...Reci nam samo kako napreduje prva cev koja je probijena u avgustu ,dokle su tu stigli radovi?

Plecko ,

Tek su poceli zemljani radovi za ismestanje starog puta? Sporo je to cini mi se,rok je novembar 2019 ....vec sada su mi sumnjivi.....Prodje skoro 13 meseci od pocetka gradne ,osim mosta takoreci nisu nista ni pinuli..... :bash:
 
Kad vidim da imam obaveštenje da su poruke ostavili Pančevac, Plećko...odmah znam - imamo konkretne informacije! Hvala svima vama, naročito Pancevcu jer ima o tunelu info i nama ih javlja.
Jedno pitanje imam, da li je široj javnosti dostupna informacija o vremenu za opremanje tunela, pominjao se neki ugovor, tender, projekt (kako se vec to zove), hoce li to javnost znati ili samo oni koji su vezani za izvođenje radova vezanih za opremanje? Pitam to jer neko kaze minimum 4mes, neko kaze više od 6mes, a sve zavisi od toga kako se dogovore, ima li tender...
 
Odličan snimak! Neko u jednom komentaru, na prvi video kaze da je zapravo čitao da je probijena druga cev? Kako bi to bilo super
 
Miro ala smo mi bili naivni !

Ovo, Obrenovac-Ljig, nema da bude gotovo do sledeće godine.
Toliko nezavršenih mesta a nigde, sem kod Ljiga, ni jedne mašine.

Džaba nam druga cev kad pred ulaz u tunel moraju da uklone celo brdo !!

O zemljanoj deonici N.Bgd - Obrenovac nema šta da se kaže - jedan velik krompir.


Ali postoji zračak nade - avav je najavio da će sledeći izbori biti TEK 2020.

Snimci su odlični Adžo i ... vratili nas u realnost.
 
Budimo realni od Obrenovca do Ljiga može biti gotovo veoma brzo i to se baš privelo kraju.Ljig - tunel ima posla još dosta ali ništa strašno .
 
Ostalo je malo posla, može se brzo ovo završiti, ali verovatno neće da požure jer tunel kasni. Dok se tunel radi oni će po malo da čačkajju. Moguće da će sve pustiti sa jednom cevi.
 
@Niko Kažanegra - U desnoj cevi se radi na sekundarnoj oblozi. U planu je da se u maju počne sa opremanjem ( polaganje kablova, regala,...).
 
Vrh