Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Nuklearna elektrana se u Srbiji sigurno neće graditi dok god postoji sadašnji svetski poredak vlasti. Nema trika da bi do toga moglo da dođe i zato o tome ne treba uopšte maštati, jer ćemo se načekati dok ovi ne odu sa scene, odnosno dok ih ne smeni neko drugi, a pitanje je i šta će biti posle.

Električni automobili nigde u svetu neće ući u masovnu upotrebu i masovnu proizvodnju, bez obzira da li će se ostvariti tehnički, ekonomski i drugi potrebni uslovi za sve to, dok god petro-dolar vlada svetom. Tako da ni o tome ne treba maštati.
 
Ушли су већ у масовну производњу. Постоји и земља - нето извозник нафте - дакле Норвешка, у којој је Тесла С најпродаванији модел аутомобила.
 
Norveška je izuzetak po tom pitanju. Pritom je to zemlja sa malobrojnom populacijom ( oko 4,5 mil. ), sa ogromnom teritorijom kopna i mora ( gustina naseljenosti 14,4 st/km2 ), pa samim tim ne može da se poredi sa ostatkom sveta. Ekonomija se inače zasniva na ekploataciji nafte, zemlja je zahvaljujući nafti izgradila veliki broj hidroelektrana i iskoristila hidropotencijale do maksimuma. Pri tom, enormne količine novca ulaže u promovisanje električnih automobila, još uvek, finansirala je veliki broj stanica za napajanje, besplatna parking mesta svuda i sve je to dovelo do toga da se u poslednje 2 godine kupuje oko 600 električnih automobila mesečno. Uz to, najavljen je novi zakon u Norveškoj prema kojem će se navodno zabraniti dizel automobili do 2025. g. Od svega toga neće biti ništa još mnogo duže nego što predviđaju, sve veći broj ljudi će shvatiti da je to ipak mnogo skuplje, nego što je bilo u prvi mah, uz ogromne stimulacije, rašće broj stanovnika zbog dodatnog doseljavanja i pozitivnog nataliteta, rezerve nafte će se smanjivati, pa i će i mogućnosti za davanje ogromnih stimulacija opadati, a država sigurno neće bankrotirati zbog nečega što nije u praksi u bilo kojoj drugoj državi. Električna energija dobijena od hidroelektrana će postati nedovoljna........

Tesla jeste danas u značajnoj proizvodnji, ali to ne može da se poredi sa proizvodnjom automobila na fosilna goriva, čini minorni deo procenta.

Još uvek nema ni tehničkih mogućnosti da se pređe na elektro-automobile, čak i kad bi postojala najbolja volja, računajući ceo svet.

Pritom, to ni nije u interesu najmoćnijih zemalja sveta, poput USA, V. Britanija, Kanada i drugih, pa čak ni njihovih konkurenata, poput Rusije, pa čak ni Kine.

Dodatni razlog zbog koje je to još uvek daleko od rentabilnog su litijumske baterije koje su jako skupe i koje imaju radni vek naravno. Litijuma ni danas nema dovoljno, a šta bi tek bilo kada bi 2 milijarde ljudi počelo da vozi električne automobile....
 
Ја бих пре рекао да као сто су парне машине уступиле место СУС моторима. тако и СУС мотори уступају место електричним. Неминованост...
 
знајући Србе, никако нуклеарна електрана. али још хидроелектрана, ветро и соларних паркова (уз још једну гасну електрану, а можда и на ђубре), и онда неће бити проблема и да имамо електрична кола са пуњачима. а и бензинске пумпе могу да поставе електропуњаче са сопственим соларним плочама, и да кроз наплату пуњења отплате ту инвестицију
 
Procenjuje se da su svetske rezerve nafte dovoljne za još najmanje 40 godina. Većina zemalja i krije sva svoja nalazišta, a i nova se povremeno otkrivaju. Dajim razvojem proizvodnje GMO, proizvodiće se sve više biodizela. Druga tehnika će naravno ipak zameniti SUS motore jednog dana, ali će to potrajati.

U svakom slučaju, neko ko danas ima 40 godina, ne treba ni da sanja da će se to desiti za njegovog života. A kad se i desi, prosečan građanin sveta neće imati ni približno dovoljno sredstava da vozi svoj auto, što zbog deficita energije, što zbog dodatnog povećanja broja stanovnika.

Ukoliko bi se iskoristili svi hidroenergetski potencijali u Srbiji, to opet ne bi bilo dovoljno ni da zadovolji današnje potrebe, a kamoli električne automobile. Sa ovim cenama struje u Srbiji, izgradnja vetrogeneratora i solarnih elektrana se ne isplati.
 
Jeftinije je uvoziti elektricnu energiju i jos zaradjivati na tome (odabrani biznismeni), nego praviti nuklearne ili alternativne el. centrale...
Naftni darivati lepo pune budzet kroz akcize i poreze. Zasto bi "drzava" stimulisala nesto drugo ? Pre ce el. vozila da proglasi za luksuz i dodatno da ih oporezuje. Nasa posla...
Srbija je i ovako postala kolonija sa super jeftinom radnom snagom, pa jos i kad bude energetski zavisna, nacisto ce da ga "ugasimo". :(
Hej, nasi ljudi idu u Slovacku da bi zaradili 300-400 evra mesecno jer ovde dobijaju samo 200...(poznata prica)
U pravu si Propeler el. vozila su misaona imenica u Srbiji i bice jos dugo. Srbija- lider u regionu :lool:
 
Tačno je sve to napisano, mada treba biti realan i ipak konstatovati da nisu političari u Srbiji, ma koliko bili ogavni po raznim aspektima, krivi baš za sve. Recimo, cena el. energije u Srbiji ne bi smela da se poveća, jer bi u protivnom veliki procenat građana, koji je jako siromašan, ostao uskraćen i bio bi u još većem problemu. Bez porasta cene, ne isplati se ulagati u solarne elektrane i vetrogeneratore. Na drugu stranu, izgradnju hidroelektrana u Srbiji koče interesi i uticaji velikih stranih korporacija, pa čak i čitavih moćnih država, poput Nemačke, koji pikiraju taj resurs. Izgradnja nuklearnih elektrana je prosto nemoguća. To sam već pomenuo. Na drugu stranu, izdvajanje novca za infrastrukturu i stimulaciju kupovine električnih automobila iz veoma skromnog budžeta bi bilo potpuno ludo, pored toliko potrebnih ulaganja u druge sektore koji su, za sad, mnogo bitniji, a jako deficitarni.
 
@Propeler
Sve (si) lepo covek objasnio, al ljudi vole da veruju u ono sto im se dopada, pa makar bile bajke brace grim
Jos jednom, bravo Propeler!

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Belene su takođe poznate po havariji, ne doduše radioaktivnoj, ali bugarski državni budžet je izgubio milijarde. Što se tiče nas, prvo bi trebala struja da poskupi 30% da bi nuklearka uopšte bila isplativa.

inače mi o vuku a vuk na vrata

http://rs.n1info.com/a370151/Biznis/EPS ... trana.html

i naravno, nigde se ne spominju električna vozila.
 
Pa kad imaju ogroman hidroenergetski potencijal, ne trebaju im ni fosilna ni nuklearke već samo tech kojom bi zamenili prljava i uvozna goriva nečim što imaju u izobilju. I naravno, visoke plate, rata od 500 eur za Teslu se jedva primeti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523306#p523306:2b343yzb je napisao(la):
tragac » Pet Mar 09, 2018 10:33 am[/url]":2b343yzb]Pa kad imaju ogroman hidroenergetski potencijal, ne trebaju im ni fosilna ni nuklearke već samo tech kojom bi zamenili prljava i uvozna goriva nečim što imaju u izobilju. I naravno, visoke plate, rata od 500 eur za Teslu se jedva primeti.

da, ali trenutno je 75% proizvodnje energije u kini iz uglja
 
Ево и прве олакшице за електричне и хибридне аутомобиле код нас у виду јефтинијег паркинга. У цену паркинга укључено и пуњење батерија. Битно је да се кренуло са мртве тачке. Чланак из "Ауто магазина" http://www.magazinauto.com/jeftiniji-pa ... utomobile/

20.03.2018.
Prva olakšica za električne u našoj zemlji
I to se desilo - uvedena je prva olakšica za električne i hibridne automobile u Srbiji, tačnije u Beogradu u garaži na Obilićevom vencu

Pogledajte prilog 1
 
fala bogu i kod nas te olaksice, to je u svakoj normalnoj zemlji odavno postojalo
 
Pa bogati se ne ostaju bogati troseci svoje pare. Naravno da se uvode olaksice.
Sta mislis koliko kosta jedan prosecan elektricni auto? 8.000e? 10.000e?
Ovaj novi Tesla 3 koji je za "mase" kosta najmanje 30.000e, a kod nas barem - to nisu kola za raju vec za odabrane pojedince sa dubokim dzepom.
 
Autor: Željko Marušić

Šokantno: ADAC dokazao da su dizelaši, ukupno, ekološki prihvatljiviji od električnih automobila!

image_89998.jpg


Tzv 'afera Dieselgate' uskoro bi se mogla pokazati najvećom tehnološkom muljažom u povijesti, iza koje su bili globalni politički, tehnološki i financijski interesi...
ADAC, njemački nacionalni autoklub, prvi put u povijesti, proveo je sveukupnu ekološku analizu i napravio bilancu svih pogonskih opcija automobila. Zaključci: prvo, ne postoji pogon koji je ukupno gledajući ekološki najprihvatljiviji, i drugo, električni auti, ni približno nisu najčišći!

Konačno se, sustavno i pošteno, ocijenilo onako kako su vodeći svjetski stručnjaci za automobilske pogone naglašavali već 2014., kad su uvedene aktualne ekološke norme Euro 6: ako električni automobili koriste struju iz termoelektrana na ugljen, na prosječnoj tehnološkoj razini, ukupne su emisije veće nego s dizelskim motorom!

Usto su proizvodnja i zbrinjavanje litij-ionskih baterija ekološki vrlo složeni i opterećujući za okoliš! Osim ako se ne računa da će otrovne i kancerogene ostatke isluženih baterijskih sustava, koji se ne mogu reciklirati, bogate zemlje u kontejnerima isporučivati 'banana-državama', u zamjenu za drugorazredne tehnologije i proizvode napravljene po nižim specifikacijama, koje će ih potom bacati u napuštena rudarska okna, na nezaštićena odlagališta...

54668_0.jpg


Ukupne emisije dizelskih automobila srednje klase (proizvodnja i recikliranje auta + proizvodnja dizelskog goriva + potrošnja u vožnji) 20 posto su manje nego kod električnih (proizvodnja i recikliranje auta + realna proizvodnja struje)

Električni su automobili ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj, ali od srednje (Octavije na više), električna vozila, računajući prosječno proizvedenu struju (i ona iz atomskih centrala itekako opterećuje okoliš!) ukupno generiraju 20 posto više stakleničkih plinova, prvenstveno ugljičnog dioksida (CO2) nego dizelaši!

Mnogo je toga, dakle, muljaža, odnosno 'tehnološka zavjera' na najvišoj razini. Pogotovo kad se uzme u obzir da su 2014., normama Euro 6, količine dušikovih oksida (NOx) ograničena na samo 0,080, a čestica čađe na samo 0,005 grama po kilometru. A to su vrijednosti koje je teško i izmjeriti.

Zaključak: u odluci da se 'ubiju' dizelski automobili ekologija nije bila u prvom planu, vjerojatno nije bila ni bitna. Ključ je u odluci da se da zamah proizvodnji hibridnih i električnih automobila, kako bi se unaprijedila tehnološka razina te povećali golemi profiti od proizvodnje u najrazvijenijim zemljama NATO saveza te ubrzao prelazak na hibridna i električna vozila. A to neće donijeti toliko ekoloških, koliko gospodarskih i političkih prednosti. Smanjit će ovisnost o arapskoj i ruskoj nafti, što će smanjiti tržišnu potražnju i oboriti cijene energenata, čijom prodajom Putin financira ratnu mašineriju.

Kad se još uzme u obzir da su slično s prezentacijom dizelskih emisija muljali svi, a da je nadrapao jedino Volkswagen, afera 'Dieselgate' ima više veze s intenzivnom njemačko-ruskom tehnološkom i gospodarskom suradnjom te forsiranjem Sjevernog toka, odnosno 'discipliniranjem' Njemačke, nego s ekološkim problemima.

Velika štetnost dizelskog ispuha po ljudsko zdravlje? Dajte, molim vas..., pa na što su sve spremni 'veliki igrači' te farmaceutska i prehrambena industrija, samo radi svojih interesa i enormnih profita...

Sjećate se odluke da se napadne Irak, jer je, navodno, posjedovao 'oružje za masovno ubojstvo'. Invazija je uspješno provedena, da bi se kasnije utvrdilo kako od opakog oružja nema ništa. Kao da se to nije znalo i prije?! Što se potom dogodilo i tko je za to odgovarao? Pojeo vuk magare!

Svakodnevno nas kljukaju informacijama o širenju ozonskih rupa i štetnosti od sunčanih zraka, samo kako bi se kupovale kreme za sunčanje sa stotinama kancerogenih supstanci. A priče o tome kako je maslac opasan za srce, pa treba koristiti margarin. Danas govore suprotno, a cijena maslaca se udvostručila.

Pola su stoljeća trubili kako je slanina 'smrt' za krvožilni sustav da bi danas postala zdravija, maltene, od lososa?! Nije li to zato da bi se podržala enormna proizvodnja svinjetine u EU i zaustavio pad cijena?

A prenaglašavanje štetnosti šećera, kako bi se otvorio put za plasiranje tzv. light-proizvoda, s brojnim nezdravim dodacima i kancerogenim umjetnim sladilima... Ljudi su sve deblji, a tu se 'okreću' milijarde!

Plašite li se još da će vas 'ubiti' te, jedva nemjerljive, količine dušikovih oksida i čađe, koje ispuštaju suvremeni dizelski automobili?

http://autoportal.hr/clanak/sokantn...ihvatljiviji_od_elektricnih_automobila__54668
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523822#p523822:1v6xgecx je napisao(la):
nekianonimnilik » 11 Mar 2018 01:08 pm[/url]":1v6xgecx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523306#p523306:1v6xgecx je napisao(la):
tragac » Pet Mar 09, 2018 10:33 am[/url]":1v6xgecx]Pa kad imaju ogroman hidroenergetski potencijal, ne trebaju im ni fosilna ni nuklearke već samo tech kojom bi zamenili prljava i uvozna goriva nečim što imaju u izobilju. I naravno, visoke plate, rata od 500 eur za Teslu se jedva primeti.

da, ali trenutno je 75% proizvodnje energije u kini iz uglja
Govorio sam o Kraljevini Norveškoj
 
Koliko se secam troskovi proizvodnje frakcije dizela su pet ili sest puta manji od troskova frakcije benzina. E sada posto je cena nafte na pumpi presisala benzin, lepa ekstra zarada za rafinerije i drzavu. U neko ne tako davno vreme nafta bese upola jeftinija od benzina. Svi su postali ekstremno alavi, a ljudi im sa svojim potrosackim mentalitetom idu na ruku ( misiim AVIO DIZEL ma daj sta je sledece raketni dizel)...i svi muljaju pa i ti iz ADAC-a. :D
 
Pa jeste dizel "Zeleniji" ako se struja dobija od uglja, ali ako se dobija od obnovljivih izvora onda nije.
Mada i ovako je opet bolje za gradove posto se zagadjenje svakako odvlaci iz gradova i dalje od ljudi.

Jedino je problem sto se ovde prikazuje samo CO2 koji i nije problem kod Dizela vec druge cestice koje su stetnije po zdravlje ljudi, dok je CO2 izaziva efekat staklene baste.
 
Nije samo problem Co2, veliki problem benzicu da bi bio štedljiv radio na siromašnoj smeši prave azotni oksidi. Pored svega i benzin izbacuje čestice sagorevanja pa da bi zadovoljili strože euro norme novije generacije će imati filter čestica.
 
Moze jedan prost test. Tri garaze u jednoj dizel auto u drugoj benzinski i u trecoj elektricni, svi postavljeni na valjke.
Ukljuciti sva tri motora i videti u kojoj ce vozac najduze da izdrzi. :)
 
A ovaj elektro neka dobija produkte sagorevanja TENT ili Kostolac A. Bolje Kostolac jer ovi u TENT svašta spaljuju pa se možda navuče na neke čudne supstance.
 
A zasto ne Djerdapa ?
Poenta je da se u gradovima ne udavimo u produktima SUS motora kao sto se desava i uzivaju stanovnici Beijinga u tome.
 
Vrh