Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Taj slepi kolosek je izvlacnjak, nema nikakve veze sa auto prevozom vec sluzi za manevrisanje.
 
And7rey":2jupst1s je napisao(la):
Neće imati putnike dok se ne poveže tramvaj sa Prokopom ili dok se ne izgradi metro, ali znajući našu vlast važnija će biti veza sa Makiš Poljem nego sa Prokopom.
Bojim se da čak ni tad stanica napravljena za 20 hiljada putnika ne bi mogla imati više od 2 hiljade putnika dnevno.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Tramvaj ovde nije presudan a ni bojazan o losim prigradskom povezivanju. Bojim se vise da je dnevna frekvencija i putnicka brzina presudna. Sto frekventnije i sto brzih vozova polaze sa terminus u Prokopu sto vise putnika. Bojim se da nam trebaju brze i pouzdane pruge sa vecom frekvencijom. A bojim se da neko pogresno misli da je problem u stanici u Prokopu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538971#p538971:3m2yzljz je napisao(la):
orjen » Sat May 19, 2018 8:18 am[/url]":3m2yzljz]Sto frekventnije i sto brzih vozova polaze sa terminus u Prokopu sto vise putnika. Bojim se da nam trebaju brze i pouzdane pruge sa vecom frekvencijom.

Jedino što može opravdati povećanje učestalosti polazaka vozova (frekvencije) odnosno nabavku dodatnih garnitura jeste porast broja putnika u željezničkom saobraćaju. Neka me neko ispravi ako griješim ali čini mi se da se broj putnika u Srbiji već decenijama smanjuje. Zato se umjesto širenja u željeznici "steže kajiš".
 
RioBL wrote
Bojim se da čak ni tad stanica napravljena za 20 hiljada putnika ne bi mogla imati više od 2 hiljade putnika dnevno.

Permanetno ukazuješ i dalje na progrešno i ne bitno , a lepo ti je objašnjeno funkcija i ciljevi Prokopa.
Primarna svrha, funkcija i ciljevi su u sveri pružnog čvorišta a ne u putničkoj stanici koja je sekundarna stvar
i ne bitno je da li ce imati 2 putnika dnevno, kapacitet i funkcionalnost čvorišta je bitna

Sekundarno jeste stanična funkcija jer nosioci su sve druge stanice u urbanom tkivu Beograda a ima ih dosta i bice ih još :!:
ako dodje i do povecanja br. putnika na Prokopu on će samo dobiti još više na značaju :)

Zaboravi na seosku cetralnu železnicku stanicu gde se pije pivo posle pijace

U Bgdu Prokop je prolazna stanica, i ne važan je broj putnika koj ga koriste kao početnu i krajnju tačku
naravno da i tim putnicima treba osnovni uslovi koje vec sada ima ( a bice još poboljšani )
pažnju usmeri na bitne stvari vezane za Prokop
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538982#p538982:1r3fy6sz je napisao(la):
RioBL » 19 May 2018 09:40 am[/url]":1r3fy6sz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538971#p538971:1r3fy6sz je napisao(la):
orjen » Sat May 19, 2018 8:18 am[/url]":1r3fy6sz]Sto frekventnije i sto brzih vozova polaze sa terminus u Prokopu sto vise putnika. Bojim se da nam trebaju brze i pouzdane pruge sa vecom frekvencijom.
Jedino što može opravdati povećanje učestalosti polazaka vozova (frekvencije) odnosno nabavku dodatnih garnitura jeste porast broja putnika u željezničkom saobraćaju.
Ne vidim logiku. Bez povecavanja kapaciteta nista nece da poraste. Jedino gubitak sto ti oprema truli ili sto ti je kapacitet nekoriscen. Ako posedujes jedno jutro zemlje i posejes dva kilograma zrna neces imati isti dobit da si posejao dvesta kilograma. Ne vidim da putnicki saobracaj funkcionise drugacije od drugih privrednih grana. Na relaciji MInhen-Berlin idu 16 dnevnih ICE vozova. Profit je odlican. Pruga tek pustena. Putnicki saobracaj je dupliran na istoj relaciji u prvih 100 dana. 1.2 mio prema manje od 600.000 proslje godine za isti period.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536693#p536693:j5d38xa7 je napisao(la):
Igor » 08 May 2018 09:32 pm[/url]":j5d38xa7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536672#p536672:j5d38xa7 je napisao(la):
milos.tro » Uto Maj 08, 2018 9:54 pm[/url]":j5d38xa7]"21. vek, a jedini način plaćanja je keš ili da podmitiš konduktera. Najbliži bankomat je 1.2 km od železničke, a taksija ispred nema. Ako imate sreće da vam je prevoz kasnije, onda možete da prošetate do bankomata. Stavio bih 0 da mogu!"
izvor.FCB stranica Belgrade Centre railway station.
Neverovatno kao da se neko iz Zeleznica trudi da upropasti putnicki saobracaj. Prokop je samo jedno od mesta gde se ogleda totalna nezainteresovanost za uspostavljanje nekih osnovnih funkcija u 21. veku. Dakle nije rec o nekoj nedostiznoj nama nepoznatoj tehnologiji vec o sasvim obicnim stvarima poput bankomata, ako nema restorana onda makar neki automat za grickalice i piće, normalnog saltera u kome sluzbenik zna da usluzi i proda vise od jedne karte (imao sam situaciju na Prokopu kada sluzbenica nije znala kako u sistemu da proda 4 karte za relaciju BG-NS).

Naravno pored Zeleznica kumuju i glavesine iz grada koje i posle toliko meseci nisu smogli snage da pojacaju javni prevoz ka stanici.
Читам ову Игорову небулозу, која не пије воду ни код кога ко има имало привредно-институцијалног искуства, да схвати ко, где и зашто поставља банкомате и аутомате за грицкалице. И онда тај пост добије брдо плусева, а ја се запитам вреди ли уопште писати било шта на оваквом месту? Ово нема везе са Беобилдом од пре 6 година. Ево, код мене у фирми су апарат за грицкалице, кокакола производе, и два апарата за кафу за једва 100 људи који прођу радним даном ту. А чак и "највећи злобници" могу запазити да кроз Прокоп прође сада рецимо 1000-2000 људи углавном корисника БГ:ВОЗ-а. И привредно-институцијално писменој особи је сасвим логична разлика та два случаја.

И онда погледам ботовски коментар на свој текст у Данасу са 1600 лајкова!. Пет пута више о ботовских коментара у стилу "Вучић неће признати Косова Република". Толико је делегате окупатора узнемирио чланак који се завршава са "...укидањем једине железничке у центру и произвољним трасирањем метро линија у новом плану, Београд је никада даље од ефикасног система превоза!"

Узгред, до сад сам био сам у "Метро-логији", а сада су ми се јавила две особе много образованије и искусније од мене да учествују. Ко су они? За сада нећу рећи/написати.
 
Da li je moguce da Prokopom prolazi dnevno 1000-2000 ljudi, ta cifra deluje bas velika?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539106#p539106:f1lflw8a je napisao(la):
Karlo del Ponte » 19 May 2018 09:49 pm[/url
И онда погледам ботовски коментар на свој текст у Данасу са 1600 лајкова!.
Узгред, до сад сам био сам у "Метро-логији", а сада су ми се јавила две особе много образованије и искусније од мене да учествују. Ко су они? За сада нећу рећи/написати.
Dobra analiza, nema sta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539121#p539121:w8c68bwy je napisao(la):
spatiotecte » 19 May 2018 11:39 pm[/url]":w8c68bwy]Da li je moguce da Prokopom prolazi dnevno 1000-2000 ljudi, ta cifra deluje bas velika?
2013 dnevno 34.000 putnika u bg:vozu. 4% njih pripalo Prokopu=1360 putnika. Sa regionalnom saobracaju je realnost 2000 putnika.
 
spatiotecte":3g8thbeb je napisao(la):
Da li je moguce da Prokopom prolazi dnevno 1000-2000 ljudi, ta cifra deluje bas velika?

Ta cifra upste nije velika za stanicu koja ima 10 koloseka, perone duge 400m i onoliku stanicnu zgradu u planu. Prokop je predimenzionisan i zato izgleda prazan.
One male stanice čije slike sam kacio imaju deset hiljada putnika dnevno i 2 do 4 koloseka i perone od 200m.
Mi izgleda uopšte nemamo predstavu o tome kolika stanica na Prokopu jeste a kolika treba da bude

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Предимензиониран је јер је пројектован у време СФРЈ када је било неупоредиво више и путника и возова.
 
RioBl, udeo zeleznickog transporta Beograda je negde na 3%. One manje stanice uopste nisu preterano koriscene. Grad i drzava su dozvolili da ne zavrsavaju zeleznicki transportni sistem i ostavili su disfunkcionalnu stanicu bez krova. Naravno da ga putnici nerado koriste . Valjda prvo zavrsis infrastrukturu ako imas ozbiljne planove. U Minhenu imamo pet velikih distributivnih centara S-Bahna, nekoliko velikih cvorista U-Bahna. Pored Hauptbahnhofa ICE staju jos na dve propusne stanice. Sistem funkcionise na granici opterecenja. U nastavku percepcija austrijskih studenta. Prizor koji pruza samo Beograd. Nije to nikakav dobar marketing.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538999#p538999:ju78f3x1 je napisao(la):
boca-ica » Sat May 19, 2018 10:37 am[/url]":ju78f3x1]
i ne bitno je da li ce imati 2 putnika dnevno, kapacitet i funkcionalnost čvorišta je bitna

E moj Boco. Ako nije bitan broj putnika onda da ne gradimo stanicnu zgradu? Ne teba ni bankomat.
Zeleznicka Stanica je kao i svaka druga kuca.

Kad se na primjer projektuje skola, onda se na samom pocetku projektovanja postavlja pitanje koliko skola treba da ima djaka
. Kad se ta cifra odredi, onda se odredjuje raspored i velicina prostorija u skoli koji su definisani standardima. I na kraju se dobije skola odredjene velicine.

Prije 50 godina su postavili pitanje koliko putnika treba da ima Prokop. I rekli su 20 000 dnevno. Uradili su projekat i poceli gradnju.
Danas, 50 godina kasnije, jasno je da je cifra od 20 000 putnika dnevno nedostizna i da je realnost deset puta manja. Pitanje koje iz toga proizilazi je sta cemo s tom cinjenicom? Hocemo li je ignorisati i guratu mega planove koji ce pojesti finansije ili praviti reviziju plana?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539146#p539146:36cjwc3n je napisao(la):
Дошљак » Sun May 20, 2018 7:53 am[/url]":36cjwc3n]Предимензиониран је јер је пројектован у време СФРЈ када је било неупоредиво више и путника и возова.

:kk:
Drago mi je da je neko naizad pokazao da shvata sta je problem.
 
Ima i gradove sa dobrom marketingom. Npr. Istanbul. Bez dobrog marketinga ni zarade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539146#p539146:39brb00g je napisao(la):
Дошљак » 20 May 2018 07:53 am[/url]":39brb00g]Предимензиониран је јер је пројектован у време СФРЈ када је било неупоредиво више и путника и возова.
Ne razumem, Beograd nije nista manji nego sto je bio, naprotiv. Projektovan je u ZTP Beogradu, svaka republika je imala svoju direkciju. Stuttgart koji je duplo manji grad imace istu kolicinu koloseka. Zagreb ima 9. Da je zeleznicki putnicki saobracaj opao na Balkanu, da. U zapadnoj Evropi zeleznicki transport nigde nije opao. Ulaze se, gradi se. Gde je sada sustinska razlika?
 
Мислио сам да је у СФРЈ у Бепград стизало више возова и о из целе СФРЈ, и да је било неупоредиво више путника. Мада моја нека фантазија је да ће заживети возови на сва четири крака од Београда и да ће се искористити пуни капацитет са директним возовима за више градова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539142#p539142:14x5qizb je napisao(la):
orjen » Ned Maj 20, 2018 8:23 am[/url]":14x5qizb]
2013 dnevno 34.000 putnika u bg:vozu. 4% njih pripalo Prokopu=1360 putnika. Sa regionalnom saobracaju je realnost 2000 putnika.

Ako je 2013. bez međugradskih linija na Prokopu bilo 1360 putnika, sad ih sigurno ima između 2000 i 3000 hiljade. Kad se u julu sve linije prebace na Prokop sigurno će dogurati i do 3000-4000. Povezivanjem sa gradom će se ta brojka samo povećavati, zatim modernizacijom pruga (i nadam se kupovinom novih vozova), za 5-10 godina, brzim linijama za Beč, Budimpeštu, Zagreb, Ljubljanu, bržim vozovima za Bar, Skopje, Solun, Sofiju itd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539179#p539179:2wtcz7d1 je napisao(la):
spatiotecte » 20 May 2018 10:34 am[/url]":2wtcz7d1]I dogurace do 10000 putnika dnevno i to bi bilo to.
Skromna ti je ta racunica. Da pustis da ti svabe ovo koordiniraju imao bih brzo 50.000. Grafikon gore Marmary zelezinca, 13,5 km duzina, pocela je sa 125.000 a do 2016 se popelo na 188.000 putnika dnevno. To kad je projekat ozbiljan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539153#p539153:3e7hmw0y je napisao(la):
orjen » May 20th, 2018, 9:25 am[/url]":3e7hmw0y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539146#p539146:3e7hmw0y je napisao(la):
Дошљак » 20 May 2018 07:53 am[/url]":3e7hmw0y]Предимензиониран је јер је пројектован у време СФРЈ када је било неупоредиво више и путника и возова.
Ne razumem, Beograd nije nista manji nego sto je bio, naprotiv. Projektovan je u ZTP Beogradu, svaka republika je imala svoju direkciju. Stuttgart koji je duplo manji grad imace istu kolicinu koloseka. Zagreb ima 9. Da je zeleznicki putnicki saobracaj opao na Balkanu, da. U zapadnoj Evropi zeleznicki transport nigde nije opao. Ulaze se, gradi se. Gde je sada sustinska razlika?
Suštinska razlika je u tome što napravimo dvokolosečnu prugu od Pančevca do Pančeva i onda smanjimo broj vozova u odnosu na onaj koji je saobraćao na jednokolosečnoj prugi , plus što ne rekonstruišemo postojeći kolosek celom trasom , pa vozovi u jednom smeru na određenim deonicama saobraćaju max 10 km/h.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539177#p539177:3e7hmw0y je napisao(la):
WLABmz » May 20th, 2018, 11:29 am[/url]":3e7hmw0y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539142#p539142:3e7hmw0y je napisao(la):
orjen » Ned Maj 20, 2018 8:23 am[/url]":3e7hmw0y]
2013 dnevno 34.000 putnika u bg:vozu. 4% njih pripalo Prokopu=1360 putnika. Sa regionalnom saobracaju je realnost 2000 putnika.

Ako je 2013. bez međugradskih linija na Prokopu bilo 1360 putnika, sad ih sigurno ima između 2000 i 3000 hiljade. Kad se u julu sve linije prebace na Prokop sigurno će dogurati i do 3000-4000. Povezivanjem sa gradom će se ta brojka samo povećavati, zatim modernizacijom pruga (i nadam se kupovinom novih vozova), za 5-10 godina, brzim linijama za Beč, Budimpeštu, Zagreb, Ljubljanu, bržim vozovima za Bar, Skopje, Solun, Sofiju itd...
I do tada bi trebalo da uvedu još neku liniju gradskog prevoza , i to neku frekfentniju , a ne da imamo redukovan BG: voz na 1h zbog radova na pruzi i gradski prevoz u proseku na 27min , kao vezu sa ostatkom grada.
 
Ako je 2013. bez međugradskih linija na Prokopu bilo 1360 putnika, sad ih sigurno ima između 2000 i 3000 hiljade. Kad se u julu sve linije prebace na Prokop sigurno će dogurati i do 3000-4000. Povezivanjem sa gradom će se ta brojka samo povećavati, zatim modernizacijom pruga (i nadam se kupovinom novih vozova), za 5-10 godina, brzim linijama za Beč, Budimpeštu, Zagreb, Ljubljanu, bržim vozovima za Bar, Skopje, Solun, Sofiju itd...

spatiotecte":sj3w7ehs je napisao(la):
I dogurace do 10000 putnika dnevno i to bi bilo to.

Ova ocekivanja su potpuno nerealna.

Kao prvo, svi znamo da nas ceka period od nekoliko godina kada ce BG voz da ide sa manjim taktom, zbog rekonstrukcije pruge a to znaci manje putnika preko BG voza na Prokopu. A Bg voz je glavni nosilac saobracaja i pored svih daljinskih linija koje su prebacene na Prokop. Sigurno je da ce vise od 50% svih putnika na Prokopu biti u BG vozu.

Drugo, sta je to ostalo za Juli pa da neko napise da ce skok biti sa 2-3 hiljade na 3-4. To je skok od 50% do 100% za dva mjeseca!?
Pogledajte stanice u svijetu na kojima promet raste i to je obicno rast od najvise 5%-10% za godinu.

Trece, odosmo odam poslije toga i na 10 000! Šutamo se brojevima kao da je rjec o djecijoj igri. To tako sigurno nece ici a ako i jednog dana dodje do 10 000 to ce tek biti iskoristenost kapaciteta od 50%.

Ako se ovako nerealno planiranje nastavi, kroz Prokop ćemo stvoriti kancer u čvoru, koji će za posljedicu imati nemogućnost rasta i razvoja čvora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539187#p539187:2fi72kjx je napisao(la):
RioBL » May 20th, 2018, 12:06 pm[/url]":2fi72kjx]Drugo, sta je to ostalo za Juli pa da neko napise da ce skok biti sa 2-3 hiljade na 3-4. To je skok od 50% do 100% za dva mjeseca!?
Pogledajte stanice u svijetu na kojima promet raste i to je obicno rast od najvise 5%-10% za godinu.
Pogledajmo prvo koliki broj putnika prolazi kroz te stanice a koliki kroz naše , pa na to pridodajmo ovaj broj putnika za koji će se povećati broj putnika na Prokopu , i eto otkud tol'ka razlika u procentima (ne i u broju putnika).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539187#p539187:2fi72kjx je napisao(la):
RioBL » May 20th, 2018, 12:06 pm[/url]":2fi72kjx]Ako se ovako nerealno planiranje nastavi, kroz Prokop ćemo stvoriti kancer u čvoru, koji će za posljedicu imati nemogućnost rasta i razvoja čvora.
Mi već sad imamo nerealno isplanirane pruge. Najbolji primer je onaj vezano sa prugu za Pančevo koju sam pomenuo u prethodnom postu.
 
Vrh