Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

20180511_113754.jpg
 
Iskopah neke detalje o ovom liftu koji je napravila domaća firma Amiga iz Kraljeva 2005. godine.

Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1

https://www.vreme.com/cms/view.php?id=426508
U nedelju je na Brankovom mostu u Beogradu otvoren prvi lift za bicikliste. Njime je Brankov most povezan sa šetalištem ispod njega. Stakleni lift je proteklog vikenda bio prava atrakcija. Biciklisti i šetači okupili su se ispod mosta kako bi isprobali novi uređaj. Lift će biti najkorisniji biciklistima, hendikepiranim licima i građanima sa dečjim kolicima, ali lift mogu da koriste svi građani Beograda. Lift će raditi svakog dana tokom popodnevnih sati. Njime će upravljati tehničar, a vožnja će biti besplatna za sve građane. Predviđen je za podizanje 24 osobe, a njegova nosivost iznosi 1800 kilograma. Brzina kretanja je 0,5 metara u sekundi. U ovaj projekat je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda investirala oko 18 miliona dinara. Izgradnja lifta počela je krajem prošle godine, ali je tek sada otvoren jer se čekala upotrebna dozvola. Po rešenju arhitekte Milutina Geca, lift je projektovalo preduzeće Juginus, a radove je izvela Amiga iz Kraljeva.

http://www.kraljevo.com/ibarskenovosti/ ... 050408.htm
USPEŠNO POSLOVANJE KRALJEVAČKOG PRIVATNOG PREDUZEĆA - piše Predrag Marković
,,Amiga” osvojila Beograd

Miroslav Tlačinac, vlasnik i direktor privatnog preduzeća ,,Amiga” i njegov sin Ivan, suvlasnik i zamenik direktora poznate kraljevačke firme, ovih dana imaju pune ruke posla. Zahvaljujući Zakonu o javnim nabavkama i predkvalifikaciji u sektoru javnih preduzeća, među kojima prednjači Direkcija grada Beograda, pred ,,Amigom” su novi poslovi koje im omogućuje Izvršni savet grada Beograda.
- Već su urađeni sertifikati, kod stručnih službi Elektrodistribucije Beograda (EDB) za postavljanje između 70 i 80 odsto stubova kod svih poslova koje grad Beograd ima, a tiču se elektrifikacije - kaže Miroslav Tlačinac. On dodaje da, posle javne rasvete u Ulici vojvode Putnika u dužini od četiri kilometra, osvetljavanja prostora oko DIF-a i druge faze spoljne rasvete na beogradskoj ,,Areni”, predstoji sklapanje ugovora sa EDB-om o osvetljavanju čitavog područja grada Beograda.

LIFT ZA BICIKLISTE - OVOGODIŠNJI PODUHVAT
Gospodin Tlačinac kaže za ,,Ibarske novosti” da je jedan od poslova koji je u toku i privodi se kraju ovih dana - izgradnja lifta za bicikliste na Brankovom mostu.
- Ovo je ozbiljan posao kako u konstruktivnom, tako i u estetskom smislu, jer projekat mora da ,,pomiri” lepo dizajniran Brankovov most sa starim jezgrom Beograda. Lift, koji je rađen prema projektu poznatog arhitekte Milutina Geca (koji je projektant i IBC centra), moći će da preveze šestoro biciklista do biciklističke staze. Krajem maja svu njegovu lepotu i kvalitet promovisaće, kako očekujemo, 600 biciklista iz Francuske - kaže Tlačinac.
Ideja o biciklističkom liftu potekla je od nekolicine biciklističkih entuzijasta sa željom da se povežu dve obale reke Save duž kojih postoji biciklistička staza. Čelična konstrukcija, koja je visoka 17 metara, biće obložena providnim staklom, a lift kojim se stiže do visine 12,5 metara voziće pet osoba.

REALIZACIJA TRI I PO MILIONA EURA
Ivan Tlačinac, dipl. inž. elektrotehnike i suvlasnik ,,Amige”, kaže da su objekat i sama konstrukcija veoma kompleksni, ali da je uz pomoć inženjera i stručnog tima u firmi odrađen veći deo posla.
Ivan dodaje da je potrebno da se uradi jedna fasada, ubaci lift i da objekat dobije funkciju za koju je projektovan.
,,Amiga” ima dosta poslova po Srbiji, posebno u Sremskoj Mitrovici i Vršcu. Veliki broj baznih stanica mobilne telefonije 064 i 063 delo je ruku ,,Amiginih” radnika, a ima je i na područjima gde se, zbog toga što mobilna telefonija nije dostupna (Pešter, Zlatar, Javor...), ona kombinuje sa fiksnom, kao NjLL mreža.
- Naravno, firma sa 180 radnika i realizacijom od 3,5 miliona evra susreće se i sa problemima. Jedan od njih je potreba za proizvodnim radnicima, prvenstveno bravara i varilaca. Zato su upućena pisma ,,Zastavi”, ,,Fabrici vagona” i u Gornji Milanovac (FAD), ali je stigao mali broj odgovora - priča nam vlasnik ,,Amige”.
Trenutna vrednost ,,Amiginih” poslova u Beogradu vredna je između 30 i 40 miliona dinara, a isto tako je važno da ona ima dozvolu da se njeni proizvodi ugrađuju na konzumnom području EDB-a Beograd. Naravno, ova renomirana firma raspolaže i sertifikatima ISO 2001 i 14.000.

http://arhiva.glas-javnosti.rs/arhiva/2 ... 2802.shtml
Počeo sa radom lift za bicikliste na Brankovom mostu
Najzad dočekali upotrebnu dozvolu
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda investirala je u ovaj lift oko 18 miliona dinara. Vožnja je besplatna, a građani se neće voziti sami već uz pomoć rukovaoca
Lift za bicikliste na Brankovom mostu juče je konačno otvoren. Ljubitelji biciklizma, ali i sugrađani koji ne koriste bicikle kao prevozno sredstvo, već samo uživaju u šetnji desnom obalom Save, sada mogu da odahnu. Uglas kažu da je ovo veliki dan za bicikliste.

- Ovo je super stvar za nas bicikliste. Stvarno je naporno bilo nositi bicikl gore-dole preko onih silnih stepenica. Ajde i to, nego smo morali da prelazimo prugu i ulicu, na kojoj nikad nisi siguran - zadovoljno je komentarisao Darko, koji kaže da ne vozi bicikl profesionalno "već radi užitka".



Dimenzije i nosivost

Lift je nosivosti 1.800 kilograma, predviđen za 24 osobe. Ukupne je visine 18 metara. Brzina kretanja je 0,5 metara u sekundi, a visina dizanja je 13,5 metara. Dimenzije kabine su 1,8 h 2,1 h 2,5 metra. Projektant lifta je preduzeće "Juginus" i arhitekta Milutin Gec, a izvođač "Amiga" iz Kraljeva.





Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda investirala je u ovaj lift oko 18 miliona dinara. Izgradnja lifta počela je krajem prošle godine, a s otvaranjem se kasnilo zbog čekanja upotrebne dozvole.
- Bilo je planirano da lift bude otvoren u julu, ali ga otvaramo tek sada zato što smo čekali upotrebnu dozvolu. Lift će moći da koriste svi, a napravili smo ga kako bi biciklistima, hendikepiranim licima ili građanima sa dečjim kolicima omogućili lakšu vezu između Brankovog mosta i biciklističke staze sa šetalištem na desnoj obali Save - rekao je Boris Ranković, direktor Direkcije. - Svima kojima je bila velika avantura spustiti se biciklom dovde ovaj lift je potreban. Idealno je uklopljen u ambijent mosta i potpuno je bezbedan čak i kad nestane struja. Vožnja liftom je besplatna, ali građani se neće voziti sami već uz pomoć rukovaoca koji će uvek biti tu.

Lift je juče bio prava atrakcija. Okupili su se ispred njega brojni šetači, slučajni prolaznici i naravno, biciklisti. Mnogi su se raspitivali da li vožnja liftom besplatna, a na potvrdan odgovor smejali se, sa vidnim olakšanjem na licu. Rada sa Novog Beograda stajala je u redu da, kako kaže, isproba novi lift.
- Vozim bicikl celo proleće i leto. Jedva smo dočekali da se lift počne da radi. U svakom slučaju, sada ću lakše silaziti i penjati se. Lakše je voziti se nego gurati ili nositi bicikl - pričala je dok je "svog vernog dvotočkaša" gurala u lift.
 
Ovih dana se spremam da napravim generalku na mom "novom" biciklu. Odlično vozim, čak i bez ruku našta sam jako ponosna. :D Pošto sam dugo pauzirala interesuje me, koje staze i putanje mi predlažete a da su bez prepreka kako bih ponovo ušla u formu?
Ovako me zamišlja Гага
3084136124.gif
 
Ada prepodne radnim danom :)

A sad jedan vic. Uči dete da vozi bicikl oko zgrade i ponosno vikne tati "Vidi, tata, vozim bicikl bez pomoćnih točkova".
Sledeći krug dete maše tati: "Vidi tata, vozim samo sa jednom rukom".
Sledeći krug maše dete sa obe ruke "Vidi tata, vozim bez ruku".
Sledeći krug, dolazi dete krvavih usta "Vidi tata, vozim bez zuba".
 
Od 25. maja do Ade i nazad, nekih 24 km....
S tim sto bi trebalo ici ili rano ujutru ili kasno uvece, kada je najmanja guzva...

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 
Mogu ljudi da pričaju šta hoće, Beograd za vreme demokrata je bio Beč u odnosu na ovaj današnji štrokavi disfunkcionalni brlog!

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537583#p537583:2y6j2j1p je napisao(la):
Ksenija » Sub Maj 12, 2018 11:38 am[/url]":2y6j2j1p]Ovih dana se spremam da napravim generalku na mom "novom" biciklu. Odlično vozim, čak i bez ruku našta sam jako ponosna. :D Pošto sam dugo pauzirala interesuje me, koje staze i putanje mi predlažete a da su bez prepreka kako bih ponovo ušla u formu?
Nažalost, nisi jedina kojoj fale prave staze za rekreaciju. :) Ja redovno cepam rutu Dorćol - Ada, pa se na Adi, u nedostatku alternativa, vrtim ponekad i po tri puta, pa idem nazad. Druga opcija ti je staza od Ušća/Brankovog mosta sve do Zemuna, koja bi trebalo sad skoro da se završi i pusti u rad, ako već i nije. Treća dobra opcija koju znam je krak od Mosta na Adi pa sve do Bloka 45, pošto je pola dužine relativno prazno, a i tamo gde nije, dovoljno je široko da nemaš zastajkivanja (osim semafora al dobro to ti ne gine).

I to je nažalost to što se tiče tih dugačkih ''brzih'' staza i pravaca. Naravno možeš i da kombinuješ, recimo Zemun-Brankov most-Ada, ili Ada-Most na Adi-Blokovi... ali manje više to su ti ta tri pravca. I da, imaš i Savski nasip u nastavku Blokova, ali nisam išao njime celom dužinom, tako da ne znam kakav je u celini. Ali mislim da nije toliko prometan da ne može lepo da se vozi.

Elem, i ja sam nestrpljivo čekam da naprave neke nove, jer mi je dosadilo vrtenje u krug po Adi. Svi se nadamo ovom novom kraku koji će kao da uvedu kad budu radili rekonstrukciju Bulevara Patrijarha Pavla u Rakovici ali ko zna kad će to biti. Ja sam predlagao ovde neke nove pravce, i predložiću još par komada ali nažalost kolko vidim sad se više fokusiraju na izgradnju staza po gradu nego ovih čisto rekreativnih.

@Dule
Pa ne mora da znači da svako ko vozi bez ruku oće da se pokaže. :D I ja često kad vozim na pravcu i kad nema nikog oko mene odmaram ruke sa strane jer mi je sedište visoko a gabaritan sam pa posle sat vremena naslanjanja na volan tetive počnu malo da se bune. :D Stavio sam i ''rogove'' i pomažu ali ipak je lepo kad se potpuno skine pritisak i ruke opuste sa strane. :)
 
Ma naravno, pa ja prvi vozim bez ruku iz istih razloga (plus što izgledam kao faca :sesir: )

Inače, neverovatno je kako se ti problemi rešavaju malim podešavanjima.

Lula - visina, ugao (ako je podešavajuća)
Sedište - napred-nazad, gore-dole, ugao

Samo za te dve stvari postoji bezbroj kombinacija i to može da reši skoro sve probleme sa leđima i rukama.

Onda, možeš da malo ispumpaš prednju gumu (ili podesiš amortizer ako ga imaš na mekše)

I naravno, ram pre svega.
 
@Bender Rodriguez
Hvala na detaljnom i jasnom uputstvu, pratiću predloženu maršrutu. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537601#p537601:17lx6jmk je napisao(la):
Lufti » Sub Maj 12, 2018 11:30 am[/url]":17lx6jmk]Od 25. maja do Ade i nazad, nekih 24 km....
S tim sto bi trebalo ici ili rano ujutru ili kasno uvece, kada je najmanja guzva...

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
Pre ce biti 14 km.
 
Mislio sam ako se vozi do kraja Ade. Krug oko Ade ima 8km, a od Marine Dorćol do Ade ima oko 7,5 km, mada je staza sad produzena zbog izgradnje Bgd H2O, tako da to ispadne sve zajedno oko 24 km...

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 
Wow, 24 km??? Onda sam ja to uradio pre neki dan, superiška!!!! Zapravo brzo ide brzo kilometraža na bajsu kada se uhodaš.

Ima li najave za neke nove bici staze osim one u Višnjičkoj?
 
Ја сам навикао на недостатак стаза, више ми није проблем нигде да возим. Ишао сам једном до врха Звездаре па на 25. мај па на НБГ и онда све до Сурчина, мада тамо је равно па иде лагано
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537604#p537604:l922bhjf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Maj 12, 2018 12:52 pm[/url]":l922bhjf]
Mogu ljudi da pričaju šta hoće, Beograd za vreme demokrata je bio Beč


 
Ili citiraj celu rečenicu ili nemoj uopšte. Tim parcijalnim citatima i izvlačenjem reči iz konteksta se bave novinari i političari.

Dakle šta je napisano:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537604#p537604:9c4lp7k8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Maj 12, 2018 12:52 pm[/url]":9c4lp7k8]
Mogu ljudi da pričaju šta hoće, Beograd za vreme demokrata je bio Beč u odnosu na ovaj današnji štrokavi disfunkcionalni brlog!
I da, stojim iza svake reči.

Ovakav nivo opšte ku***bolje nadležnih za sve što se dešava u gradu može da se meri jedino sa prvom polovinom devedesetih. I ne pričam samo o materijalnim stvarima, tipa popravke, održavanje i izgradnja, nego i o (ne)funkcionisanju institucija i službi, koje apsolutno zabole za sve živo dokle god im to ne remeti dnevnu politiku i uvaženo glasačko telo. E jedino u čemu su jako stručni jesu zataškavanja i nameštanje statistika. Na primer kad se pripuca u centru Beograda ispred jednog problematičnog kluba pred 50 očevidaca i to pred obezbeđenjem jednog poznatog političara, a sutradan u novinama stoji samo ''da je bila neka pucnjava negde u centru''. Ili na primer kad se pre mesec dana ubije vlasnik kladionice nasred ulice na Petlovom brdu a o tome nigde ni jedna reč. Al zato kad se pusti u promet traka posle radova na Brankovom mostu onda sledi trodnevna kampanja o tome. E u tim stvarima su stvarno neprikosnoveni majstori.
 
^Bio sam ti citirao citavu recenicu, ali sam onda editovao post i obrisao poredbeni deo recenice jer bi se izgubila poenta mog posta, a to je:

Beograd nikada nije bio, niti ce biti Bec. Ne samo Bec, nece biti ni Prag, ni Budimpesta, niti bilo koji drugi grad centralne ili zapadne Evrope a toliko se mnogo poziva na primere tih gradova u raspravama na ovom forumu. Razlozi su multifaktorijalni, a najveci razlog smo samo mi. Realno, svidelo se to nekom ili ne, Beograd, uzevsi u obzir mesto gde se nalazi, istorijsko nasledje, rusenja i prekrajanja, dosadasnju konceptualno nekonzistentnu arhitekturu, divlji urbanizam i u kom se pravcu danas krece, Beograd moze da lici samo na Instambu. I to za nekih 30 godina. Ko je bio u Instambulu zna o cemu pricam.

Porediti se sa Becom Ili Pragom je besmisleno. To kao osoba koja je nazadovoljna sobom pa hoce da bude kompetno neko drugi. Beograd ovakav kakav jeste, lep u ruznoci, je odraz nas samih i prvo treba sebe da prihvatimo. Kada prihvatimo da smo to sto smo, a ne Austrijanci ili Cesi, onda prvo mozda izlecimo sebe a time i Beograd.

Kamo srece da je sve tako jednostavno i da je krivica u "vlasti". Promenis vlast I resio si problem. Neistina koja funckionise po sistemu transfera odgovornosti a hrana joj je obmana i samoobmana. Distanciranje i delenje na "ove i one" je uvek bila linija manjeg opora kojom se rado ide.

Kraj off-a, da ne se..m previse.
 
Ja ga nisam poredio sa Bečom. Rekao sam da je Beograd iz tog vremena bio Beč u odnosu na ovaj sad.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537604#p537604:2svaffs1 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Maj 12, 2018 12:52 pm[/url]":2svaffs1]
Mogu ljudi da pričaju šta hoće, Beograd za vreme demokrata je bio Beč u odnosu na ovaj današnji štrokavi disfunkcionalni brlog!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539771#p539771:f2wupnk0 je napisao(la):
astrodule » 23 May 2018 10:02 am[/url]":f2wupnk0]Koliko sam pratio, u centru grada treba da urade vezu Vuka sa Bulevarom oslobođenja kroz Knjeginje Zorke, ali kada - ne znamo.
To bi bilo fenomenalno, doduše uska je Kneginje Zorke pa mi nije jasno kuda će progurati stazu tuda.
 
astrodule":2p8kxx64 je napisao(la):
Moraće da "žrtvuju" parking mesta.

Ukidanje parking mesta bi u mnogim ulicama oslobodilo mesta za bici staze.
Stanari bi izvršili oružanu pobunu.
Ili bi jednostavno nastavili svi da parkiraju tu dok boje staze ne izblede...

Sent from my Lenovo S660 using Tapatalk
 
Или би били приморани да купе паркинг места у зградама а да користе их као оставе а да власт је неспособна
 
Pitao sam čika saobraćajca u vezi vožnje na biciklu preko pešačkog prelaza. Kaže da je nezakonito i da bi trebali da kažnjavaju takve bicikliste ali ih tolerišu jer je to realno mala opasnost. Takođe me je pohvalio da sam odgovoran građanin jer za pet godina rada nijedan biciklista ga nije pitao tako nešto, a on uglavnom radi na prometnim raskrsnicama po centru :D
 
Vrh