Šta je novo?

Neadekvatna ograničenja brzine i slične nelogičnosti

U zadnjoj emisiji sat je bila tema vezana za reviziju saobraćajne signalizacije i koliko pogrešno postavljeni znakovi utiču na bezbednost u saobraćaju. Gost emisije Zoran Stojisavljević iz JP Putevi Srbije, odgovara kada će se konačno putna signalizacija dovesti u red i šta je sve potrebno da se revizija uradi kvalitetno.

https://youtu.be/PLM__XYf4o8


Revizija%20signalizacije_resize.jpg
 
U prilog visokom stepenu debiliteta pri ograničavanju brzine na 50km/h preko Pupinovog mosta i dalje, ka Zrenjanincu, od isključenja sa AP ka Kragujevcu, tj. "Kapije Šumadije" do Batočine je krivudavi put kroz šumu 1+1, ograničenje 100km/h.
Ako je ka Dimitrovgradu i bio pravac, ovde to definitivno nije.


Drugi debilizam:
Kada iz Vranja pratiš zeleni putokaz za Skoplje, izlaći ćeš na put koji spaja sela i tek kod Bujanovca, ako budeš dovoljno strpljiv i pažljiv, ćeš se uključiti na put za motora vozila i njemu nadovezani auto-put.
Isto tako, pri izlazu iz Bujanovca, ako pratiš zeleni putokaz za auto-put ka Vranju, upoznaćeš se sa lepotama Neradovca, Davidovca, Pavlovca, a auto-put ćeš čežnjivo gledati na 50m od sebe.
Stvarno mnogo košta da platiš radniku dnevnicu i daš mu okasti 19 da preokrene znak, ili ga postavi na drugi stub. :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478987#p478987:emdchn4d je napisao(la):
Vocar » Tue Sep 19, 2017 11:14 pm[/url]":emdchn4d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475047#p475047:emdchn4d je napisao(la):
caribrod » 01 Sep 2017 07:01 pm[/url]":emdchn4d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468050#p468050:emdchn4d je napisao(la):
Vocar » Fri Jul 28, 2017 8:38 pm[/url]":emdchn4d]Svi vi ( što maštate o sreći :violina: ...) koji verujete izgovorima o banderama, krivinama itd., od Pirota do Dimitrovgrada je magistralni put a la ibarska 1+1, sa belom razdelnom linijom, i ograničenjem na jednom potezu 100 km/h. Koga ne mrzi neka gugla.

Nije, to je put za mešoviti saobraćaj, ograničenje je 80, čak i na pravcu od 9km (tu se najviše gine) u naseljenim mestima 50. Prolazim svakodnevno, nema potrebe da guglam.. Ograničenje 100 je na obilaznici Pirota i bilo je do izgradnje autoputa između Pirota i Bele Palanke (put rezervisan za saobraćaj motornih vozila, osim u tunelima i naseljenim mestima.

Ne razumem tvoj post, ali uopšte.
Prvo, šta "Nije"?
Drugo, šta znači "put za mešoviti saobraćaj"?
Treće, ima li ograničenje 100km/h, ili su ga sklonili?

U svakom slučaju, do juna 2015. ga je bilo i to na deonici 1+1 ( jedna traka za Pirot, jedna za Dimitrovgrad) sa belom linijom u sredini. Dakle: tamo moglo, ovde ne.

1. Nije 100 ograničenje, nego 80, nikad nije bilo 100, bar ne u poslednjih 30+ godina. Btw. sad su na raskrsnicama gde se ukrštaju seoski putevi sa magistralnim (bio IA43 sad je IIA259) kod nadvožnjaka preko autoputa stavili 50, što je glupost SMT razmera i patrole nonstop stoje i redom kažnjavaju.
2. Znači da nije "put rezervisan za saobraćaj motornih vozila" (plavi znak sa belim retro-autom) i da se tu mogu kretati i poljoprivredne mašine što se neretko i dešava.
3. Nikada nije bilo tog znaka 100, pa nisu mogli ni da ga sklone. Ograničenje 100 je bilo od Bele Palanke do Pirota i na obilaznici. Kod NIS-ove pumpe

U svakom slučaju, ni pre juna 2015. od Pirota do Dimitrovgrada nije bilo znaka i ograničenje je bilo 80 i nikada nije bilo 100. Bar sam 2 kazne platio zato što sam vozio više od 80, a manje od 100.
Kod Gazprom-ove pumpe kod Poljske Ržane na izlasku iz Pirota (stara petlja Pirot istok na magistralnom ), stoji ograničenje 80 i važi do granice sa Bugarskom, menja se samo naniže u naseljenim mestima.
Još jednom: ograničenje između Pirota i Dimitrovgrada nikada nije bilo 100.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487155#p487155:2wqne39q je napisao(la):
caribrod » 26 Oct 2017 05:05 am[/url]":2wqne39q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478987#p478987:2wqne39q je napisao(la):
Vocar » Tue Sep 19, 2017 11:14 pm[/url]":2wqne39q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475047#p475047:2wqne39q je napisao(la):
caribrod » 01 Sep 2017 07:01 pm[/url]":2wqne39q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468050#p468050:2wqne39q je napisao(la):
Vocar » Fri Jul 28, 2017 8:38 pm[/url]":2wqne39q]Svi vi ( što maštate o sreći :violina: ...) koji verujete izgovorima o banderama, krivinama itd., od Pirota do Dimitrovgrada je magistralni put a la ibarska 1+1, sa belom razdelnom linijom, i ograničenjem na jednom potezu 100 km/h. Koga ne mrzi neka gugla.

Nije, to je put za mešoviti saobraćaj, ograničenje je 80, čak i na pravcu od 9km (tu se najviše gine) u naseljenim mestima 50. Prolazim svakodnevno, nema potrebe da guglam.. Ograničenje 100 je na obilaznici Pirota i bilo je do izgradnje autoputa između Pirota i Bele Palanke (put rezervisan za saobraćaj motornih vozila, osim u tunelima i naseljenim mestima.

Ne razumem tvoj post, ali uopšte.
Prvo, šta "Nije"?
Drugo, šta znači "put za mešoviti saobraćaj"?
Treće, ima li ograničenje 100km/h, ili su ga sklonili?

U svakom slučaju, do juna 2015. ga je bilo i to na deonici 1+1 ( jedna traka za Pirot, jedna za Dimitrovgrad) sa belom linijom u sredini. Dakle: tamo moglo, ovde ne.

1. Nije 100 ograničenje, nego 80, nikad nije bilo 100, bar ne u poslednjih 30+ godina. Btw. sad su na raskrsnicama gde se ukrštaju seoski putevi sa magistralnim (bio IA43 sad je IIA259) kod nadvožnjaka preko autoputa stavili 50, što je glupost SMT razmera i patrole nonstop stoje i redom kažnjavaju.
2. Znači da nije "put rezervisan za saobraćaj motornih vozila" (plavi znak sa belim retro-autom) i da se tu mogu kretati i poljoprivredne mašine što se neretko i dešava.
3. Nikada nije bilo tog znaka 100, pa nisu mogli ni da ga sklone. Ograničenje 100 je bilo od Bele Palanke do Pirota i na obilaznici. Kod NIS-ove pumpe

U svakom slučaju, ni pre juna 2015. od Pirota do Dimitrovgrada nije bilo znaka i ograničenje je bilo 80 i nikada nije bilo 100. Bar sam 2 kazne platio zato što sam vozio više od 80, a manje od 100.
Kod Gazprom-ove pumpe kod Poljske Ržane na izlasku iz Pirota (stara petlja Pirot istok na magistralnom ), stoji ograničenje 80 i važi do granice sa Bugarskom, menja se samo naniže u naseljenim mestima.
Još jednom: ograničenje između Pirota i Dimitrovgrada nikada nije bilo 100.

Ibarskom magistralom se takođe kreću traktori, biciklisti i sl. pa je opet magistralni put. Sad videh da više ne postoje magistralni, već se kategorišu kao državni putevi sa određenim podskupovima. U svakom slučaju dozvoljeno je kretanje traktora.

Što se znaka 100km/h tiče, on JESTE postojao na obilaznici oko Pirota u smeru ka granici i to negde posle petlje sa putokazima Pirot-Leskovac i pumpe. E sad, ne mogu da se setim da li posle NIS pumpe, ili one privatne sa leve strane, što je bliža petlji za Pirot.
Za znak sam apsolutno siguran jer sam radio kao vozač i bar dvaput nedeljno vozio na relaciji Beograd-Sofija i to mi je bilo baš začuđujuće da vidim taj znak ograničenja 100km/h izvan auto-puta. Kada sam video da su postavili 50km/h prema Borči, prvo sam pomislio "Bože, a tamo od Pirota ka Bugarskoj je 100km/h".
E sad, ti kao lokalac meni pričaš "Nije bilo od Pirota do Dimitrovgrada, već na obilaznici do pumpe" i sl. Znači, postoji deonica od petlje Pirot ka granici gde je 100km/h i gde su 1+1 traka. Da li je to tebi put za Dimitrovgad ili nije ja zaista ne znam, i naravno da nije celom trasom, niti sam to mislio niti napisao još u prvom postu.
 
Da li postoji mogućnost da se u nekim ulicama na NBG-u digne ograničenje na 60, 70? Uglavnom mislim na velike Bulevare koji nemaju velik broj pešaka, niti imaju pešačke prelaze.

Takođe, mislim da je katastrofa što je 50 na UMP-u, i što NE STOJI TABLA ZA IZLAZAK IZ NASELJENOG MESTA kada se ulazi na UMP. Barem bi deo od raskrpetlje (i od kraja Požeške) do GSP-a na NBG mogao da se tretira kao nenaseljeno mesto. POSTOJE BANKINE I NE POSTOJE TROTOARI :bash: :grand:

Meni to liči na kvazipoboljšanje bezbednosti saobraćaja. To je ono kada imamo tako neko glupo ograničenje ne bismo li lakše punili kasu (ili privatne fondove nečasnih službenika), a to predstavimo kao veliko unpaređenje bezbednosti. Isto kao i spuštanje granice za nivo alkohola u krvi. Na papiru super, a u praksi kontrole nisu niti učestalije, niti "časnije"... :kafa:
 
1) Да ли је технички проблем ставити на Новом Београду, бар у Јурија Гагарина, између семафора, баријере (стаклени панели, метални панели, штагод) па повећати ограничење брзине које ће сви поштовати? Није.
2) Да ли су сада аутомобили много сигурнији, управљивији, кочиони трагови су захваљујући АБС-у, побољшаном вешању, много бољим гумама и ко зна чему далеко краћи него пре 30 година? Да.
3) Да ли у светским градовима у којима је дозвољена већа брзина кроз центар града има више несрећа. Нема

Шта је онда проблем?
а) Оно што каже Профа, све се ради да се пуни каса или приватни фондови нечасних службеника.
б) Они горе знају да народ .... у здрав мозак, а ово са небулозним правилима је једна од тих активности.
 
Gde po evropskim gradovima imaš veće ograničenje negde u centru od uobičajenog za naseljeno mesto?

Veća brzina se u Beogradu može dozvoliti na Pupinov mostu, kao i na mostu na Adi. Mada je pitanje šta se konkretno dobija povećanjem brzine na tako kratkom intervalu? Na 1000m ako ideš 80 umesto 50 dobiješ 30-ak sekundi.

U Jurija Gagarina ja ne bih povećavao ograničenje najviše zbog tramvaja koji ide po sredini (pa postoji rizik od neodgovornih ljudi)

Moje mišljenje je da je potrebnije raditi na zelenim talasima i kružnim tokovima i bolje organizovanim levi skretanjima.
 
Дуки, има тога по Европи. Да не идемо далеко - Загреб: на авенијама, саобраћајницама налик новобеоградским булеварима, ограничење је 60, на Дубровачкој - 70. А трамвај иде по средини. На Славонској авенији (некадашњи ауто-пут) ограничење је 80, мада има укрштања у нивоу.

Онда Солун - то већина наших путника зна - булевар којим се вози ка ринг роуду и Халкидикију од одвајања са ауто-пута, ограничење је 70.

У Београду, реална ограничења су на свим НБ булеварима осим ЗЂ 60 (на Бул. Николе Тесле можда 70 на делу иза Сива); вијадукт УМП-а + Мост на Ади 80, Бранков мост 60, Панчевачки и Нови новосадски пут (са све семафорима) 80, Северна тангента 100 итд.
 
U pravu si, mada ne znam koliko bi to sve ubrzalo saobraćaj ako imamo nove idiotske semafore na nekim nebuloznim mestima (iza SIV-a)

Trebalo bi da bitni bulevari imaju pouzdan zeleni talas, a poprečne ulice tu moraju da trpe. Naravno, čim se ne vide stambene zgrade, odmah povećati ograničenje (lokacije koje spominješ)
 
Ако и не би много убрзало саобраћај, олакшало би га, макар у психолошком смислу, уз позитиван утицај на општу безбедност: наиме, ситуација у којој сви крше закон (као на Мосту на Ади, где нико, али нико не вози 50 - ја возим 90 и сматрам да је то разумно - да не помињемо Северну тангенту) потпуно је нежељена у правном систему и поставља возаче пред непотребне дилеме. Најгоре је што би онај ко поштује прописе представљао већу опасност, јер много одступа од уобичајене брзине (Американци су научно показали да је то, чак, већа опасност од брзе вожње и најревносније од свих кажњавају за преспору вожњу, по критеријумима по којима је 50 на сат на Мосту на Ади озбиљан прекршај).
 
Намерно сам рекоа Јурија Гагарина, јер пре овог иживљавања са камерама и сачекушама, није било неких великих несрећа, углавном око стајалишта трамваја. Али и то се може решити. Слажем се са Пантографом, да и спора вожња повећава ризик од несрећа, посебно ако је нелогична. Понављам, сада су аутомобили много бољи у поређењу са оним од пре 30-так година.
Друго, идеја наших путара, да смање радијусе кривина у раскрсницама, због приморавања возача да смање брзину је добар пример плиткоумности. Па јел' треба хитна помоћ да укључи све ротације, сирене и "јури 30" да би стигла до пацијента?
 
Prosecna brzina u Jurija Gagarina je oko 60-65, a kad se prodje kamera i sacekusa ispod nadvoznjaka, u Vladimira Popovica je cak i visa.
 
просечна брзина по свим 2+2 улицама у граду је преко 60, ако није гужва. Славија-Аутокоманда ретко ко вози испод 60. Слично је и на Булевару од Вука до Цветка или Булевар ЈНА од Аутокоманде до Трошарине

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Ја пошто гориво точим на новој Shell пумпи у блоку 63 у ту сврху пролазим целу Јурија Гагарина једном месечно. Возим 50 и сваки пут се одушевим одличним зеленим таласом који ме увек доведе до одредишта скоро без заустављања. Мислим да ме црвено заустави само на последњем семафору пред пумпу. Исто важи и за Устаничку којом идем много чешће. Одличан зелени талас уколико се поштује 50. И иначе се трудим да свугде поштујем ограничење јер је вожња у граду при тој брзини много течнија и безбеднија, са много мање кочења па самим тим и економичнија. ABS? Колико ја знам он служи за нагла кочења у изненадним ситуацијама. Е па знате како, када возите по пропису, таквих је ситуација далеко мање. Много је више времена за правовремено реаговање. Са друге стране, увек се трудим да ако неко жели да ме претекне то око омогућим на што безбеднији начин. Откуд знам, можда је нешто заиста хитно.
 
Tako je. I ja imam isto iskustvo sa Jurija Gagarina (sa smerom ka buvljaku).

U Bulevaru Milutina Milankovića zeleni talas već mora da se juri sa nekih 60-70km/h (isti smer).
 
ауто-пут треба да има варијабилно ограничење брзине, са електронским саобраћајним знацима (као они што се стављају на портале, само да буду на стубовима поред пута), и то да 80 км/х буде у току дана, 100 км/х од 04 до 06 и 22 до 00 и 120 км/х од 00 до 04 (јер је тада најмања густина саобраћаја)
 
a ja bih bas obrnuto, zato sto su ljudi nocu umorniji i refleksi su sporiji, a pogotovo ako voze mladi koji se nocu nacirkaju/nadrogiraju
 
Zeleni talas na Gagarinu je najbolje čuvana tajna NBG :) većina ljudi gasira od semafora do semafora i stvara čepove.

Kad nije prevelika gužva u Oml.brigada se isto uhvati lepo talas, s tim da se može i brže voziti, oko 60 km/h.
Astrotrain":2w7ffocx je napisao(la):
Ја пошто гориво точим на новој Shell пумпи у блоку 63 у ту сврху пролазим целу Јурија Гагарина једном месечно. Возим 50 и сваки пут се одушевим одличним зеленим таласом који ме увек доведе до одредишта скоро без заустављања. Мислим да ме црвено заустави само на последњем семафору пред пумпу. Исто важи и за Устаничку којом идем много чешће. Одличан зелени талас уколико се поштује 50. И иначе се трудим да свугде поштујем ограничење јер је вожња у граду при тој брзини много течнија и безбеднија, са много мање кочења па самим тим и економичнија. ABS? Колико ја знам он служи за нагла кочења у изненадним ситуацијама. Е па знате како, када возите по пропису, таквих је ситуација далеко мање. Много је више времена за правовремено реаговање. Са друге стране, увек се трудим да ако неко жели да ме претекне то око омогућим на што безбеднији начин. Откуд знам, можда је нешто заиста хитно.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk
 
Posto vecina nas vozi odredjene deonice u gradu brze nego sto je predvidjeno da li zaista mislite da kada bi postavili ogranicenja na 60 ili 70 da ne bi onda svi vozili 90km/h?

Ja bih radije voleo da vidim optimizovanje semafora (zelene talase) i edukaciju vozaca po pitanju drzanja rastojanja i paljenja zelenog svetla. Neadekvatno rastojanje (sem vece bezbednosti) brze dovodi do zaustavljanja saobracaja, a samim tim i do stvaranja guzvi. Sto se tice zelenog svetla postoji vrlo losa navika ljudi da blenu u telefon ili negde sa strane ako nisu prvi u redu na semaforskoj raskrsnici. Na taj nacin automobili krecu jedan po jedan umesto da svi krenu na zeleno svetlo.
 
Vrh