Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Nema tu šta da se analizira. Izgradnja ovog puta, pored nezavršene obilaznice oko Bg-a i toliko mnogo prekopotrebnih projekata koji nisu završeni ili čak ni započeti, predstavlja vid najgore izdaje i rada protiv svoje nacije. Od ovoga korist mogu da imaju samo naši neprijatelji, a zna se koji su to sve. Zaduživati se za ovako nešto sada je ravno ludilu. :bash:
 
Iako razumem tvoj stav, mislim da zaboravljaš jednu bitnu stvar - naplatu putarine. Taj autoput nije poklon nikom, a studija baš to i treba da pokaže, koliko se isplati. Ako mi njima tim autoputem možemo još jeftinije da izvozimo naše proizvode, a još i da im naplatimo kad se voze tim putem, pa posle još kad nastave ka standardnim destinacijama centralne Evrope, ostaviće bar 20 evra samo za putarinu u Srbiji. Jedino pitanje je koliko će put biti korišćen, a studija će to pokazati.
 
To bi važilo da procenu radi naša država, a ne EIB. Ovaj autoput neće biti rentabilan, a u studiji će se namestiti rezultati koji će pokazivati suprotno. Kasnije ćemo kredit otplaćivati iz drugih izvora, odn. novim zaduživanjem. To je, između ostalog, još jedan od ciljeva, onih koji nam ne misle dobro.
 
Taj put će bar doprineti da Toplica živne.
 
Niš - Prokuplje

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aiMPQl-7Z0s[/youtube]

i Prokuplje - Blace


[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=9E3DXoZk3VU&[/YouTube]
 
Ово нешто скроз ван плана пута Ниш-Приштина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=518949#p518949:mmmowqgk je napisao(la):
Propeler » Čet Feb 22, 2018 9:45 pm[/url]":mmmowqgk]To bi važilo da procenu radi naša država, a ne EIB. Ovaj autoput neće biti rentabilan, a u studiji će se namestiti rezultati koji će pokazivati suprotno. Kasnije ćemo kredit otplaćivati iz drugih izvora, odn. novim zaduživanjem. To je, između ostalog, još jedan od ciljeva, onih koji nam ne misle dobro.
Put ce biti frekventan kao i Koridor 10, u bukvlano istoj meri.
Dokaz tome su kolone na administrativnom prelazu za svaki veci praznik, od po 10ak kilometara.

Inace, nadovezacu se i na prethodni post, uvek sam se pitao kako ljudi u Kursumliji, Prokuplju pa i ona nasa raja na Kosmetu zivela do sada bez obilaznice oko Beograda. To im je svakako prioritet :bash:
 
Prioritet Srbije mora da bude auto-put do CG i povezivanje sa Rumunijom. CG kako bi Srbija imala direktan prilaz moru u smisli prometa, a Rumunija kako bi se povezali bolje sa Ukrajinom i Rusijom koja su dva megalomanska trzista, nikakve nama koristi od povezivanja sa Albancima nema, neka se povezu sa Makedoncima pa preko njih na postojecu magistralu.
 
^^
Apsolutno netacno.

Zanemarimo ubiranje prihoda od kosvskih gastrabajtera, direktno od putatrina.
Trziste koje nudi AP KiM, pa na dole Albanija nikako ne moze da ponudi ni RUmunija ni CG. Cg jer je go k***** drzava od par stotina hiljada stanovnika, a Rumunija jer opet ima jeftine radne snage i ogroman privredni rast.
To gledanje Albanaca kao bandita, a ne kao potrosaca srpske robe je toliko bzv sa strane ekonomskog geldista, da nemam reci.

Put ka Cg gledam iskljucivo korisno radi povezivanj zapada drzave sa ostatkom.
 
Prioritet Srbije treba da bude povezivanje sa Republikom Srpskom, tj. sa srpskim narodom.
U prilog tome ide i da je put Novi Sad-Ruma-Šabac najprometniji put posle koridora 10 i autoputa A2 ("koridora 11" i Ibarske magistrale) sa PGDS-om od 8-9 hiljada vozila dnevno, a da ne pričam kako izgleda put preko Fruške gore, i da je ograničenje najvećim delom 40 (slovima: ČETRDESET) km/h.
 
^^
Pa to sam i rekao, samo iz razloga povezivanja mi je put ka CG prihvatljiv, praviti ga zbog tranzita robe je glupo, a zbog turizma Milogoraca jos gluplje.

Ali reci da put ka Prisitni nije potreban, je samo po sebi nonsens ako uzmemo u obzir da su albanci bar na Kosmetu iskljucivo zavisini od robe srpskog porekla, te da nit imaju prozivodnju bilo cega, niti ce je imati dugo, pa bi glupo bilo ne ojacati ekonomsku poziciju na istom podrucju
Nemam podatak koliko automobila prosecno cirkulise tim putem, ali znam da je put ocajan i da je visoko frekventan, te da su Prokuplje i |Kursumlija slepa crevo ove drzave iz prostog razloga nepovezanosti sa ostatkom drzave.
Ako imas, napisi, cisto da znam koliko automobila cirkulise magistralom o kojoj je tema?
 
Podaci JP "Putevi Srbije" za 2017. godinu:

Sremska Kamenica-Irig 8801
Irig-Ruma(Putinci) 9377
Ruma(Putinci)-Ruma(Pećinci) 7928
Ruma(Pećinci)-Ruma(Voganj) 7550
Ruma(Voganj)-Ruma(A3) 9295
Ruma(A3)-Jarak 8738
Jarak-Šabac 8434

Petlja "Merošina"-Merošina 7147
Merošina-Prokuplje 5235
Prokuplje-Potočić 5441
Potočić-Beloljin 4205
Beloljin-Kuršumlija 2709
Kuršumlija-Rudare 2045
Rudare-Merdare 1381

Kompletni podaci o PGDS-u su na ovom sajtu: http://www.putevi-srbije.rs/index.php/б ... саобраћаја

Ne kažem da ne treba da se gradi autoput Niš-Priština, nego da ima mnogo važnijih pravaca kao što su:

1. Novi Sad-Ruma-Šabac
2. Pojate-Preljina-Požega-Užice
3. Novi Sad-Zrenjanin
4. Zrenjanin-Beograd
5. Šabac-Loznica
6. Lajkovac(A2)-Valjevo
Ovi pravci imaju veći PGDS od svih deonica osim prve na pravcu Niš-Priština, a neke od njih su značajno lakše za izgradnju.
 
Slažem se, s tim što treba istaći da je apsolutni prioritet BG obilaznica, BG-Požega, kao i završetak onoga oko Batočine, ako pretpostavimo da Koridor X još malo pa gotova priča.
Dodao bi i sređivanje puta koji povezuje Požarevac sa autoputem, a pre svega Jagodina-Paraćin-Pojate koji je u tragičnom stanju, a trpi solidan saobraćaj,
Od navedenih, Mrčajevci-Preljina-Požega je najopterećeniji.

Brzi put do Prokuplja, zaobilaznica oko njega i produžetak do Male Plane i obilaznica oko nje, a dalje kao dobra magistrala.
 
Srbiji nije prioritet, ali Albaniji i Kosovu jeste, posto bi im taj autoput bio najbrza veza sa Evropom.
U isto vreme korak ka pomirenju. Samo sto trenutne vlasti nisu spremne za takve gestove.
 
Може транзит према Косову да се одвуче и на А2 па на крак ка Косовској Митровици. Мислим да би им туда и било краће.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565780#p565780:9rpq4ghd je napisao(la):
lepi » Sub Sep 08, 2018 3:06 pm[/url]":9rpq4ghd]^^
Apsolutno netacno.

Zanemarimo ubiranje prihoda od kosvskih gastrabajtera, direktno od putatrina.
Trziste koje nudi AP KiM, pa na dole Albanija nikako ne moze da ponudi ni RUmunija ni CG. Cg jer je go k*** drzava od par stotina hiljada stanovnika, a Rumunija jer opet ima jeftine radne snage i ogroman privredni rast.
To gledanje Albanaca kao bandita, a ne kao potrosaca srpske robe je toliko bzv sa strane ekonomskog geldista, da nemam reci.

Put ka Cg gledam iskljucivo korisno radi povezivanj zapada drzave sa ostatkom.

Nije Auto-Put sa CG zbog Crne-Gore i turizma to bi bilo recimo 20%, ali zato dostupnost da se nasa roba ili proizvodi proizvedeni u Srbiji mogu za par sati naci na moru u bilo kom pravcu je itekako nesto sto bi svako iole normalan pozeleo. Transport na vodi je naj-ekonomicniji i samim tim cena proizvoda (u koju je uvek ukljucena cena transporta) postaje dosta povoljnija i dosta se lakse osvajaju trzista. Izlaskom na more mi bi bili u mogucnosti da dostavimo robu na sva trzista koja imaju izlaz na otvorena mora.......vrlo jednostavno. Cilj ovog auto-puta nije Milo vec izlaz na more na koje ekskluzivno pravo ima Srbija posto se na ovaj Auto-Put ne ukljucuje direktno nijedna druga drzava ranije od "Preljine".

Vidi se da nisi procitao post jer sam rekao da auto-put sa Rumunijom je potreban da bi se lakse i brze stiglo do trzista od 200MIL ljudi, Ukrajina, Rusija.........

Albanci ako se povezu sa E75 u Makedoniji ce opet placati putarinu u Srbiji jer E-75 prolazi kroz Srbiju.......osim ako nema neki tunel koj mi je promakao.......vrlo jednostavno!
 
^^
Bas zbog toga mislim da je logicnije povezati se sa lukom Drac, em je mnogo jeftinije em pokrivas veci broj stanovnika. Ti bukvalno sa 77km povezujes s lukom i otvaras laksi transport robe za oko 6 miliona stanovnika.
Cg svoj put nece jos dugo da napravi, a kroz AP KiM i Albaniju put je skoro pa gotov. Opet kazem, put ka Cg po meni bitan da se narod nas poveze.

Za Rumuniju sam rekao, jer trziste Rusije i Ukrajine nikad ne moze biti kao trziste susednih zemalja, a tek ne moze jer je Rumunija rastuca ekonomija koja ima mnogo vise da ponudi od nas i na strateski je boljem mestu za pomenuta trzista.
 
Аутопут за КиМ треба урадити негде од Краљева (кад се уради Прељина-Појате) ка Косовској Митровици. Таман да се одвуче транзит из Албаније и Космета на аутопут А2 и заобиђе скроз и Београд и онај несрећни кружни пут који глуми обилазницу а и да се на А2 наведе већи саобраћај да буде исплатива његова експлоатација, коридор 10 већ има транзит из Бугарске, Македоније и Грчке. Тако би се и растеретио коридор 10. За Прокупље и Куршумлију треба урадити брзи пут због њих самих а не због Приштине.
 
Mislim da ovo sto dosljak kaze ima smisla.

Treba gledati na ovo multidimenzionalno. Po meni, reciimo Moravski koridor dodaje dodatnu fleksibilnost nasem tranzittnom saobracaju. Recimo, u Bg-u si, treba da ides u Istanbul. Gugl kaze, tamo negde izmedju Bg-a i Nisa neki udes (daleko bilo..), kolone, guzva, ti samo kazes, nista onda, Milos veliki, pa na Moravski, pa na K10 itd..

Vidim da je nekima problem sto se povezujemo autoputem sa Albanijom voleo bih da predocim sledece:

1. Transport proizvoda je laksi - da li iz Srbije u Albaniju na primer. Isto tako, najjeftiniji vid transporta dobara je recnim ili morskim putem. Dakle, ako treba da nam stigne nesto iz Kine, Indije, Kanade, Amerike sigurno ce ici u najvecoj kolicini brodom.. A Albanija je susedna drzava koja ima morsku luku i nama je neophodno da autoputem imamo izlaz na sto vise luka. Nema veze da li su u Hrvatskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori ili Albaniji. Jer nikad ne znas u kom ce bloku biti jedna od tih zemalja, EVO LUPAM: uvedu nam nekim cudom (nije nemoguce, svet je dinamican) svi osim Albanije sankcije i mi onda dakle moramo sve preko Albanije da radimo, a nemamo auto put...

2. Svako ko se bude vozio tim autoputem, nezavisno od nacionalnosti ce morati da plati voznju, koja ide u budzet nase drzave

3. Na kraju dana, nemamo mi nikakve koristi da podsticemo nerazvijenost neke od susednih zemalja. Jer, ako je Rumuniji, Madjarskoj, Crnoj Gori ekonomija jaca, deo tog rasta mora da se prenese na nas, jer svi jedni od drugih zavisimo. Dzaba nama sto izvozimo keks u Bugarsku, ako tu nema dobre margine, a ne moze je biti jer im je los standard. Pogledaj Sloveniju, oko nje Austrija, Italija, Hrvatska i Madjarska, dakle ako imaju neki proizvod vredan izvoza, treba im nekoliko sati da ga isporuce. A mi? Do Crne Gore posalji pivo iz Celareva, pa treba ti 10 sati minimum.. Plati vozaca 10 radnih sati, plati gorivo, plati amortizaciju kamiona za voznju po ibarskoj, plati osiguranje (a rizik veci) itd... A sve to onda kupac posle mora da plati. I onda dodjes u situaciju da mu je jeftinja cokolada iz italije nego iz Srbije..

Manimo se nacionalizma, samo ekonomija treba da nas interesuje. Previse smo siromasni da se bavimo bilo cim drugim...
 
Требало би да је познато - фирме из Србије одреда се труде да извозе у Албанију робу и услуге, многе успевају, а једна наша приватна компанија има доле и значајан логистички центар. Притом, тржиште тек открива (због неразвијених потрошачких навикла и у поређењу са Србијом, посебно Београдом) многе производе.
 
Vrh