Šta je novo?

Kolor šeme vozila GSP-a

Bravo Došljak, upravo sam tražio tu Katicu sa crnom gornjom polovinom što je Vukan slikao! :kk: Ali pošto nisam mogao da nađem, kao ''mustru'' sam uzeo one iz Praga.

Farbane felne uvek izgledaju lepo ali nažalost zaboravi na to, jer bi se vrlo brzo izgrebale a i GSP se ne bi baktao da ih farba odnosno održava. Samo kažem. :?

@Zexland
Meni se svi predlozi sviđaju. Što se mene tiče, može i ova varijanta skroz dole, full bela sa ponekim crnim elementom. Ali znaj da bi bilo ljudi kojima se ni to ne bi dopalo... :?

Inače bela možda i ne bi bila loš izbog za GSP, jer iako se na njoj vidi svaka mrljica, ako bi se koristila samo jedna boja, to bi onda spustilo troškove i kompleksnost farbanja. Tako da s jedne strane bi to iziskivalo češće farbanje al s druge strane, to farbanje bi bilo lakše, brže i jeftinije nego kad ima dve boje... ? To bi možda mogli da prokomentarišu članovi koji su više upućeni u stanje GSPa i te tehničke stvari.

I da, ovo što reče Šomi - iz tvojih usta u uši EBRD! :lol:
 
Можда бела и јесте најбоље решење, с обзиром на све модернија возила где се мноштво црних детаља теже уклапа са осталим бојама, поготову интензивнијим. Eво једна идеја што ми је пала на памет за Ик-218М. Боје и линије наравно могу бити другачије, али сам се ја водио бојама грба Београда.
 
Ikarbus izgleda odvratno zbog tanke linije krova, odnosno produžetak crne boje iznad stakla neverovatno ruži autobus.
Bela boja jeste lepa ali jako nezgodna u kišnim/zimskim danima kada se sva štroka sa ulica zalepi na bus. Tako da celu priču treba gledati sa te strane, izabrati boju koja je najmanje iritantna ali ujedno i najmanje osetljiva na prljavštinu.
 
Хвала :) Слажем се са Жиком, фали шира бела линија изнад прозора какву су има Соларис, а и бела јесте мало незгодна за одржавање. Мени је занимљиво изгледао један металик Волво Мегабус, Бамиронов чини ми се.
 
Srebrna ili siva metalik je veoma zahvalna boja. Laka prljavština se teže uočava.

auto-ag-rothenburg-solaris-urbino-132248.jpg
 
Evo ti Solaris pa njega doradi (fale IV vrata).

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560439#p560439:2rtfxigd je napisao(la):
Дошљак » Ned Avg 19, 2018 9:37 pm[/url]":2rtfxigd]Можда бела и јесте најбоље решење, с обзиром на све модернија возила где се мноштво црних детаља теже уклапа са осталим бојама, поготову интензивнијим. Eво једна идеја што ми је пала на памет за Ик-218М. Боје и линије наравно могу бити другачије, али сам се ја водио бојама грба Београда.
file.php
Zar i ti sine po toj politici? :)
 
Eво и Солариса, нажалост нисам успео да нађем већи цртеж са четворо врата. Због површина је Соларис много захвалнији за разне комбинације боја и облика, ево овде нисам закосио крајеве штрафти, али сам додао штрафте и изнад прозора.

Соле, ништа политички, не држи СНС тапију на наше националне боје нити на боје грба града Београда :dil: :sesir:
 
Boje koje koriste su plava , crvena i bela. To što te boje koriste i drugi , to je druga stvar. Ako ne može žuto - plava boja zbog asocijacije na određenu stranku , onda iz istog razloga ne može ni predložena kombinacija (računajući i njene varijacije).
 
Rodrigez
Japanci su prvo poslali bus na probu prije pdluke koje ce buseve da kupe
Drugacije su bili ofarbani da bi bili upadljivi kao donirana vozilia zasto se potrefilo da i grasova budu u istoj semi treba nekog pitati ko je bio upucen u to
Inace grasova predratna kombinacija bila je bjela crvena
Kao i u bg sto je bilo mislim i skoplje i pristina sve isto.
Predratna kombinacija u bg je bila trula visnja tamni crvena jedno vrijeme sa bijelom na pojedinim vozilima.
Postoje predrtne fotke u boji
Kolor semu i cijelu pricu oko tri boje za tri vida prevoza crvena /zuta /narandzasta sa plavom straftom
Je osmisljena od gsp strocnjaka dok je direktor bio slaven tica prve trole u narandzastoj boji su dosle bili su niskopodni bkm trolejbusi
I volio bih da vidim link na tu izjavu djilasa o evropskoj kolor semi
Gsp je jako traljava i nedosledna firma pa tako i kad je bojanje u pitanju
 
Po jednoj priči, GRAS je trebao da dobije sva ta vozila, ali su Japanci odlučili da podele donaciju na dva dela i pomognu i Sarajevu i Beogradu. Samo što to opet ne objašnjava logiku da GSP i Grad spucaju brdo para i 10+ godina pokušavajući da preobrate ceo vozni park umesto da odmah prionu na prefarbavanje 93 Japanca u svoje boje. Što se tiče davanja do znanja da je donacija, to se moglo uraditi većim nalepnicama i natpisima ''Poklon od Vlade Japana'' na prostoru između prozora i krova ili na zadnjoj strani vozila. Nešto slično onome što su ''Švajcarci'' imali na krovu, samo što bi umesto tabli bile nalepnice.

Za boju trule višnje pre WW2 znam. Ja govorim o šemi posle WW2 koja je imala čisto crvenu i belu boju i bila u opticaju sve do 1960ih. Čekam da čujem argument Bumbarevog brda pa onda kačim slike koje potvrđuju moje tvrdnje, da crveno-bela šema datira mnogo pre 1985. Pošto je on rekao da Beograd nikad nije imao crveno-bela vozila pre 1985, što uopšte nije tačno, pa sam ga pitao koje su boje bila ta vozila.

Znam da iza kolor šeme iz 2005. stoji, između ostalog, i Tica. S tim što je on bio samo izvršitelj te odluke. Samu odluku doneli su čelnici DSa koji su hteli boje svoje stranke na vozilima. Što se tiče bundevarskih trolejbusa, ta šema je najverovatnije izabrana zato što je BKM već pre toga radio vozila u toj boji (samo bez plave linije) za Ruske prevoznike. Tako da su imali takva vozila na lageru, pa kad su naši poručivali, bilo im je jeftinije da ih uzmu takve i lupe jednu plavu liniju nego da plaćaju više za nova farbanja.

Što se tiče Đilasove odvale o ''Evropskim standardima bojenja vozila JGP'' to se moglo čuti i videti na vestima B92 2007. Dok je Youtube još uvek bio nepoznanica a srpske novinske agencije nisu pravile digitalne arhive svih svojih vesti. Jednom sam tražio to na internetu ali nisam našao, jer je prosto previše staro. Ali jasno se sećam, baš zato što je bila odvala do koske, i što sam posle pričao o tome sa drugim ljudima godinama kasnije - čovek je bio odvalio kako će vozila ''sad biti farbana u skladu sa evropskim standardima i normama''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560515#p560515:7t372x31 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Avg 20, 2018 2:27 am[/url]":7t372x31]Postoji priča da je GRAS trebao da dobije sva ta vozila, ali su japanci odlučili da podele donaciju na dva dela i pomognu i Sarajevu i Beogradu.
Samo što to opet ne objašnjava logiku da GSP spuca brdo para i 10+ godina pokušavajući da preobrati ceo vozni park umesto da odmah prione na prefarbavanje Japanaca u svoje boje. Što se tiče vidljivosti i davanja do znanja da je donacija, to se moglo uraditi većim nalepnicama i natpisima ''Poklon od Vlade Japana'' na prostoru između prozora i krova ili na zadnjoj strani vozila.
Uslovi donacije su glavni krivac. Po tim uslovima , nemojte me držati da je 100% sve kako navedem , nije smela da se menja kolor šema , morali su da se peru svakodnevno , da displeji uvek budu ispravni , da se redovno održavaju (što je podrazumevalo da se rezervni delovi menjaju nakon što premaše predviđenu kilometražu , čak i u situaciji da su još uvek u ispravnom stanju)... i to na period od , čini mi se 10 godina. Takođe , uslov je bio i da ukoliko se neki od uslova ne bi ispoštovao , vozila se oduzimaju. Japanci su redovno dolazili u kontrolu , i nikada nisu ništa sporno našli , ali čim je istekao rok važnosti uslova donacije , tako su prestali da ih održavaju.
 
Man za sarajevo i bg su razliciti modeli vozila
Katice su prve dosle cini mi se 1980 te u semi bez sa crvenom straftom
Onda je dosla kupovina vozila iz samodoprinosa trole busevi tu je bio kontigent ikara za istambul u njihovim bojama koji nisu isporuceni zbog sankcija uzeo ih gsp
 
I ja sam isto čuo. U suštini, slažem se sa većinom toga, osim sa onim delom oko držanja iste boje. To nikad nisam razumeo, niti ću. Isto važi i za slučaj sa Švajcarcima. Problem isticanja da se radi o donaciji se lako mogao rešiti uvođenjem novih nalepnica sa većim fontom druge boje (za crvenu pozadinu) i upadljivim simbolima.

Prilika da se to uradi, iako propuštena 2003. godine, bila je opet 2011, kad je deo Japanaca prošao kroz remont i ponovno farbanje i kad su dobili nove nalepnice sa zastavom Srbije umesto starih sa zastavom SCG. Eto tad su mogli da se ugovore novi uslovi koji bi dozvolili prefarbavanje, a nikome ne bi škodili ai olakšali bi posao GSPu i otvorili put ka uniformizaciji. Štaviše, to bi bilo čak i u interesu Japanaca, jer bi MAN autobusi u novoj šemi i sa novim nalepnicama privukli pažnju ljudi na ulici. I time ''osvežili'' uspomene na tu 2003. kad smo primili taj vredan poklon. Nažalost, to se nije uradilo i ostala su nam ta vozila koja će štrčati u odnosu na ostatak dokle god voze po gradu.
Man za sarajevo i bg su razliciti modeli vozila
Nisu. I GSP i GRAS su dobili SG 313 i SL 283. Samo što su GRASovi bili bez plave trake.
Katice su prve dosle cini mi se 1980 te u semi bez sa crvenom straftom
Onda je dosla kupovina vozila iz samodoprinosa trole busevi tu je bio kontigent ikara za istambul u njihovim bojama koji nisu isporuceni zbog sankcija uzeo ih gsp
I sve je to tačno ali ne menja činjenicu da je Beograd imao crveno-bela vozila još 1947. Pogledaj moj post dve strane unazad, imaš link ka članku Novosti gde se vidi kolor slika prvih Jugoslovenskih trolejbusa. Ostale slike kačim posle, kad čujem odgovor BB-a, koji uporno tvrdi da crvene nije bilo pre 1985.

Inače sećam se tih nesuđenih Istanbulskih Ikara 161, to su bili oni sa narandžasto-plavom šemom, izneli su veći deo 90ih na svojim leđima. A sećam se i kad sam 98' video kolonu ganc novih crveno-belih kako u pratnjama policijskih Stojadina idu od Mostara kroz Kneza Miloša ka Karaburmi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560519#p560519:38zc1ci8 je napisao(la):
solecar » Пон Авг 20, 2018 1:42 am[/url]":38zc1ci8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560515#p560515:38zc1ci8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Avg 20, 2018 2:27 am[/url]":38zc1ci8]Postoji priča da je GRAS trebao da dobije sva ta vozila, ali su japanci odlučili da podele donaciju na dva dela i pomognu i Sarajevu i Beogradu.
Samo što to opet ne objašnjava logiku da GSP spuca brdo para i 10+ godina pokušavajući da preobrati ceo vozni park umesto da odmah prione na prefarbavanje Japanaca u svoje boje. Što se tiče vidljivosti i davanja do znanja da je donacija, to se moglo uraditi većim nalepnicama i natpisima ''Poklon od Vlade Japana'' na prostoru između prozora i krova ili na zadnjoj strani vozila.
Uslovi donacije su glavni krivac. Po tim uslovima , nemojte me držati da je 100% sve kako navedem , nije smela da se menja kolor šema , morali su da se peru svakodnevno , da displeji uvek budu ispravni , da se redovno održavaju (što je podrazumevalo da se rezervni delovi menjaju nakon što premaše predviđenu kilometražu , čak i u situaciji da su još uvek u ispravnom stanju)... i to na period od , čini mi se 10 godina. Takođe , uslov je bio i da ukoliko se neki od uslova ne bi ispoštovao , vozila se oduzimaju. Japanci su redovno dolazili u kontrolu , i nikada nisu ništa sporno našli , ali čim je istekao rok važnosti uslova donacije , tako su prestali da ih održavaju.

Чак је било тачно одређено на којим линијама смеју да саобраћају.
 
Ima GRAS i MAN-ove identične našim. Ima slika na netu, i zaista nemaju plavu traku ispod prozora kao naši. MAN sa snimka je jednu generaciju iza naših Japanaca. Mislim da su se proizvodili do kraja devedesetih. Zadnja stena nije originalna, rekao bih. Moguće da je remontovan u nekoj od brojnih turskih radionica.

Japanci nisu nikada remontovani u pravim smislu te reči. Samo krpljeni i "išpricani" pre par godina, i to bez prave pripreme, pa je korozija brzo izbila. Opet samo zamazivanje, da bi neupućenima izgledali sveže. Tipično za gradsku vlast. Bacanje para u vetar, nebi li narod pomislio kako se nešto radi. Inače, nisu bili u posebnom režimu rada baš deset godina. Možda sedam ili osam. Tačno je da je unapred određeno na kojim linijama mogu da rade, a bila su obavezna i redovna zaduženja. Dali su kroz donaciju i gomilu rezrvnih delova zajedno sa sa po jednom dizalicom za Novi Beograd i Karaburmu.

Simpatična mi je Došljakova kolor šema :) Nije ni mnogo komplikovana, ali je opet pitanje kako bi izgledala nakon saniranja prvog većeg oštećenja. GSP bi teško onda mogao da "zamazuje" autobuse. Slabo doduše GSP i zamazuje novije niskopodne autobuse, dok "Centralni remont" na Dorćolu uglavnom farba ceo autobus kada ga radi. Nažalost, onda uglavnom ostaju bez lajsni i gumenih, odnosno plastičnih blatobrana.
 
Japanci su farbani u Ikarbusu. Pre bi rekao krečeni.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560523#p560523:2wgg44e3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Avg 20, 2018 1:55 am[/url]":2wgg44e3]I

Inače sećam se tih nesuđenih Istanbulskih Ikara 161, to su bili oni sa narandžasto-plavom šemom, izneli su veći deo 90ih na svojim leđima. A sećam se i kad sam 98' video kolonu ganc novih crveno-belih kako u pratnjama policijskih Stojadina idu od Mostara kroz Kneza Miloša ka Karaburmi.

Bender da nije bila '99 ?
Inače ti što su bili spremni za Tursku tzv. turčini jesu bili bolje urađeni nego ovi za Beograd. Mada i jedni i drugi kante.
 
ne znam za tramvaje i trole, ali a autobuse mi je definitivno najlepsa zuta, ne zbog zutih, nego nekako najlepse stoji solarisima, a i japancima i starim ikarbusima, novi ikarbusi bi bili ruzni u svakoj kolor semi pa o njima i ne razmisljam, a i najlogicnija je zuta, jer se traka za autobuse zove zuta traka, a stajalista su obelezena zutom bojom na asfaltu
 
Vrh