Šta je novo?

Deltini projekti

Nenad":kz8unwb8 je napisao(la):
Izvor iz Delte mi je rekao (pre jedno 6 meseci) da su morali da rese problem UMP-a, koji je trebalo da prolazi tacno preko treznog centra i da su se dogovorili sa Gradom da UMP odmah posle kruznog toka (u pravcu prema Sumicama) spuste pod zemlju. Ne znam koliko je ovo up-to-date. Jel ima neko vise informacija o tome?
Prema skicama iz Mašinoprojekta koji su završili usvojeni plan za tu deonicu UMP.a će taj isti proći sa strane tržnog centra, što se jasno vidi na fotki ispod. UMP bi izašao u blizini stadiona PFC i proleteo sa južne strane Deltasitija do autoputa:
2821110946338e3d3ed65.jpg
 
Završen konkurs za Idejno saobraćajno rešenje dela UMP-a

Komisija za sprovođenje javne nabavke za izradu Idejnog projekta UMP-a, za delove trećeg i četvrtog sektora, odabrala je rad firme „MAŠINOPROJEKT KOPRING“ kao najbolje od ponuđenih rešenja.



umptv6nv5.jpg
 
Does anybody know, when constrution of delta tower in blok 20 will begin? This year?? :)
 
da li neko zna kada pocinju sa gradnjom MALL OF SERBIA na Autokomandi?
 
goxie":33jgtgxx je napisao(la):
da li neko zna kada pocinju sa gradnjom MALL OF SERBIA na Autokomandi?
Dobrodošo goxie,
Kada će se graditi, ne mogu reći precizno. Plac već pripada delti, delta invest je rekla da će da krene u izgradnju ostalih objekata po završetku izgradnje Deltacitija u bloku 67 (ove godine bi trebalo da bude gotovo), mislim da im je prioritet blok 20 pa tek onda MoS.
 
AUTOKOMANDA
PREMA detaljnom urbanističkom planu deo između ulica Triše Kaclerovića, Bulevara oslobođenja i Autoputa, koji je od juče na javnom uvidu u Opštini, predviđa se gradnja poslovnog jezgra.
Ovaj prostor predstavljen je kao veliki građevinski potencijal, na kojem su
oronuli objekti predviđeni za rušenje.
Na zemljištu prema petlji Autokomande gradiće se 188.000 komercijalnih kvadrata.
Jedna ili dve poslovne zgrade biće visine do 21 sprata, dok će sve ostale sa prizemlja moći da se izdignu do četiri etaže.Strana ka autoputu odvojena je za parking sa 320 mesta.

U drugoj poslovnoj zoni niz autoput ka Nišu gradiće se tržni centri i poslovne zgrade do četiri sprata.
Tu će zemljište biti izdeljeno na parcele od 12 do 50 ari i dato investitorima za gradnju.
U poslovnom kvartu izgradiće se park-trg i trafostanica čiji će kapaciteti pokriti veliki deo Voždovca i nešto površine Savskog venca.
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103422&datum=2007-05-08

autokom1mq9.jpg
 
NIŠTA OD NEBODERKI
Planirana izgradnja zgrada od 192 metra na Autokomandi pala u vodu, dozvoljena duplo manja visina

Na delu zemljišta oko petlje na Autokomandi, između autoputa, Bulevara oslobođenja i planirane trase unutrašnjeg magistralnog poluprstena, trebalo je da bude izgrađen atraktivan poslovno-tržni centar visok skoro 200 metara, ali Urbanistički zavod Beograda nije odobrio izgradnju neboderki na tom mestu.

image.jpg

Na ovom prostoru, da podsetimo, "Delta M" planirala je da gradi dva solitera od po 40 spratova, koji bi bili visoki po 192 metra, što bi ih učinilo najvišim zgradama u gradu. Umesto toga, arhitekti Urbanističkog zavoda, stavili su ograničenje po kom zgrade mogu da odu u visinu najviše 21 sprat, s obrazloženjem da više zgrade nisu primerene ovom prostoru.....itd.
ceo text - http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=10596
 
Pa drago mi je da se vodi racuna o tome sta se i gde gradi. Ako zelimo da nas grad lici na nesto onda su ovako cvrsti stavovi pozitivni. Mozda izgleda kao da je to steta ali sigurno ce Delta napraviti novi projekat sa isto tako atraktivnim zgradama.
 
Još jedna u nizu katastrofalnih odluka gradske vlasti. Strah od napretka u Srba je gadna stvar, definitivno. Nadajmo se samo da će dijametralno promeniti mišljenje pošto ih Tata dobro podmaže.
 
Pokusavam da razumem zasto bi na tom mestu bila limitirana visina!? Brisan prostor, pored autoputa, sa kompletnom infrastrukturom, okruzen brdima (pa samim time ne zaklanja poglede sa okolnih brda)!

Projekat je najavljivan 3 godine unazad i od pocetka se zna da ce kule biti u visini od oko 200m i sada odjednom kao "ups, ne moze"! Drugo, ako Grad razmislja o finansiranju nove Luke samo da bi Delti oslobodio prostor za gradnju na mestu sadasnje Luke, nerealno je uopste i pommisljati da bi se u slucaju Autokomande odjednom Grad "suprotstavio" Delti!

To znaci, ili je Delta odlucila da joj se ne isplati da gradi tolike kule (od po 200 m) pa su zato sada napravili ovu paradu sa limitom na 21 sprat (jel mu to dodje oko 80m ili?!) ili se nesto zestoko tu opet muti!
 
Nenade mislim da si na pravom putu! Delti se u "Deltacity"-ju sigurno ne odbijaju projekti bez razloga. :)
 
Iako je vreme kada je Beograd bio najobicnija turska kasaba daleko iza nas, seoski nacin razmisljanja i poimanje razvoja grada je opstao. Jedva cekam da cujem Bobicevo misljenje i jos neku bombasticnu vest. Npr. da moderna arhitektura ne pristaje bloku 26 i da to treba da postane centar novobeogradske duhovnosti, da Kalenic pijacu ne treba rekonstruisati vec preorati i vratiti joj autentican izgled od pre 3 veka. Mislim da Deltine kule nikako nisu neprimerene prostoru, pre ce biti da neki ljudi koji vode ovaj grad nisu primereni vremenu u kom zive.
 
Grad je ponovo izdao jos jedno smesno saopstenje u veoma kratkom vremenskom razmaku, sto je porazavajuce. Ajde kao i da se potrudim da razumem da nisu potrebni objekti velike visine na autokomandi ali da se potpuno isti pricnip primeni na novom beogradu je potpuno nelogicno. Pravi primer promasenih investicija i izgubljenog prostora je 3. Bulevar na novom beogradu gde ce u narednom periodu nici niz cetvorospratnih "savremenih" objekata koji vise prilice ibarskoj magistrali nego novom beogradu. Umesto da se odredi donji limit da bude 20-25 spratova oni su postavili isti taj gornji limit sto investitori iskoriscavaju. Tako da je potpuno neverovatna prica da mi nemamo prostor da ponudimo tj da nemamo dovoljno velike parcele. To je u njihovom slucaju tacno sobzirom da planiraju tako malu spratnost. Ja sam totalno razocaran poslednjim odlukama
 
Momci, slazem se sa svima vama.

Igore, potpuno si u pravu sto se tice 3. Bulevara. Propustena je sansa da se napravi ulica po uzoru na Sheikh Zayed Rd. u Dubaiu, tako da ce beogradskim skyline-om dominirati cetvorospratnice.
 
NIje samo 3. Bulevar! I bulevar Avnoj-a je na isti nacin unisten! One zgradice od par spratova u delu bulavera prema Milentija Popovica su totalni promasaj! Cak ne mogu ni zgradu iza njih da sakriju! Da su sve te zgrade digli za samo po jedan sprat vise, cela ulica bi izgledala mnogo ozbiljnije i prilicila jednom central business district! Ovako... Tuga! Kao poslovna zona neke teske provincije!

Jasno je sa druge strane da Beograd nema ni para, a po svemu sudeci ni interesenata, da postane Dubai ili tako nesto (bar jos ne), ali glupost je da i sam Grad u tome odmaze da se vizionarski duh bar malo "useli" u arhitektonske biroe!

Realno gledano, u Beogradu se poslednjih godina realizovalo jako malo projekata koji zasluzuju neku grandioznu paznju svetske ahritektonske javnosti! A evo i zbog cega!



Treba ovu sliku svi ti "celnici" da obese o zid u kanzelarijama pa da vide kako grad moze da se razvija, kad vec nemaju sopstvenih ideja!

(slika gore: Varsava, Poljska - do pre 15 godina zemlja koja je osetno zaostajala za Srbijom!)
 
Viziju nemaju arhitekte koje rade u gradu!

Naravno da u gradovima sa velikom tradicijom je diskutabilna gradnja objekata visoke spratnosti kao recimo Prag, ali u jednoj Varsavi koja je porusena u II svetskom ratu upravo gradnja tih objekata pomaze da se grad izvuce iz prosecnosti.

Pa vi sada porazmislite da li Beograd vise lici na jedan Prag ili na Varsavu. Naravno, arhitektama iz Beograda koji cesto nisu upuceni ni u tredove u svetskoj arhitekturi je to vrlo tesko objasniti. Treba uzeti u obzir da su poslednje godine jedan vrlo zanimljiv period u razvoju arhitekture i ono sto je bilo pre samo par godina aktuelno vise to nije.
 
Mislim da je upravo zbog toga Beograd jako interesantan grad - sa jedne strane je samo moderno =NBG, a sa druge samo tradicionalno =Strai BG.
Tako da moze da se gradi u stilovima svih epoha, naravno, na za to odredjenoj lokaciji!

Ne mora se razmisljati da li smo Prag ili Varsava - sa nekoga sve, za svakog po nesto!
 
Evo jos malo detalja
Radovi u skladu sa novim planom za Autokomandu počeće sledeće godine
Tržni centar na 200.000 kvadrata
Autor: B. Jelovac i S. Palić | 09.05.2007 - 11:15

Dve kule bliznakinje koje kompanija „Delta M“ planira da zida na Autokomandi, u blizini „petlje“, neće imati 40 spratova kako je to prvobitno planirano, već najviše 21 koliko je dozvoljeno prema planovima urbanista. Izgradnja tržnog centra počeće sledećeg godine, dok su kule najavljene za 2010. godinu.

Nacrt Plana detaljne regulacije dela centralne zone prostorne celine Autokomanda predviđa na ovom lokacijski atraktivnom, ali neizgrađenom zemljištu, izgradnju velikih tržnih centara i drugih komercijalnih sadržaja. Plan je obuhvatio najatraktivniji prostor na Voždovcu, omeđen autoputem, odnosno Bulevarom Stefana Prvovenčanog, Bulevarom oslobođenja i trasom budućeg unutrašnjeg magistralnog prstena, koja je oivičena Tabanovačkom i Ulicom Triše Kaclerovića.

- U okviru ove celine gradiće se preko 200.000 kvadrata, od toga će u blizini petlje biti parcele površine od minimalno 20.000 kvadrata, a u drugom delu sa maksimalno 5.000. U delu kod petlje dozvoljena je gradnja dva objekta sa 21 spratom, a sve ostalo će biti objekti sa prizemljem i četiri sprata - objašnjava Nacrt Plana Marina Božić iz Urbanističkog zavoda Beograd.

Nacrt Plana za Autokomandu izrađen je nakon dve godine, jer se u međuvremenu čekalo na rešenje za Unutrašnji magistralni poluprsten. Očekuje se da će biti usvojen bez ozbiljnijih primedbi Beograđana, jer neće biti rušenja stambenih objekata, pošto ih na ovom prostoru i nema. Uklonjeni bi trebalo da budu jedino montažni i nekoliko ruiniranih napuštenih objekata koji se trenutno nalaze na ovom prostoru.

Urbanisti planiraju da ovaj deo Autokomande pretvore u veliki „tržni centar“, a za sada je jedino poznato da će ovde graditi kompanija „Delta M“. Ova kompanija kupila je u avgustu 2005. godine preduzeće „Autokomanda“ za 1,41 milijardu dinara, čiji objekti su smešteni u blizini petlje na Autokamndi. Prema prvom idejnom rešenju, koju je radila jedna izraelska firma, „Delta M“ trebalo je da zida tržni centar od 90.000 kvadrata i dve poslovne kule, svaka sa po 40 spratova i veliki parking duž Autoputa.

- Izgradnja „Delta sitija“ na Autokomandi imaće dve faze. U prvoj, koja treba da počne sledeće godine, gradićemo tržni centar na tri etaže. Kule bliznakinje, koje smo u ideji zamislili da imaju po 40 spratova, počeće da se zidaju u drugoj fazi, ne pre 2010. godine. Pošto urbanistički uslovi ne dozvoljavaju tako visoke kule, mi ćemo zidati samo onoliko koliko bude dozvoljeno. Ako je to visina od 21 sprata, toliko će i biti, ne više. Konačnu odluku donećemo kad za to dođe vreme - rekli su „Blicu“ u kompaniji „Delta M“.

Pet potpuno novih ulica
Urbanisti predviđaju u ovom delu centralne zone Autokomande i izgradnju pet novih ulica, javnih saobraćajnica, koje će olakšati prilaz budućoj komercijalnoj zoni sa svih strana i sprečiti gužve u saobraćaju. Dve najvažnije su Nova 9 koja će omogućiti direktan izlazak sa Bulevara oslobođenja na Autoput u pravcu Niša i Nova 4 namenjena bržem uključenju iz Kumodraške ulice na Autoput. Plan predviđa i javni parking sa 320 mesta, ali i izgradnju velike trafo stanice koja će snadbevati ovaj prostor i poboljšati snadbevanje električnom energijom na Voždovcu i delu Savskog venca.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=3192
 
Da li je moguce da se ta odluka promeni? Da li je neko povezan sa gradskim arhitektama pa da moze da im ukaze da grese?
Hvala
 
Vrh