Šta je novo?

Kada će Beograd dobiti putokaze?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565297#p565297:3sbxrt0y je napisao(la):
astrodule » Čet Sep 06, 2018 12:58 pm[/url]":3sbxrt0y]Takođe su (naročito u Blokovima) potrebni putokazi sa brojevima zgrada u toj uličici.
Kao što je urađeno na Banjici (Paunova ulica) ili kao što postoji tabla u bloku 21. To čak i meni koji sam ceo život proveo ovde i koji se odlično snalazim po gradu , predstavlja problem , jer zna u nekim blokovima i po tri ulice da imaju nazive , a nikakvog nekog smislenog reda nema u većini blokova prilikom uzimanja koja uličica će da ponese naziv nekog od bulevara koji je okružuje.
 
Pored vec pomenutih ulica/blokova, dodao bih takodje Bulevar Oslobodjenja na potezu od autokomande ka banjici. Ima puno malih bocnih ulica koje izlaze na bulevar, skretanje u njih za ljude koji ne zive na Vozdovcu je konfuzno
 
Putokaz u Makedonskoj... možda bolje da ga nema :shock:

Square Nine (strelica pravo) se nalazi doslovce preko puta Etnografskog muzeja (strelica desno)

Zašto i Square Nine nema ime na srpskom, tj. čirilicom ispisano?

Izložba Narodne banke Srbije se nalazi u Kralja Petra, deo ka Sabornoj crkvi

Terazije i Hotel Moskva se nalaze levo, ali na toj raskrnici skretanje nije dozvoljeno, već je obavezan pravac... PRAVO. Jedino ako je putokaz namenjen pešacima, ali onda zašto je postavljen da se vidi iz automobila...
 

Prilozi

  • beograd putokaz.jpg
    beograd putokaz.jpg
    291,3 KB · Pregleda: 11.336
Naradna banka je u kralka petra pa se ide do etnograskog muzeja tamo bi trebalo da te ceka druga tabla

Bar su vratili tablu posto mnoge prilikom rekonstrukcija nisu vratil
Pocev od BKA pa svaka sledeca rekonstrukcija table su nestajale ...
 
Pisao sam već da su te table prilično nepouzdane i netačne..
Mnogi hoteli su promenili imena, Savezna skupština više ne postoji, Kombank Arena je sada Štark...
Niko ne održava i došli smo do toga da više odmažu nego što pomažu.
Takođe voleo bih da nastave sa postavljanjem Alma Quattro totema za pešake, koji su pun pogodak, ali eto i od toga se odustalo.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Cak je uklonjeno 30 totema gdje god se radila ulica potez 27 marta nista vraceno nije od signalizacije i nikog briga nije svi se prave blesavi ....
 
Ови путокази као намењени за аутомобиле су бескорисни туристима. Нама требају на кључним раскрсницама мањи пешачки путокази али са свим смерницама. Да на тргу буде путоказ за све музеје у близини, све знаменитости.
 
Baš kako fotka iznad pokazuje, putokazi su razbacani na bezveze mestima i nisu standardizovani, koliko pravilnika o signalizaciji smo imali toliko i različitih putokaza i na toliko različitih postolja, odnosno oslonaca. Omiljeno mi je kada ih pobodu u ionako uske trotoare.

A evo par metara ispred mogla bi biti postavljena ozbiljna konzola (poput onih koje su koristili za kamere) i iznad kolovoznih traka obesiti putokaze i bilo bi mesta za mnogo više informacija nego "Kraljevo" i "Čačak". Iste konzole nose semafore i po potrebi druge saobraćajne znake. Bilo bi čistije, preglednije, jasnije. Zagreb ima takve putokaze. Priština ima takve putokaze. A što Beograd nema, stvarno je tragedija. Nekoliko puta mi se desilo da me ljudi iz drugih gradova pred Brankov most u smeru ka Novom Beogradu pitaju gde je Pančevački most. Razmislite o tome kako bi mogli da se optimizuju saobraćajni tokovi da putokazi ukazuju na najefikasnije rute.

Zagreb
8188906D-71CC-4FFB-AF39-B63631AAFDC0_cx0_cy2_cw0_w408_r1_s.jpg


Beograd
Lnlk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWldNN01EQV8vOWVhNjc0NmM5YzE5MTg1ZDM4ZGFlM2FiY2VhZGNjOTEuanBlZ5GTAs0EsACBAAE


Sada je pitanje kako sprovesti u delo da se problem putokaza sistemeski reši. Tako nešto bi podrazumevalo plan za celu teritoriju grada (ili makar ulice sa prioritetom), prema čemu bi moralo da se radi. Neki saobraćajni projekat na osnovu koga bi Sekretarijat za saobraćaj prebacio pare Beograd putu ili drugom upravljaču da ove konzole postavlja. To zahteva predanost i energiju, osim ako se ne nađe nega partijsko-bratijska šema da je preduzeće koje pravi i postavlja tu signalizaciju nečiji brat ili kum. A bojim se da ni jednog ni drugog nema.
 
Висока улица преко пута ТЦ "Ада", пре три дана:

 
Garantujem da bi se 90% problema u Beogradu rešilo kada bi se ukinule sve beneficije svima u gradskoj upravi. Znači ukidanje službenih vozila, besplatnog goriva, obaveza korišćenja gradskog prevoza i vozača.

Ljudi koji odlučuju o svemu ne žive život građana pa ne znaju za ovakve probleme.

Zato imamo debilne lokalne putokaze koji nam kažu gde se skreće za Univerzitetsko naselje, a ne znam da li iko tako zove Belvil.

Tih lokalnih putokaza nedostaje. Npr, šta znači nekom ko je prvi put krenuo na Adu gde je skretanje za Obrenovac.

Šta je problem da se na većinu velikih raskrsnica stave portali za smernicama ka auto-putu, drugim delovima grada, bitnim tačkama.

Imamo one standardizovane oznake od pre 10-ak godina, ali one su više za pešake. Pričam o portalima kao sa gornje slike - to nama treba..
 
Portali koji nose kamere mogu da nose i putokaze ima ih na nbg dosta kao i ovih novih konzoli nosača semafora ...
 
Tako je. Plus sada mogu i elektronski panoi da se postave za najvaznije lokalne pravce i stalna obavestenja ko / sta / gde / kako / koliko za radove na putu, vazne gradske dogadjaje, guzve i slicno. Tu mogu i dobre pare da se zarade. Steta.

Koncept "Neko vas voli" moze da primeni apsolutno i u gradu
 
Информације о затојима и усмеравања на заобилазне правце би биле итекако корисне у саобраћју.
 
Generalno, kada god je neki zastoj malo većih razmera, viđam gomilu ljudi koji stoji na stanicama i čeka i čeka i kuka kako nije u redu da se toliko dugo čeka prevoz i/ili šta sada da rade. A nisu baš svi lošeg zdravstvenog stanja. Ja lepo uzme pa pešaka sporednim uličicama i uz prevoz koji radi, dobacim se nekako kući.
 
Kome prijaviti išarane putokaze na Pupinovom mostu? Ono je skandalozno na šta liče.
 
ZA-DISU2.jpg


Evo jedna montaza kako bi to moglo da izgleda montazu je odradio zeks davno za moje pisanije sa nadleznima ...
 
Годинама повремено где је пригодно напишем како би било боље да текст на два писма на путоказима буде исписан различитим типом слова, или различитом величином слова, или обоје.

Текст је исти, а пошто су сада исти тип и величина слова, људско око тежи да прочита све што пише, аутоматски. То за делић секунде, некад и целу секунду дуже, задржи поглед на табли - беспотребно. У неким ситуацијама та разлика може да возача одведе у опасност.

Решење је лако и примењује се широм света, а у Београду се може видети на туристичким путоказима у центру за текст на српском и енглеском, иако су ту различити и језик и писмо, али је и даље боље што је енглески исписан курзивом, тако да се непогрешиво по четири основа (положај, језик, писмо, тип слова) око привлачи да чита само оно што је релевантно за гледаоца, и то се аутоматизује тако да око брзо и лако престане да прати онај други текст, односно, усмерава се само на оно што му треба.

Наиме, текст на српском остаје такав какав је, на пример, а текст испод може да иде у курзиву, или мањим, тањим или дебљим фонтом. Човек после кратког времена, због те разлике, престане да чита оно непотребно и краће му се поглед задржава на табли, не лута више тражећи битну информацију - већ аутоматски чита само оно што му треба, за шта је навикао по месту (горе, или доле) и различитом фонту да је од интереса за њега.

Мислим да сам некад писао надлежним службама у вези с тим, џаба, како то бива код нас. У развијеним и уређеним земљама, чак и тамо где се користи само један језик, словни тип је права наука, брижљиво се ствара, проучава и бира тако да буде што читљивији с разних удаљености, углова, у различитим условима, и постаје стандард. Не знам да ли је наш само преузет, да ли је сада међународно нормиран (за међународне путеве, нпр.), али, очигледно да није најбољи начин примењен за различите језике на таблама.

Путоказа и натписа по великим градовима је све више, и овакво њихово унапређење би олакшало и учинило безбеднијим живот многима.
 
Putokazi dobro došli i ljudima koji su ceo život u Beogradu jer je nekada teško u deliću sekunde napraviti tačnu putanju dolaska iz jednog dela grada u drugi. To je nešto što se postavi sada pa se za 50 godina zamene novima a leba ne traže a mnogo doprinose kvalitetu života.
 
Upravo tako. Recimo Medaković 1, 2, 3, Braće Jerković ili čak putokaz ka nekoj bitnoj ulici tipa Kumodraška, Vojvode Stepe bi meni mnogo značio.

Isto tako i za NBG blokove. Mi ih znamo, ali mnogima bi značilo da vide putokaz za Fontanu, Opštinu, Sava centar i slično. Mislim da trenutno samo postoje putokazi za Arenu i Most na Adi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785404#p785404:1v23ng91 je napisao(la):
Biciklistkinja » Уто Окт 20, 2020 9:32 am[/url]":1v23ng91]Putokazi dobro došli i ljudima koji su ceo život u Beogradu jer je nekada teško u deliću sekunde napraviti tačnu putanju dolaska iz jednog dela grada u drugi. To je nešto što se postavi sada pa se za 50 godina zamene novima a leba ne traže a mnogo doprinose kvalitetu života.

Апсолутно. Београд се тако брзо мења да ником није лако снаћи се са свим изменама и једносмерним улицама по центру. И ти главни правци кретања треба да буду обележени на правим раскрсницама, унапред, а не кад је већ касно: "еби га, нема лево, него ај ти сад лепо преко моста па окрени на Новом Београду кроз 2 туре саобраћајног колапса"
 
(Valjda je ovo dobra tema)

Vesić je ponovo držao Facebook live gde je odgovarao na pitanja gradjana i rekao je da će do sredine godine svi totemi, pored srpskog, kineskog i engleskog jezika, imati i francuski jezik, takodje bi Makron trebao posetiti Beograd ponovo do kraja godine.
 
Vrh