Šta je novo?

Музеј јавног градског саобраћаја

Mogo si da pitas gdje ide trolejbus kad si se vec zateko tu
 
Treba pitati muzej sta se desava to je eksponat muzeja
 
Lično nemam informaciju da li je trola otišla na "seču" ili na sređivanje, ali se na drugim forumima može pročitati da je krenula put večnih lovišta, što je više verovatno u svakom slučaju. Stoji ona isuviše dugo, dovoljno da je korozija dobro pojede. Verovatno je ista sudbina namenjena i SANOS-u i Ikarusu. Uništiše sva vozila proizvedena na prostorima bivše Jugoslavije, pa me iskreno toliko i ne tangira odlazak prve "Zijače". Ne sačuvaše ni jednu "Alfu" ili još manje trole proizvedene u saradnji Goše i FAP-a, a tek ne treba pominjati autobuse i tramvaje proizvedene u bivšoj Jugoslaviji. Ni onog jednog mučenog Leyland-a nebi sačuvali da Englezi nisu intervenisali. Pokušavali su valjda da ga otkupe, pa su ovi naprasno ipak odlučili da ga srede. Trebalo bi nadležne poslati u neki od brojnih belosvetskih muzeja istorije gradskog prevoza, pa da vide šta civilizovana društva rade sa starim vozilima.

No, tako složen zadatak se i ne može proveriti GSP-u, koji nema sredstva ni za "osnovne" potrebe, niti može trenutno da reši daleko ozbiljnije probleme. Grad je, koliko se sećam, obećavao prostor za muzej, kao i sredstva neophodna za restauraciju, a mislim da svi možemo videti da li su obećano i ispunili.
 
Prosto je neverovatno da u celom Beogradu ne postoji neki hangar ili pokriveno mesto gde bi ta vozila mogla da budu parkirana i da ne istrule.
 
Није простор толики проблем колико никакав однос надлежних поготову бирократа према техничком налеђу наше земље. Ево у кругу фабрике ФАП у Прибоју на отвореном пропада њихов први камион. Пре је био у једној од хала, али је иста продата па је истеран напоље, а имају брдо празних хала. ГСП је чувао онај зглобни Икарус Ик-5 као за музеј, па га 90их активирали и на крају отпад, и ето га на једном отпаду као магацин делова. Отераше толике друге млађе Икарусе исто на отпад, а после излажу активна возила као музејске експонате (Тролза и Ката).
У случају ове Зијаче имамо још гору ситуацију, ако институција чија је надлежност да чува техничка средства одлучила да свој експонат пошаље на кило! Мене је срамота што нема ни сачуваних Прага камиона које је ИМР правио пре и једно време после рата. За тракторе имамо срећу да постоји један савршени приватни музеј трактора и других машина чувене породице Жеравица, на који треба музеј науке к технике да се угледа.
 
Treba napenaliti muzej po novinama ako su bacili trolu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566228#p566228:3bnsg9g2 je napisao(la):
Дошљак » Ned Sep 09, 2018 11:56 pm[/url]":3bnsg9g2]Нема ту слуха ни за основно одржавање, а камоли чување старих возила за било какав музеј. И тако је у целој земљи генерално не само у ГСПу.
A jel obaveno da taj muzej mora da bude pod upravom GSP - a ili može da se sredi da neko drugi upravlja njime , a da GSP bude saradnik u smislu obezbeđivanja vozila koja bi muzej sam restaurirao? Ili možda da se spoji sa Muzejem automobila , kad se već seli na Staro sajmište , pa da imamo "Muzej automobila i gradskog prevoza"?
 
Мислим да није обавезно, већ су сами направили ту неку музејску збирку од Лејланда, три предратна трамваја и ватрогасне Заставице. Ја сам лично за то да музеј аутомобила преузме сва друмска возила од историјског значаја. У некој теорији и аутобуси су уствари аутомобили :D
 
Баш тужно, кец би требало да има приоритет над свим возилима због потенцијалне могућности да тролејбуси ишчезну са Београдски улица.
 
Trolejbus nije isjecen prebacen je na vozdovac kod kolekcjonara vozila uz saradnju sa mnt da gledaju da se sredi i sacuva i bus ki isto
 
Oхо, ово је скроз друга прича и драго ми је да то чујем :) Предпостављам да се ради о екипи која је дигла из мртвих олупину Пакард камиона који је служио у 1. светском рату на Солунском фронту. Има ли неких детаља, да се не пише о томе на неком аутомобилском форуму Дишо? :)
 
Kao i uvek, dok državne službe tonu u živi pesak i vuku sve sa sobom, privatna inicjativa je jedina koja pokušava i uspeva nešto da spase.
 
Pa incjativa gradjana je i u startu spasila trolu od strane gsp muzej nije mogao da uzme pare iz budzeta za restauraciju udruzenje ljubitelja je pokusavalo da nadje donacije kontaktirana ambasada rf fabrika itd bila je tu pozitivna prica i onda se stalo iz raznih razloga ...
 
Мислим да је највећи ветар у леђа причи о рестаурацији старог тролејбуса дао ондашњи министар културе, иначе власник музеја аутомобила.
 
Da ali taman kad je trebalo da odobri prostor i zvanicno nspravi akt o muzeju jgp su ga smijenili
 
Hoce li spasiti Sanosa (228) i Ikarusa (298)?
 
Sanos cuva gsp a ik je otisao gdje i trolejbus ...
 
Vrh