Šta je novo?

Trg Slavija

sto se platoa tice, mislim da treba vremena da prodje da ga pesaci usvoje, da se odomace na njemu i da ga upotrebljavaju.... mi smo inace plasljivi prema svemu novom... meni je plato skroz ok. samo da se postave mobilijar i bice sasvim u redu.
 
Za šta da koristim taj plato? Za dolazak do mesta gde je prvobitno projektovano stajalište koje je kasnije izmešteno u Kralja Milana? Ili možda za sedenje na klupama i udisanje izduvnih gasova dok bacam pogled na fontanu kojoj sam onemogućen da priđem zato što nam se predsednik plaši da bih mogao da operem noge? Ili možda da uživam u onom maleckom pojasu trave i u minijaturnoj senci stabala koja su posađena? Ili možda da uživam u onoj "pilićarskoj" ogradi? Ili možda da se divim tome što je neko osmislio da ovaj plato ujedno bude i krov budućeg prostora TOB - a?
Iako nemam strah prema svemu novom , ni za milion godina neću videti potrebu da upotrebljavam taj plato , zato što me pešački putevi na koje su me usmerili po završetku rekonstrukcije , uopšte ne upućuju na plato , a što se tiče relaksacije , ima mnogo boljih mesta za to. Primera radi , u neposrednoj blizini imam Svetosavski plato , sa sve fontanom kojoj mogu da priđem , a u kojoj , ono što sam primetio , za sve ove godine , niko nije prao noge. Čak i ona "Mitićeva rupa" deluje primamljivije.
 
Oвај плато ће имати неки смисао једино ако ту код окретнице А1 изместе и линије што окрећу у Бирчаниновој.
 
Opet kažem, po mom nekom rezonu, Trg Slavija je prestao da bude trg, sada je samo kružni tok saobraćaja, dok je prisustvo pešaka potpuno eliminisano.

Trg bez ljudi (?!?!).

Pa kakav je to onda trg (?!).


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567627#p567627:39sx094t je napisao(la):
solecar » 15 Sep 2018, 02:46[/url]":39sx094t]Za šta da koristim taj plato? Za dolazak do mesta gde je prvobitno projektovano stajalište koje je kasnije izmešteno u Kralja Milana? Ili možda za sedenje na klupama i udisanje izduvnih gasova dok bacam pogled na fontanu kojoj sam onemogućen da priđem zato što nam se predsednik plaši da bih mogao da operem noge? Ili možda da uživam u onom maleckom pojasu trave i u minijaturnoj senci stabala koja su posađena? Ili možda da uživam u onoj "pilićarskoj" ogradi? Ili možda da se divim tome što je neko osmislio da ovaj plato ujedno bude i krov budućeg prostora TOB - a?
Iako nemam strah prema svemu novom , ni za milion godina neću videti potrebu da upotrebljavam taj plato , zato što me pešački putevi na koje su me usmerili po završetku rekonstrukcije , uopšte ne upućuju na plato , a što se tiče relaksacije , ima mnogo boljih mesta za to. Primera radi , u neposrednoj blizini imam Svetosavski plato , sa sve fontanom kojoj mogu da priđem , a u kojoj , ono što sam primetio , za sve ove godine , niko nije prao noge. Čak i ona "Mitićeva rupa" deluje primamljivije.

Sve si lepo naveo. To je to. :kk:
 
Кад станеш на тај коси плато после пар минута се осећаш глупо, са питањем а шта ја радим овде ?? Биће празан плато увек то смо апсолвирали.. али и то је боље него оне пљескавичарнице и смеће.
 
Lepa slika Slavije

22_DE94_DF-973_D-4776-_B78_F-092_B514_A454_B.jpg


Inače ja razumem da bas kasni sa radovima ali iskreno meni je izuzetno drago jer je taj prostor bar uredjen kao i saobraćaj. Kuknjava sto nije rešen problem saobraćaja nije uopste do rešenja Slavije već zbog ne poštovanja pravila koji je kod nas omasovljen problem. Jer ovim rešenjem bar se vide neka pravila uključivanja ja sam ranije zmureći uletao na kružni tok. Sa druge strane jako mi je žao sto predloženi plan da se tramvaj izmesti iz Beogradske u Kralja Milutina i Birčaninovu mada verujem da ako se ikada uvede metro i ako bude morala da se radi Slavija temeljnije to je prvo šta bih trebalo da se uradi kako bih se i stvorio uslov da se sprovedu šine u Kralja Milana i da se ona transformiše u pešačku zonu sa tramvajem u sredini .
 
Samo b*** rekonstruisana Slavija može da bude dobra. Ovde smo svi izgubili. Samo je promenjen asfalt i stavljen kamen, ništa od podzemnih instalacija nije menjano da ne zaboravite, a kamoli priča o metrou i boljem regulisanjem trga na razne načine koji se mogu pogledati na ovom forumu.
 
Radim na Slaviji. Pešački tokovi su grozni, sve je produženo duplo. Kad hoću sa jednog kraja na drugi kraj kruga, tabananje od nekoliko stotina metara.
Glupo je da se zove Trg. T od trga nema. To je saobraćajni čvor, a pešaci su potpuno sporedni.
 
@Biciklistiknjo Ne oslovljavaj clanove foruma b**** zato sto razlicito misle od tebe. Meni si prosli put napisala da sam bot iz cistog mira. Opusti se i komuniciraj normalno
 
@biciklistkinja izgubili smo propao asvalt, urušene kućice, propalo osvetljenje, nerazjašnjen tok saobraćaja , grob srpskog velikana oko koga se saobraćaj na 2 metra okretao 60 godina ? Izvini ali tu apokaliptičnu romantiku ne mogu da razumem. Pomereni pešački tokovi su morali da se dese jer u suprotnom mogli smo samo da se guzvamo svi pod zemlju . Meni se čini da su pešački tokovi mnogo sigurniji nego prethodno rešenje jeste da je duže hodanje za 100 metara ali ako je to potrebno da pešaci budu sigurniji od izletanja i uletanja automobila u kružni tok onda je za mene to prihvatljivo rešenje . Mene samo zabrinjava što pojedinci na ovom forumu koji je generalno pun dobronamernih i kompetentnih ljudi dobijaju prostor da vređaju druge ako imaju svoje mišljenje jer time neki ljudi koji uopste imaju mišljenje neće ga izneti jer će mu neko zameriti jer ga upšte ima frazama botino sendvičaru itd koje za cilj imaju diskreditaciju svakoga ko ne nema isto misljenje kao pojedinci. Mislim mora bar da postoji elementarna tolerancija nečijeg mišljenja . a sa druge strane Biciklistkinjo a koje instalcije nisu uređene i reci mi ako imaš mapu s obzirom da Srbija je medju prvim zemljama u Evropi uvela katastar podzemnih instalacija da ih ovde izložiš i das doprinos forumu da vidimo šta nije uradjeno :)
 
Пешачки токови су сада мање сигурни, људи свакодневно претрчавају Макензијеву на месту старог прелаза као и неретко Немањину. А семафори около успоравају сав саобраћај, док непроширена Макензијева и гужва у Булевару ослобођења праве нове чепове. Естетски имамо побољшање, али функционално не, а било је простора и могућности, да није било накарадног пројектовања и сулудог редоследа да се прво ради фонтана.
 
Na žalost praksa da se pretrčava i prelazi van pešačkog prelaza nije rezervisana za Slaviju vec u celoj zemlji je tako a na zalost dok mekenzijeva krene da se radi proćice još godina a odluka da krene da se radi Slavija. Fontana i saobraćajnica su bila dva odvojena tendera jer to i jesu dve odvojene stvari . Na žalost za ovu količinu saobraćaja ovde rešenje koje bi rešilo probleme gužvi jeste jedna ogromna petlja na nekoliko nivoa koje nije racionalno . Rešenje gužvi u gradu jeste obilaznica od Pančeva i završetak unutrašnjeg i spoljnog magistralnog prstena .
 
Позиција фонтане је пресудила нефункционалности кружног тока. Требало је урадити више излазних улица ( Делиградска и Светог Саве), и проширити Макензијеву, као и центрирати кружницу боље, на месту пресека оса булевара Ослобођења, Београдске и Краља Милана, што се могло на рачун празног платоа, као и да се уливање Немањине у кружни ток исто искоси.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567870#p567870:28kx7xqn je napisao(la):
makarije » 16 Sep 2018, 14:49[/url]":28kx7xqn]Radim na Slaviji. Pešački tokovi su grozni, sve je produženo duplo. Kad hoću sa jednog kraja na drugi kraj kruga, tabananje od nekoliko stotina metara.
Glupo je da se zove Trg. T od trga nema. To je saobraćajni čvor, a pešaci su potpuno sporedni.

Tačno. To je i moj utisak, koji sam izneo ranije.

Slavija više nije trg. :(
 
Slavija je mnogo više trg nego prethodno stanje.
Drugo ranije stanje nije postajalo mesto susreta po mom mišljenju trotoari su bili mnogo uži, sve je bilo haotičnije to je samo trg bio u saobraćajnom smislu, sada su i ljudi dobili svoje parče sastajanja( plato) ona jeziva rasveta i mrak na slaviji nikada neću zaboraviti. Slike su uvek govorile vise od 1000 reči , stvar je izbora da li neko želi da veruje da je Slavija uništena ili oplemenjena intervencijom . E sad ako je zdravim i pravim ljudima 100 metara problem u gradu gde se funkcioniše kuća tockovi posao tockovi prodavnica tockovi kuca tockovi kafana tockovi kuca gde ljudi moraju da se transportuju točkovima do centra , ade, kosutnjaka, blokova ili ušća da bih šetali onda nemam na to odgovor. Mnogo je bolji raspored stajališta gde pesaci nisu izgubili a saobraćaj je mnogo dobio jer su sva presedanja skoncentrisana kod Narodne banke u Kralja Milutina, izuzev stajališta u Bulevaru oslobođenja koje se udaljilo od svih za 50 metara.

Pre
665_C748_A-0_A42-4_AF2-_B2_BB-_E4070308_CFE2.jpg

Posle
BC156_EAF-_D1_B9-44_BB-8_C05-_AA875_B6_D94_B8.jpg


Pre
CFB96575-_EE66-40_AB-8_DE1-_EEC4_D4_A34_B4_B.jpg

Posle
8_F280672-_AE73-4_FCD-9_B65-3_F154507_FD21.jpg
 
Ovo poredjenje na fotkama je cista manipulacija (poput onoga sto vidimo na renderima)
1. poredjenje (dnevne fotografije): razlicito kadriranje, fotka sadasnjeg stanja nakon izgradnje fontane je obradjena. Suncan dan, podeseni kontrasti (vestacki izgleda jako) dok je fotografija prethodnog stanja odsecena(nema neba) i fotkana je po oblacnom danu.
2. porednjenje (nocne fotografije): stanje pre intervencije je obicna fotografija, bez koriscenja duge ekspozicije, grad i Slavija izgledaju mracno, kao da kuga vlada. Druga fotka, izvedeno stanje je slikana sa duzom ekspozicijom, takodje podeseni kontrasti da sve sljasti kao Las Vegas.
 
Ево шта је данас проблем, преседање нпр. са неког од аутобуса и трамваја који иду Булеваром ослобођења на тролејбусе.
Плато је стављен ван свих токова. Пошто скоро свакодневно идем преко Славије, ако преседам са аутобуса/трамваја на тролејбус идем право на Краља Милутина.
 
Naravno. Sve dok ovde ne bude niz novih i veoma privlačnih sadržaja, JEDINI razlog zato se pešaci uopšte mogu u većem broju naći na trgu je što je ovo važno presedačko mesto gradskog saobraćaja. A to postaje veoma važno ako ponovo i ponovo, svaki radni dan, i možda čitav vaš radni vek, morate presedati iz jednog vozila u drugo. Onda i veoma mala razlika u pređenom putu ili udobnosti kretanja po trotoaru postaje VEOMA bitna. Zašto bi neko dobrovoljno nekome poklonio nezanemarljiv deo svog života, takoreći ga položio na oltar nečije nesposobnosti da reši kretanje pešaka? Pa će zato jedan deo ljudi mirne savesti prelaziti ulicu gde god mu je zgodno kad god vidi daleki pešački prelaz očigledno postavljen na veliku štetu pešaka. To je cena jednostranosti u tobožnjem "rešenju" koje je rešenje samo za jednu grupu građana, one u kolima, a ne za drugu.
 
Plato na Slaviji je trebalo da bude kvalitetno popločan, sa mnogo posadjenih stabala, sve u istoj ravni, sa mnogo klupa, pogledom ka fontani i bez ove bezvezne kose platforme. Ovako nešto:Pogledajte prilog 1
 
Sve dok ispod Slavije na najnižem nivou, ne bude metro stanica ili čak čvorište metroa sa ukrštanjem dve ili tri linije, a iznad tog nivoa podzemni prostor za pešake sa izlaznim stepenicama prema svim ulicama, Slavija neće biti ništa specifično, niti lepo, niti prikladno za jednu metropolu.

U slučaju, da se jednog dana sve to izgradi, mada ne verujem da ću to za života videti ( daj Bože da grešim ), bilo bi idealno i spustiti fontanu na nivo tog podzemnog prostora sa otvorom u središnjem delu kružnog toka, kako bi u fontani izbliza mogli da uživaju i pešaci, ali bi i vizuelno mlazeve fontane videli vozači u sadašnjem nivou. Do tad.....

I ovaj Voxov predlog itekako ima više smisla, nego gola betončina, na prostoru koji nema optimalne uslove da zaživi kao trg dok maštamo o nečemo, što bi stvarno počelo da rešava mnoge infrastrukturne probleme u gradu.
 
Onda i veoma mala razlika u pređenom putu ili udobnosti kretanja po trotoaru postaje VEOMA bitna. Zašto bi neko dobrovoljno nekome poklonio nezanemarljiv deo svog života, takoreći ga položio na oltar nečije nesposobnosti da reši kretanje pešaka? Pa će zato jedan deo ljudi mirne savesti prelaziti ulicu gde god mu je zgodno kad god vidi daleki pešački prelaz očigledno postavljen na veliku štetu pešaka. To je cena jednostranosti u tobožnjem "rešenju" koje je rešenje samo za jednu grupu građana, one u kolima, a ne za drugu.

Tako je, ZumO. :wink:

Mene izluđuje to što se i dalje u velikoj meri ovaj grad prilagođava isključivo motornom, a ne pešačkom saobraćaju. :roll:
 
Dal nas vi koji tvrdite da je ovo lepo, zaje*******avate, ili se kriterijum lepote zadnjih godina toliko promenio?

O manipulaciji sa fotografijama od pre par postova bi se zaista trebalo prodiskutovati u nekoj za to namenjenoj temi, jer se time obesmisljava diskusija.
9c57773c37e7b5317cfc44c93d3675f0.jpg


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Vrh