Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569918#p569918:ovq0czop je napisao(la):
Dordevic » Tue Sep 25, 2018 12:48 pm[/url]":ovq0czop]pa izgleda da ima previse za ovu infrastrukturu. a smanjenjem broja automobila u centru a i sire, ...popravlja se situacija za ljude koji zive u centralnoj zoni.
Moze. evo za pocetak svim automobilima kojima nisu vlasnici stanari iz centra se zabranjuje parkiranje u centru osim u javnim garazama? :laugh:
 
S druge strane, stav koji sve više provejava na ovom forumu je:
Pešačke zone imaju sve prednosti i lepote.
A nemaju nikakve mane i ne donose nikakve probleme.
Treba ih uspostavljati svuda.

Jel sad jasnije u čemu ja vidim problem tu? Zar to nije ekstremizam? Videti u nečemu samo dobro, a ignorisati loše?

Takvi stavovi jesu ekstremni stavovi, što naravno nije dobro.

Ali ipak, većina ljudi ima razuman stav i jasno im je da svako rešenje ima i prednosti i mana.

E sad, bitno je da nova rešenja donesu više dobrog nego lošeg, odnosno da imaju više prednosti nego mana, i tada smo svi na dobitku. :)


S druge strane, stav na koji sve više nalećem, i na ovom forumu, i u medijima, i u javnosti, i kod izjava nadležnih, pa čak i u mojoj bivšoj struci je: automobili su nam bili prijatelj poslednjih 100 godina ali sada su nam neprijatelj.

Hehe, tako je isto i sa cigaretama i pušenjem - nekada je to bilo IN, a sada je apsolutni OUT. :mrgreen:

U svakom slučaju, ekstremni stavovi ne vode na dobro.

Ali, vremena se ipak menjaju, nešto što je nekada bilo dobro, korisno i poželjno - danas nije. I obrnuto...
I tako u krug... Život je to... :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569924#p569924:1cam1noq je napisao(la):
Vladivoje » Uto Sep 25, 2018 2:27 pm[/url]":1cam1noq]A ja bih voleo da proniknem u logiku stava da: što više pešačkih zona - to više problema. :wink:
Aja bih voleo da proniknem u logiku stava: što više pešačkih zona - to manje problema. Ne rešava se sve pretvaranjem ulica u pešačke zone , jer nije Beograd veličine neke palanke , niti je ravnica pa da se kaže da može lako da se dođe do određenih lokacija. Beograd je prepun brda i brežuljaka i mnogima je problem da to pređu peške , što zbog objektivnih razloga , što zbog toga što imaju višak kila i samim tim otežano kretanje , što zbog toga što su lenji i što gledaju da uvek idu linijom manjeg otpora. Samim tim dolazmo i u situaciju posledično imamo povećan broj vozila , zato što veći broj ljudi mnogo više voli da se vozi kolima nego da ide gradskim prevozom , jer nigde nema takvog komfora , pa dolazimo u situaciju da imamo previše vozila sa jednom osobom unutra , što stvara problem na i ovako neadekvatnim ulicama u pojedinim delovima grada , kao što su Kneza Miloša , Bulevar despota Stefana , Brankov most , Gazela / Autoput , Bulevar vojvode Mišića , Autokomanda , Dušanovački most...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569933#p569933:1cam1noq je napisao(la):
Vladivoje » Uto Sep 25, 2018 2:54 pm[/url]":1cam1noq]
E sad, bitno je da nova rešenja donesu više dobrog nego lošeg, odnosno da imaju više prednosti nego mana, i tada smo svi na dobitku. :)
Sve je to lepo , ali praksa nas , nažalost , surovo demantuje.
 
Mislim da se ovde govori o pešačkim zonama u centru Beograda, a ne po Novom Beogradu, Karaburmi, Konjarniku, Banjici, Vidikovcu, Banovom brdu, Miljakovcu, itd, itd...

Strogi centar grada je nešto sasvim drugo i tu je jedino bitno obezbediti pristup vozilima stanara, hitnim službama i dostavnim vozilima.

Za ostale koji dolaze u centar obezbediti im garaže u širem centru i to je to.

Nikakva velika filozofija...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569923#p569923:3hwehwxl je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Sep 25, 2018 2:18 pm[/url]":3hwehwxl]Ma dobro, nek se istrošim ja, samo hoću da proniknem u logiku iza sve rastućeg stava da: što više pešačkih zona - to manje problema.
Odakle ti to da će Vasina da se "zamandali" za vozila (?).
Pa po svemu sudeći, to je jedna od ideja. Ja ne tvrdim da će da se zamandali, jer očigledno se to stalno nešto prećutkuje i niko da da jasan i konkretan odgovor. Ali pošto vidim da sve više ljudi želi rešenje kojim bi se ona pretvorila u pešačku zonu tipa Kneza (dakle ne da bude zona usporenog saobraćaja nego baš prava PZ) i da se to kao opcija sve češće pominje i u medijima... moram da pitam da li postoji plan kuda sprovoditi neophodna vozila do drugog kraja tog pravca?

Ili do sadržaja unutar te zone, kao npr u slučaju intervencija hitnih službi... Za koje smo videli kako (ne)funkcionišu u praksi...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569924#p569924:3hwehwxl je napisao(la):
Vladivoje » Uto Sep 25, 2018 2:27 pm[/url]":3hwehwxl]@ Bender, neće Vasina biti nova Knez-Mihailova, to ti garantujem. :wink:

A ja bih voleo da proniknem u logiku stava da: što više pešačkih zona - to više problema. :wink:

Već si napisao ranije kako nije dobra nijedna vrsta ekstremizma, sa čime se ja i svako drugi ko je razuman i normalan mora složiti.
Vasina ulica neće biti pešačka zona , već će najpre biti ulica usporenog saobraćaja , zato što će prema planovima tuda ići samo gradski prevoz do okretnice u Dunavskoj , a i treba omogućiti ljudima prilaz budućoj garaži ispod Studentskog parka. Tako je bilo reči , do sada.
 
Problem je što je centar grada velika mešavina svega i svačega. I poslovnog, i stambenog i turističkog, pa nekad čak i komercijalnog/''industrijskog''. Tako da nisu prikladna rešenja koja ga gledaju kao jednu jedinu celinu. Već mora da se gleda svaki deo te celine pojedinačno.

Ja sam zato više za uspostavljanje više manjih pešačkih zona nego za upostavljanje jedne ili dve velike. Grupe od 2, 4 ili više gradskih blokova oko kojih bi bile pešačke ulice. Na forumu se često kritikuje tzv. ''lenjir urbanizam''. Projektovanje čitavih naselja i delova grada bez dubinske analize svih faktora. Ali kad se povede priča o PZ, iz nekog razloga se to zaboravlja. Upravo zbog onog malopre pominjanog problema da se kod njih vide samo i samo prednosti, a nijedan problem ili ograničenje.

Da se vratim na male pešačke zone - to je sad već stvar ukusa, ali meni su lično u nekim situacijama takve postavke i intersantnije nego ceo jedan deo grada pretvoren u jednu te istu pešačku zonu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569941#p569941:2b2pwjk6 je napisao(la):
solecar » Uto Sep 25, 2018 3:19 pm[/url]":2b2pwjk6]
Vasina ulica neće biti pešačka zona , već će najpre biti ulica usporenog saobraćaja , zato što će prema planovima tuda ići samo gradski prevoz do okretnice u Dunavskoj , a i treba omogućiti ljudima prilaz budućoj garaži ispod Studentskog parka. Tako je bilo reči , do sada.
Epa baš ta priča sa javnim prevozom mene buni. Jer druga priča kaže da će JGP, uključujući i trolejbuse za par godina, biti preusmeren na dole Francuskom. Te da on više neće zalaziti u Vasinu.

Mislim u svakom slučaju ja bih voleo da ste i i Vladivoje u pravu, i da će Vasina biti ulica sa usporenim saobraćajem i prvenstvom za pešake. Ali upravo zbog tog stalnog menjanje iskaza nadležnih ne znam šta da mislim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569835#p569835:3d7trssq je napisao(la):
varos kapija » Uto Sep 25, 2018 7:22 am[/url]":3d7trssq]Jedini pravac iz garaze za NBGD je pored Tanjuga, Gracanickom, niz Ivan-Begovu, pa DESNO u Kneza Sime Markovica, Pariska, Karadjordjeva itd...
Zar ne može niz Ivan-Begovu dole levo u Pop-Lukinu? Nisam obratio pažnju da li postoji znak za obavezno desno, ali proveriću kad sledeći put budem prolazio tuda. Svejedno, izuzetno je teško otići, a još teže doći do garaže Obilićev venac sa Novog Beograda.
Ovako je danas izgledala raskrsnica Pop-Lukine i Topličinog venca:

Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569888#p569888:24kab532 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 25 Сеп 2018 11:30 am[/url]":24kab532]P.S.
Jedna stvar me isto kopka već neko vreme.

S jedne strane, imamo grupu ljudi koja kaže da automobile treba uništiti i izbaciti iz svakodnevnog života.
Takva grupa ljudi ne postoji na ovom forumu. Niti jedan jedini forumaš ne zastupa takvu ideju.
 
Opsuteno, dodao sam pesacke zone na listu svetih krava koje se na ovom forumu ne smeju dovoditi u pitanje. Ne zbog Igora nego zbog ostatka ljudi na njemu. Besmisleno je da raspravljamo dalje o ovome kad je jasno da se necemo sloziti, a mozemo samo jos vise da se posvadjamo. Stajem sa tom pricom. U medjuvremenu se radujem licnom upoznavanju sa nekim clanovima.
 
Ako tako nastaviš , na kraju ćeš skupiti toliki broj "svetih krava" da ćeš na kraju morati da tražiš drugo mesto za "skupljanje".
 
:mrgreen: A dobro, nije. Za sad ih imam 3-4 na listi. :mrgreen: Mada ne sumnjam da će ih vremenom biti još. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569899#p569899:1wz0ieuk je napisao(la):
Vladivoje » Uto Sep 25, 2018 12:53 pm[/url]":1wz0ieuk]
Prvo, šta mu tačno dođe ''vaška''?
E zato kažem da takvima treba onemogućiti dolazak kolima u strogi centar, jer samo nekoliko takvih osoba sa svojim kolima nenormalno zatrpavaju i zagađuju već ionako pretrpan i zagađen centar.

Ovako ce biti jos zagadjeniji jer ce 1/3 sa obilicevog venca hteti na brankov most i ima da se vucara izmedju pesackih zona 10 na sat i da stoji u redu po 10 minuta.....
A o zagadjenu i svemu ostalom glupo je pricati za zemlju srbiju. Golf2 D registracija 17000, Neki noviji auto euro6 registracija 31000, automobili iste radne zapremine...
Dakle država daje subvenciju da se zagadjuje!!!

Ne znam zasto toliko ne volite vozace... neko mora i zbog posla da vozi auto npr, a o gradskom prevozu i koriscenju istog, možda kada usluga bude na nekom nivou i za neke normalne novce.

Nemam ja nista protiv setacke zone i protiv vas pesaka i biciklista, ja uvek propustim pesake kako na pesackom tako i sacekam da predju ulicu kada je njima zeleno a ja hocu npr desno, ali ste pogresili sustinu, a to je da iz tako velike garaze (mozda i najveca u celoj srbiji po kapacitetu) i iz tog dela grada do brankovog mosta može da se dodje nekim uzanim ulicicama, sto pravi guzvu, izaziva nervozu, zagadjuje se centar grada itd itd....
Nekada se sa brankovog mosta moglo levo u pop lukinu (ukinuli kad se radila gazela privremeno citaj trajno zbog smanjenja guzve i duzine trajanja zeleong svetla za most, a sada mora da se ide preko sava male, a isto tako nekada je bilo moguce iz carice milice desno pa na brankov most.... i to su ukinuli pa je moglo preko toplicinog venca a sada vise ni to nece biti moguce....
neka naprave setacku zonu i na brankovom mostu, pa da svi setamo od istog do kneza, sta fali...
 
OK , neko mora i zbog posla da vozi kola. Samo nemoj da mi kažeš da od 15 - ak vozila u koloni , njih 13 mora da vozi kola zato što to zahteva posao kojim se bavi.
Sa ovim drugim delom , vezano za Brankov most se slažem.
 
Pa mozda i ne moraju da voze auto, ali ne vidim zasto bi osoba x bila protiv upotrebe vozila od strane y.
Ako meni ne smeta skuter, skejt, pesak, biciklista, zasto ja njima smetam?
I naravno, nece se nista izmeniti, opet ce ljudi koji voze kola da voze kola samo ce se dobiti na vecoj guzvi i zagadjenju.
Neko da vodi racuna o tome pre ovih radova je trebao da dozvoli skretanje u desno iz Carice Milice, a i da stavi neku tablu da taj "obilazak" koji je do juce vazio vise ne vazi... ali ne ovo je Srbija...
I danas sam isao tom ulicom kolima naravno, i iz desne trake na semaforu njih 4 je skrenulo desno, ovi iza koji su hteli levo su ostali u cepu, sirene na sve strane i tako ...
p.s. ne znam da li znate da ce da seku i drvece u toj ulici? I da je sve pocelo bez gradjevinske dozvole jer je sekretarijat odbio projekat...
 
Ne znam zasto toliko ne volite vozace...

Nemam ja nista protiv setacke zone i protiv vas pesaka i biciklista


A znači ti si samo i uvek vozač, a pešak nikad nisi (?).

OK onda, sa vozačima koji kažu da nisu pešaci nema o čemu da se razgovara.


neka naprave setacku zonu i na brankovom mostu, pa da svi setamo od istog do kneza, sta fali...

Tačno, ne fali ništa. Ako je to za tebe dugačka šetnja, za mnoge sigurno nije.
 
Pešak sam naravno kada parkiram svoje vozilo, bilo ono na 2 ili 4 točka.
Nema veze, okoliš će uživati u većoj gužvi, upotrebi sirene i zagađenju, jer ce garaža obilićev venac ostati gde jeste
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570043#p570043:10dqls3x je napisao(la):
Vladivoje » Sre Sep 26, 2018 1:34 am[/url]":10dqls3x]
Ne znam zasto toliko ne volite vozace...

Nemam ja nista protiv setacke zone i protiv vas pesaka i biciklista


A znači ti si samo i uvek vozač, a pešak nikad nisi (?).

OK onda, sa vozačima koji kažu da nisu pešaci nema o čemu da se razgovara.
Izvlačiš iz konteksta, protiv vas ljubitelja stenje i dvotočkaša na zeleni pogon.
Ja ljubitelj nisam, ali sam svakako i pešak
 
https://www.danas.rs/beograd/gradska-vl ... e-dozvole/


Rekonstrukcija započeta sečom drveća i navodnim hitnim intervencijama, uprkos otporu stanovnika tog dela grada

Gradska vlast „sređuje“ Topličin venac na prevaru, a bez građevinske dozvole

Rekonstrukcija Topličinog venca juče je zvanično počela, kako je to oglasio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, uprkos protivljenju nezadovoljnih stanovnika koji ne žele pretvaranje tog dela grada u pešačku zonu.

Radovi su, ipak nastavljeni, „ispod žita“, najpre pokušajem seče drveća, pa iznenadnim „hitnim popravkama kvarova“ i raskopavanjem, a onda i intervencijom policije zbog navodnog sudara, nakon čega je ulica konačno i zatvorena za saobraćaj, a raskopavanje počelo. I to bez građevinske dozvole.

Pre nego što se uopšte pročula vest o početku rekonstrukcije ulice Topličin venac, žitelji ovog kraja za radove su saznali tako što su pre dva dana čuli mehanizaciju i videli radnike ispred svojih vrata. Grupa nezadovoljnih stanara je blokirala početak radova kada su videli kamione i radnike „Beograd puta“, tražeći od nadležnih na projektu dokumentaciju po kojoj im je dozvoljeno da urade rekonstrukciju. Ipak, ništa od tražene dokumentacije građanima nije dostavljeno.

Kada su stanari rešili da svojim vozilima blokraju prolaz radnicima, i oni su se povukli i obustavili radove. Sutradan su se, međutim, vratili sa obaveštenjem da vrše potkresivanje stabala i da zbog toga građani treba da uklone svoja vozila. Stanare je dodatno razljutila odluka da se poseku drvoredi lipa starih i preko 40 godina duž ove ulice, a da, po projektu, „sve bude pretvoreno u beton“. Ni ekipa „Gradskog zelenila“ koja je došla da obavi taj posao nije imala potreban nalog i dozvole, pa je, zbog bunta stanara, obustavila radove.

Međutim, stanare je sutradan u ulici sačekala drugačija scena. Ovog puta, na licu mesta bili su bager, buldožer i kiper „Beogradskog vodovoda“, a po izgovoru da su došli na poziv zbog hitne intervencije, kvara na adresi Topličin venac 14.

– Ispostavilo se da niko od komšija sa te adrese nije zvao ni zbog kakvog kvara. U „Vodovodu“ i u „Gradskom stambenom“ nam je odgovoreno da ni jedna njihova ekipa nije na terenu u tom kraju, da nisu planirani nikakvi radovi, kao i da nije bilo prijava kvarova na toj adresi. Broj koji je stajao na nekakvom „radnom nalogu“, bez pečata i potpisa, nije se podudarao ni sa jednim brojem iz „Vodovoda“, što nam je u tom javnom preduzeću i potvrđeno. Kasnije je stigao nalog i iz Sekretarijata za saobraćaj, koji je, što je interesantno, poslat sa mejla MUP. Sve to previše podseća na Savamalu, prosto da se zapitamo ko su ti ljudi uopšte. Na fotografijama se vidi čak i geometar, sta geometar premerava dok se popravljaju vodovodne cevi? Da li ova vlast zaista misli da može građanima takve prevare da protura? – kaže za Danas Bodin Starčević, stanovnik Varoš kapije i jedan od članova udruženja građana koji se protive rekonstrukciji Topličinog venca, kao i član Udruženja Pešaci nisu maratonci, koje je mesecima unazad ukazivalo na brojne propuste i katastrofalne posledice pretvaranja čitavog centra grada u pešačku zonu.

Bageri „Vodovoda“ su za svaki slučaj, nastavlja Starčević, ipak iskopali rupu u asfaltu, ali to nije bilo dovoljno da se saobraćaj zaustavi, a rekonstrukcija nastavi.

– Zato uskoro dolazi policija na uviđaj, zbog navodnog sudara dva vozila „Vodovoda“. Policija zatvara celu ulicu, iako nije moralo tako, i nakon zaustavljanja saobraćaja ekipe počinju da kopaju- kaže Starčević.

Međutim, ono što je najbitnije je činjenica da se radovi započeti na Topličinom vencu, izvode bez građevinske dozvole, s obzirom da je ceo projekat rekonstrukcije suprotan važećem urbanističkom planu.

– Drveće ne može tek tako da se seče, bez postojećeg projekta i određenih dozvola. Međutim, ceo projekat nije ni dobio građevinsku dozvolu. Postavljena je gradilišna tabla, gde je investitor Grad Beograd, ali na kojoj nema zakonom propisanog obaveznog podatka – broja građevinske dozvole. Da dozvola nije ni dobijena, potvrđuje i dokument gradskog Sekretarijata za urbanizam, u kome stoji da se zahtev Sekretarijata za saobraćaj za dobijanje dozvole za radove na ovom području odbija- navodi Starčević.

On podseća i da je građenje bez građevinske dozvole krivično delo kažnjivo zatvorom i novčanim kaznama.

– Nelegalni projekat otpočinje se lažnim nalogom, samo da bi raskopali ulicu i obeshrabrili građane, onda je izmišljena hitna intervencija, samo da raskopaju Topličin venac i nesmetano čupaju lipe stare 40 godina. Tako počinje popločavanje? Da je sve tako korisno i čisto, vlast ne bi morala da radi takve stvari. Zatvaranje južnog prilaza Knez Mihailovoj i cele Varoš kapije je nerazumno, štetno po opšti interes grada i građane koji žive i rade u centru. Udaljava se saobraćaj, onemogućava se prilaz kolima Hitne pomoći, vatrogascima, otežava se odnošenje smeća, dostavljanje robe brojnim radnjama koje ovde posluju. Sav saobraćaj se usmerava kroz usku Gračaničku ulicu. Dodatno, stvara se veliki ekološki problem, po planu će sve biti u betonu, a nigde drveta neće biti. Ovakav plan šteti građanima koji tu žive, šteti onima koji tu razvijaju posao, zapravo ne koristi nikome osim investitorima i nekome ko je uzeo procenat, što samo može da ukazuje da se radi o pranju para- zaključuje Starčević.

Gradske vlasti najavile su početak rekonstrukcije Topličinog venca kao nastavak ideje o zatvaranju tog dela grada za saobraćaj i pravljenja šire pešačke zone a zamenik gradonačelnika Goran Vesić saopštio je da će radovi trajati 280 dana.

Bez građevinske dozvole

U zaključku Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove od 20. septembra ove godine, u koji je novinar Danasa imao uvid, stoji da se „odbacuje zahtev Sekretarijata za saobraćaj gradske uprave grada Beograda za izdavanje rešenja o odobrenju za izvođenje radova na rekonstrukciji i uređenju u okviru postojeće regulacije delova ulica Topličin venac, Vuka Karadžića, Cara Lazara, carice Milice i Čubrine u Beogradu, na delovima katastarskih parcela 2057, 1818, 2059, 2060, 2061, 1997, 2047, KO Stari grad u Beogradu“. U obrazloženju odluke navedeno je čak 18 nedostataka u dokumentaciji zbok kojih je zahtev i odbijen.
 
Iskreno divim se gradskim vlastima koje su pozvale vodovod na lažnu hitnu intervenciju i onda policiju na lažni uviđaj, ne bi li zatvorili ulicu i počeli da rade (konačno nešto konstruktivno!). Taj lik koji je to smislio je doktorirao birokratiju, sigurno je zaposlen u nekoj gradskoj upravi već 20 godina gde njegov talenat za problem-solving ostaje nezapažen i neiskorišćen :D Treba tog kralja angažovati na nekom od krakova Koridora 10 ili još bolje na BG obilaznici, sastavio bi to sve za 6 meseci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570042#p570042:22g7tf5x je napisao(la):
sveta2013 » Sre Sep 26, 2018 1:30 am[/url]":22g7tf5x]Pa mozda i ne moraju da voze auto, ali ne vidim zasto bi osoba x bila protiv upotrebe vozila od strane y.
Ako meni ne smeta skuter, skejt, pesak, biciklista, zasto ja njima smetam?
Meni smeta što masovno po gradu viđam kola sa jednim vozačem , a sve to potiče od stava da je brže , bolje i udobnije kolima da se dođe do radnog mesta. I šta se onda dešava? Veliki broj vozila na malom prostoru (ulicama neadekvatnim za toliki obim saobraćaja) , što dovodi do toga da vozači u kolima postaju nervozni , trube jedni drugima da se sklone , prebacivanje iz jedne u drugu traku ne bi li se dobilo na uštedi vremena koja se na kraju pretvori u gubitak , i na kraju se desi da ništa brže nisu stigli nego da su išli sa gradskim prevozom , a pri tom su potrošili gomilu živaca na nerviranje što ne ide onako kako su zamislili.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570042#p570042:22g7tf5x je napisao(la):
sveta2013 » Sre Sep 26, 2018 1:30 am[/url]":22g7tf5x]I naravno, nece se nista izmeniti, opet ce ljudi koji voze kola da voze kola samo ce se dobiti na vecoj guzvi i zagadjenju.
Neko da vodi racuna o tome pre ovih radova je trebao da dozvoli skretanje u desno iz Carice Milice, a i da stavi neku tablu da taj "obilazak" koji je do juce vazio vise ne vazi... ali ne ovo je Srbija...
I danas sam isao tom ulicom kolima naravno, i iz desne trake na semaforu njih 4 je skrenulo desno, ovi iza koji su hteli levo su ostali u cepu, sirene na sve strane i tako ...
Tako ti je to na brdovitome Balkanu...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570042#p570042:22g7tf5x je napisao(la):
sveta2013 » Sre Sep 26, 2018 1:30 am[/url]":22g7tf5x]p.s. ne znam da li znate da ce da seku i drvece u toj ulici? I da je sve pocelo bez gradjevinske dozvole jer je sekretarijat odbio projekat...
Ništa novo , mislim što se tiče seče drveća , a može se reći i za ovo drugo. Jedino što me celoj toj priči oko seče drveća nervira , mislim generalno , je što dovedu "stručnjaka" koji proceni da je sve trulo , manje ili više , i da mora da se seče do koske , a onda kad se dignu kuka i motika , stane se. Kada je rađena rekonstrukcija Bulevara , prolazio sam u vreme seče platana. Realno , od svih onih silnih posečenih stabala , po mojoj proceni , na osnovu viđenih panjeva , trećina njih je zaista morala da se poseče. Onda , kada se krenulo sa sečom na Studentskom trgu , narod se odmah pobunio. I šta se na kraju desilo? Stalo se sa sečom , a ova stabla koja su ostala , i dan danas normalno rastu , ne vidi se bilo kakva naznaka truljenja. Onda rekonstrukcija ulice na potezu Kalemnegdan - Vukov spomenik , tu se ni ne usuđuju da seku. Zatim , kod mene u kraju , samo jednog dana došli i posekli nekoliko kapitalaca , gde je sve do jednog bilo zdravo drvo , a ostavili ogromno trulo stablo. To trulo stablo su posekli tek kada je ogromna grana sa vrha drveta pala na zemlju , nakon nevremena. Sva sreća pa nikog nije povredila. Sigurno postoji još ovaklvih primera. I za kraj , zanimljivo kako se uvek tamo gde postoje "kapitalci" utvrdi da maltene sve do jednog treba poseći. Pa nisu svi oni bolesni , pa da moraju da se uklanjaju. Ako koza laže , rog ne.
 
Kritike na račun toga što se ljudi voze sami u kolima pa zauzimaju prostor bih razumeo da:

1) su naša kola u proseku veličine kao Američka
2) da se u našim gradovima u centralne zone puštaju i teška i komercijalna vozila, opet kao u Americi, pa da ona jedu mnogo prostora
3) da država ne dere iste te vozače sa 350 raznih poreza, taksi, marrrrrži i ugradnji
4) da su naši kolovozi u barem pristojnom stanju
5) da su država i vlasti (i ove i prethodne) odradili svoj deo posla proteklih 50 godina te projektovali naselja, ulice i mreže tako da su imali u vidu da Beograd neće doveka biti palanka i da je malo imbecilno da na desnoj obali Save prosečan ulični profil bude 1+1, 2+2 se smatra bogatstvom a 3+3 se smatra čudom neviđenim...
6) da imamo dobar,prijatan i dobro organizovan gradski prevoz

Pošto nijedan od tih uslova ne važi, ja lično nalazim smešnim te kritike što se neko u 2018. godini, u raspalom i haotičnom Beogradu, svuda sam vozi automobilom.

To je otprilike kao kad bih ja nekome srao što sam živi u stanu od 100 kvadrata koji jedva izdržava. Ako taj neko uredno plaća sve svoje dugove, ne kuka nikome, ne traži ništa za džabe, i nikoga ne remeti time, ko sam ja da mu solim pamet što se ponaša neekonomično?
Isto važi i u kontekstu automobila. Jel imaju ljudi pravo da se voze sami u automobilu? Imaju. Molim lepo. Kraj priče.

Ja koliko posipam paljbu prema bahatim pojedincima koji ne plaćaju svoje dugove, parazitiraju na račun društva, ili vrdaju zakone da bi ućarili nešto a kupaju se u novcu... toliko nikad sebi neću dati tu slobodu (tačnije, tu drskost) da nekome drobim i nekoga verbalno linčujem što radi nešto na šta ima svako pravo. I po zakonskim, i po moralnim normama. Ako neko uredno izmiruje svoje dugove prema društvu, i bira da živi na određen način koji je i dalje u skladu sa pravnim normama, to je njegovo puno pravo.
 
Meni smeta što masovno po gradu viđam kola sa jednim vozačem , a sve to potiče od stava da je brže , bolje i udobnije kolima da se dođe do radnog mesta. I šta se onda dešava? Veliki broj vozila na malom prostoru (ulicama neadekvatnim za toliki obim saobraćaja) , što dovodi do toga da vozači u kolima postaju nervozni , trube jedni drugima da se sklone , prebacivanje iz jedne u drugu traku ne bi li se dobilo na uštedi vremena koja se na kraju pretvori u gubitak , i na kraju se desi da ništa brže nisu stigli nego da su išli sa gradskim prevozom , a pri tom su potrošili gomilu živaca na nerviranje što ne ide onako kako su zamislili.

Upravo takvoj vozačkoj "gospodi" najviše i smeta što se redukuje saobraćaj u strogom centru.

Kada čovek pogleda vozila po ulicama, u bar 50% njih sedi samo gospodin vozač i niko drugi.

E zato stalno govorim da takvima i treba onemogućiti dolazak u strogi centar, već ih uputiti dalje od centra pa da malo protegnu nogice, a imaju i javni gradski prevoz do strogog centra.
 
Vrh