Šta je novo?

Železnička stanica Zemun / Железничка станица Земун

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580630#p580630:1y6397yw je napisao(la):
Karlo del Ponte » 11 Nov 2018 10:50 am[/url]":1y6397yw]То му дође једно 10 (максимум) четвороделних гарнитура за 200км/с, и једно 20 четвороделних за БГ:ВОЗ. Укупно еквивалент 120 вагона, преко још толико. И са тим најоптимистичнијим реалним сценариом, коришћење 1/3 капацитета.

Истовремено, РВР и Стедлери који саобраћају у околини Ниша се одржавају у Београду, јер не постоји одговарајућа станица за одржавање истих. Важно да се у Београду изгради одмах фазноизградива инфраструктура, која ће зврјати празна, а остали нека свиње јашу.

Земља Страдија, у којој људи чекају у реду да им на челу ударе жиг.

Ali treba napomenuti da je ovo prvi moderni depo u Srbiji i realno pre TPS Zemun nijedan grad u Srbiji nije imao slicnu infrastrukturu.
Svi depoi u srbiji su uglavnom neke stare shupe ili raspadnuti hangari.

Tj treba imati u vidu da jedna TPS vredi skoro 50 miliona evra i logicno je da Beograd dobije prvu pa ce verovatno vremenom i Novi Sad i Nis pa i ostali gradovi dobiti svoje.
 
A TPS u Kijevu je takodje bila u planu šta je sa tim.
 
За сада нажалост ништа. Мада кад погледам да праве ТПС Земун за 700 вагона, сумњам да ће од Кијева бити ишта.
 
Pa zar cinjenica da nece postojati TPS Kijevo ne obesmisljava koncept novog zeleznickog cvora gde kompozicije koje krecu ka Sidu i Subotici treba da krenu sa TPS Kijevo?
 
Ваљда није проблем да композиција иде од Земуна до Раковице?
 
Nije ali onda mora da se vrati nazad od Rakovice do Zemuna i ima promena smera koja traje minimum 15 minuta ako je garnitura a ako je lokomotiva onda ima i manevra otkacivanja lokomotive i kacenje na drugu stranu.
To u praksi znaci da sa jednom TPS vozovi koji idu ka Sidu i Subotici funkcionisu kao da je Rakovica Ceona stanica.
A princip novog cvora je bio da se manevre ceone stanice Beograd Glavne ukinu.
Zato i kazem da bez TPS Kijevo, novi zeleznicki cvor za pravce ka Sidu i Subotici ne donosi nista bolje.
 
Ovo sve oko otkačivanja i obrta lokomotive na vozu bi imalo smisla kada bi mi imali barem 20 medjunarodnih polazaka dnevno ka EU. Ali pošto trenutno ka severu imamo 4( čitaj četiri) polaska medjunarodnih vozova a nevidim nešto da će ih u budućnosti biti značajno više,onda izgradnja TPS Kijevo gubi svaki smisao. Za unutrašnji saobraćaj se ide na to da se klasične garniture(lokomotiva i vagoni) u potpunosti izbace. A što se tiče "vozanja" garnitura od Prokopa do TPS Zemun i nazad,primer su Flirtovi koji ne odlaze na pregled svaki dan već mesečno na redovne preglede. Tako da i ta priča oko bespotrebnog korišćenja resursa tu završava.
Ovo je neko moje razmišljanje u odnosu na sadašnju situaciju sa brojem polazaka.
 
Prenosim vest i u ovu temu

Izvor: Beobuild.rs

Korak do kvalitetnog održavanja vozova

Usvajanjem predloga zakona o finansiranju izgradnje i rekonstrukcije Tehničko-putničke stanice Zemun zaokruženo je finansiranje celokupnog projekta u vrednosti od 47 miliona evra. Ugovor o kreditu potpisan je sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, koja će finansirati završetak projekta započetog još 70-ih godina prošlog veka. Tehničko-putnička stanica Zemun je od ogromnog značaja za funkcionisanje novog železničkog čvora u Beogradu, a njena osnovna funkcija je da služi kao pogon za servis i održavanje voznih sredstava za prevoz putnika, koja putovanje završavaju u Beogradu. Nova tehnička stanica biće opremljena savremenim elektronskim uređajima za dijagnostiku stanja, kao i svu mašinsku opremu za kontrolne preglede i održavanje najmodernijih putničkih kompozicija. Izgradnja ovako modernog tehničkog pogona posebno je važna ako se ima u vidu izgradnja brze pruge ka Budimpešti, koja će zahtevati nabavku ali i kvalitetno održavanje potpuno nove tehnologije.

Celu vest mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/korak-do-kvalitetnog ... p2822.html
Klik za veliki prikaz http://beobuild.rs/shared/tps-zemun-plan.jpg
tps-zemun-plan.jpg

Celu vest mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/korak-do-kvalitetnog ... p2822.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580709#p580709:3ccfwoc7 je napisao(la):
mvbg1 » 11 Nov 2018 07:55 pm[/url]":3ccfwoc7]Ovo sve oko otkačivanja i obrta lokomotive na vozu bi imalo smisla kada bi mi imali barem 20 medjunarodnih polazaka dnevno ka EU. Ali pošto trenutno ka severu imamo 4( čitaj četiri) polaska medjunarodnih vozova a nevidim nešto da će ih u budućnosti biti značajno više,onda izgradnja TPS Kijevo gubi svaki smisao. Za unutrašnji saobraćaj se ide na to da se klasične garniture(lokomotiva i vagoni) u potpunosti izbace. A što se tiče "vozanja" garnitura od Prokopa do TPS Zemun i nazad,primer su Flirtovi koji ne odlaze na pregled svaki dan već mesečno na redovne preglede. Tako da i ta priča oko bespotrebnog korišćenja resursa tu završava.
Ovo je neko moje razmišljanje u odnosu na sadašnju situaciju sa brojem polazaka.

Jasno mi je da cemo imati sve vise motornih garnitura i sve manje vozova sa lokomotivama i klasama.

Pricao sam samo u kontekstu sprovodjenja novog zeleznickog cvora koji ce izgleda funkcionisati samo sa jednom TPS.
Ono sto me zanima je sta dobijamo sa takvim sistemom po varijanti Prokop u odnosu na stari cvor kome bi se dodala TPS Zemun?
Meni je to isto iskreno, ne vidim da je nesto poboljsano u smislu protoka ili funkcionalnosti a ulozena je milijarda evra u novi cvor.
 
Izgleda da će nešto da počne da se dešava na zemunskoj stanici. Prošlo je tačno godinu dana od svečanog otvaranja radova na rekonstrukciji pruge baš na zemunskoj stanici. Za svečano otvaranje je uređen plato između poslednjeg koloseka (10. kolosek ili već, nemam pojma koji broj) i nekadašnjeg prostora Zmaja. Nabijen šljunak, postavljena ograda, doterano kamiona i bagera koliko god je moglo da stane. Kinezi dovezli onu mašinu koja podigne ceo kolosek u dužini od 30-40 metara valjda, podigli jedan kolosek za slikanje. Dan nakon otvaranja radova je na tom mestu ostala samo ograda, nakon dva-tri meseca je i ograda nestala (prethodno je stajala srušena mesec i kusur, vater ju preturio i niko nije bio nadleđan da ju uspravi). Elem, unazad recimo nedleju dana na poslednjem koloseku stoji nešto što bih opisao kao putujuća uprava gradilišta, 5-10 vagona za kontejnere na kojima su oni modularni gradilišni kontejneri. Jedan bager za podizanje pragova, neka velika mašina za koju pretpostavljam da služi za rad sa šinama, i na jednom od koloseka prema depou je kompozicija sa vagonima-platformama za prevoz šina... Za sad je to, aktivnosti nisam primetio, ali u odnosu na to da se godinu dana nije dešavalo skoro pa ništa ovo je veliki napredak...
 
Današnji foto izveštaj sa stanice.
Ukratko - ništa se ne dešava. Videćete i sami.

Idemo prvo od stare stanične zgradice:
Pogledajte prilog 14
Pogledajte prilog 13
Pogledajte prilog 12
Ova grupa sedećih i stojećih sa gornje slike su neki u tranzitu - indusi ili pakistanci.

Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7

Plac na kome treba da se gradi novi objekat:

Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 3

Još jedan pogled na "staru" stanicu sa onim ljudima koji čekaju neki voz:
Pogledajte prilog 1


Naravno ova ZGOP-ova kompozicija nema ništa sa ovim radovima, kao i njihova kompozicija kontejnera.
 
Pre dve nedelje je skinuta kontaktna mreža sa desnog koloseka koji ulazi u stanicu iz pravca Batajnice, čitava ta strana stanice nije više u upotrebi, krenuli su da rade ponešto... Zbog toga je trenutno jednokolosečni saobraćaj od Prokopa skroz do Batajnice. BG vozovi se ukrštaju u Zemun Polju (voz koji ide ka gradu stoji desetak minuta i čeka da prođe onaj koji ide ka Batajnici). U Zemun Polju zbog toga postavljen još jedan betonski montažni peron, između 3. i 4. koloseka.
 
15ak Kineza sređuje pothodnik u stanici. Radi se prilično ležerno, petorica rade, ostali duvane, pa na smenu. Olupan je asfalt, a na zidove nanose nešto poput glet mase. Nije mi baš najjasnije zašto pothodnik odrađuju pre nego što srede perone, jer će posle prvih većih padavina prokišnjavati po ovome što sada bude urađeno, nadam se da su sa gornje strane bar zalili vidljive pukotine.
 
Danas, ili juče ?, trebali su svečano da budu otvoreni radovi na stanici, tj. depou za održavanje.
 
Радови су почели прекјуче-09.09.2019.

Михаловић: ТПС Земун за савремено одржавање возова
Танјуг | 09. септембар 2019. 14:51 | Коментара: 1
Радови на реконструкцији и модернизацији Техничко - путничке станице Земун почели су данас, а потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је изјавила да ће тај савремени центар допринети бржем, бољем и ефикасније, одржавању возова
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%B2%D0%B0
 
Ima li neko novih informacija šta su Kinezi novo napravili na Samoj stanici,da li su uklonili prugu ili nešto slično.

Послато са SPRINT4G помоћу Тапатока
 
FB: Udruženje ljubitelja železnice
19.03.2020

01-90982749-10216423957256218-6344495723664375808-o.jpg

02-90808497-10216423929655528-3457047884111806464-o.jpg

03-91492733-10216423958256243-5740233304456560640-o.jpg

04-90735710-10216423930855558-5351443845391319040-o.jpg

05-90648325-10216423931415572-1306950198756376576-o.jpg

06-90617464-10216423931775581-7784172734128324608-o.jpg

07-90741896-10216423938015737-7429377717872623616-o.jpg

07-90982753-10216423934695654-8869311210898587648-o.jpg

08-90884834-10216423938455748-2192269475313614848-o.jpg

09-90703831-10216423938735755-2310085260081102848-o.jpg

10-90851749-10216423939415772-8421508007833108480-o.jpg

11-90765417-10216423941535825-4087174111044829184-o.jpg
 
Igor":2zmspet5 je napisao(la):

Dan kada je najavljeno da će biti završeni radovi na levom koloseku brze pruge Beograd - Stara Pazova... :laugh:

Zašto mi se čini da to neće ni 19.03.2021. biti završeno...?
 
Ti si jedini ovdje koji jos juri rokove od toga su svi u startu digli ruke dstum neki se kaze cisto da bi se reko...
 
Svaki projekat takve velicine u evropi kasni, to nije nista novi i nema.potrebe čuditi se time.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720837#p720837:1bzlsi0p je napisao(la):
spatiotecte » Čet Mar 26, 2020 2:28 pm[/url]":1bzlsi0p]Svaki projekat takve velicine u evropi kasni, to nije nista novi i nema.potrebe čuditi se time.

Opet izmišljaš. Pa u Evropi se za svako kašnjenje plaćaju penali, nikome se ne isplati da kasni. Koje veličine? Projekat Beograd - Stara Pazova je na nivou jedne osrednje modernizacije u Nemačkoj, samo košta duplo više...
 
Vrh