Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

potpuno je nebitno da li je tramvaj išao preko 40, i sve ostalo.

Bitno je itekako, zato što su posledice teže ukoliko je drugi akter prekoračio dozvoljenu brzinu, bez obzira na to što mu je bilo zeleno.

Zato i postoje ograničenja u gradu, sa ciljem da teške posledice (eventualnih) nezgoda budu svedene na minimum.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581611#p581611:534pku8x je napisao(la):
astrodule » 15 Nov 2018 11:36 am[/url]":534pku8x]Za mene uopšte ne treba da postoje olakšavajuće okolnosti za prolazak kroz crveno. Šta sad, ako je tramvaj išao 50 umesto 40 vozač Dačije treba da dobije manju kaznu?

Ne, kazna za crveno treba da bude drakonska jer svaki prolazak kroz crveno može za posledicu da ima ovo što se desilo. Tramvajdžija, da je prekoračio brzinu, treba da odgovara samo za prekoračenje brzine.

Sećate li se one situacije iz NS kada je lik prošao na zeleno, ali sa preko 100 na sat i zakucao se u pijanu ekipu koja je prošla na crveno. Šta sad, o krivici lika koji je prošao na zeleno treba da odlučuje da li su ovi imali vazdušne jastuke i koliko je jak bio njihov auto?

Svestan sam da nezgoda sa smrtnim posledicama mora da se više kazni, ali kako?
Kljucna rec ti je "Za mene". Realno se ide na ublazenje krivice tako sto se drugi krivac trazi, tj onaj koji je u nekoj meri doprineo krajnjem dogadjaju. Kao sto bi to bilo odredjivanje da li je tramvaj isao iznad dozvoljene brzine. Ako jeste, onda se ide na to da je toj nesreci i on doprineo, jer da je isao dozvoljenom brzinom, ili ne bi bilo kontakta, ili tramvaj ne bi izleteo toliko daleko van sina i pokosio putnika. I ja, opet kazem, smatram da je tu samo krivac vozac Dacije, ostalo je nebitno. I da je tramvaj isao iznad dozvoljene brzine, da je Dacia stala na crveno, ovo se ne bi desilo. Tako da je u tom slucaju potpuno nebitna brzina tramvaja. To je gledano subjektivno, ali realno to nikoga ne zanima. Svi koji su doprineli ovoj nesreci, u vecoj ili manjoj meri, su upravo to, krivci.
 
Zanima me da li kod nas postoji odgovornost ako neko nepropisno parkiranim vozilom uspe da izazove udes u kojima to vozilo ne učestvuje. Npr ako je parkiran na sred raskrsnice toliko da skroz ometa preglednost iz makar jednog pravca i onda nalete recimo dva vozila jedno na drugo ili ne daj Bože pešaka...vozilo koje ometa saobraćaj ima tablice, odmah se nađe vlasnik, pošalje se poziv na sud....jel to uopšte funkcioniše kod nas?
 
Ne.
Stav sudija, tužilaštva i veštaka je da vozilo koje se ne kreće ne može ništa da izazove. Jednostavno u tom slučaju ostali učesnici su dužni da prilagode kretanje, da obrate posebnu pažnju i slično. Pa makar to vozilo bilo popreko parkirano iza nepregledne krivine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581715#p581715:3gofeoso je napisao(la):
Žika » Čet Nov 15, 2018 11:18 pm[/url]":3gofeoso]Ne.
Stav sudija, tužilaštva i veštaka je da vozilo koje se ne kreće ne može ništa da izazove. Jednostavno u tom slučaju ostali učesnici su dužni da prilagode kretanje, da obrate posebnu pažnju i slično. Pa makar to vozilo bilo popreko parkirano iza nepregledne krivine.

pa delimicno jesu u pravu, prilagodi brzinu uslovima puta, ali uslovi puta su i sve baje koje iza tebe pice 60 i ako probas da usporis parkirace ti u gepek i uzjahati sirenu
 
Prilagodi brzinu uslovima puta - najkontroverzniji zakonski štit za razne oblike nemara - najčešće nemar putara ali i onih koji parkiraju gdei kako stignu. To nije kao recimo češanje na parkingu gde je onaj koji se kreće uvek kriv. Ulica je ulica.

A da recimo naletiš na vozilo koje je noću zaustavljeno u kolovoznoj traci neosvetljenog regionalnog puta bez sigurnosnog trougla sa pogašenim svetlosno-signalnim uređajima? Ili još gore, naletiš na vozilo ispred sebe jer mu ne rade štopovi? Jer se ovaj uvek može izvaditi da su štopovi radili i da je instalacija oštećena u udesu?

Što se tiče mog prvog pitanja - juče sam se uključivao u krajnje nepreglednu ulicu koju sa jedne strane zatvara živa ograda postavljena kao bedem oko objekta, sa druge strane neko ostavio produženi i povišeni kombi. Rešenje - da imaš suflera, ako ga nemaš, da ideš 2 km/h...

Prošle godine sam takođe ušao u pogrešan smer jednosmerne ulice jer je neko produženim i povišenim kombijem na parkingu zaklonio znak zabrane.
 
Meni se čini da je kombija i pik-apova nikad više. I kao za inat, parkirani su često kao prvi uz poprečnu ulicu, ili pred pešački i time baš smanjuju preglednost.

Da bi se brzina prilagodila uslovima takvog puta, mora se ići 10km/h.
 
I 10 kmh je previše. Ni pešice nije bezbedno. Kombijima treba zabraniti parkiranje na svim mestima za parkiranje automobila i ostaviti određeni broj mesta za njih. Znaju kombisti da ih pauk neće, tj. ne može odneti.
 
На Славији у сваком тренутку постоји бар једно а често и више возила паркираних посред десне траке у висини пекаре са укључена сва четири мигавца. Камере су свуда, саобраћајни знакови су ту, и...? О чему ми онда причамо?
 
Ma sviraju k.... Rupe na putu ne utiču na bezbednost, nepropisno parkirana kola ne utiču na bezbednost, nepregledne raskrsnice ne utiču na bezbednost... Nikad ništa ne utiče na bezbednost, samo je vozač uvek jedini kriv za sve. :bash:

Eno na temi o Trgu sam postavio sliku kako svakog dana izgleda jedna ulica u Beogradu. Slične takve situacije imamo u svakoj 10. ulici širom grada. Non stop neka stajanja, oštri ćoškovi, rupčage, imbecilna vertikalna i horizontalna signalizacija, uski kolovozi zbog drpanja... I šta sad, po njihovim blesavim objašnjenjima, ništa od toga ne utiče na stres, pažnju i reakciju vozača...? Ili treba svi da voze 10 km/h zbog toga? Ma kako da ne.

Nego niko ovde neće da radi svoj posao a još manje da snosi odgovornost, pa im onda svima lakše da uvek sve svale na narod. To što oni lupetaju je kao kad bi lekari tvrdili da bolesti nastaju samo od dejstva virusa, bakterija ili trauma, a da životni stil, kondicija, genetika, izlaganje, pol, starost... nemaju nikakvog uticaja na to. Sve ima uticaja na sve. Pitanje je samo u kojoj meri. Ko to ne može da utuvi u glavu takvom ne treba dati nikakav posao koji snosi neku odgovornost, a kamoli posao gde ima moć da odlučuje o tuđoj sudbini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581883#p581883:ieryuo7p je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Nov 16, 2018 12:56 pm[/url]":ieryuo7p]Ma sviraju k.... Rupe na putu ne utiču na bezbednost, nepropisno parkirana kola ne utiču na bezbednost, nepregledne raskrsnice ne utiču na bezbednost... Nikad ništa ne utiče na bezbednost, samo je vozač uvek jedini kriv za sve. :bash:

Eno na temi o Trgu sam postavio sliku kako svakog dana izgleda jedna ulica u Beogradu. Slične takve situacije imamo u svakoj 10. ulici širom grada. Non stop neka stajanja, oštri ćoškovi, rupčage, imbecilna vertikalna i horizontalna signalizacija, uski kolovozi zbog drpanja... I šta sad, po njihovim blesavim objašnjenjima, ništa od toga ne utiče na stres, pažnju i reakciju vozača...? Ili treba svi da voze 10 km/h zbog toga? Ma kako da ne.

Nego niko ovde neće da radi svoj posao a još manje da snosi odgovornost, pa im onda svima lakše da uvek sve svale na narod. To što oni lupetaju je kao kad bi lekari tvrdili da bolesti nastaju samo od dejstva virusa, bakterija ili trauma, a da životni stil, kondicija, genetika, izlaganje, pol, starost... nemaju nikakvog uticaja na to. Sve ima uticaja na sve. Pitanje je samo u kojoj meri. Ko to ne može da utuvi u glavu takvom ne treba dati nikakav posao koji snosi neku odgovornost, a kamoli posao gde ima moć da odlučuje o tuđoj sudbini.

I opet, nisi se uverio da možeš bezbedno da izvršiš radnju, kad kreneš da se uveravaš (ono 2 na sat da izviruješ) onda dolaziš u situaciju da nisi ustupio prvenstvo prolaza. Kad staneš i ne radiš ništa (jer nisi u stanju) onda si se nepropisno zaustavio i kako god okreneš zbog raznih imbecila, neradnika nastradaš.
Ovde se stavljaju svetleće reklame sa jakim zelenim svetlom u blizini semafora koji mogu vozače da dovedu u zabludu i niko im ništa ne može.
Ili neće.
Ili im je lakše da sačekaju neko da nastada pa ove preživele da brane njihovi advokati pred njihovim sudijama i na kraju svi srećni. Osim nastradalih.
 
Evo situacije od malo pre. Sa prozora gledam na zadnji deo Maksija gde dolaze kamioni.
Tri imbecila su tako parkirala da je svaki smetao. Vozač kamiona je zvao pauka, objasnio da je haos i da mora da istovari palete i dq to ne može da izvede.
Više od sat vremena je čekao i na kraju otišao. Siguran sam 99% da je neki pauk bio parkiran na Sajmištu jer nikada nisam video taj parking a da nema pauka na njemu.
I sad će taj vozač kamiona da dođe kući bar sat vremena kasnije.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Ako može neko da mi objasni oko sledećeg problema koji se dogodio pre par dana ili da navede kako je ovo regulisano zakonom.
Naime, vraćao sam se sa kopaonika preko kraljeva i ibarske za Beograd.
Vozim auto smart fortwo.
tokom vožnje pregorela mi je sijalica levog fara... Kako bi zamenio sijalicu treba da rastavim celu prednju stranu auta što zauzima nekih 2 sata... Tj, nije lako zameniti sijalicu.
Naravno zaustavlja me policajac i kaže moram da te isključim iz saobraćaja i da ti pišem kaznu 5000??!
Ja mu kažem da imam rezervnu sijalicu i da mi je sad sijalica crkla i da nije moguće lako zameniti sijalicu i da ću to uraditi čim dodjem u beograd.
Da li policija ima pravo da piše kazne u ovim slučajevima ? Šta ako auto vozi žena koja ne zna sama da zameni sijalicu već mora u servis. Da li zbog jedne sijalice mora da zove šlep da je preveze do servisa??
U mom slučaju ovaj policajac me je pustio bez kazne..
 
To se tretira kao tehnička neispravnost i isključuje se vozilo iz saobraćaja.
Veliki je rizik voziti bez jednog fara.
 
Na zalost, ne moze da pise kaznu.
Na zalost, ne zato sto imam nesto protiv tebe, vec zato sto se nemar i kurcobolja velike vecine vozaca, pravda komplikovanom zamenom.

Drugo, ne vidim potrebu praviti razliku musko-zensko.
Ako zena sa zavrsenim FDU moze sama da menja ulje i plocice kocnica (ok i ja mislim da preteruje ) onda moze skoro svaka
"pravda za lepsi pol"

A da su pojedini proizvodjaci zaista zastranili koliko je nepristupacno i komplikovano odraditi tako banalnu stvar kao sto je zamena sijalice, to je zaista istina.
Kao da im je neko dao takav projektni zadatak.

Elem, saobracaj u Srbiji je ocajan, kao i sve, jer se nadlezni ne bave sustinom, vec sminkom.

Primer su i probne vozacke dozvole koje su po meni totalno pogresna mera.
Sazrevanje, kako fizicko, jos vise mentalno ima mnogo vise faktora od godina starosti. Takodje, sta znaci zabrana upravljanja od 23-06?
Dal je automobil manje "ubojito oruzje" preko dana? Pa sudeci po nedavnom sudaru dacije i tramvaja, ne bih rekao.

I tako, ogranicimo mladim i novim vozacima i resili smo problem.
A onda, vidimo pevaca kome je pre vise godina oduzeta dozvola, koji pravi udes iz koga je upitno kakav ce izaci. Umesto jarka, mogao je zavrsiti i u drugom automobilu u kome je mogla biti necija porodica, necija supruga, dete, majka, sestra...
Lik koji je poznat po konzumiranju opijata, koji je dosao do trajnog oduzimanja dozvole?
A takvih , koliko hoces.


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582046#p582046:28yqz44w je napisao(la):
kopmania » Sub Nov 17, 2018 4:16 pm[/url]":28yqz44w]Ako može neko da mi objasni oko sledećeg problema koji se dogodio pre par dana ili da navede kako je ovo regulisano zakonom.
Naime, vraćao sam se sa kopaonika preko kraljeva i ibarske za Beograd.
Vozim auto smart fortwo.
tokom vožnje pregorela mi je sijalica levog fara... Kako bi zamenio sijalicu treba da rastavim celu prednju stranu auta što zauzima nekih 2 sata... Tj, nije lako zameniti sijalicu.
Naravno zaustavlja me policajac i kaže moram da te isključim iz saobraćaja i da ti pišem kaznu 5000??!
Ja mu kažem da imam rezervnu sijalicu i da mi je sad sijalica crkla i da nije moguće lako zameniti sijalicu i da ću to uraditi čim dodjem u beograd.
Da li policija ima pravo da piše kazne u ovim slučajevima ? Šta ako auto vozi žena koja ne zna sama da zameni sijalicu već mora u servis. Da li zbog jedne sijalice mora da zove šlep da je preveze do servisa??
U mom slučaju ovaj policajac me je pustio bez kazne..

naravno da bi u tom slucaju ta potencijalna zaena morala istog trena da stane, a ako ne zna zove pomoc/slep

desni far aj i da se istolerise, ali je izuzetno opasno kad ne radi levi, pogotovo nocu

voziti nocu bez levog fara je daleko opasnije nego voziti 100 na nekom putu u vojvodini gde je dozvoljeno 70, zato mislim da je 5000 smesno mala kazna
 
Treba da se razlikuju dve situacije:
1. Sijalica crkla u voznji i nije primecena ili je primecena, ali nema smisla da stanes nasred magistrale i menjas ili recimo usred saobracajnog spica
2. Sijalice su pocrkale pre vise meseci, cak i pozicije vise ne rade i vozaca nije briga da uradi nista po tom pitanju

Situacija 1, da li ste znali da vam ne rade svetala? Sad cu da zamenim, dovidjenja, prijatno.
Situacija 2, pise se kazna i vozacu se daje u roku od 48 sati da popravi vozilo i da se javi stanici, kako bi se ponistila kazna.
To bi po meni bilo pravicno i trebala bi da se sprovede akcija da se sklone vozila sa aftermaket ksenonima i maglenkama ili dugim svetlima prespojenim da glume dnevna(ovoga je sve vise), ali nikoga nije briga za to.


Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
 
Na nekim vozilima svetlo fara može da zameni isključivo majstor.

Zo su nobija vozila gde o kvaru bilo koje sijalice na vozilu dobijaš momentalno obaveštenje na tabli. Slažem se da bi zamena sijalice fara trebalo da univerzalno bude olakšano kao dolivanje ulja ili tečnosti za vetrobran.
 
Kako god, prvo pogodno mesto (bezbedno) sa desne strane i zamena neispravne sijalice.
Naravučenije, kupujte kvalitetnije i dugotrajnije sijalice. Meni su obe pocrkale tačno posle četiri godine, obe u roku od pola sata. Psovao konstruktora dok sam ih zamenio.
Xenon , led , laser farovi se sigurno ne mogu menjati na ulici niti bilo ko ima rezervu u gepeku.
 
Zato je dobar predlog Joe 23 da dubijes rok 48 h da otklonis kvar. Voznja sa "copavim" tockom je isto sporna u bezbedonosnom smislu. I tu mogu da se izivljavaju.
 
ali za tih 48 sati neko moze da te ne primeti nocu, tj da te vidi kao motorcikl ako ti je otisao levi, i da napravis ceoni sudar

ako se desi nocu, rok 0 sekundi od primecivanja za zaustavljanje vozila, a ako se desi danju, onda jos i moze da se da se da rok dok se ne smraci
 
Vrh