Šta je novo?

Novi savski most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588146#p588146:21452m9b je napisao(la):
Zuma » 12 Dec 2018 08:35 pm[/url]":21452m9b]Jedno rešenje haosa koji se sprema. Pitati naslednike Nacista kako su im očevi čas posla napravli privremeni most sa 4 trake

file.php


Neće baš biti da je nastao očas posla, ovo nije most koji je postavljen na početku okupacije. Ovaj je napraljen naknadno i koliko ja znam stajao je na stubovima dok se deo u matici pomerao zbog popuštanja plovila. Prvobitni je bio klasičan pontonski - montažna konstrukcija postavljena na naređane barže.
 
Znam da nije prvi, ali je svejedno napravljen jako brzo, pre početka radova na postavljanju sadašnjeg mosta, što je bilo negde u jesen ili zimu 1941/1942. Između njihovog prvog pontonskog i početka radova na postavljaju metalnog mostu ima svega par meseci u kome je ovaj sa 4 trake mogao biti napravljen i u upotrebi. Dakle može se napraviti brzo. Pa, umesto da živimo bez mosta i u saobraćajnom haosu bar 3 godine, ako to bude neophodno možemo razmisliti o istoj ideji.
 
Ovakav montazni most kao sto su napravili okupatori bi pravio znatne probleme oko plovidbe.
Zaboraviti tu ideju, glupa je.
 
Centralni deo je napravljen tako da se brzo može ukloniti. Manipulacija kraćim segmentima savremenih vojnih pontonskih mostova je još brža. Most je otvoren noću, a danju ide saobraćaj. Onaj red čamaca sa leve strane samo zaokrene i polukružno povuče čitav srednji deo uzvodno. Što je možda moguće dodatno pomoći i kablovima sa obale. Posle ga rečna struja sama vraća na mesto. Naravno da je ovakvo rešenje kompleksno i ne tako jeftino, međutim da li je glupo zavisi samo od odnosa tih troškova i gubitaka privredi grada i stanovništvu koji bi izazvao stalni kolaps čitavog saobraćaja u centru. Nešto što ne traje danima nego godinama. Brojeve ne znam pa ne mogu ništa konkretnije da tvrdim, ali bi trebalo uraditi bar analizu. Ne možemo se stalno praviti da nije bitno ako nešto plaća privreda ili narod svojim vremenom i novcem, pa je trošak nevidljiv u budžetu.
 
Kako most da bude zatvoren za recni saobracaj preko dana?
Pa ima tuda saobracaja i danju i nocu.
Predlazes ideje Zumo a ni ne razmiljas o nekim najbanalnijim stvarima.
 
Može, i ne bi bio prvi put da se to radi. Postoji procedura za to. Na međunarodnom plovnom putu je neophodno unapred obavestiti sve zemlje i brodare, pa onda oni prliagode polazak, brzinu vožnje i svoj raspored tako da do Beograda stignu noću. Tako gube vrlo malo. A u zavisnosti od cene jednog ciklusa otvaranja mosta, možda su moguća i kraća dnevna otvaranja. To se mora izračunati. U svakom slučaju to nije ništa neobično već sasvim uobičajena procedura. Negde pokretni mostovi postoje stotinama godina.
 
Ovako je bilo DANAS. Šta mislite, koliko OVO košta? Dnevno?
Recimo, broj ljudi koji je zahvaćen puta prosečno kašnjenje puta prosečna cena radnog časa. I to je samo bazna vrednost, na osnovu nadnice za rad. Bez stvari kao što je izgubljni profit i indirektni troškovi: potrošeni benzin, zavisna kašnjenja drugih itd.

Potpuni kolaps u BG, ceo grad u "crvenom"

Beograd -- Još jedan dnevni špic i novi haos u beogradskom saobraćaju. Zakrčen gotovo ceo grad.

Najkritičnija tačka auto-put, gde gužve počinju kod “Zmajeve” pumpe i idu čak do Dušanovačke pijace.
Čep kod Arene u oba pravca, kao i na Autokomandi.
Mostovi u “crvenom” u pravcu ka gradu, Most na Adi, Gazela, Brankov most.
I u centru grada saobraćaj usporen, a saobraćajnice zakrčene. Skoro neprohodne Takovska, Cvijićeva, Makenzijeva.

https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1481811
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588330#p588330:1069fpu9 je napisao(la):
Zuma » 13 Dec 2018 06:28 pm[/url]":1069fpu9]Na međunarodnom plovnom putu je neophodno unapred obavestiti sve zemlje i brodare, pa onda oni prliagode polazak, brzinu vožnje i svoj raspored tako da do Beograda stignu noću.

Ti zaista verujes da smo mi toliko bitni da ostale drzave prilagode polazak svojih brodova prema Beogradu?
Nemoj da si smesan...
 
U Petrogradu se mostovi na Nevi podizu samo po noci, po danu nema plovidbe vecih brodova.
 
Ovde pricamo o desetini zemalja na Dunavu koje bi morale da se prilagode Beogradu.
 
Pa i nije neki recni saobracaj uzvodno od Brankovog mosta pogotovo medjunarodni. Nego je problem sto bi morali sa se sidre pored BnV dok cekaju otvaranje pont. mosta.
 
Pričamo samo o Bosni, Hrvatskoj i Sloveniji i retkim stranim brodovima koji ponekad snabdevaju njih. Sava baš nije Dunav.
 
Upravo to, tih x brodova bi planirali plovidbu tako da do 22 h budu nadomak Beograda i da od 24-06 prodju most. Dakle 25% vremena imaju otvoren prolaz, a ako je to problem može npr da se otvori prolaz i ranije u 22h ili 21h ili cak 20h pa da bude otvoren 10h tj 40% vremena to onda zaista ne bi bio neki izazov. Svakako lakse njima da se prilagode nego stotinama hiljada Beogradjana zaglavljenim u ulicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588359#p588359:pv6ay0e8 je napisao(la):
Zuma » 13 Dec 2018 08:35 pm[/url]":pv6ay0e8]Pričamo samo o Bosni, Hrvatskoj i Sloveniji i retkim stranim brodovima koji ponekad snabdevaju njih. Sava baš nije Dunav.

Pa ne zavrsavaju svi brodovi iz Bosne, Hrvatske i Slovenije u Beogradu, neki idu dalje ka crnom moru, a neki dolaze iz Austrije i Madjarske.
 
Znam, ali brodovi svih tih zemalja ulaze u Savu samo ako imaju nekog posla u lukama neke od te tri naše bivše republike. I obrnuto za suprotni smer kretanja. A Sava je uzvodno relativno plitka i nezgodna za plovidbu, pa po njoj nema velikog rečnog teretnog saobraćaja. A međunarodnog putničkog valjda nema uopšte. Što znači da broj rečnih transporta koji bi se morao prliagoditi novom rasporedu plovidbe kroz Beograd nije veliki.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588351#p588351:11wkb5f3 je napisao(la):
spatiotecte » Чет Дец 13, 2018 10:02 pm[/url]":11wkb5f3]
Ti zaista verujes da smo mi toliko bitni da ostale drzave prilagode polazak svojih brodova prema Beogradu?
Nemoj da si smesan...

Па наравно да смо битни јер се налазимо на таквом географском положају.

Хоће пролаз преко целог дана? Нек се учипе технологијом, новцем или чиме већ да се рецимо и у току дана отвара пролаз на рецимо пола сата, сат.

А тако, ја не видим никакав проблем да се усклади пловидба у ноћним сатима.

Да не причам да се таква конструкција после може користити и за неке друге мостове или да се чак изнајмљује другима.

Уосталом, да ли да подсетим да Дунав није био плован после НАТО бомбардовања?
 
Плове румуни доста Савом, а и бродоградилиште Вахали у Засавици лепо ради.
 
Naravno da moze pontonski post da se stavi i da se otvara po potrebi
Postoje konvencije o plovidbi rijekama
Sava nije dunav srb je u obe clanica
 
Šest godina je pontonac bio u upotrebi u Novom Sadu, na Dunavu, od 99 - 05, mislim da bi i Sava preživela isto to.
 
Da samo što je tih godina ceo kontinent znao kakvo je stanje pa nisu pravili problem oko toga. Pored toga, deo transporta je već i pre bombardovanja bio preusmeren na alternativne pravce i vidove kad su uvedene sankcije.

Istina, argument u korist pontona jeste da Sava nije aktivna kao Dunav, ali ipak...


Sve u svemu, ništa od ovoga se sad ne bi dešavalo da je taj most maknut i zamenjen na vreme, kad bi bilo manje otežavajućih okolnosti i posledica.
 
Најлогичније и најрационалније и најефикасније би било направити нови мост узводно од старог па тек по његовом завршетку рушити стари.
 
jeste, ne diraju stari most i narave novi, i promeni se ekipa koja vlada, i donesu novi lex specialis, i proglase tramvajski most za most od nacionalnog znacaja, i gg firma BnV ostane bez dela krvavo osvojene gradjevinske povrsine u SA.
 
Ovakve vesti pomažu da se malo realnije procene tobožnje "rezerve" u kapacitetu ulica u Beogradu. Ako je ovako sada, dok je većina naroda siromašna poput crkvenih miševa pa nemaju ni da se pošteno najedu a kamoli za benzin i automobile, pre Beograda na vodi, dodatnih tržnih centara, Skyline-a, budućih solitera na praznim placevima i umesto oronulih zgrada, čitavih naselja pored Kalemegdana i duž svih Dunavskih obala, da li će onda za prelaz Save trajno biti dovoljna JEDNA dodatna traka po smeru, i šta će biti tokom godina gradnje te jedne trake po smeru? Može li se neko u gradu najzad fokusirati na običan račun iz osnovne škole?

Beograd ponovo u haosu, novi kolaps, auto-put zakrčen

Beograd -- Sneg i saobraćajni špic na kraju nedelje ponovo su napravili haos na ulicama Beograda. Kako javljaju naši reporteri, na auto-putu sve stoji.

Velike gužve na ulazu u Beograd počinju još kod Šimanovaca u oba pravca, a kritično postaje kod “Zmajeve“ pumpe i nastavlja se sve do Autokomande.
Kod Arene gužve u oba pravca, a zakrčeni su i svi mostovi.
Najveće gužve, očekivano, na Gazeli, ali i na Brankovom mostu u smeru ka gradu.
I centar grada blokiran i skoro neprohodan. Zakrčeni Bulevar kralja Aleksandra, Takovska, Kneza Miloša...
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1482240
U prethodnoj vesti obratite pažnju i na to da se maltene čitav dodatni saobraćaj BNVa, Skyline-a i budućih kula oko Mostarske petlje, nove železničke stanice, itd, po pravcu severozapad jugoistok oslanja na Gazelu i auto put, isto kao što i baš oko njega, kroz čitav Beograd, treba treba da bude izgrađen i niz drugih super visokih zgrada, pošto tobože ima najveći kapacitet. Na nesreću, taj kapacitet je odavno popunjen, a obilaznica NEĆE puno pomoći jer je u ovakvim gužvama samo mali deo saobraćaja po auto putu tranzitni saobraćaj.
 
UMP i SMT moraju što pre da nastave da se grade. Po nekim informacijama koje sam dobio, deonica SMT-a od mosta preko Ade Huje do Medakovića planiran je za 2026-2027 što je tragično neodgovorno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588525#p588525:1i3jlbsj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Dec 2018 04:07 pm[/url]":1i3jlbsj]Da samo što je tih godina ceo kontinent znao kakvo je stanje pa nisu pravili problem oko toga. Pored toga, deo transporta je već i pre bombardovanja bio preusmeren na alternativne pravce i vidove kad su uvedene sankcije.

Istina, argument u korist pontona jeste da Sava nije aktivna kao Dunav, ali ipak...


Sve u svemu, ništa od ovoga se sad ne bi dešavalo da je taj most maknut i zamenjen na vreme, kad bi bilo manje otežavajućih okolnosti i posledica.

Na dunavu postoje prepreke koje takodje usporavaju saobracaj, npr Derdap I i II, i da li je to tragedija? Nije sacekas red na prevodnici i prodjes, pa onda sacekas na drugoj i prodjes.
Ovdje bi tacno mogao da znas u kom terminu treba da budeš u Beogradu dakle nije lutrija ves samo jedan od niza faktora kod planiranja putovanja, kao sto planiras ukrcaj pa nekada moras da stojis na sidru duze vreme jer roba nije spremna ili je terminal po bilo kom razlogu zauzet. Nije to problem.
Recni brodovi su ionako spori i putuju danima i imaju dovoljno prostora da tempiraju prolazak krenu koji sat ranije ili kasnije iz luke smanje brzinu za koji kmh ili u najgorem sucaju sacekaju nekoliko sati. U pomorskom saobracaju nekada cekas danima da dodjes na red u luku na ukrcaj/iskrcaj.

Ali naravno nije realno da napravimo ponton niti je to najbolje resenje po mnogo osnova ( sama propusna moc pontona je manja, prilazni putevi bi bili sporni ...) Ostaviti stari dok se ne izgradi novi most je sigurno najlogicnije.
 
Vrh