Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Opšte diskusije o ekonomiji, kulturi i vestima vezane za Beograd

Moderator: Igor

Vladivoje
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 997
Pridružio se: Pon Nov 13, 2017 2:13 pm
Lokacija: Novi Beograd (stari Merkator)
Kontakt:
Pohvaljen: 1841
Pohvalio: 3105

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Vladivoje » Pet Jan 11, 2019 9:40 am

Za mene su ove dve trinaestospratne kule na Dorćolu (na slici jedna od njih) oduvek bile nekakva privlačna enigma.

Više puta sam ulazio u prizemlje da vidim strukturu hodnika, lifta, itd, ali me posebno interesuje struktura stanova.

Nisam do sada imao prilike da uđem u neki stan.


zgrada u Pancicevoj.png
zgrada u Pancicevoj.png (851.69 KiB) Pogledano 1778 puta
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3035
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2232
Pohvalio: 2207

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod DzonTravolta » Pet Jan 11, 2019 3:06 pm

Realno, daj da vidimo to čudo od trouglastog lifta.
Smatram da je moje prisustvo na ovom forumu izlišno, dok su na dotičnom aktivni stranački aktivisti vladajuće opcije.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Pet Jan 11, 2019 4:42 pm

To na dorcolu su 5 stanova po etazi sa nekom zajednickom kuhinjom svaki stan je povrsine 16 mkv
Cini mi se da imaju 2 lifta negdje je vec kacena osnova kula na formu u nekoj temi ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Vladivoje
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 997
Pridružio se: Pon Nov 13, 2017 2:13 pm
Lokacija: Novi Beograd (stari Merkator)
Kontakt:
Pohvaljen: 1841
Pohvalio: 3105

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Vladivoje » Sub Jan 12, 2019 1:41 am

Direktore, hvala ti za info o ovim dorćolskim kulama. :wink:
Zombieboy
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 294
Pridružio se: Uto Maj 30, 2017 3:05 pm
Lokacija: London
Kontakt:
Pohvaljen: 419
Pohvalio: 530

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Zombieboy » Ned Jan 13, 2019 1:52 pm

Kokos » 05 Jan 2019, 14:18 napisao:U nekim soliterima u gradu postoje parovi liftova od kojih jedan staje samo na parnim, a jedan samo na neparnim spratovima.


I u Londonu je isti princip, i u stambenim i u poslovnim višespratnicama :sesir:
Mali ljudi pričaju o drugim ljudima.
Prosečni ljudi pričaju o događajima i svetu.
Veliki ljudi pričaju o idejama.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8442
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8635
Pohvalio: 20231

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Дошљак » Pon Jan 14, 2019 12:11 am

Ево вратио сам се у БГ па ето и слика лифта. Није баш прави троугао, али га ја тако доживљавам :mrgreen:
Prikačeni fajlovi
IMG_20190113_231156.jpg
IMG_20190113_231212.jpg
Pohvale za post: 4
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Pon Jan 14, 2019 1:14 am

Ovo cudo ima 2 vrata ,ne vidjeh manjeg lifta sa dvoje vrata
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8442
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8635
Pohvalio: 20231

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Дошљак » Pon Jan 14, 2019 2:43 am

И ја исто дишо, врло непрактичан лифт.
Pohvale za post: 1
nensav
Higher intermediate
Postovi: 733
Pridružio se: Čet Jan 16, 2014 6:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 261
Pohvalio: 216

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod nensav » Čet Jan 17, 2019 3:54 pm

kakav užas od lifta. Inače ja mrzim liftove , ako ne trba da se ide baš visoko ja idem pešaka. Nije da se bojim zatvorenog prostora, ali nije mi lagodno, većina je prljava, nervira me i ono žmirkavo svetlo i lupnjava kada kreće i kada se zaustavlja.
Evo malo kratko istorijata liftova

Lift je tip transporta, koji pomera ljude ili robu od poda do vrha zgrade, plovila ili drugih struktura. Potreba za lakšim prenosom sirovina, drvene građe i uglja, doprinela je razvoju liftova. Tehnologija koju su razvijale ove industrije, kao i uvođenje konstrukcije liftova sa čeličnim sajlama, dovela je do tehnologije po kojoj se liftovi uglavnom i danas prave.

Najstarija poznata referenca u vezi lifta, pronađena je u projektima arhitekte Markus Vitruvius-a (Marcus Vitruvius Pollio), koje je obelodanio Arhimed 287-212 p.n.e. Markus je svoj prvi lift najverovatnije napravio 236. godine p.n.e. U nekim pronađenim izvorima iz kasnijeg perioda, spominju se lift u obliku kabine, koja je bila pričvršćena za konopac. Te liftove koji su bili zakačeni na konopac, pokretali su ljudi, ali i životinje. Sredinom 19. veka liftove je pokretala parna snaga, a ti liftovi su se koristili za prenošenje većih količina robe u fabricima i rudnicima.

Počevši od 1823. godine, liftovi su se počeli koristiti i u druge svrhe. Arhitekte Hormer i Burton koji su radili u Londonu, projektovali su izgradili i pokrenuli novu turističku atrakciju. To je bio panoramski lift, kojim su bogati ljudi imali mogućnost da plate vožnju ovim liftom. Panoramski lift je bio postavljen u centru Londona i klijenti koji su vožnju platili, mogli su sa izuzetno velike visine da uživaju u predivnom panoramskom pogledu grada Londona.

Hidraulični lift je osmislio i projektovao Sir Viliam Armstrong 1846. godine. Ovaj tip lifta je zamenio dosadašnji sistem liftova koji su radili na paru, a prvi put je korišten u pristaništu Tinesajd (Tineside). Sistem hidrauličnog lifta je koristio Paskalov (Pascal) zakon i taj sistem je omogućio nošenje robe veće težine.

Napuljski arhitekta Gaetano Genovese je ugradio tip lifta koji je u tome vreme, svojim dizajnom bio apsolutno ispred svog vremena. Lift je bio obložen kestenjastim drvetom od javorovog drveta, imao je ugrađeno svetlo, dve drvene klupe i prekidač koji se aktivirao rukom čak i izvan lifta. Lift je nazvan „Letećom stolicom“, koristio je sistem sa zupčanicima i imao je dizajniran sigurnosni sistem, koji bi zaustavio lift u slučaju da puknu sajle.

Prva zgrada koja je imala ugrađene putničke liftove, bila je poslovna zgrada The Equitable Life Building u Njujorku 1870. godine. U Liverpolu u Engleskoj, arhitekta Peter Elis (Peter Ellis) sa jednim engleskim arhitektom, postavlja prve liftove, koji su opisani kao Paternoster liftovi.

Verner von Simens (Werner von Siemens) je prvi dizajnirao električni lift. Anton Freisler (Anton Freissler) je bio pronalazač, koji je dodatno razvio ideju Simensa i kasnije pokreće svoju kompaniju za proizvodnju liftova u tadašnjoj Austro-Ugarskoj. Brzinu i sigurnost električnih liftova poboljšao je Frank Sprag, koji je dodao kontrolu poda, kontrolu ubrzanja lifta te osmislio automatske liftove. J.V. Maeker 1874 godine patentiranom metodom, omogućava potpuno sigurno otvaranje i zatvarenje liftova. Američki pronalazač Aleksandar Mils (Alexander Miles), prvi patentira proizvodnju liftova.


https://www.reddit.com/r/NekretnineSrbija/comments/agxzdw/istorijat_lifta/
astrodule
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10690
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 11719
Pohvalio: 3191

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod astrodule » Čet Jan 17, 2019 4:32 pm

Koliko se nekada nije štedelo na zelenim površinama i rastojanjima između zgrada i ulica, toliko se štedelo na liftovima.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Slika
Pohvale za post: 2
Ksenija
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1445
Pridružio se: Pon Jan 11, 2016 2:09 am
Lokacija: 11070/11030
Kontakt:
Pohvaljen: 2196
Pohvalio: 6920

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Ksenija » Čet Jan 17, 2019 5:47 pm

Vladivoje » Sub Jan 05, 2019 10:40 pm napisao:Ksenijice, čovek nije ništa loše ili ružno rekao, samo je naveo jedan od načina funkcionisanja liftova u nekim zgradama.

Pa nisam ni ja mislila da je nešto loše rekao samo sam želela njegovo mišljenje. Bilo bi dobro da ova tema ima i uticaja na nadležne računajući da neko čita, a ne samo da polemišemo o istima i iznosimo iskustva što nije loše, naravno.
Na Beobuild sam i došla u potrazi za bilo kakvim podatkom, zakonima itd. itd. o ugradnji liftova, zna diša.

@Dule
Dao si odličan zaključak. Primetila sam da je u mnogim zgradama ostavljen prostor za lift, valjda su računali na ovakva vremena. I kod mene na BB su ostavili prostor al' džaba, sada su to nišice, ostave, garderoberi...

@nensav
Slažem se s tobom, rado idem peške i mislim da je to korisno ali, kada uprtim torbe, kada idem na put sa koferima niz i uz stepenice, kada unosim u stan nešto kabasto... dođe mi da vrisnem. Čak sam primetila osetni pad gostiju. Ovo je samo moj doživljaj nemanja lifta, a ima i daleko većih problema.
Napusti svoje nade odmah. Bice ti lakse. /zklop
Veče glomazne poezije
Express
Higher intermediate
Postovi: 844
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 510
Pohvalio: 18

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Express » Čet Jan 17, 2019 11:33 pm

astrodule » 17 Jan 2019 03:32 pm napisao:Koliko se nekada nije štedelo na zelenim površinama i rastojanjima između zgrada i ulica, toliko se štedelo na liftovima.


Još ćemo ih lepiti od blata. Vidi danas kako štede i na prostoru, zelenilu i na liftovima:

https://www.google.com/maps/@44.8055329,20.4011639,3a,90y,338.4h,95.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7nk88hzIiJywR-60nnz65w!2e0!7i13312!8i6656

Štede na svemu osim na tuđem džepu. To su sve stručnjaci za pražnjenje istog. Liftovi su i dalje funkcionalno na nivou najmanjih iz doba komunizma iako su nešto veći (putnički, samo što mogu da prime i osobe sa invaliditetom s pratiocem) s tim da su nekoliko puta skuplji i još manje pouzdani (pitanje da li će izdržati i pola radnog veka starih). Zgrade su jedna do druge sa parkinzima između. Praktično kao da ljudi treba da žive na parkingu umesto da budu okružemni zelenilom i dodatnim sadržajima. I to sve i pored podzemnih garaža.

A-Blok je još i dobar. Većina investiora štedi i na završnoj obradi.

https://www.google.com/maps/@44.8056499,20.4008876,207m/data=!3m1!1e3

Da su podigli spratnost severnog dela bloka sa SU+PR+5/6+PS na SU+PR+12+PS ne samo što bi vertikalni transport bio racionalnije rešen ugradnjom i velikog lifta (koji postoje u višim lamelama u istom bloku) već bi prostor koje su 3 "kockice" u sredini zauzele bio slobodan.

Nabijaju što više mogu čak i u Novom Beogradu što je poražavajuće. Opšteprisutan je veoma loš odnos cena-kvalitet.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8442
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8635
Pohvalio: 20231

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Дошљак » Pet Jan 25, 2019 1:27 am

Сад сам се сетио једног занимљивог прастарог предратног лифта, у згради где се налази легат Паје Јовановића, у Краља Милана 21.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Pet Jan 25, 2019 8:22 pm

Fotkaj sledeci put
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4731
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2557
Pohvalio: 4552

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod tragac » Pet Jan 25, 2019 8:59 pm

ako je svaki stan 16 kvadrata sa zajedničkom kuhinjom onda je to samački hotel. Ili je makar zamišljeno kao samački hotel ali je gramzivost i pohlepa za prostorom koja vlada ovim gradom dovela do prenamene. Kad je ovo građeno? Lift je mali jer obekat nije predviđen za porodično prebivalište. Kad bi ovo neko mogao da otkupi i od toga napravi pravi hotel niske kategorije koji nam toliko fali.
Ludilo raskopavanja se mora zaustaviti.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Pet Jan 25, 2019 9:51 pm

To na dircolu jeste samacki hotel izvorno bio kasnije su ljudi otkupili to ...
Moze postati ponovo ako neko otkupi sve ...
U objektu postoje dva lifta cibi mi se standardna ...ima cak radijatore po hodniku ...
Kacio sam svojevremeno osnovu ...
Moglo bi se fino renovirati ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Express
Higher intermediate
Postovi: 844
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 510
Pohvalio: 18

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Express » Ned Feb 24, 2019 11:36 pm

Medaković II

Rade Končar (1971/2), neparni sa određenim modifikacijama, funkcionalno ispravan ali estetski ruiniran (mada ima i gorih primera), slike u spojleru:

Spoiler!
20190224_173540_800.jpg
20190224_173540_800.jpg (128.34 KiB) Pogledano 1151 puta


20190224_173548_800.jpg
20190224_173548_800.jpg (168.49 KiB) Pogledano 1151 puta


20190224_173604_800.jpg
20190224_173604_800.jpg (160.25 KiB) Pogledano 1151 puta


20190224_173446_450.jpg
20190224_173446_450.jpg (158.41 KiB) Pogledano 1151 puta


20190224_173440_450.jpg
20190224_173440_450.jpg (140.85 KiB) Pogledano 1151 puta


Nazivna nosivost: 300kg/4 osobe, brzina: 1m/s, unutrašnje dimenzije kabine ŠxDxV (u mm)=1000x950x2100, broj stanica: 6 (-2, -1, 0, 1, 3, 5 - izvorno DP, SU 1, GP, 1, 3, 5), dimenzije okna lifta (u mm): 1500x1500, orijentacija tega: pozadi, orijentacija ulazišta: centralno, svetla visina ulazišta: 2000mm, širina okna unutrašnjih vrata (u mm): 700mm (ovo bi kod onog bez vrata ili sa automatskim bilo jednako svetloj širini ulazišta/bez opstrukcija), svetla širina ulazišta potpuno otvorenih ručnih vrata bez opstrukcije drške: oko 600mm.

Na prvoj slici se vidi kontrolna ploča starija i od samog lifta i od zgrade (skinuta sa rashodovanog iz 60ih), neke stanice imaju original a gornje prizemlje ima nove (i parni i neparni). Sužavanje kontrolnog otvora je dodatno doprinelo skrnavljenju. Slika i prilika stanja društva - kao iz postapokalističkog filma.

Slikao sam i kontrolnu ploču pa obrisao sliku jer mi upala kesa za đubre u kadar. Toliko su skučeni. Ta strana ima nalepnicu za bonton u zgradi koja je iscepana pa oblepljena raznim oglasima, takođe iscepanim.

Inače jedva sam slikao treću sliku, pristupna vrata držao ramenom, levo krilo unutrašnjih levom rukom a desno desnom nogom da se ne bi pozatvarala vrata. To je prava retkost. Sve šarke imaju opruge pa se automatski zatvaraju.
Pohvale za post: 1
Express
Higher intermediate
Postovi: 844
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 510
Pohvalio: 18

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Express » Pon Mar 25, 2019 7:34 pm

Danas reko ajd kad mi već usput da slikam komandnu tablu neparnog.

20190325_153633_800.jpg
20190325_153633_800.jpg (217.35 KiB) Pogledano 888 puta


On ustvari preskače -1, parni ga opslužuje.

Htedoh da slikam i kabinu parnog da vidite razliku (kao nebo i zemlja), međutim nisam bio neke sreće. Odvezao me do 6. (8. od donjeg prizemlja) ali posle kad sam izlazio iz zgrade nije reagovao. Tražio ga po celoj zgradi i pritom obišao baš 2. sprat (prvo otišao gore da proverim da nije neko otvorio vrata ali nije).

Izgleda je "blokirao" na drugom. Neko ga je zvao posle mene i tamo gde je ostao blokirao tako da posle nije reagovao na pozive ni na jednoj stanici. Sledeći stanar koji ga bude pokrenuo sa tog sprata (iz kabine) odblokiraće ga. Dole sretnem komšinicu koju inače vidim prvi put u životu a ona kaže ne radi taj lift. Ljudi pojma nemaju da lift radi "nenormalno" i da se pritom retko uopšte zaglavi. Jednostavno ne reaguje uvek na komande izvan kabine. Ovo pričam jer su to radila oba već decenijama. Često ljudi ukoliko nakon poziva ne čuju lift da ide pomisle da je u kvaru iako ne mogu biti dalje od istine. Kakav je to zaglavljen lift koji proradi sam od sebe bez intervencije ovlašćenog servisa? Nikakav. U funkciji je. Kad se zaglavi obično se desi između sprata, često sa sve putnicima koji zovu servis. Kod onih sa automatskim vratima u 70% slučajeva blokiraju vrata zbog prljavštine (ne zatvore se 100% pa ne "odbravi" i otpusti kočnice da bi krenuo iako zadata komanda stoji u memoriji "na čekanju"), retko kad je u pitanju mehanički kvar. Najčešći kvarovi novih liftova su elektronske prirode pa je takva popravka skupa.

Taj parni nema ruiniranu kabinu, čist je, neoblepljen i ima crni gumeni neklizajući pod sa izdignutim kružićima (standardna, po meni najbolja podna podloga za liftove).

Pristupna ručna jednokrilna zaokretna vrata okna parnog lifta sa originalnom pozivnom pločom na 6. (8.) spratu, najviša stanica u zgradi:

20190325_153544_800.jpg
20190325_153544_800.jpg (94.83 KiB) Pogledano 888 puta


Rade Končar - Zagreb, (osobno) Dizalo, nosivost 300kp (kiloponda), 4 osobe

Na ovoj stanici osim original pozivne ploče u uzvornom stanju je i metalni ram kontrolnog prozora. Kontrolni prozor je sužen zavarivanjem nove metalne ploče sa unutrašnje strane vrata. Originalno armirano staklo je zamenjeno standardnim zbog toga što je sada kontrolni prozor mnogo manji. Takva su stakla na Končarima iz 80.ih koji su u izvornom stanju imali male prozore nakon promene zakona za ugradnju novih liftova. Tek je skoro donešen zakon da se uradi naknadno sužavanje u svim starijim liftovima.

Vrata su farbana i nije najsjajnije izvedeno (što se može videti po zamazanom ramu i kontrolnoj ploči), no bar je higijenski pristojno. Bar farba nije požutela od starosti. Boja pristupnih vrata je originalno u svim stepenastim lamelama bila bela - samo su se razlikovale kabine u zavisnosti od proizvođača lifta (Dake laminat imitacija drveta, izgledali su dosta starije od ovih Končara).

Inače pristumna vrata su prilično šarena. Skoro ni jedna nisu baš ista. Neka imaju armirano staklo i sužen prozor a skarabudžen ram, originalnu pozivnu ploču, neka isto to a stariju ploču od rashodovanog, u gornjem prizemlju (2. s donje strane) neparni ima novu "no name" ploču, parni originalnu. Cirkus živi.

Inače nešto se dešava:

20190325_153226_800_1.jpg
20190325_153226_800_1.jpg (123.92 KiB) Pogledano 888 puta


Šta sad stavka 6 treba da znači? Hoće li da prefarbaju laminat, čak i onaj odvaljen deo ili će da skinu laminat i lepak pa ofarbaju metalne zidove? Ovo drugo je po meni bolje rešenje mada ne znam šta će sa lajsnama oko vrata. Ti liftovi sa laminatnim enterijerom nisu imali direktno spojene savijene metalne ploče već imaju malo veće razmake za lajsne.

Treba da "srede" osvetljenje šta god to značilo. U neparnom već neko vreme LED sijalica žmirka pri pokretanju kabine, pristajanju ili pri ulasku (raguje na cimanje).

Videćemo kako će na kraju da bude realizovano.

Liftovi su samo priča za sebe. Ima u Medaku II dosta primera za temu "Ko im ovo dozvoli?" a tiče se fasada.

Zaboravi da okačim idejno rešenje osnove tipskog sprata tipične lamele iz Medaka II. Dva pomenuta lifta se nalaze u takvoj zgradi. Neparni je levo do smećare a parni desno. Iz hodnika je obrnuto - desno do smećare neparni, levo parni:

20190208_205446_1_800.jpg
20190208_205446_1_800.jpg (202.31 KiB) Pogledano 888 puta


Visoke lamele kao što sam već spominjao umesto neparnog malog i smećare imaju veliki lift. Smećara je pomerena sa druge strane hodnika, instalacije drugačije rešene tako da je drugačija osnova. Najniže lamele imaju samo jedan mali lift koji opslužuje sve etaže, drugo okno je verovatno prazno, nisam siguran.
marrecar
Advanced
Postovi: 2740
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1163
Pohvalio: 464

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod marrecar » Ned Apr 21, 2019 4:42 pm

TRAGEDIJA U ZGRADI NA NOVOM BEOGRADU Čoveku se srušio i preminuo ispred lifta koji je DANIMA U KVARU

Na stepeništu zgrade na Novom Beogradu u Gandijevoj ulici 154, komšije su pronašle beživotno telo muškarca starog oko 60 godina, pored koga su se nalazile kese sa namirnicama iz prodavnice, potvrđeno je "Blicu" u Hitnoj pomoći.

- Mogli smo samo da konstatujemo smrt - kratko su rekli iz ove hitne službe.

Kako kažu komšije za "Blic", lift u višespratnici je u kvaru od srede, pa je nesrećni čovek morao da pešači, te se pretpostavlja da mu je tada pozlilo, srušio se i preminuo.

Telo je poslato na obdukciju da bi se utvrdio konačan uzrok smrti.


Postoji li u ovom slučaju odgovornost nekog nadležnog? Jeste star čovek, nedavno pokvaren lift, ali bez obzira. Stanje sa liftovima u Beogradu je katastrofa, barem se meni tako čini. Kod mene na fakultetu izbegavam što više lift iako u jednom danu treba da se penjem bezbroj puta, samo zato što su stariji i neverovatni neprijatni za vožnju.
Izvinjavam se ako postoji neka druga tema za ovo, ovu sam jedino uspeo da nađem u pretrazi.

https://www.blic.rs/vesti/hronika/trage ... je/b2sy0q3
DusanBG
Higher intermediate
Postovi: 1479
Pridružio se: Sre Sep 26, 2012 11:42 am
Kontakt:
Pohvaljen: 734
Pohvalio: 615

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod DusanBG » Uto Apr 23, 2019 9:09 am

60 godina nije toliko star čovek, tako da je verovatno delom uzork i nekog oboljenja, ali je svakako velika tragedija.
Nažalost stanje sa liftovima je takvo pošto je i dalje standard nizak i zamena lifta za novi je misaona imenica za većinu stambenih zajednica (treba se izdvojiti 30-40 pa naviše hiljada evra). Dodatno, Infostan naravno nema pare koje se vode na računima pojedinačnih stambenih zajednica pa ne da da se iste koriste osim za vanredne situacije.
Kod moje koleginice u zgradi se pokvario lift, otišli u infostan, oni rekli mora da se menja ceo, cena 4 i nešto miliona dinara (ne sećam se tačno). I ni da mrdnu, cena tolika i to je to, morate da skupite pare, ne može da se koristi ni ono što ima na stambenoj zajednici. I ljudi raskinu ugovor sa Infostanom, "pare" na računu im propadnu, a oni onda zaključe ugovor sa privatnom firmom koja za 300-nak hiljada dinara popravi lift.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8442
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8635
Pohvalio: 20231

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Дошљак » Uto Apr 23, 2019 9:19 am

Инфостан и јавно градско стамбено су опасна мафија.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Uto Apr 23, 2019 11:37 am

Treba biti uporan i smarati ih jer se prave blesavi i daju glupe odgovore
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8442
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8635
Pohvalio: 20231

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Дошљак » Sub Apr 27, 2019 8:54 pm

Доста су бахати, наш управник зграде се доста жали на њих.
Express
Higher intermediate
Postovi: 844
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 510
Pohvalio: 18

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Express » Sub Maj 18, 2019 9:01 pm

Novosti iz Medaka, ali i iz Blokova.

U Medakoviću II skoro ogulili laminat ali nisu sigurni šta će dalje. Na osnovu prvih informacija razmišlja se o lamperiji.

Preostaje samo da se vidi na šta će na kraju oba lifta da liče. U planu je "obnova" i drugog iako njemu realno ništa ne fali osim iste boljke sa ručnim vratima koja zauzmu pola lifta prilikom ulaza/izlaza.

Što se Novog Beograda tiče (Gandijeva) kad me šlog nije strefio. Nisu više narandžasti. Sva tri lifta ofarbana u svetlokrem boju, promenjen pod (umesto tačkaste gume linoleum imitacija drvenog poda, mada lepo se uklopilo) i lažni plafon (false ceiling) s tim da su kontrolne ploče ostale iste (nabudženi originali) a u malim ista problematična vrata kao u Medaku. Veliki lift sa druge strane ignorišući kontrolnu ploču izgleda kao nov, čak je i ogledalo ugrađeno.

Premerio sam dimenzije jer nisam bio siguran. Visina mobilnog telefona je 15cm pa mi je bilo lako da izračunam. Horizontalne dimenzije su: džep (ploča levo od vrata)=600mm, vrata=1300mm, usna (ploča desno od vrata)=200mm tako da je skupa širina 2100mm. Dubina je 1100mm, visina ulazišta 2000mm tako da je ukupna unutrašnja visina kabine lifta do lažnog plafona 2200mm zbog toga što je greda iznad ulazišta jednaka širini usne (200mm).

Interesantno da je nazivna nosivost izražena u kilogram-sili s tim da je označena u kp (Kilopond) umesto u kgf (Kilogram-force). U ovom slučaju piše 450kp - ne 450kg.

Razlika je astronomska. Nakon osveženja izgledaju obnovljeno, savremeno, međutim izgubljena je originalnost toga doba. Tamnoplava pristupna vrata pratila su boju ulaznih vrata zgrade, odnosno gelendera i ograda na terasama dok su narandžaste kabine odgovarale boji fasadne opeke kojom su obloženi zidovi lođa. I pod je bio prava klasika - frugalnost i praktičnost komunizma jasno se ogledala čak i u pokretnim delovima objekata. Ovaj primer je jedinstven jer postoji samo u dve grupe i to: Gandijeva 116-130 i Dušana Vukasovića 68-82. Čak štaviše pre osveženja bilo je tu i ogrebotina, onako narandžasti izgledali su kao retrofuturistički i to vidno korišćeni. S obzirom na pouzdanost u radu ovi našminkani vremešni liftovi uspešno prikrivaju svoju starost.

Bio u žurbi pa nisam ni stigao da slikam pristupna vrata. Šteta jer se vidi kako je trebalo da sužavaju kontrolne prozore s obzirom na to da su ovi liftovi ugrađeni posle stupanja na snagu zakona iz 1980. godine. I to sve decenijama pre donošenja odredbe o obaveznom sužavanju otvora na postojećim liftovima ugrađenim pre stupanja na snagu propisa iz 1980., a koji imaju šire otvore od naknadno propisanih.

Slike u spojleru.

Spoiler!
Medaković II:

20190518_173147_800.jpg
20190518_173147_800.jpg (88.15 KiB) Pogledano 452 puta


20190518_173206_800.jpg
20190518_173206_800.jpg (69.11 KiB) Pogledano 452 puta


20190518_173244_800.jpg
20190518_173244_800.jpg (83.03 KiB) Pogledano 452 puta


20190518_173250_800.jpg
20190518_173250_800.jpg (71.27 KiB) Pogledano 452 puta


Gandijeva:

20190508_185855_800.jpg
20190508_185855_800.jpg (48.2 KiB) Pogledano 452 puta


20190508_185901_800.jpg
20190508_185901_800.jpg (62.55 KiB) Pogledano 452 puta


20190508_185907_800.jpg
20190508_185907_800.jpg (45.85 KiB) Pogledano 452 puta


20190508_185952_800.jpg
20190508_185952_800.jpg (47.47 KiB) Pogledano 452 puta


20190508_185958_800.jpg
20190508_185958_800.jpg (49.44 KiB) Pogledano 452 puta
Ksenija
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1445
Pridružio se: Pon Jan 11, 2016 2:09 am
Lokacija: 11070/11030
Kontakt:
Pohvaljen: 2196
Pohvalio: 6920

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Ksenija » Uto Jul 02, 2019 11:11 pm

IMG_20190702_083936.jpg
Zmaja od Noćaja
IMG_20190702_083949.jpg
Napusti svoje nade odmah. Bice ti lakse. /zklop
Veče glomazne poezije
Pohvale za post: 3

Povratak na “Gradski život i vesti”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: tzoran1 i 3 gosta