Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 242 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    254
"Ikarbus" i na struju
P. ŽIVKOVIĆ | 10. januar 2019. 06:26 | Komentara: 1

Sredinom ove godine konačno se očekuje privatizacija zemunske fabrike autobusa. Novi partner kineski "Jinlong" koji bi da proizvodi elektrovozila

Sredinom ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a novi većinski vlasnik biće kineski "Jinlong", koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.
- Proces privatizacije je već počeo kroz Unapred pripremljeni plan reorganizacije (UPPR), a očekujemo da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa" - kaže generalni direktor zemunske fabrike Aleksandar Vićentić.

Država Srbija će zadržaće oko 26 odsto, a preostali deo akcija biće u vlasništvu malih akcionara. Kineski partner će otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa".
- Trenutno završavamo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP - rekao je Vićentić.

Za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo se oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a u preduzeću je ostalo 120 radnika.
- Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije - rekao je Vićentić.

Kineski "Jinlong" je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, ali i veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.

"Jinlong" planira da zadrži postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope - rekao je Vićentić.

"Ikarbus" je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost. Prvi autobus u "Ikarbusu" proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer". Dosad je u ovoj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... -na-struju

Samo što je ispravan naziv valjda KingLong?
Inače vozio sam se u jednom njihovom turističkom autobusu kad sam bio u Rusiji. Vozilo je zaudaralo na plastiku, a i celokupan utisak je bio takav.
Mada beše to pre nekoliko godina, možda su se poboljšali od tada.
 
Da ali logo im je KingLong. Doduše na engleskom...

King_Long_logo.png
 
Да одговорим само на коментар везано за нову расподелу по погонима и потез 600.
Уколико нова расподела буде прављена тек након преузимања линија 600+ значило би да се полако приватизује превоз, а нисам баш сигуран да ће до тога тако лако доћи јер нешто се не предају, немају возила, слабо шта поправљају, одржавају још мање, а оће линије. Не знам ако можда Нбгд узме 511 са 26/7 возила онда би то било скоро па равно свим линијама потеза 600 без Јапанаца и онда капирам такву расподелу. Земун би био тада у стању које не бих коментарисао јер пола њихових бусева је грбаво, остају без 602, 610 и 612, а штета је да се било који погон затвори по мом мишљењу.
Врло лако из овога савега може изаћи на крају "тресла се гора, родио се миш"" и да буквално остане све као пре, може да буде класично закувавање пред изборе или ко зна шта.
Мада данас на 405 био је један Аривин бус, пре неки дан на 303 Сага Транс ако се добро сећам, у понедељак сам видео Аривин исто писало на њему 102 ткд може бити да се пробају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594305#p594305:3p6myrst je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Jan 10, 2019 3:54 pm[/url]":3p6myrst]Da ali logo im je KingLong. Doduše na engleskom...

King_Long_logo.png


Bender, mislim da nije reč o istim kompanijama. King Long je jedan od poznatijih, a ako se ne varam, i većih proizvođača autobusa već duži niz godina. Bilo bi dobro kad bi oni bili zainteresovani za Ikarbus. Yinlong, koliko se može pročitati na netu, specijalizovan je za proizvodnju elektromotora i baterija.

Bio sam ubeđen da Ikarbus trenutno ništa ne radi, sem što su remontovali nekoliko autobusa N serije, pa me je baš iznenadila vest da završavaju sedam autobusa za kupca iz Mađarske, tim pre što ni jedan jedini autobus nisu izvezli još od 2012 godine, ako se ne varam. Pominju se još dva autobusa za lokalne kupce. A od kolega sam mogao čuti da porudžbine čak više i ne primaju.
 
1384 и његова хармоника, квалитетно исцепана на 6 места, возач каже не знам ко је поцепао ја нисам, искрен да будем нисам ни приметио. Престижно одржавање, ово платно не кошта више од пар хиљада динара :|
 
Много што шта није скупо ни тешко да се поправи, али екипу у канцеларијама баш брига, док мајстори неће ни шраф такнути без налога неког шефића.
 
Iliti prevedeno na prost jezik , i njih baš briga. Mislim na majstore. Čast izuzetcima.
 
Буквално је тако. Ово још и није страшно, многа возила страдају због неког квара и то не тако великог. Океј она која изгледају лепо а трула су, али она која имају проблем са увлачењем гасова где се ради о једној шупљпј цеви нпр. која пушта дим унутра или неки слични проблеми типа пожар због запушеног црева. Им још много будалаштина, не сећам се свега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594403#p594403:7siasao3 je napisao(la):
solecar » Пет Јан 11, 2019 2:08 am[/url]":7siasao3]Iliti prevedeno na prost jezik , i njih baš briga. Mislim na majstore. Čast izuzetcima.
Нажалост, класика за наша јавна предузећа, ко ради више од минимума је бу****, ко се покаже да зна нешто више одмах га зајашу сви остали који немају појма да раде посао да им помогне, а свака лична иницијатива се посматра са прекором од предпостављених. И онда се свако води логиком није то мој посао, има ко мисли за мене, радим само шта ми се каже/нареди.
 
Bio je jedan mastor koji je odskakao od svih, radio je sve žive poslove samo da bi vozila doveo u red, radio prepravke, dorade i šta sve ne. Da bi se sklonio od očiju šefova prebacio se da radi isključivo treću smenu , pa mu i to bilo malo znao je da ostane prekovremeno kako bi vozilo završio i pustio u saobraćaj. Uspešno je rešavao kuvanje kod Zemunskih krševa tako što bi ugradio visko ventilator sa japanca. Probao je sa ugradnjom peraja veće površine ali se neslavno završilo zbog nedostatka jačih limova. Jedini je on podmazivao brezone kad uradi kočnice. Kad ih uradi taj autobus dugi period nema problema sa kočnicama. Rešavao je sve probleme i ono što nikada nije spadalo u njegov delokrug rada.
Na žalost Cukavac Igor nije u svom kanalu od 2014. godine.
 
Све похвале за тог Човека, штета је што се свако запошљава, а најбољи се шутну јако брзо. И што живимо у оваквом друштву. Да сам на месту мајстора старије моделе бих доводио до перфекционизма, за новије бих радио како ми се нареди јер немам неки став о њима, ако не ваља не бих се нарано правио луд. Мада бих свеједно пријавио квар ако га видим и ако није у мојој надлежности, јер мислим да треба да буде поштено и онако како је а не да се смешимо и возимо убицу на точковима.
Хармоника је минимум минимума као и ишчупани фарови, прегорела сигнализација, поломљена стакла и мале пукоине на лимарији. Ако је до тога баш дао бих од своје плате, не волим да видим кад једна светиљка ради једна не или између два стакла вода...
 
5 пута сам се прекрстио, и мислио да нема леба, али заварао сам се... Око 15 ка Борчи ишао СОЛО МАЗ БИК на 95, буквално се искривио као ФАП код Блока 70... Петак јесте !!!
 
Verovatno nisu imali šta da isteraju pa daj sta das.Znao sam da neće tek tako da ih bace iako imaju problematicno punjenje,a čuo sam da je neki od njih ponovo registrovan.Takođe znam da su pre dolazili na EKO1(717).Koji je gbr. bio u pitanju?Sigurno je bio prepun.
 
Ja sve češće vidjam solo na 88 i 17, na 88 sam vidjao 503 i 466 a na 17 sam video 480 i 492.. Nisam siguran jesam li i na 85 video solo jer je linija pisala na papiru a nazad ga nije bilo al ne bi me čudilo. Počeli su stvarno da izbamcuju sta stignu, samo da izadje na liniju..
 
Kad ste već kod priče o ''harmonikama'', ja ne znam kad sam zadnji put video autobus stariji od recimo 4 godine koji nema rasčerupanu harmoniku/ platno na donjoj strani. I da mu se ista ne vuče po asfaltu. Ne znam šta im rade da tako uspeju da ih unakaze i razdrndaju ali znam samo da je jedna velika sramota gledati takva vozila na ulici.

I da, da ponovim pitanje od pre par strana - jel zna neko da mi kaže kako se izlazi na kraj sa zaleđenim četkama za pranje? Jel mora aparatura za pranje da se napravi unutar nekog objekta, da ne bi mrzla... ili možda postoje neka rešenja sa hemikalijama tako da može da stoji na minusu a da opet ne mrzne? Kako to majstori rešavaju u zemljama sa još hladnijim i dužim zimama?
 
nemam pojma, ali mozda odgovor lezi u tome da voda koja konstantno tece ne moze da zaledi
 
Ја рецимо не капирам како у Земуну свака 2 од 3 буса (2/3 возила) имају сломљене неке ситне делове као што су рецимо мигавци или неке тамо ситније лампице, одваљена вратанца где се сипа гориво итд...лепљене шајбне са она два јадна бела селотејпа. Јел за то исто заслужно прање и четке? Врв неко лупање је заслужно за шајбну, остало ме баш занима. И како исти ти делови на Карабурми рецимо нису поломљени или на Нбгд?
.
Хармонике се врв цепају од кише, снега, леда, града, времена током којег се све ово дешава и врв различитих људских фактора и непредвидивих околности. Не бих баш веровао да неко иде и намерно боде неком куком или сече скалпелом ту цираду.
 
Ne mislim ni ja da neko to namerno sabotira, ali me živo zanima šta čovek treba da uradi da na toliko mašina različitih karakteristika pocepa nešto takvo, i na takvom mestu. I drugo, zašto je tolika nauka da se to zameni,ili da se to mesto dodatno ojača čvršćim metalnim okvirima, nekom dodatnom ciradom, šta god...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594648#p594648:3oni4ioo je napisao(la):
nekianonimnilik » Sub Jan 12, 2019 1:02 pm[/url]":3oni4ioo]nemam pojma, ali mozda odgovor lezi u tome da voda koja konstantno tece ne moze da zaledi
Hmm, koliko znam to važi do određene temperature, recimo do -5. Ispod toga i tekuća ume da ledi ako se ne kreće dovoljno brzo.
Ali da, zvuči logično to što kažeš. Mada nisam siguran, zato i pitam.
 
pa nemam pojma, kazem lupam, mozda ima veze, jer jedino sto mi pada drugo su hemijski aditivi, so koja bi unistila autobus za 5 minuta, i alkohol koji je preskup za tako nesto, a ujedno i zapaljiv, ili nedaj boze antifriz, koji je isto zapaljiv ali i ekstremno toksican
 
Kod ovih zemunskih buseva je fora u tome sto on kad na Batajnickom drumu da po gasu, i naleti na rupu/ulegnuce on krene da se savija i tako kako se savija uvek ostruze od put i tako se polako unistava harmonika.. Po meni se Solaris ne savija u zglobu koliko se savija IK218/218M mada se nikad nisam ni vozio u Solarisu na putu do Batajnice, mozda 2 puta ukupno ali se ne secam kako se ponasao Solaris tada.. Ja bar mislim da je uzork taj, stuganje o put i da se kasnije to prenosi sve na gornji deo. Nekad se desi i da se sve vreme vuce po putu sto je slucaj bio kod 898, ne znam zasto, iako mu je visina dobra.. Kod 1387 je fora bila sto mu je visina padala i onda je zato strugao i kad ga vozac podigne na tabli on se super ponasa..
 
Vrh