Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Zanimljivo kako se odjednom kada se spomene da određeni ljudi koji komentarišu , ne izbijaju iz kola i da na stvari gledaju isključivo iz tog ugla , odjednom se , ili voze non stop gradskim prevozom , ili svakodnevno prepešače po jedan polumaraton.
A ako već hoćemo da nam stvari zaista funkcionišu tako da niko nema problem , onda treba da se neke stvari menjaju , a ne da pričamo kako su to radili stručni ljudi i da ništa ne treba da se menja , jer oni najbolje znaju šta i kako treba , kao i da je nemoguće da je ono što smo opisali zaista tako. Primera ima dosta , ne samo što se tiče signalizacije. Primera radi , suludo je da imamo mesta gde se semafori za pešake aktiviraju jedino kada se pritisne dugme , a da onda čekamo i po 90 sec da bi prešli ulicu , ili da imamo semafore gde pešaci , čim se upali zeleno , zakorače na pešački i pređu 2/3 , pa se aktivira crveno svetlo.
Isto tako , navodim primer koji nema direktno veze sa signalizacijom. Rađena je rekonstrukcija neke ulice u centru , gde ima dosta radnji gde se roba redovno dostavlja kamionima. Umesto asfalta su stavili kocke na trotoar. Nakon godinu dana , više od 70% kocki je bilo polomljeno , rasklimatano ili izvaljeno. Nadležni su objasnili da se to desilo zato što nisu očekivali da će toliki broj kamiona da koristi pomenutu ulicu.
 
solecar":1r75lnk4 je napisao(la):
A ako već hoćemo da nam stvari zaista funkcionišu tako da niko nema problem , onda treba da se neke stvari menjaju , a ne da pričamo kako su to radili stručni ljudi i da ništa ne treba da se menja , jer oni najbolje znaju šta i kako treba , kao i da je nemoguće da je ono što smo opisali zaista tako. Primera ima dosta , ne samo što se tiče signalizacije. Primera radi , suludo je da imamo mesta gde se semafori za pešake aktiviraju jedino kada se pritisne dugme , a da onda čekamo i po 90 sec da bi prešli ulicu , ili da imamo semafore gde pešaci , čim se upali zeleno , zakorače na pešački i pređu 2/3 , pa se aktivira crveno svetlo.

:kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592708#p592708:26iebx2y je napisao(la):
solecar » Uto Jan 01, 2019 8:03 pm[/url]":26iebx2y]Zanimljivo kako se odjednom kada se spomene da određeni ljudi koji komentarišu , ne izbijaju iz kola i da na stvari gledaju isključivo iz tog ugla , odjednom se , ili voze non stop gradskim prevozom , ili svakodnevno prepešače po jedan polumaraton.
A ako već hoćemo da nam stvari zaista funkcionišu tako da niko nema problem , onda treba da se neke stvari menjaju , a ne da pričamo kako su to radili stručni ljudi i da ništa ne treba da se menja , jer oni najbolje znaju šta i kako treba , kao i da je nemoguće da je ono što smo opisali zaista tako.

Opet grešiš i pričaš napamet. Dovoljno znam svoje navike , potrebe i kako mi je najlakše da dođem od tačke A do tačke B.
Grešiš kada misliš da je neko tek tako stavio 90 sec da stoji crveno na pešačkom i da se to neće nikad promeniti.
Ljudi koje rade regulaciju semafora i koje često kontaktiram veoma brzo ispravljaju nepravilnosti ili greške a opet treba da shvatiš da je sve stvar kompromisa.
 
Ajde onda kontaktiraj svoje ljude vezano za bespotrebno držanje crvenog svetla za pešake na mnogim velikim novobeogradskim raskrsnicama.

Ljudi bez ikakve potrebe stoje na uskim razdelnim ostrvima i na taj način rizikuju svoje živote.

Ja sam se još pre desetak godina obratio Gradskom sekretarijatu za saobraćaj, ali su me iskulirali.
 
Žika":1pr89irb je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592708#p592708:1pr89irb je napisao(la):
solecar » Uto Jan 01, 2019 8:03 pm[/url]":1pr89irb]Zanimljivo kako se odjednom kada se spomene da određeni ljudi koji komentarišu , ne izbijaju iz kola i da na stvari gledaju isključivo iz tog ugla , odjednom se , ili voze non stop gradskim prevozom , ili svakodnevno prepešače po jedan polumaraton.
A ako već hoćemo da nam stvari zaista funkcionišu tako da niko nema problem , onda treba da se neke stvari menjaju , a ne da pričamo kako su to radili stručni ljudi i da ništa ne treba da se menja , jer oni najbolje znaju šta i kako treba , kao i da je nemoguće da je ono što smo opisali zaista tako.

Opet grešiš i pričaš napamet. Dovoljno znam svoje navike , potrebe i kako mi je najlakše da dođem od tačke A do tačke B.
Grešiš kada misliš da je neko tek tako stavio 90 sec da stoji crveno na pešačkom i da se to neće nikad promeniti.
Ljudi koje rade regulaciju semafora i koje često kontaktiram veoma brzo ispravljaju nepravilnosti ili greške a opet treba da shvatiš da je sve stvar kompromisa.
Vidiš , i ti grešiš kad misliš da sve što se radi kod nas rade isključivo stručni ljudi. To bi isto bilo ko kada bih ja rekao da doktor zna šta radi kada pacijentu kome piše u kartonu "Cave penicilin" kreće da da penicilin.
Ja više verujem svojim ličnim iskustvima , nego pričama (ubeđivanjima) drugih. Mnogo više volim i cenim sagovornika kada mi sa konkretnim argumentima odgovori zašto nisam u pravu , nego to je tako zato što treba da bude tako. A sad da se vratim na onaj sporni semafor kod Metroa na Ibarskoj. Da mi se samo jednom desilo da semafor drži duže crveno , pa da kažem da mi se učinilo , da mi se dvaput desilo , pa da kažemo da nešto nisam uradio kako treba , tj. da nisam provalio kako funkcioniše , ali da mi se od baš od deset puta desi ista situacija (da semafor drži duže od 90sec) , e to teško da može da bude slučajnost.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592724#p592724:1pr89irb je napisao(la):
Žika » Uto Jan 01, 2019 10:10 pm[/url]":1pr89irb]Ljudi koje rade regulaciju semafora i koje često kontaktiram veoma brzo ispravljaju nepravilnosti ili greške a opet treba da shvatiš da je sve stvar kompromisa.
Ako je sve stvar kompromisa , što se onda ne napravi neki kompromis pa da vozači čekaju duže na semaforima na pojedinim raskrsnicama , pa da svima bude jednako , a ne da pešaci i ostali moraju stalno da prave kompromise zarad vozača automobila. Ili što se ne napravi kompromis da se nesužavaju ulice i trotoari zarad postavljanja parking mesta za automobile , umesto da ulice budu normalne širine i za pešake i za gradski prevoz , naravno tamo gde je izvodljivo?
 
Menin na zivce idu semafori do pola kao kolarceva ispred jugoeksporta kod poste glavne na uglu sa kosovskom itd
I onda se gomilaju ljudi na malom ostrvu ...
Dugmad na semaforima su razlicitih vrsta i proizvodjaca .
Ruzveltova i kraljice marije nijedno dugme za promjenu semafora ne radi ..evo vec skoro godinu dana od postavljanja ...
Dugme na semaforu preko puta sava ade 2 u omladinskih brigada ...Volio bih da bi gospoda programeri semafora objasne njihovu logiku i razloge ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592727#p592727:1xxujfnv je napisao(la):
solecar » Uto Jan 01, 2019 10:04 pm[/url]":1xxujfnv]
Žika":1xxujfnv je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592708#p592708:1xxujfnv je napisao(la):
solecar » Uto Jan 01, 2019 8:03 pm[/url]":1xxujfnv]Zanimljivo kako se odjednom kada se spomene da određeni ljudi koji komentarišu , ne izbijaju iz kola i da na stvari gledaju isključivo iz tog ugla , odjednom se , ili voze non stop gradskim prevozom , ili svakodnevno prepešače po jedan polumaraton.
A ako već hoćemo da nam stvari zaista funkcionišu tako da niko nema problem , onda treba da se neke stvari menjaju , a ne da pričamo kako su to radili stručni ljudi i da ništa ne treba da se menja , jer oni najbolje znaju šta i kako treba , kao i da je nemoguće da je ono što smo opisali zaista tako.

Opet grešiš i pričaš napamet. Dovoljno znam svoje navike , potrebe i kako mi je najlakše da dođem od tačke A do tačke B.
Grešiš kada misliš da je neko tek tako stavio 90 sec da stoji crveno na pešačkom i da se to neće nikad promeniti.
Ljudi koje rade regulaciju semafora i koje često kontaktiram veoma brzo ispravljaju nepravilnosti ili greške a opet treba da shvatiš da je sve stvar kompromisa.
Vidiš , i ti grešiš kad misliš da sve što se radi kod nas rade isključivo stručni ljudi. To bi isto bilo ko kada bih ja rekao da doktor zna šta radi kada pacijentu kome piše u kartonu "Cave penicilin" kreće da da penicilin.
Ja više verujem svojim ličnim iskustvima , nego pričama (ubeđivanjima) drugih. Mnogo više volim i cenim sagovornika kada mi sa konkretnim argumentima odgovori zašto nisam u pravu , nego to je tako zato što treba da bude tako. A sad da se vratim na onaj sporni semafor kod Metroa na Ibarskoj. Da mi se samo jednom desilo da semafor drži duže crveno , pa da kažem da mi se učinilo , da mi se dvaput desilo , pa da kažemo da nešto nisam uradio kako treba , tj. da nisam provalio kako funkcioniše , ali da mi se od baš od deset puta desi ista situacija (da semafor drži duže od 90sec) , e to teško da može da bude slučajnost.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592724#p592724:1xxujfnv je napisao(la):
Žika » Uto Jan 01, 2019 10:10 pm[/url]":1xxujfnv]Ljudi koje rade regulaciju semafora i koje često kontaktiram veoma brzo ispravljaju nepravilnosti ili greške a opet treba da shvatiš da je sve stvar kompromisa.
Ako je sve stvar kompromisa , što se onda ne napravi neki kompromis pa da vozači čekaju duže na semaforima na pojedinim raskrsnicama , pa da svima bude jednako , a ne da pešaci i ostali moraju stalno da prave kompromise zarad vozača automobila. Ili što se ne napravi kompromis da se nesužavaju ulice i trotoari zarad postavljanja parking mesta za automobile , umesto da ulice budu normalne širine i za pešake i za gradski prevoz , naravno tamo gde je izvodljivo?

Da li ti znaš šta pišeš ?
Kakvi crni doktori ?
Gledaš usko , ograničeno i stavljaš sebe ispred svih.
Da li smatraš da tvoje nestrpljenje treba da formira kilometarske kolone kako bi vreme bilo podjednako podeljeno ?
Malo usko i sebično gledaš celu priču.
Konkretni semafor kod Metroa dok se nije premestilo autobusko stajalište koristio je jako mali broj pešaka. I pored toga zbog levog skretanja prave ogromne gužve vikendom. Ko zna na šta bi to ličilo kada bi se bilo šta radilo menjalo na uštrb vozila. Nemoj misliti da ibarskom idu samo automobili,tu je i veliki broj autobusa koji prevoze upravo pešake i kašnjenja su uparavo zbog tog semafora. Idemo dalje, misli i na stanare zgrada u neposrednoj blizini koji će imati daleko veće zagađenje.

Opet ću napisati, često koristim upravo taj semafor i dugme uvek radi. Čekanje je za mene sasvim podnošljivo kao pešaka.
Strah me je jedino kada idem kolima iz pravca Rušnja dok čekam zeleno svetlo za levo skretanje ka Metro-u, tu obavezno pratim retrovizore da me neko ne odnese.

90 sekundi nije puno. Toliko.
 
Šta si se uhvatio za taj semafor kod Metroa na Ibarskoj... :roll:

Ovde su pomenuti semafori na mnogim raskrsnicama i njihova loša podešenost prema pešacima...
 
Ja nemam pojma šta pišem , jer sam nestrpljiv na semaforima i gledam isključivo svoj interes , a i zato što me baš briga za vozače. Ko bi rekao da će neko da provali moj pravi razlog cele ove prepiske.
A sad zaista ozbiljno , da li treba sve u gradu da se podređuje vozačima i njihovom nestrpljenju , navikama i potrebama? Ako pojedinci tvrde da dosta pešače , da li bi mogli da čujemo njihovu verziju priče iz ugla pešaka , obzirom da smo se naslušali priče iz ugla vozača?

P.S.
Evo dva primera mi upravo padoše na pamet.
Semafor drži crveno za pešake i one koji bi da skrenu , a onda posle određenog vremena se upali zeleno i za jedne i za druge , i eto haosa.
Drugi primer. Zeleno je samo za vozila koja idu pravo , a u poprečnoj ulici crveno za pešake. Nakon što se uključi crveno za vozila koja idu pravo , uključi se zeleno za vozila koja idu pravo poprečnom ulicom , a i dalje crveno za pešake. Nakon toga se upali ponovo zeleno za one u glavnoj ulici , i tek onda zeleno za pešake.
 
solecar":1lau6wcw je napisao(la):
Žika":1lau6wcw je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592708#p592708 je napisao(la):
solecar » Uto Jan 01, 2019 8:03 pm[/url]":1lau6wcw]Zanimljivo kako se odjednom kada se spomene da određeni ljudi koji komentarišu , ne izbijaju iz kola i da na stvari gledaju isključivo iz tog ugla , odjednom se , ili voze non stop gradskim prevozom , ili svakodnevno prepešače po jedan polumaraton.
A ako već hoćemo da nam stvari zaista funkcionišu tako da niko nema problem , onda treba da se neke stvari menjaju , a ne da pričamo kako su to radili stručni ljudi i da ništa ne treba da se menja , jer oni najbolje znaju šta i kako treba , kao i da je nemoguće da je ono što smo opisali zaista tako.

Opet grešiš i pričaš napamet. Dovoljno znam svoje navike , potrebe i kako mi je najlakše da dođem od tačke A do tačke B.
Grešiš kada misliš da je neko tek tako stavio 90 sec da stoji crveno na pešačkom i da se to neće nikad promeniti.
Ljudi koje rade regulaciju semafora i koje često kontaktiram veoma brzo ispravljaju nepravilnosti ili greške a opet treba da shvatiš da je sve stvar kompromisa.
Vidiš , i ti grešiš kad misliš da sve što se radi kod nas rade isključivo stručni ljudi. To bi isto bilo ko kada bih ja rekao da doktor zna šta radi kada pacijentu kome piše u kartonu "Cave penicilin" kreće da da penicilin.
Ja više verujem svojim ličnim iskustvima , nego pričama (ubeđivanjima) drugih. Mnogo više volim i cenim sagovornika kada mi sa konkretnim argumentima odgovori zašto nisam u pravu , nego to je tako zato što treba da bude tako. A sad da se vratim na onaj sporni semafor kod Metroa na Ibarskoj. Da mi se samo jednom desilo da semafor drži duže crveno , pa da kažem da mi se učinilo , da mi se dvaput desilo , pa da kažemo da nešto nisam uradio kako treba , tj. da nisam provalio kako funkcioniše , ali da mi se od baš od deset puta desi ista situacija (da semafor drži duže od 90sec) , e to teško da može da bude slučajnost.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592724#p592724 je napisao(la):
Žika » Uto Jan 01, 2019 10:10 pm[/url]":1lau6wcw]Ljudi koje rade regulaciju semafora i koje često kontaktiram veoma brzo ispravljaju nepravilnosti ili greške a opet treba da shvatiš da je sve stvar kompromisa.
Ako je sve stvar kompromisa , što se onda ne napravi neki kompromis pa da vozači čekaju duže na semaforima na pojedinim raskrsnicama , pa da svima bude jednako , a ne da pešaci i ostali moraju stalno da prave kompromise zarad vozača automobila. Ili što se ne napravi kompromis da se nesužavaju ulice i trotoari zarad postavljanja parking mesta za automobile , umesto da ulice budu normalne širine i za pešake i za gradski prevoz , naravno tamo gde je izvodljivo?
U vezi semafora kod Metroa...
Savetujem ti da samo pogledaš brojanje saobraćaja na Ibarskoj magistrali i uporedio ga sa brojem pešaka koji koriste tu semaforizovanu raskrsnicu!
I da se razumemo, moja ćerka svakodnevno prelazi na tom pešačkom prelazu, a sumnjam da ti svaki dan ideš u kupovinu u Metro, te ipak malo strpljenja nije prevelika 'žrtva'.

I ne, ne može neko ko je isključivo pešak sagledati kompletnu sliku, kao što ne može ni neko ko je isključivo vozač.

A posebno ne može neko ko iskazuje latentnu mržnju ka vozačima, a ima ih.



Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Ja nisam imenovao ni tebe ni bilo koga.
Doduše, ima nekih koji ne propuštaju da u svakom postu iskažu prezir prema sugrađanima koji koriste lični prevoz, u najmanju ruku kao da je i vozilo i novac kojim se održava i sipa gorivo, njihov.

Ali evo ovo se tebi obraćam.
Koliko puta si semafor kod Metro marketa na magistrali koristio kao pesak, a koliko kao vozač, pa da imaš dovoljno iskustva sa tom raskrsnicom da bi donosio sud?
Ovo ti ne pišem sa ciljem da ti kontriram, već kao savet i smernice.

Jer, evo na primer, ne mogu ja da dajem sud o semaforu raskrsnice gandijeva-gagarinova, kada sam u poslednjih 30 godina tu raskrsnicu prolazio isključivo automobilom.
Jednostavno, moje iskustvo je tu nepotpuno, jednostrano, zar ne?

:)

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Laki, i ti si se uhvatio samo ovog semafora kod Metroa na Ibarskoj... :wink:

Pomenuti su mnogi semafori po gradu koji bez ikakve potrebe drže crveno za pešake, čime se direktno ugrožava njihova bezbednost...
 
Jel primetio neko da putari isključuju semafore kada padne sneg? Juče se ljudi žale Beokomu, oni odgovaraju da je zbog vremenskih neprilika poslat zahtev Sekretarijata da se semafori isključe.
Na osnovu kog pravila oni to rade?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Neodrzavanje kisa snjeg jaca kosava odma trepcuce zuto ...
 
Ali zašto se onda pravdaju da je semafor isključen na zahtev Sekretarijata?? Prosto neverovatno da toliko semafora prestane tek tako da radi.
 
ne znam za ostatak grada, al u ustanickoj od vojislava ilica do okretnice 31 gase (stave na trepcuce zuto) semafore cesto, neke gase cak i svake noci, valjda racunaju nema toliko saobracaja i tako se samo usporava protok jednog vozila u par minuta, a zimi isto znaju da ugase cak i sve, verovatno zbog bezbednosti, da ne bi bilo naglog kocenja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593168#p593168:3bss88g6 je napisao(la):
Zezeljko » 04 Jan 2019, 15:40[/url]":3bss88g6]Jel primetio neko da putari isključuju semafore kada padne sneg? Juče se ljudi žale Beokomu, oni odgovaraju da je zbog vremenskih neprilika poslat zahtev Sekretarijata da se semafori isključe.
Na osnovu kog pravila oni to rade?
Primetio sam da je semafor na raskrsnici Endija Vorhola - Trgovačka - Vodovodska uvek isključen kad pada sneg. Predpostavljam da se to radi da ne dođe do proklizavanja vozila na uzbrdici. Meni je to sasvim logično i ne vidim problem u tome.
 
https://www.blic.rs/vesti/beograd/zasto ... je/tmcv2kc

Snežne padavine i niske temperature koje nas prate od početka januara uzrokuju česte povrede građana prestonice, a posebnu opasnost predstavljaju klizavi kolovozi i pešački prelazi, koji su, čini se, klizaviji nego inače.

Objašnjenje za novonastale okolnosti ponudili su stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta. Kako su naveli, zebre su klizave zbog upotrebe nekvalitetnih farbi.

...

Sa druge strane, u "Beograd putu" navode da su zakonom obavezni da na tenderu uzimaju najpovoljnije ponude, odnosno da kupuju najjeftinije farbe.

"Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino" je poslovica koja se mora primenjivati u ovakvim situacijama. Taj zakon (odredba) da se mora prihvatiti najjeftinija ponuda koja je u skladu sa uslovima je zlo
 
Nekada je bila kvalitetnija farba, pa su pešački prelazi bili još klizaviji nego što su sada.
 
Meni se čini da je pre nekoliko godina ta situacija sa pešačkim prelazima bila kritičnija da se u poslednje vreme ipak koristi neka tehnika koja ih ipak ostavlja dovoljno hrapavim. Mada i dalje prilično obraćam pažnju dok prelazim ulicu.
 
Не могу да игноришем део текста у блицу где пише да су коловози клизавији него иначе. Нису клизавији него иначе него се ништа не чисти. Јбт Коњарник, почетна станица 31 и 17 две озбиљне линије у граду, а почетна стајалишта прекривена снегом, 26 исто. О тротоарима који воде до њих да не причам, Устаничка од окретнице Устаничка до Коњарника је једна велика стаза за клизање, снег и лед се само додају, а нико да очисти то или не дај боже баци со. Град је крив за то, било да је директно надлежан да чисти или да кажњава што други не чисте, не ради ни једни ни друго.
755d8dc731cacd3e9994fb0af405ca92.jpg


Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594643#p594643:203i7rd5 je napisao(la):
astrodule » Sub Jan 12, 2019 12:38 pm[/url]":203i7rd5]https://www.blic.rs/vesti/beograd/zasto-su-zebre-klizave-opasnost-na-pesackim-prelazima-preti-zbog-birokratije/tmcv2kc

Snežne padavine i niske temperature koje nas prate od početka januara uzrokuju česte povrede građana prestonice, a posebnu opasnost predstavljaju klizavi kolovozi i pešački prelazi, koji su, čini se, klizaviji nego inače.

Objašnjenje za novonastale okolnosti ponudili su stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta. Kako su naveli, zebre su klizave zbog upotrebe nekvalitetnih farbi.

...

Sa druge strane, u "Beograd putu" navode da su zakonom obavezni da na tenderu uzimaju najpovoljnije ponude, odnosno da kupuju najjeftinije farbe.

"Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino" je poslovica koja se mora primenjivati u ovakvim situacijama. Taj zakon (odredba) da se mora prihvatiti najjeftinija ponuda koja je u skladu sa uslovima je zlo

Neviđeno a opet nađu način da sebi pribave korist.
Pešački prelazi su oduvek bili klizavi, stanje se bilo popravilo 90-tih kada se nisu ni farbali. :bash:
Trebalo bi da se u pravilniku uvede poseban normativ o min. koeficijentu trenja kao i budu svetlo odbojni.
 
Postoji i hrapavi i postoje one sto su lijepe koji nisu klizavi
 
Vrh