Šta je novo?

Održavanje vozila

Već sam pisao da su u rashodu završili zbog stradalih motora. Takođe, osvrnuo sam se i na uzroke koji su doveli do preranog crkavanja, inače odličnih D20 motora. Kao što i Žika napisa, GSP bi kupovao delove da ima svoj kapital, al kako nije deoničarsko društvo, već JKP, ostaje mu da čeka da se Grad smiluje i obezbedi preko potrebna sredstva. Solarisi se čerupaju iz istih razloga kao i sva druga vozila u inventaru. Loše jeste, al kad se nema kud, bolje i da njih nekoliko čeka delove, nego da ih polovina uopšte ne izađe u saobraćaj. Rukovodstvo to jednostavno neće dozvoliti, iako bi u tom slučaj Grad morao konačno da reaguje. Ništa se namerno ne uništava u GSP-u, već se moraju slušati oni koji donose odluke, a preko direktive Grada. Takođe, vrlo je malo pravih vozača profesionalaca, a kako je u Srbiji vozača D kategorije sve manje, neće se moći birati kvalitetniji i stručniji kadar, pa tako imamo i one koji volan komercijalnog vozila nisu videli i po 15 godina od odsluženja vojnog roka, zatim ljude sa očiglednim psihičkim, pa i fizičkim nedostacima (primetni problemi sa vidom). U uslovima kakvi vladaju u GSP-u, a i o tome sam pisao, ne možete očekivati da sve funkcioniše onako kako bi trebalo.
 
Iju naopako kad me srčka nije strefila.

Slučajno naleteh na jutjubu na video čišćenja tapaciranih sedišta:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3CFgRfBhJy4[/youtube]

Mislio sam da su sedišta pohabana (da se skinula boja), međutim na moje zaprepašćenje ispostavilo se da su samo bila prljava. Posle čišćenja izgledaju kao nova.

U pitanju je preduzeće koje se bavi čišćenjem.

Jasno je da naše lenštine mrzi i plastična da očiste s vremena na vreme. Vodeći se logikom čupanja tapacirunga iz CAF tramvaja što ne poruše malo svoju kuću kad im bude mrsko da je očiste? Javni prevoz je seoska kobila - raga o kojoj niko ne vodi računa ukoliko isti nije privatizovan. Privatizacijom bi lokalna samouprava mogla da postavlja strožije uslove umesto da ovako povlađuje sama svom preduzeću.

Kako je krenuo GSP će iovako postati istorija.
 
Nisi video vodu iz usisivača kako izgleda. Tad bi se šlogirao.
Slično je i sa vozilima iz uvoza, dođu prljava tako da im ne bi ni prišao, posle tretmana da odgovarajućim sredstvima izgledaju kao nova.

Zato su najzahvalnija plastična ili drvena sedišta.
 
Питање је да ли би и приватници одржавали хигијену на завидном нивоу. Ево имамо нова возила приватних превозника где фале предња седишта, релативно средње старости где се средња врата везују за ручке или поткајлају даском са ексерима да се не отварају, и сл.
 
Na ovim gradskim čovek malo vremena presedi, dok na turističkim sedi po par sati na ko zna kakvim sojevima bakterija i gljivica.
Ta sedišta se skoro pa nikad ne peru, ostaje samo kad ih neko ufleka pa se to sanira.
 
Jeste da ima i lepših stvari za gledanje ali cepidlaki u meni prija ovo kad vidim kako se musava površina pretvara u čisto nakon prolaska usisivača

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597504#p597504:uuqy9dkk je napisao(la):
Žika » Čet Jan 24, 2019 11:40 pm[/url]":uuqy9dkk]Zato su najzahvalnija plastična ili drvena sedišta.
Po mom mišljenju, jedan od boljih primera dizajna sedišta koje balansira između udobnosti s jedne i lake higijene s druge strane, jesu ona iz Nove Varoši što su se stavljala u Ikarbuse u prvoj polovini prošle decenije. Pre glupavih ''tobogana''.
ikarbus-ik201_d223c.jpg

Udobna do te mere da se u njih bolje ''uvališ'' nego u neka tapacirana; veoma izdržljiva i snažno pričvršćena; a opet jeftina; i laka za održavanje (naspram tapacirunga).

Mada to je preferenca moje inženjerske strane. Savršeno razumem i putnike koji preferiraju tapacirung, i ne mogu zbog toga da im zameram.
Ali kažem eto, kad bih odlučivao kakva sedišta će GSP u budućnosti da koristi u svojim vozilima, ako bi mi rekli da tapacirung otpada jer će se retko čistiti (kao što i jeste slučaj), onda bi mi prva sledeća opcija definitivno bila ovakav tip sedišta kao sa slike. Eventualno uz neke sitne dizajnerke izmene, da budu ''modernija'' i lepša, u skladu sa ovim novim vozilima i njihovim enterijerima. Ali suštinski, to je taj oblik i to je taj materijal.
 
ta sedista jesu najbolja, vrlo su udobna, a i rucke na njima su odlicne kada stojis pored, lepo mozes da se uhvatis, a ne one bolestine u solarisu, tek poneko ima kao neku izraslinu, a ostala onaj luk, koji je ostar, tako da em sto bi slomio zglob kad b pokusao da se drzis dok koci, vec bi gratis dobio i zuljeve, a i ta "izraslina" je mutava jer je horizonatlna, a coveku najvise prija da se drzi za vertiukalnu sipku, ne znam za koje vanzemaljce su dizajnirali solaris
 
Te šipke su tako dizajnirane k'o da su košarkaše uzeli za prosečnog korisnika autobusa.
 
Свега сам се нагледао за све ове године, али ово још у животу нисам видео! :shok:
Данас сам се возио у #78 на 405, људи, па оно је без претеривања зрело за Инос! Лимарија изнад стакала са десне стране између предњих и средњих врата му је толико трула да је један део прозјапио, види се спољашњи свет кроз пукотину и тај део лимарије се љуља као брод на немирном мору, само што не пукне. Плус му је и патос удубљен на 2 места на средини. Хитно повући из саобраћаја, погинуће неко!!!
 
IK-103F autobusi su oduvek bili otpad... Lomili su se, kvarili, goreli... Trebalo ih je rashodovati 2015, a ne još slati na remont da bi se dodatno uništili.
 
Na GB 75 fale rukohvati u zadnjem delu i autobus je generalno prljav. Redovan je na 401.
 
Е па видиш, да смо својевремено узели уместо мутаната О345 Конекта, сви би имали поуздан превоз... Понављам, 154 и 168 се крволочно и бесумучно сатиру од гужве на 89, зашто та два аутобуса не могу посустати, а Космајев сервис због врата дежура у блоковима? Шио ми га Ђура, споменик да се подигне О345, и што дуже да се одрже и задрже на 89, убедљиво најпрактичнији аутобус за ту линију!
 
Пошто ми не ради слање слика са фона, ево аматерског шематског приказа корозије у А-78 урађеног у Paint-у:
Pogledajte prilog 1
Ту је и попречни пресек напуклог дела на коме се јасно види клаћење:

Све у свему, ово мора у ИНОС одмах, без даљег одлагања и фемкања, погинуће неко!!!
 
To je pukla konstrukcija autobusa. Može da dovede do daljeg pucanja.
Slikaj sledeći put.
 
Имам већ сада слику, али неће да се пошаље... :(
Са овим проблемом ово баш нема везе, али једно им је заједничко - неодржавање. Погледајте како се лепо преполовио један зглобни аутобус у Бразилу, е тако исто може да пукне лимарија на нашем #78 ако га сместа не уклоне из саобраћаја:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rUFqCsDekrA[/youtube]
 
Zamolio sam Ripanjca da mi posalje fotografiju na mail tako da je postavljam na forum.
 
Pukla karoserija , klasika. Vrata su jedna od slabih mesta.
 
Slaba tačka mora biti kada zakon koji kaže ko je nosilac pune materijalne i krivične odgovornosti ukoliko prilikom razvoja karoserije (nije ni proizvodnja u pitanju već projektovanje uz opsežno višegodišnje testiranje) proizvođač iste (karoserista, u ovom slučaju Ikarbus A.D) ne ojača zone karoserije podložne učestalim silama prilikom lupanja vrata (zatvaranje i otvaranje), te višegodišnjeg (i višedecenijskog) podvrgavanja oslanjanju određene mase putnika ili jednostavno ne postoji ili se ne poštuje.

Treba da propisuju udaranje određenim broje puta na statičnom simulatoru opterećenja kao kod aviona sve dok ne pukne. To u avioindustriji rade i na statičnom testu na krilima. O kompresiji trupa kada testiraju zamor kako ne bi eksplodirao u vazduhu neću ni da govorim.

Koliko je Japanaca dosad popucalo?

I to je vozilo remontovano u tom istom tom Ikarbusu. Ko koga ovde pravi budalom? Zašto nije ojačano i ko se sve sad tu bahati? Pa svi redom počev od državnog vraha. Ko sad tu sedi u fotelji i ne propisuje testove kvaliteta. Ako već zaista propisuje onda il se plavi blesav il Ikarbus funkcioniše po sistemu "koliko para toliko i muzike" pa ko preživi neka priča. Onda bar da stave nalepnice sa mrtvačkim glavama na vrata i natpisom "ulazite na sopstvenu odgovornost" da bi odgovornost sa sebe svalili na nas putnike - žrtve višegodišnjeg nemara.

Evo danas se vozio u 202 (O405) iz istog pogona (Kosmaj). Mnogo stariji autobus od tog sa priložene fotografije i za razliku od 204 koji je strukturalno čvrst blago mu se klima karoserija. Taj autobus ili je više vozio po kolovozu u lošijem stanju ili je uopšte prešao veći broj kilometara. To najbolje zna nadležno ljudstvo SP Kosmaj. Realno odradili su svoje u najgorim mogućim uslovima. Čudim se kako još i voze.

Sa druge strane sporni Ikarbus je znatno novije vozilo. Treba imati u vidu da je ono Mercedes a ovo Ikarbus tako da ovaj može pući mnogo ranije pri čemu sve zavisi od serije do serije. Sve prototip do prototipa iz te fabrike pa neki, podrazumeva se, bude gori od drugih. Ne preostaje ti ništa drugo nego da se moliš Bogu da ti naručena serija bude dobra. GSP je nažalost primao svašta što je delom i njegova krivica. Da je vratio samo jednu celu veliku seriju fabrika bi bila finansijski razorena.

1310 danas na 52 pun ko brod vuče kao gliser...osim uz Kirovljevu kad krene sa semafora. Nema nepravilnosti u radu niti vidno kompromitovane karoserije. Ako iseku bolje Japance onda stvarno nisu normalni. Ima ih propalih, no to nikako ne znači da pri manjku vozila (sad već očito zglobnih) ne treba odabrati bolja vozila iz određenih serija za osveženje.
 
Mercedesovo ojačanje karoserije u kritičnim tačkama

D203591--.jpg


D203596--.jpg


D203598--.jpg


Japanac je drugačija vrsta autobusa, ima klasičnu šasiju, kamionsku i na njoj namontirana karoserija. Šasija obezbeđuje da skoro sva opterećenja, stresove primi na sebe i tako sačuva karoseriju.
Što se tiče Ikarbusa tu se vidi njihovo igranje, štednja i odnos prema kupcu. GSP kao GSP nema šanse da bilo šta vrati, i da pokuša da vrati leteli bi svi odgovorni. Tako da je jednostavno prinuđen da balansira između politike, Ikarbusa , putnika i svega ostalog. Da je klasičan kapitalista Ikarbus bi odavno bio proteran i završio na sudu.


Da se vratimo na nesrećni Kosmaj , on ima najteže linije u gradu. Najteže što se tiče samog terena, usponi, poprečni nagibi jednostavno loše ulice kao i preopterećenje brojem putnika. I u svim tim uslovima treba da stignu red vožnje i da vozilo ostane čitavo.
 
Koje su godiste mutanti da li su propisno odrzavani i da li su usled nepostovanja reda voznje prekrcavani...
 
Директоре, скраћено речено не палa****, на 89 теби два од 12 полазака држе Конекти, у које се становници блокова куну само да им се појаве, и молим те као бога да престанеш више да филозофираш о нечему што је неизбежно... Тражиш ђавола тамо где га нема, то је прво, друго, та торзиона увијања каросерије код Икарбуса су те итекако присутна чак и на кружним токовима, где ма колико год био критичан угао, фабрички та возила губе висину у приколици нарочито у Војвођанској улици, а Икарбусовим возилима се на тој раксрсници начиње шоферка у доњем левом углу, лично видео на оба примерка која возе на 610, који су управо због шоферке и бојазни од испадања исте одсуствовали недељама... Није све на возачима, већ у фабрици и адекватним људима који раде, а да је ВДЛ тамо остао својевремено, тешко би ико ту ватао кривине!
 
Koje su godiste mutanti da li su propisno odrzavani i da li su usled nepostovanja reda voznje prekrcavani...
2005. су годиште, претрпавани су итекако првенствено код мене на 405, а онда и на још неким линијама (рецимо 50 док ју је ,,Космај" држао).
 
Mutanti su možda najbolja vazila domaće proizvodnje kojima sam se vozio. Uništena su nakon nestručne partijske ugradnje klima uređaja od 10 soma evra po vozilu a koja radila nisu nikada.
 
10000 евраДИ?! :bash: Брука и срамота на шта одоше наше паре!
Вала да су најбоља и нису, од старта су били аберантни и климактерични, баш као и ФАП-ови по гашењу губили су ваздух врло брзо, па би по паљењу следило бесомучно турирање од по 5 и више минута. ИК-112ЛЕ и 112М немају тих брига, само сам једном присуствовао турирању ЛЕ-а (3220 на 403 пошто није могао да упали). По мом мишљењу, најбољи домаћи аутобуси су Необусова Citta SLF и Мегабусов Локало.
 
Danas, nakon najmanje pola sata bez ijednog polaska sa Ustaničke za Leštane (306+311), dolazi #161, Conecto. Izgleda sasvim okej. Ali onda, nakon tako mukotrpnog i dugog putovanja, negde kod Radmilovca, tako brižan vozač pređe preko rupe, bez da pokuša da je izbegne ili da prikoči. Istog trenutka kod srednjih vrata pada sa plafona zaštita za svetlo, dužine od oko metar i širine 10cm ili koliko već. A u autobusu gužva, i to je udarilo u nekoliko ljudi, u glave, ramena, leđa. Sva sreća pa niko nije povređen.
 
Vrh