Šta je novo?

Stvarna cena koštanja električnih automobila

ne prilagoditi, to je glup pristup ovome, tesla pravi od nule takav auto. To je problem sadašnjih proizvođača što pokušavaju da naprave nešto što ne ide. Tesla ima masan profit po automobilu, samo nisu dostigli proizvodnju i kvalitet kao i konzistentnost uobičajenih proizvođača. Tesla takođe većinu stvari proizvodi sama pa je i tu olakšica. Takođe, tesla nema super zaje*******an sistem upravnih odbroa i čega već da im treba po nekoliko godina da se prilagode nečemu.
meni je 500L ovaj što ga kao mi proizvodimo najveća glupost ikada,bukvalno ne vidim kada i zašto bi neko pljunuo 12 000 za njega. Novi clio za te pare nudi jako dobru opremu, a duster za te pare nudi kapacitet za nošenje. ima još dosta drugih tipova auta koji su logičniji. Plus fijata svuda pljuju za kvalitet.
elem, baterija na tesli je deo strukture auta, ona čuva kabinu od gužvanja svojom masom i svojim ramom. neki automobili to ne koriste pa imaju dodatnu teđžinu karoserije. Dalje, tesla nema menjač samo jedan ili 2 diferencijala (ja im i to zameram, možda bi bilo malo skuplje ali bolje da su odvojili motore za svaki točak po jedan). dakle 2-3 zupčanika koliko već ide u diferencijal i motor. nema puno delova pa nema ni troškova. bateriju prave sami sa LG valjda tako da eto velike uštede. Taj model 3 je stvarno tu negde ok auto, ali cena ya nas ove nije ok.
Meni bi npr za grad i moje potrebe i ta KIA bila super sa dometom oko 200km, mogao bih do Požarevca i nazad i po gradu, meni više uglavnom ne treba. a za tih par većih putovanja bih onda mogao ili da maznem ocu auto ili da rentiram neki. Teslica već nema ni taj problem, samo nam fale punjači ali oni su i u evropi tek u razvoju, ima sad raznih firmi koje ih prave po razvijenijim eu državama.
 
Baterija sa svojom masom nikako ne može da bude deo pasivne bezbednosti. Upravo masa je problem.
Smestiti motor u svakom točku je najmanji problem, veliki problem bi bio sam motor sa svojom težinom na neravnom kolovozu jer bi tako neogibljene mase ozbiljno narušile stabilnost vozila. Naravno treba negde smestiti i kočnicu koja za teška elektro vozila ima velike gabarite .
Dakle dok se ne reši masa elektro motora ostaće za sada daleko od točka.

Za dnevne potrebe od 20-50 km elektro vozila zadovoljavaju osnovnu funkciju problem su duža putovanja van grada.
 
pa ne bukvalno u točku nego da su zasebno odvojeni kao što npr RIMAC ima. svakako bi bila neka osovina. Baterija na Tesli jeste deo pasivne bezbednosti. ne sama ćelija kao ćelija nego ceo paket zajedno. Masa ima i prednosti jer drži težište jako nisko. baterija od 85kw je teška oko 540 kg, motor u današnjem autu otprilike pola od toga. mada pitanje je koliko tačno teži ceo motor, menjač, rezervoar i ostalo. Verovatno je baterija sa elektro motorom teža ali je pitanje koliko, a opet efikasnost mu je veća pa mu dođe na isto. Videćemo da li će grafen moći da spusti težinu ako ga u opšte načine, tj osmisle kako da ga prave za normalne pare.
 
Što se tiče aktivne bezbednosti nisko težište baterija ima itekako smisla, opet uvek se teži da masa bude što manja. Manja masa se lakše kontroliše, manje inercije prilikom promena u kretanju itd itd. OK sam ram doprinosi kako pasivnoj tako i aktivnoj bezbednosti, tj obezbeđuje krutost karoserije.
Sam motor zavisno od toga da li je dizel ili benzinac , turbo ili ne , složenost kostrukcije i ostalo određuje težinu agregata. Recimo JTD 1.9 8V motor je težine oko 160 kg dok benzinski Renault motor J7T 2165 kubika ne verujem da ima više od 60-70 kg (nosio sam ga sam u rukama :D ), menjač sa diferencijalom oko 30-40 kg, poluosovine 8-10 kg.

Lično najbolje mi je za poređenje Mercedesov GLC 4MATIC i EQC 400 4MATIC, međuosovinsko identično 2873, dužina slična 4656 vs 4761, širina 1890 vs 1884 , visina 1621 vs 1624 mm.
Težina benzinskog 2.0 GLC 250 (211 Hp) 4MATIC G-TRONIC je 1660 kg, dizel GLC 250d (204 Hp) 4MATIC G-TRONIC 1770 kg i top verzija AMG GLC 63 S (510 Hp) 4MATIC+ MCT 1935 kg dok EQC 400 4MATIC (408 hp) sa 80 kWh baterijama ima težinu 2425 kg.


Mercedes GLC
8b3fab3a37deac5ac353750a7c7a39ef.jpg


Mercedes EQC 400

Mercedes_EQC-15.jpg
 
u tom rangu model X sa svim onim čudima je do 2500 kg
60D 5,072 lb (2,300 kg) 70D 5,072 lb (2,300 kg)
75D 5,140 lb (2,330 kg) 90D 5,271 lb (2,390 kg)
P90D 5,381 lb (2,440 kg) 100D 5,421 lb (2,459 kg)
P100D 5,531 lb (2,509 kg)
Jeste teži. Kočenje je lakše jer kočenju dosta doprinosi i EL motor, tramvaji i vozovi primarno koriste EL motore za kočenje. veća težina je bezbednija prilikom udesa ali fakat ima svoje debele mane. prvi radikalni napredak u baterijama će gurnuti svu tehnologiju napred. Grafen bi tu bio ideala, brzo punjenje, velika čvrstoća, dug vek... sveti gral praktično, ali ne mogu da naprave pouzdanu proizvodnju, tj da bude čist. no biće i to.
 
Evo recimo pomenuti FIAT 500E, koristi Bosch SMG 180/120 elektromotor koji teži skromnih 32 kg ( auto 1351 kg)

6a00d8341c4fbe53ef019aff114dbc970c-800wi



ceo pogonski sklop ima više kilograma.
fiat-500-e-4.jpg


sam smeštaj baterija u auto koji nije predviđen od samog starta za to traži puno komprmisa i prilagođavanja. Zato i ne čude izjave od gubicima na svakom proizvedenom primerku.

fiat-zero-emission.png


2017-FIAT-500e-performance2.jpg


438cf30f-fiat-500e-3825255b325255d.jpg


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BmHlS0b2FZE[/youtube]
 
Nissan Leaf i njegov smeštaj baterija

1920px-2013_Nissan_Leaf_cutaway_%282%29.jpg
 
Nadam se da će elektromobili zameniti automobile u što kraćem periodu.
 
Da li neko zna kako funkcioniše registracija elektro-automobila uvezenih iz inostranstva?
 
tesla je u svoj motor ugradila jedan fazon, magneti su sabijeni i zalepljeni tako da je unutar motora jače magnetno polje a spolja skoro da ga nema. ima taj fazon svoj naziv a dobije se malo manje materijala i malo jača snaga (zavisi u kom pravcu se krećeš što se tiče smanjenja kilaže). Ovaj fijat deluje prenagomilano napred.
Ovaj teslin motor na slici nije samo motor, tu je i upravljačka jedinica. i valjda i diferencijal, na ovo idu odmah poluosovine. Počeli su ljudi sa time da modifikuju silna vozila.
Za registraciju kod nas pitaj Direktora, on se nešto navukao na nekog lika koji svake godine promeni Yuga jer drugačije ne može. A čini mi se za nova vozila da možeš normalno kod nas da ih registruješ jedino ne znam kako mu mere kubikažu :D nešto ne verujem da piše nula?
 
Zika nasao neku firmu koja rascerecila neki TESLA auto pa prodaju deo po deo. Imaju u ponudi i tesline baterije na komad po ceni od 800$ za 3kWh modul :D
 
:D :D :D



[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Lj1a8rdX6DU[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kGFiaWvD-KI[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TdUqQZC2dcE[/youtube]
 
sao bih rekao da ono nisu mali osigurači već otpornici na svakoj ćeliji, i ograničavaju količinu struje koja može u trenutku da se povuče iz svake ćelije. skoro da je nemoguće da takav otpornik pregori. Fora sa korišćenjem klime za hlađenje baterije im je genijalna, to koristi i neki američki muscle car za intercooler kada ga staviš u sportski režim.
 
teslin motor, ono na slici, zapravo nije samo motor, u sredini je diferencijal, sa jedne strane motor, a sa druge invertor, a invertor je daleko skuplji od motora, cak i sa hallbach array magnetima, jer to nisu posebni magneti, samo posebno poredjani

plus na to dodaj da tesla ekstremno overpricuje sve, i eto ti 11000 evra

ok, oni imaju nove tehnologije i sve, ali je prosto ocigledno koliko lupaju po usima, pogotovo ako pogledas kvalitet izrade svega, nijedan proizvodjac sem zastave ti nece prodati auto sa izgrebanom farbom, panel gap-ovima neravnomernim kao da je bio u sudaru... cak ni lada nije toliko brljiva
 
Jeste brate kako da ne, moj otac je uzeo novog yuga. Drugar je uzeo novu nivu, tati je iscureo sav antifriz posle nekih 100 km pređenih a drugaru se otkačio motor na semaforu, ili menjač ili tako nešto.
Tesla ima ozbiljnih problema sa proizvodnjom i kvalitetom ali ispravljaju to, nije tako baš ko što je bilo na početku proizvodnje. Motor ako stvarno košta nov 11 000 ondaj e preskup. a vidim da jeste, ito malo preko 11 000, skoro pa 12 000, to je ceo drive unit, dakle motor, diferencijal i cela upravljačka logika za taj motor. preskupo. ali ne bi bila takva cena da neko ne kupuje, kupuje se na veliko, baterije tesline se izuzetno brzo rasprodaju.
 
Ok, Tesla vernici.
;)
Šalim se malo, ali ovo me podseća priču o zvezdi i partizanu.
Svako hvali onog za koga navija.
A sto ne bi malo kritički gledali na stvar?
Ja kad napišem da će se na struju za punjenje plaćati akscize kao danas na naftne derivate, ne pišem to što ja to volim i priželjkujem, već zato što sam svestan da se evropske države nikada neće odreći takvog izvora punjenja budžeta.

Kad napišem da mnogi proizvodjači neke modele rade sa gubitkom iz prestiža, to pričam sa konkretnim saznanjima.
Da, to su naravno uvek limitirane serije. I naravno da taj prestiž kompanije naplate kroz druge proizvode.
Evo primer, pa sami progutlajte malo koliko je prodavan i koliko je koštala proizvodnja svakog primerka:
Bugatti Veyron, VW grupe!
A takvih primera ima dosta.

Problem Tesle je što oni nemaju konvencionalno vozilo kojim mogu da pokriju gubitke koje (još uvek) prave po proizvedenom EV.
Razvoj vozila na "alternativni pogon je zaje*******an i skup posao i za automobilske gigante (videti pod "Mirai")

I nemojmo pribegavali izmisljanjima.
Ja ovaj forumu volim baš zbog toga što se može mnogo toga naučiti.
Zato je mnogo "glupa" priča o SUS motoru u putničkom vozilu, teškom 400-500kg
Isto kao što je pogrešno pričati kako težina baterije povećava bezbednost.
Ne, ona je nužno zlo, koje su konstruktori u Tesli na neki način kompenzovali, al i dalje ostaje problem.
Isto kao što je problem to što se baterija "mora hladiti" klimom. Jeste odredjeno tehničko rešenje, ali nema u tome ničeg 'genijalnog', jer ta klima potroši energiju iz te iste baterije.

Ono što ostaje veliki problem je izvor energije i prenos iste do potrošača, koji čini mi se svi van stručne javnosti zanemaruju.
Hipotetički, da ima 20 miliona električnih automobila u Evropi, ostaje veliki problem odake će se svake noći isporučiti tolika električna energija? Nuklearna energija, ja ne vidim u doglednoj budućnosti drugi način. Al tu ostaje pitanje eventualnih nuklearnih incidenata...

Što se tiče drugih proizvođača, većina ih odavno radi na elektro automobilima, mnogo više nego što je to u javnosti poznato.
Najveći broj to radi sa kineskim partnerima. Istražitelji malo po internetu, nemojte citati samo pr članke. ;)


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Okej laki ;) ja nisam ničiji fan, pa ni zvezdin i partizanov. Čisto da te ispravim, a ostalo neću komentarisati, klima se koristi samo kod onih ludačkih stvari kad npr hoćeš da ti auto signe za ispod 3s do 100, ovako u normalnim okolnostima ne koristi se klima za bateriju. To sam naveo kao jedno od rešenja za ste situacije gde se spasava baterija a ujedno se vadi velika struja iz nje.
svako dobro druže ;)
 
Pre bi rekao da se klima koristi kad je vozilo u sporom saobraćaju , zastoju pa klasično hlađenje nema dovoljno učinka.
Klima za kola je ogroman potrošač, oko 10-13 kW ako ne i više izvuče kompresor. Pominje se oko 40 Btu.
 
@zika fora je sa elektricnim sto njima zastoj najvise i odgovara, jer se sva energija vrati kocenjem, sto je manja brzina, manji je i otpor vazduha, zato je potrosnja tesle u gradskoj guzvi mnogo manja nego na auto putu

@laki72 slazem se to za akcize, to i ja pricam, ima da nas deru gore nego za naftu, pogotovo ovi nasi lopovi, ali problem proizvodnje energije nije toliko veliki, zato sto je mreza toliko velika da tih je 20 miliona hipotetickih EV zapravo jako mali procenat ukupne potrosnje, ne bi bilo problema ni da se pune tokom dana kad je inace potrosnja najveca, negde sam to gledao ne mogu sad da nadjem izvor, a ako se pune nocu gde je bar 60% manja potrosnja, apsolutno nema problema da se odma svi atomobili zamene elektricnim
 
U sporoj vožnji kada su spoljne temperature velike , em ja mala brzina kretanja tj brzina vazduha koja prolazi kroz hladnjake em je vazduh vreo.
Zato ima najviše kuvanja u koloni.
 
Ne ne, klima se koristi kada auto troši puno struje, baterija se toliko greje samo kada je pod velikim opterećenjem, to je poenta, isto tako taj neki američki muscle car sa 700+ konja koristi klimu za hlađenje samo kada je na sportskoj traci, ovako mu ne treba.
Klima se takođe pali i kada je auto nakačen na ovaj jako brzi punjač jer se i tada baterija greje. a max temperatura baterije je oko 45 stepeni, ako klasičan sistem hlađenja ne može da je drži na toj temperaturi tek se tada aktivira klima. Prevedneo na stop and go saobraćaj u beogradu to bi bio problem samo nekim danima kada je napolju temperatura 40+ stepeni mada se tad baterija skoro i ne opterećuje usled tog da se struja iz nje jedva i koristi. minimalna temperatura je -30 i to treba imati u obziru, u suprotnom će se uključiti grejanje kako bi pokušalo da spasi bateriju. e sad to se ne razlikuje preterano i od ranih dizelaša koji ni na -20 nisu hteli da upale. garaža je tu majka.

@Žika, samo da dodama na tvoj post, to je problem kod SUS motora jer se oni greju i kada vozilo stoji izuzev novih sa start stop motorima. EV kada stoji ne troši ništa i ne greje se (mimo ako uključiš nešto poput klime)
a što se tiče potrošnje: The cooling and heating system can impact the range by 35% . The power consumption by air conditioning system in a EV Tesla would be approximately 2 kw .

a moram da dodam i ovo, nisam ja ni muskov fan niti čiji drugi, imam renoa jer sam to mogao da kupim tad kad sam kupovao ni njemu ne bih bio veran ako bih mogao nešto bolje, i imam par marki poput opela i fijata koje prosto nikad ne bih kupio, ne bih ni alfu. Za razliku od mnogih drugih EV tesla se za sada drži kao jedan od najboljih, tjh verovatno i jeste najbolji EV, za koju godinu to neće biti. A neka normalna isplativost može da se očekuje tek koju godinu nakon toga, kad se otvori dovoljno fabrika svega potrebnog. struja danas svakako nije problem, imamo solarne panele na svakom ćošku (u smislu da se lako nabavljaju), ima i malih vetro turbina, nuklearke su isto dobra opcija, i tu ima nekih radikalnih novih ideja koje bitno smanjuju opasnost iste i kojekakvi drugi izvori. plus verovatno bi bilo korisno da se pune noću kada je potražnja mala ili danju kada solarni paneli prave višak. kkina je uložila ogromna sredstva u vetar i sunce. plus neki EV mogu da se koriste i kao baterija za kuću (što ne znam koliko je pametno po sam auto).
 
Opet me niste razumeli , spora vožnja i kreni stani su veliki problemi. Za pokretanje auta naročito teško troši se velika količina energije. Velika količina toplote se generiše od isijavanja samog asfalta.

Što se tiče marki nikad ne reci nikad, evo recimo Fiat Bravo odlično se pokazao u testovima 100 000 km, odlično se pokazao kod dosta ljudi koje znam, prezadovoljni. Grande Punto isto tako se odlično pokazao na 100 000 km kod švaba, sasvim korektan auto. Evo i novi 500X se dobro pokazao. Ja imam jednog i mogu da ti kažem nikad problemi, ni sijalice , ni elektronika ništa. Samo gorivo i vozi.

Iskreno sad kad budem promenio lokaciju i ako mi radno mesto bude na 10-15 km od mesta življena razmišljam o polovnom elektro automobilu. Jedno punjenje ima da mi podmiri nedeljna putovanja u lokalu. Za dalja putovanja TGV ili avion, odnosno neki 2.0 euro 6 dizelaš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601274#p601274:xlz8rs3c je napisao(la):
laki72 » Ned Feb 10, 2019 2:59 pm[/url]":xlz8rs3c]
Ono što ostaje veliki problem je izvor energije i prenos iste do potrošača, koji čini mi se svi van stručne javnosti zanemaruju.
Hipotetički, da ima 20 miliona električnih automobila u Evropi, ostaje veliki problem odake će se svake noći isporučiti tolika električna energija? Nuklearna energija, ja ne vidim u doglednoj budućnosti drugi način. Al tu ostaje pitanje eventualnih nuklearnih incidenata...
Čisto radi ilustrovanja ovoga: U Srbiji je registrovano cca 1.8 miliona putničkih automobila, ako uzmemo hipotetički neku budućnost gde je 50% automobila električno, to znači da bi samo za te električne automobile Srbija morala da ima termoelektranu snage 2.5 GWp ili hidroelektranu od 3.8 GWp. Poređenja radi Đerdap I ima instalisan kapacitet 1.0 GWp, a Obrenovac cca 3.0 GWp. Dakle treba nam ili još jedan Obrenovac ili četiri Đerdapa, pa šta nam je milije :)
 
Zašto bi se snaga te 2 elektrane razlikovala??? 900 000 automobila po 100 kw na dan što je nenormalno mnogo je 3750 mw ili ti 3,75 GW a ne verujem da je prosek potrošnje i pola od toga. (teoretski spram pređenih kilometara). Drugo, gledaj ovako, noću je proizvodnja daleko ispod kapaciteta dok je predveče verovatno negde blizu kapaciteta. što se tiče kuknjave svakog leta ili zime, setite se da mi svake zime imamo neku havariju, a leti se rade remonti pa dobar deo elektrana zapravo ne radi. neki blokovi ne rade i po godinu dana. to je sve produkt lošeg upravljanaj a ne prevelike potrošnje. I potrošnja će svakako rasti. pogotovu ako nam nekim čudom skoči privreda. Ja cenim da srbiji očajnički treba jedna dobra nuklearka, jedan dobar sistem skladištenja energije da malo stabilizuje napon koji diblja non stop i onda neka lepa subvencija ili podrška za vetar i sunce.
a čisto zarad istine, proizvodnja kod nas po epsovom sajtu:
TENT 2.787 GW
TEKO 0,921 GW
Đerdap 1.369 GW
Drinsko-Limski kompleks hidro elektrana 1.358 GW
Neki punjači imaju po EU svoju proizvodnju koja ne pokriva sve ali pokrije nekih 30% ili tako nešto. MOrali bi da se dovijamo, zamislite npr parking IKEA koji je natkriven panelima? Pa tako i ostali otvoreni parkinzi, brzo se nadomesti da potreba, pa i proizvodnja nafte nije mala stvar i ogromne pare odlaze tamo, ovde je bar transport laganica.
 
Vrh