[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601511#p601511:1zmbmozl je napisao(la):
Gorstak89 » Pon Feb 11, 2019 3:02 pm[/url]":1zmbmozl]Zašto bi se snaga te 2 elektrane razlikovala???
Zato što termoelektrana i hidroelektrana ne daju istu godišnju proizvodnju sa istim instalisanim kapacitetom. Npr, 1MWp instalisane snage ti godišnje daje
1.2-1.5 GWh kod solarne elektrane
2.5-3.0 GWh kod vetroelektrane
4-5 GWh kod hidroelektrane
6-8 GWh kogeneracija
oko 8 GWh termoelektrane, biogas, nuklearke
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601511#p601511:1zmbmozl je napisao(la):
Gorstak89 » Pon Feb 11, 2019 3:02 pm[/url]":1zmbmozl]
900 000 automobila po 100 kw na dan što je nenormalno mnogo je 3750 mw ili ti 3,75 GW a ne verujem da je prosek potrošnje i pola od toga. (teoretski spram pređenih kilometara).
Po onoj mojoj kalkulaciji električni automobil godišnje potroši 22.5MWh struje, iliti cca 62kWh dnevno u proseku. To godišnje ispadne oko 20 TWh za 900.000 euromobila.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601511#p601511:1zmbmozl je napisao(la):
Gorstak89 » Pon Feb 11, 2019 3:02 pm[/url]":1zmbmozl]
MOrali bi da se dovijamo, zamislite npr parking IKEA koji je natkriven panelima? Pa tako i ostali otvoreni parkinzi, brzo se nadomesti da potreba, pa i proizvodnja nafte nije mala stvar i ogromne pare odlaze tamo, ovde je bar transport laganica.
Uhh
20 TWh godišnje iz solarnih panela, za to bi ti u Srbiji trebalo cca 3200 km2 pokrivenih solarnim panelima, što je rekao bih pomalo nepraktično
Primer sa parkingom je takođe nerealan. Ikea parking ime mesta za 1500 automobila i zauzima površinu od 3.5 hektara, što znači da bi mogao da se pokrije sa oko 1.75 MW u solarnim panelima koji dnevno u proseku proizvedu 5.7 MWh a što je dovoljno za tek 90 automobila, 6% od ukupnog broja parking mesta.
Kod električnih automobila, i ekologiji/zelenoj energiji uopšte mi možemo da pričamo o bilo čemu samo ne o novcu jer je cela ta priča izuzetno skupa sa današnjim nivoem razvoja tehnologije. U to se sve i investira i debelo subvencioniše baš zato da se kroz masovnu prozvodnju i potražnju u budućnosti ta cena obori uvođenjem novih tehnologija i unapređenjem postojećih.