Tramvaji

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Expert
Intermediate
Postovi: 254
Pridružio se: Pet Mar 01, 2019 11:55 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 200
Pohvalio: 2

Re: Tramvaji

Postod Expert » Čet Mar 14, 2019 12:39 pm

Линија 9 има много корисника с Новог Београда. На Бањици ради скоро празна.
Miki BGD
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 197
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 11:33 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 211
Pohvalio: 350

Re: Tramvaji

Postod Miki BGD » Čet Mar 14, 2019 1:37 pm

Totalno netačna konstatacija.
Slika
Pohvale za post: 6
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9126
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4268
Pohvalio: 6424

Re: Tramvaji

Postod JohnnyLee » Čet Mar 14, 2019 2:08 pm

Пантограф » 14 Мар 2019, 11:20 napisao:Po dve linije koje dele trasu, sa intervalima 8-10 minuta svaka, vidim kao odgovarajući princip u našem slučaju. Tu onda može i ozbiljan signalni prioritet.


слажем се. идеално би било да буде колико колосека на окретници, толико линија. онда не би било конвоја на окрентицама, као нпр. у Устаничкој, па се конвој одужи до Радио индустрије


Expert » 14 Мар 2019, 11:39 napisao:Линија 9 има много корисника с Новог Београда. На Бањици ради скоро празна.


апсолутно нетачна информација. 9ка је редовно пуна од Аутокоманде до Бањице
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1685
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1126
Pohvalio: 447

Re: Tramvaji

Postod Gorstak89 » Čet Mar 14, 2019 2:40 pm

To što jedan tramvaj čeka drugi je organizacioni propust. Ja ne vidim što ne bi mogli samo vozači da se smenjuju na jednom vozilu pa da ono tera dalje? to sam predlagao i za dvoju, nepotrebno je da svi čekaju vozača dok on uzima pauzu! Uz neki gps zarad podsećanja može i vozač da stalno menja linije u svom vozilu. Imam osećaj da se vezujemo za neke stvari od pre jako puno godina a bez opravdanog razloga
@SuroviDadas
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6778
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4495
Pohvalio: 6945

Re: Tramvaji

Postod solecar » Čet Mar 14, 2019 3:16 pm

Problem je što je na nekim linijama optimalna Katica , a na drugima dupla Katica , dok je na trećim to Španac. Isto i u obrnutom smeru, Zato nije izvodljivo da se uvek izvede da se jednostavno samo menja displej , a vozilo ostaje isto.
Slika

Slika
Mitroslav
Intermediate
Postovi: 109
Pridružio se: Sub Feb 09, 2019 11:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 47
Pohvalio: 38

Re: Tramvaji

Postod Mitroslav » Čet Mar 14, 2019 6:59 pm

Ja sad na sred diskusije upadam,ali šta mislite o kupovini ovog tramvaja za linije tipa 2,3,5,10?Veoma malo verovatrno,ali su tramvaji niskopodni,taman veličine za potrebe linije i kvalitetni(Štedler).
Link:https://www.stadlerrail.com/media/pdf/tostr0417e_print.pdf
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4302
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4751
Pohvalio: 1191

Re: Tramvaji

Postod Žika » Čet Mar 14, 2019 7:24 pm

Nije viDO tramvaj :bash:

viber image 2019-03-14 , 17.54.50.jpg
viber image 2019-03-14 , 18.16.55.jpg
Mare111116
Intermediate
Postovi: 171
Pridružio se: Ned Dec 09, 2018 10:02 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 79
Pohvalio: 58

Re: Tramvaji

Postod Mare111116 » Čet Mar 14, 2019 10:19 pm

Rekao bih da je katica neoštećena za razliku od nežnog CAF-a koji kad ga udara auto bukvalno se zarotira za ceo krug :mrgreen: Inače 2234 je 1981.godiste
Za krađu testova iz matematike krivi su fašista Obradović,tajkuni Đilas i Jeremić i N1 :lol: :lol:
Pohvale za post: 2
marrecar
Advanced
Postovi: 2619
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1011
Pohvalio: 385

Re: Tramvaji

Postod marrecar » Čet Mar 14, 2019 10:27 pm

Ne može se za tramvajski sistem isključivo gledati koja je linija u pitanju. Ovde je vrlo bitna trasa, odnosno deo trase, jer se one preklapaju. I nije dobro gledati samo liniju i koji deo grada "povezuje" i na osnovu toga odlučiti da li ide jedan vagon, dva, i ostale kombinacije. Na primer, trasa od Vuka do Ustaničke. Danas sam stigao na stanicu ka Ustaničkoj, kod Vuka, koja je bila poptuno prazna. Za jedno deset minuta, nijedan tramvaj nije prošao, a stanica je bila prepuna. Bukvalno prepuna, celom svojom dužinom i širinom je bila puna ljudi. I onda nailazi šestica, katica, sa jednim vagonom. Posledica guranje, prepun tramvaj do Ustaničke. I sada bi neko, gledajući činjenicu da spaja Tašmajdan i Ustaničku, jednu relativno bitnu sa drugom relativno nebitnom tačkom, rekao da tu ne mora dupli Katica. I odmah nastaje kolaps. Petica slično, često je jedan vagon, naiđe i prepuni se. Čim bude duplo, bilo koja linija, odmah se oseti olakšanje.
Tako da, to što će neki tramvaj negde da zvrji prazan ne znači da ta linija ne mora da ima takvu kompoziciju. Možda je u tom trenutku i na tom mestu takvo stanje. Ali negde drugde, efikasnost takve kompozicije se pokazuje na delu.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7556
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7217
Pohvalio: 17539

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Čet Mar 14, 2019 11:08 pm

Докле год имамо пола трамваја на линијама а пола у депоу у сред шпица, онда је сасвим оправдано да сваки швајцарац иде на линију са приколицом, а катице да буду упарени.
Pohvale za post: 4
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6778
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4495
Pohvalio: 6945

Re: Tramvaji

Postod solecar » Čet Mar 14, 2019 11:13 pm

A tako će nam biti sve dok ne pojačamo postojeće kapacitete mreže.
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7556
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7217
Pohvalio: 17539

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Pet Mar 15, 2019 10:43 am

Зар за приколице треба јача мрежа?
Kesha
Intermediate
Postovi: 469
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 530
Pohvalio: 473

Re: Tramvaji

Postod Kesha » Pet Mar 15, 2019 11:32 am

Mislim da za Düwag-e ne treba. Njihove prikolice su samo to, prikolice. Za Katice verovatno treba, jer ipak su u pitanju dva tramvaja sa sopstvenim pogonom.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6778
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4495
Pohvalio: 6945

Re: Tramvaji

Postod solecar » Pet Mar 15, 2019 11:46 am

Hteo sam da kažem da u sadašnjoj situaciji jedino može da kačimo prikolice na Švajcarce ili pravimo duple Katice , jer nemamo dovoljni kapacitet mreže da može da izdrži deset solo Katica , već svega pet duplih , obzirom da je dovoljno da samo jedna bude prikačena na kontaktnu mrežu.
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Kesha
Intermediate
Postovi: 469
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 530
Pohvalio: 473

Re: Tramvaji

Postod Kesha » Pet Mar 15, 2019 2:05 pm

Pa dovoljno je da je samo jednoj podignut pantograf, ali koliko znam, multipliciranu Katicu pogone elektromotori i jednog i drugog tramvaja, što će reći da potrošnja struje nije mnogo manja, nego li kad su u pitanju dva potpuno odvojena tramvaja. Reklo bi se i po zvuku između ostalog, a i nema logike da elektromotor predviđen za pokretanje jednog tramvaja, koji raspolaže i sa snagom adekvatnom tom zadatku, pogoni čak dva tramvaja, što naravno, znači i duplo veću masu. Katice, mislim, raspolažu sa nekih 215ks, dok Düwag-zi sa preko 400ks ako se ne varam.
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1685
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1126
Pohvalio: 447

Re: Tramvaji

Postod Gorstak89 » Pet Mar 15, 2019 2:50 pm

Upravo tako, potrošnja struje je ista a opterećenje mreže je vrlo moguže za nijansu lakše ako su dve katice odvojene nego kad su spojene.
A opterećenje strujne mreže zavisi direkt od tereta i toga kakav je motor, u oba slučaja dodatan teret povlači dodatnu struju i to onda kada trramvaj kreće i kada ubrzava i tu vidite skokove za po 100-200 ampera lagano. nekad i više. E sad, gde to mreža to ne može da izdrži? nisam siguran da je baš tako? a sa druge strane tu je mogućnost da se na svaku katicu nakači kondezator kapaciteta par KW koji bi amortizovao te jake udare. Nešto slično koriste i industrijska postrojenja.
@SuroviDadas
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6778
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4495
Pohvalio: 6945

Re: Tramvaji

Postod solecar » Pet Mar 15, 2019 3:29 pm

Mreža na NBG je na maksimumu. Prilikom vraćanja linije 11 morali su da smanje određeni broj vozila sa linija 7 , 9 i 13 , kako bi mreža mogla da sve to izdrži. Taj broj smanjenih vozila je upravo broj vozila koji saobraća na liniji 11.
Slika

Slika
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1685
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1126
Pohvalio: 447

Re: Tramvaji

Postod Gorstak89 » Pet Mar 15, 2019 4:25 pm

pa ta mreža na nbg svuda ima dodatne sajle za snabdevanje strujomnešto mi je teško da poverujem da to nije dovoljno
@SuroviDadas
Пантограф
Expert
Postovi: 6359
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7832
Pohvalio: 4893

Re: Tramvaji

Postod Пантограф » Pet Mar 15, 2019 4:37 pm

Gorstak89 » 15 Mar 2019 01:50 pm napisao:Upravo tako, potrošnja struje je ista a opterećenje mreže je vrlo moguže za nijansu lakše ako su dve katice odvojene nego kad su spojene.


Baš suprotno, trebalo bi da je opterećenje dosta manje nego kad idu dva tramvaja odvojeno, jer jeto u osnovi ekonomike šinskog prevoza: kada su spojeni, drugi tramvaj ima mnogo manji aerodinamički otpor nego kad ide zasebno. A trenje je isto. Dakle, koristi se dosta manje energije da se pokrene dupla katica nego dve katice odvojeno.

Inače bi to sa podstanicama i opterećenjem mreže valjalo da neko stručno objasni, jer ja baš i nisam siguran u tu priču. Realno je da se broj polazaka tramvaja na NB ne povećava i iz čisto saobračajnih razloga: tuda ide i jedina veza sa centralnim depoom, i problem gomilanja tramvaja je več izražen. Zapravo su nam potrebni duži tramvaji koji bi išli na svaka 4 minuta, a ne kao sada na dva i po, jer bi onda mogli da idu i mnogo brže.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7556
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7217
Pohvalio: 17539

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Pet Mar 15, 2019 6:02 pm

Gorstak89 » Пет Мар 15, 2019 3:25 pm napisao:pa ta mreža na nbg svuda ima dodatne sajle za snabdevanje strujomnešto mi je teško da poverujem da to nije dovoljno

Сад ће бити појачана са новом подстаницом испод УМП, а верујем и да ће на 13 са скраћењем трасе да смањи број трамваја па ће моћи да појачају 7 и 9.
Pohvale za post: 1
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1685
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1126
Pohvalio: 447

Re: Tramvaji

Postod Gorstak89 » Sub Mar 16, 2019 1:05 am

Пантограф » Fri Mar 15, 2019 3:37 pm napisao:
Gorstak89 » 15 Mar 2019 01:50 pm napisao:Upravo tako, potrošnja struje je ista a opterećenje mreže je vrlo moguže za nijansu lakše ako su dve katice odvojene nego kad su spojene.


Baš suprotno, trebalo bi da je opterećenje dosta manje nego kad idu dva tramvaja odvojeno, jer jeto u osnovi ekonomike šinskog prevoza: kada su spojeni, drugi tramvaj ima mnogo manji aerodinamički otpor nego kad ide zasebno. A trenje je isto. Dakle, koristi se dosta manje energije da se pokrene dupla katica nego dve katice odvojeno.



Pa čekaj, od 0kmh do 10 kmh otpor vazduha skoro da ne igra nikakvu ulogu a imaš duplo veću masu? a na max 60kmh se verovatno i oseti razlika u potrošnji ali tu je ubrzanje daleko manje pa je i potrošnja generalno niža. otpor vazduha se povećava i igra ulogu tek sa solidnim pojačanjem brzine. Što se tiče polazaka na 2 min, ja tu opet vidim samo problem sa organizacijom i sa semaforima. Ja ne vidim što ne bi mogli i na manje da idu ako su dobri i ako je sve uhodano kao sat? Onda ulete u nekim ulicama u gužvu i svakako ne mrdaju, tu takt nije problem već opterećennost kolovoza i nedostatak posebne trake samo za tramvaj.
Što se same mreže tiče ona je 600v? pa pada na 400 pod opterećenjem ili je 6000? nisam za mojim računarom pa ne mogu da izguglam, ovaj stari jedva radi. Čini mi se da je 600 što je dosta malo ali je to možda i svetski standard? u tom slučaju trebaju deblji provodnici i češći priključak na mrežu sa trafoom. ili jedan tanji provodnik pa trafo na svakih x metara koji bi spuštao napon na 600v
@SuroviDadas
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 801
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1054
Pohvalio: 13875

Re: Tramvaji

Postod nekianonimnilik » Sub Mar 16, 2019 1:48 am

600V je sigurno, taj je red velicina, cini mi se da im je tako nesto na voltmetrima u kabini, mada nisam primetio da opada kad ubrzava, samo ampermetar skace

ukupno opterecenje mreze kada jedan vice drugog u odnosu na to kad je sam je duplo vece, to je prosta matematika, ali sam 99% siguran da radi samo motor prvog, jer nikad nisam video da drugi ima podignut pantograf a povezani su nekom zicicom koja bi mogla da prodje kao audio kabl, to je sigurno samo signal za svetla
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1249
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 822
Pohvalio: 412

Re: Tramvaji

Postod Gaspar18 » Sub Mar 16, 2019 2:36 am

Како су дошли Шпанци, тако је постао проблем да ниједна трамвајска линија не постиже свој ред вожње... У почетку си купио трамвај за линију 7, касније за 6, 12, 13, а још касније за 9 и 14... Купиш ново возило без тестирања, али ајде то него ти првог дана рада искочи на шинама, на кључној раскрсници... Не браним ни једну власт, али за ових 30 трамваја је неко омастио брк, а видим 5 комада фино очерупаних, и судбина њихова ми делује да су завршили... Требало је направити класификацију трамваја по оптерећености, али опет због неадекватног капацитета све пада у воду због мреже дуж Новог Београда, и пре свега што нема ниједне помоћне окретнице од Блока 70 до Блока 45, где је могао трамвај да има сврху... Решење за трамваје је јачи такт Бг Воза, и тотално пребацивање лебе обале Саве у Блок 42, јер аутобуси пуцају!
miki_ns
Higher intermediate
Postovi: 588
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 559
Pohvalio: 176

Re: Tramvaji

Postod miki_ns » Sub Mar 16, 2019 8:09 am

Pa Sunce mu j..., zar nije onda apsolutni prioritet bila izgradnja ispravljačkih stanica, kako na NBG tako i drugde, pogotovo što isti podsistem koriste i trolejbusi. A ne nekakve gondole i ostala čuda. Kako neko može da pusti da španci propadaju, pa to su novi tramvaji - verovatno ( a to sam i tada govorio) bi bili bolji da su kupljeni sa istom snagom, ali pogonom na svim osovinama, samo je to neko od CAF-a trebao i da traži. Ali zapustiti nove tramvaje posle garantnog roka, pa to je stvarno nečuveno. Beograd uništava tramvaje enormnom brzinom, tu treba celo održavanje “resetovati od nule”. Ima li više iko neki dugoročni plan, ili je sve stihijsko odlučivanje za narednih par meseci?
Pohvale za post: 2
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1221
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2114
Pohvalio: 1594

Re: Tramvaji

Postod mvbg1 » Sub Mar 16, 2019 11:44 am

nekianonimnilik » 16 Mar 2019 12:48 am napisao: ali sam 99% siguran da radi samo motor prvog, jer nikad nisam video da drugi ima podignut pantograf a povezani su nekom zicicom koja bi mogla da prodje kao audio kabl, to je sigurno samo signal za svetla

Kada su katice spojene u sinhron obe koriste svoje vučne motore za vuču. Nema veze što na drugoj nije podignut pantograf zato što je preko poluautomatskog kvačila( mehanička veza izmedju njih) obezbedjeno i napajanje el.energijom motora druge. Taj mali kabl je za potrebe busplus sistema.
Pohvale za post: 4

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost