Šta je novo?

Kvalitet vazduha u Srbiji

Нешто ми ова мерења нису .... Од Пожеге па све до Новог Београда (у ком за дивно чудо продисах), током све вожње димчина, смрди, дави, гуши. Где нађоше да је квалитед задовољавајући?
 
Meni je sve to vrlo nedefinisano. Trebalo bi da se mere neke prosečne dnevne vrednosti na dobro odabranim mestima, a ne u nekom trenutku kako vetar dune pa čas budemo "normalni" čas smo najzagađeniji na svetu.

Imamo i one čestice koje su vrlo otrovne, a za koje nemamo merače (ne znam tačno koje čestice/gas su u pitanju, ali ima veze sa spontanim sagorevanjem na deponiji Vinča)
 
Postoje neki uredjaji koji za koje se tvrdi da prečišćavaju vazduh

preciscivac-vazduha-za-kucu-3.jpg


http://www.srbijaspace.rs/blog/najbolji-preciscivac-vazduha-iz-ugla-korisnika-1300.html

Liče na klima uređaje.
KOliko je ovo relano, da li stvarno prečišćavaju vazduh?
 
Postoje razni filteri za vazduh, u USA su negde čak i obavezni za novogradnju.
A videh da neke držav drže mere vazduha na kamionima a đubre pa ondano imaju očitavanja sa cele teritorije grada umesto sa na nekim tačkama.
Rešenje za ove probleme je dosta jednostavno ali skupo, treba rešiti problem gužvi što se radi boljim GSPom, i boljom infrastrukturom za automobile. I recimo da bi bilo dobro odrediti da u anrednih 10 pa neka je i 20 svi moraju da pređu na struju ili drugu alternativu koja NE ZAGAĐUJE inače neće imati pristup centru. 25 godina za građane i 15 npr za taxi vozila i gsp. I da, više zelenila.

e da, ima ovakvih uređaja kao što je ovakva klima koji se koriste po bolnicama i služe da dezinfikuju vazduh i spreče širenje zaraze ali ne verujem da ima efekta protiv ovakvog zagađenja kakvo je kod mostara
 
и усисивач са хепа филтром пречишћава ваздух :D
 
Sistemsko rešenje je vrlo jednostavno i radikalno:

1. Podići cene uglja za 200%. Proizvodnja uglja je pod kontrolom države i odluka je lako sprovodljiva.
2. Uvesti rigoroznu kontrolu, pravila i regulisati tržište ogrevnog drveta.
3. Subvencionisati gas i podržati alternativne izvore energije.
4. Uvesti potpunu zabranu saobraćaja za sve koji nemaju EURO4 (ili neki sličan) standard 2021. za teretna vozila i 2023. za putnička vozila.
5. Subvencionisati kupovinu vozila po sistemu "staro za novo".

Za sve mere tražiti podršku iz EU fondova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608524#p608524:6p2n9gkf je napisao(la):
GOJE » 14 Мар 2019 01:44 pm[/url]":6p2n9gkf]Sistemsko rešenje je vrlo jednostavno i radikalno:

1. Podići cene uglja za 200%. Proizvodnja uglja je pod kontrolom države i odluka je lako sprovodljiva.
2. Uvesti rigoroznu kontrolu, pravila i regulisati tržište ogrevnog drveta.
3. Subvencionisati gas i podržati alternativne izvore energije.
4. Uvesti potpunu zabranu saobraćaja za sve koji nemaju EURO4 (ili neki sličan) standard 2021. za teretna vozila i 2023. za putnička vozila.
5. Subvencionisati kupovinu vozila po sistemu "staro za novo".

Za sve mere tražiti podršku iz EU fondova.
1. Подићи и оставити рок од 3 године до потпуне забране етажног грејања на угаљ. Генерално приватне котловнице су највеће зло јер ту се ложи свашта
2. Огревно дрво је мало теже регулисати али производњу брикета и пелета није
3. Гас није потребно субвенционисати ако су предузете претходне мере. Алтернативни извори су већ субвенционисани а биће још више под притиском ЕУ. Лепо би било да нас пусте да изградимо гасовод и грејемо је повољно ко сав нормалан свет у ЕУ
4. Ово ће ићи мало теже јер треба неко да прими силни отпад од аутомобила
5. Ово само за аутомобиле произведене (склопљене) у Србији.
 
1. Обезбедити нормалне плате становништву, које ће имати последицу да је могуће ићи на тачку 2
2.
а) Кажњавати градске челнике за свако загађење ваздуха изазвано индустријом (и осталом привредом) у њиховом атару. Садашње загађење је углавном од те назови привреде
б) Радити на свести грађана да ложење иверице, каблова, старог моторног уља није решење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608638#p608638:vaqeqq4u je napisao(la):
Gringo » 14 Мар 2019 08:55 pm[/url]":vaqeqq4u]1. Обезбедити нормалне плате становништву, које ће имати последицу да је могуће ићи на тачку 2
2.
а) Кажњавати градске челнике за свако загађење ваздуха изазвано индустријом (и осталом привредом) у њиховом атару. Садашње загађење је углавном од те назови привреде
б) Радити на свести грађана да ложење иверице, каблова, старог моторног уља није решење.

1. Ово није социјално питање. Обично етажно грејање са спољник котловницама имају они са пар стотина квадрата стамбеног простора. Сиромашнији се најчешће греју на дрва, углавном греју само једну просторију.
2. Ти што ложе моторно уље врло добро знају шта ложе и то је тежак криминал не само њих већ и оних који су им то уље доставили уместо да га као опасан отпад прописно одложе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608525#p608525:1c34nt4r je napisao(la):
astrodule » Čet Mar 14, 2019 1:48 pm[/url]":1c34nt4r]A vlasti samo gledaju ove tvoje predloge i pitaju "A gde je tu moj deo?"
Prvo i najbitnije pitanje pred svaki konstruktivan predlog ili ponudu u Srbiji. :D
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608573#p608573:1c34nt4r je napisao(la):
orion » Čet Mar 14, 2019 4:11 pm[/url]":1c34nt4r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608524#p608524:1c34nt4r je napisao(la):
GOJE » 14 Мар 2019 01:44 pm[/url]":1c34nt4r]
5. Subvencionisati kupovinu vozila po sistemu "staro za novo".

Za sve mere tražiti podršku iz EU fondova.
5. Ово само за аутомобиле произведене (склопљене) у Србији.
Zašto? Zašto treba cela Srbija da vozi Fiat 500L samo da bi izdržavala jednu fabriku? Bilo je tako neko vreme i radilo je dok je svet bio podeljen na blokove a SFRJ imala sigurnu prođu po zemljama trećeg sveta. Čim se to završilo, sve to nam se obilo o glavu.

Uostalom to nikad ne bi prošlo jer zašto bi Evropa davala svoje pare da Srbi jeftinije kupuju nova vozila napravljena u njihovoj zemlji kad ona ima svojih 20 fabrika automobila odnosno 40 ako računamo i komercijalna vozila, kojima uvek dobro dođe još neko tržište?
 
Tачно, ако се добију паре из ЕУ фондова није реално да се субвенционишу само произвођачи из Србије.
 
Ajde kad već pominjete grejanje, a svakako da se pomenuto i te kako tiče kvaliteta vazduha u Srbiji, da dodam i ja neku rečenicu :)

Podržavam izbacivanje uglja iz privatnih kotlarnica u što bližoj budućnosti, jer i sam imam popriličnih neprijatnosti zbog užasnog smrada i prljavštine, a zbog svega par kuća koje lože na ugalj u mojoj neposrednoj blizini, i to ne baš kvalitetnim ugljem izgleda. Dal je vlažan ili pun đubreta, zemlje ili čega god, ni sam nisam siguran, ali je stvarno tragedija da imam problem sa teškim i oporim mirisom na jednoj Trešnji, koja i nije tako gusto naseljena, a ima i više nego dovoljno zelenila u okolini.

E sad, shvatam da su ljudi poprilično ograničeni po pitanju raspoloživih sredstava, ali ima i one bahatosti, i uopšte nespremnosti da se uradi makar i onoliko koliko može, ne bi li olakšali sebi na prvom mestu, pa onda i onima oko njih. Trešnja ima gas odavno, mahom zahvaljući opštini Sopot. Ja sam se iz grada doselio 2010 godine (uskoro se za grad vraćam najverovatnije), bilo ga je i tada, a kad je uveden, već ne bih znao. Do pre dve godine sam se grejao na struju, odnosno uz pomoć električnog kotla snage 12kw, a evo već drugu grejnu sezonu na gas, što me je preporodilo u svakom smislu te reči. Jeftinije, konfornije i manje stresno, jer jednostavno nema nikakvih ograničenja po pitanju potrošnje za razliku od, silnim taksama i tarifama, opterećenje struje.

Elem, nije baš ni sve tako sjajno. Cena uvođenja gasa, plus peripetije sa papirologijom i procedurama, ne idu mu na ruku. Priključak, kotao, kao i radovi oko dovođenja gasa od ulice do kuće, stajali su preko 350.000 dinara. Nimalo naivan iznos za naše uslove. Trešnja makar i ima gas, pa ga bar mogu uvesti oni koji za to imaju uslova i sredstava, dok bi još možda jedino pelet bio, kako tako ekološka, alternativa. Postoje naravno i drugi načini, al to već prelazi platežne mogućnosti većine stanovništva. Problem je što veći deo beogradskog predgrađa i nema gas. Iskreno, ne vidim da je gas nešto naročito subvencionisan, mada i cena, bar što se tiče priključka, varira od opštine do opštine. Država će ipak morati malo više da se angažuje po tom pitanju.

Slažem se da treba i velike zagađivače, što u vidu privatnih, što komercijalnih vozila, postepeno sklanjati sa ulica, mada je tu po mom mišljenju novac najveći problem. Lično vozim automobil star 17 godina, i sigurno da bih ga već sutra zamenio novim da sam u mogućnosti. Imam druge prioritete jednostavno. Tu nema mnogo pomoći, do podizanja sveukupnog životnog standarda.
 
Vrh