Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617471#p617471:2uqcpcj1 je napisao(la):
Expert » Чет Апр 18, 2019 6:48 pm[/url]":2uqcpcj1]Ne zaboravi 18. Linija s redovnim gužvama.
Ту је само проблем траса на аутопуту,оне петље нису баш најпогодније за контактну мрежу.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617479#p617479:2uqcpcj1 je napisao(la):
busspoter » Чет Апр 18, 2019 7:50 pm[/url]":2uqcpcj1]Dosljak, a kako 83 kroz ceo Zemun i Novi Beograd prolazi j svuda bi mrežu razvukao? Ne znam jel ima uslova bas za to..
Била некада мрежа по НБГ до Земуна. Мада сад имају они тролејбуси са батеријама што могу леп део трасе аутономно. По мом мишљењу најбоље решење за БГД.
 
Da, znam za to a i za plan da ide do Batajnice skroz. To je dobar predlog i meni se svidja, verovatno to necemo videti uskoro kod nas ali se nadam da ce se ipak to nekad ostvariti :D
 
По мени су ти тролејбуси са батеријама и великом аутономијом најбоље решење. Боље од обичних електробуса који морају да чекају на пуњачу, пошто се пуне у вожњи под контактном мрежом, бољи од тролејбуса пошто могу да наставе вожњу при колапсу контактне мреже, могу да иду алтернативним трасама током радова и по деловима без мреже. Отприлике су ту потребна најмања улагања.
 
Овде се, званично, баш такви тролејбуси са могућношћу складиштења енергије - ни не помињу као могућност. Иако је то, можебити, одличан систем за Београд.

Ето решења за шеснаестицу: кроз Теразијски тунел без трола, ка крајевима линије мрежа. Смањује се загађење у Деспотовом и у Пупиновом булевару.

И 95 слично. И 35, 27А, чак и 74...

Занимљиво, у Шангају такав тролејбус носи број "моје" београдске линије, 71, и најбржа је друмска линија у том мегаполису:

http://www.thatsmags.com/shanghai/post/ ... n-february
 
Stigao Vrabac :D
6c01d31033345a2f9fc496482862b9aa.jpg


Послато са SM-G973F уз помоћ Тапатока
 
To se reklamira tu vec duze ne bi li ga kupili
 
Ovo je za golf terene, neće valjda to u centar grada
 
Павле Павле, још си ти млад да би могао да кажеш да је за 83 потребан електрични аутобус, па на сву ту муку сас двоје врата... За линије попут 83 која је један од носиоца северозападног дела Новобеоградског, а гравитира ка центру града то не може бити електробус никако, од 1990 и неке године, је 83 била зглобна линија, и увек је зглоб био препун још од Савског Трга, ово сад са Космајем је тотални противприродни блуд у двомилионском граду, где се јури да се људима гледа да се упропасти ионако упропашћен превоз... Само ми реци, да је 95 за електрични аутобус, па да те упишем у бисере за век векова... Електрични аутобуси су идеални за линије попут 24, 60 и остале линије сличне категорије где нема људи... То је поента!
 
:vops: Mислим да није нико спомињао класичне соло електробусе већ зглобне тролејбусе велике аутономије кретања ван контактне мреже. Ево пар примера. Ја бих оваква возила волео да видим на линијама попут 15, 16, 17, 18, 19, 23, 27, 27Е, 29, 31, 35, 40, 41, 52, 56, 59, 65, 72, 75, 77, 78, 83, 85, 88, 95...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V9jMAIYPYic[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8fmqBJFQwFU[/youtube]
 
Ja se slažem da je 83 nosilac jednog dela grada i da je nenormalno to da ide tako retko i solo. ali da bi bio problem da se tu ubaci električno vozilo.. zašto? ne mora da bude bilo kakve razlike između električnog i sus autobusa. To što je eko1 linija sa ovakvim autobusima ne znači da su svi takvi. a ovaj trolejbus/ebus je dosta dobra fora, može da se prištedi na bateriji a da se ne razvlače žice po celom gradu. ili ti win-win opcija. konkretno za 83 bi mogla mreža da bude u bulevaru mihajla pupina, od opštine do ušća i posle imamo postojeću mrežu posle slavije. i eventualno da se doda još nešto blizu okretnice u Zemunu i eto rešenja za 83.
95 za početak traži žutu traku a onda možemo pričati o elektrifikaciji. 30ak ovakvih trol/ebusa bi superiška sredili tu ekstremnu liniju. ali bez žute trake ništa. i ja bih tu obavezno dodao kružne tokove bar u JG.
 
Горштак, идемо и ја и ти у ОТ, али мораш да разграничиш да кружним токовима у Јурија Гагарина правиш 4 тотална хаоса у најјави...
1. Угао Јурија Гагарина и Гандијеве, ту рачунај да би направио колону до Војвођанске, а верујем да ниси прошао радинм данима од 14 па на више на тој раскрсници, јер уме да их се назидају по 4 95
2. Угао Јурија Гагарина и Нехруове, ту имаш јако фреквентну линију попут 45 која је локалног карактера
3. Угао Ивана Рибара и Јурија Гагарина, ту увођењем кружног тока цео Сурчински потез који хоће ка сави пребацујеш у Војвођанску, па тамо се прави додатни хаос због ЛИДЛа
4. Главни хаос, како регулисати кључну раскрсницу централних делова Општине Нови Београд са југозападним деловима и Савом, а то је угао са Омладинских Бригада, где једна од било којих 6 трака (по 3 у свкаом смеру) кад стане настаје бродолом... Лепо си замислио, али ипак 95 је пре неки двозглобни аутобус јер има све предиспозиције од свих могућих параметера!
 
zapravo išao sam kolima ne tako davno i situacija je KATASTROFA! Zato smatram da JG prvo mora da dobije još jednu, žutu traku ili da autobusi pređu na sredinu gde su i tramvaji.
a kružni tok bi morao imati veću propusnu moć. Ono što u JG fali je još jedan most na gornjem špicu Ade i malo bolja povezanost ka UMP i auto putu. Čisto da se ne sliva sav saobraćaj samo u jednom pravcu. I ono najbitnije za JG je METRO. Tu je prosto gustina toliko velika a ulica toliko dugačka da ništa drugo ne može da odvoji dovoljno ljudi sa ulice kao što to metro može. A dvozglobni ne znam koliko može da manevriše nakon zelenjaka gde ima dosta oštrih krivina. Pogotovu kako će iz Braće Jugovića u Bulevar despota stefana?

Ovako generalno gledano, saobraćaj Beograda nikako nije lako rešiti i verovatno nikada neće u potpunosti nestati gužve. Ja mislim dai gazelu treba proširiti sa 3 na 5 traka u jednom smeru a od toga nema ništa. Sve gužve i problemi koji nastaju na kružnim tokovima nastaju prvo jer je kompletan kapacitet verovatno prepunjen duplo i drugo jer mnogi ne poštuju pravila i po svaku cenu gledaju da se naviju što bih ja rešio kamerama i čestitkama i veruj mi da bi se čak i slavija rešila kroz par meseci! Čim nisi ispoštovao linije i zabio si se u tok dobiješ razglednicu. A prednost toka je u tome da ima veću propusnu moć pod uslovom da nemaš neko sranje nakon kružnog toga.
E sad, kad bi bile žute linije takt bi mogao da se poveća pa bi 95 možda mogao da imaš i na 2 minuta čime bitno rešavaš dva udaljena kraja grada. Treći Beograd ne može da se nada Metrou bar ne u bilo koje skorije vreme, pa bi žuta traka na zrenjanincu bila baš veliki korak ka boljem i bržem transportu. a samim tim i odlična prilika da se ubaci ebus ili trola. Tj najbolje trola jer je linija dugačka a u svetu je opšta nestašica baterija :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617931#p617931:36z335lp je napisao(la):
Gorstak89 » Ned Apr 21, 2019 1:08 pm[/url]":36z335lp]Ono što u JG fali je još jedan most na gornjem špicu Ade i malo bolja povezanost ka UMP i auto putu. Čisto da se ne sliva sav saobraćaj samo u jednom pravcu.
Evo šta je ranije bilo planirano (Čukarička padina - Blok 45). Na jednom od planova Beograda sam pronašao.

 
Ја ипак не бих кварио Аду, иако је то доста логична траса. Можда је за почетак довољно продужити ЈГ до Заобилазнице и направити тамо петљу. У сваком случају, да има метроа ови аутобуси краћег домета би били одлични за фидере. А паралелно са метроом би могли да направимо и ебус/тролу дуж ауто пута кроз Београд где би газела била гадно уско грло. и будући УМП би могао томе да служи. Мађари имају дугачак ЦАФ трамвај за те потребе који иде кроз кружни прстен. Није метро ал макар личи. нпр од аеродрома до ИКЕА-е. и борча СМП-УМП као 85 само мало другачије са циљем да буде експреснија линија.
 
Не можеш 85 да мењаш трасу никако то да знаш, јер аргументи постоје
1. Ко хоће у Блокове, а нема 73 дуго, ићи ће са 85 до Ерпорт Ситија па одатле има широк опсег у виду 68, 94 и 610
2. Ко хоће до Блока 42, који никад није повезан из Земуна, већ уз 2 или 3 преседања, мора да јури исто
3. Линија је замишљена да замени ГСПов франкенштајн од локала 69, за који смо се ми становници централних делова Општине Нови Београд борили, да не буде линија од две или три станице... Е па видиш, то не може у том случају...
81 и 81Л ће селидбом из Похорске управо покривати део СМПа до Блока 42, а одатле 85 и 89...
И опет понављам, немојте дирати нешто што функционише и има људе, стајалиште Ерпорт Сити је у амбису већ годину дана, а појединци би да одузимају нешто што функционише!
 
Gaspare, niko od nas ovde nije u izvršnoj vlasti da donosi odluke. Ovo su ideje i predlozi. Njihova namena nije da se siluje neko stanovništvo već da mu se pomogne. Promena neke linije bi svakako vodila i promenama nekih drugih linija. Ako je 85 dobra linija možda bi dodali neku drugu sa tim ciljem. Gsp svakako traži dobru reformu. I poenta ovih postova je da bi neke kraće linije najbolje bile u Ebus formi. A neke duže a lake linije poput i 95 bi bile dobri kandidati za ebus/trola sistem.
Smatram da su evozila lakša za održavanje a jeftinija što se tiče infrastrukture. Pri tome daleko manje zagađuju što bi nam puno koristilo!
 
Поента је таква, да ти мораш да имаш у глави, да ти на левој обали Саве постоји 95 који је препун и по викенд реду вожње... На ту деоницу једноставно ако хоћеш електро линију, од Дорћола да ти иде, и да прати трасу 95 од Ботаничке баште, али да стаје на станицама где има путника, попут Дома Омладине, Зеленог Венца, Сава Центра, Блока 42, Делта Ситија и Блока 70, одатле већ може у експрес режиму да тај електробус иде... По некој мојој процени траса по план плусу је неких 10ак км, није лоше, али опет оптерећење 95 је катастрофално, и тај неки експрес би значио од 6 до 23...
 
Ja u glavi imam samo organe kojima je tu mesto. 95 će stvarno da se rastereti samo metro linijom jer ka JG gravitira jako puno ljudi koji žive u tim blokovima. NBG je i dalje dobrim delom spavaona, a delta city i tc ušće samo dodatno dovlače saobraćaj na već postojeći problem, pa i navigator i sl poslovni prostori. Dalje, mislim da moj predlog žute trake i kružnih tokova sa prednošću za tramvaje nije loš ida bi zapravo pomogao malo da se gorući problem koliko toliko smanji. NBG-u fali još autobuskih linija, pričali smo o tome, i te linije su dobri kandidati za Ebus jer bi bile dosta kratke poput one kružne linije ili još dijagonalnih linija.
preko svega, nije za ovu temu, ali stvarno mislim da bi malo prepravljanje linija dosta pomoglo sadašnjem stanju. npr da se neke linije produže, neke da se skrate, ali fale i vozila, fali baš puno vozila!
 
Neke stvari mogu da se odrade i sa postojećim stanjem , pa se opet to ne čini. A i da ima kandidata za pretvaranje u elektro linije , ima. Pod tim ne podrazumevam pretvaranje trola u elektrobus linije , nego autobuske linije. Za duže linije , kao i one opterećenije , pretvaranje samo ako su zglobni elektrobusevi. Za ovakve elektrobuseve koje mi imamo , kraće linije i ne preterano opterećene. Recimo linija 68 bi bila odličan kandidat ili ona kružna što je spominjana i sl. Mogla bi i 36 da postane elektrobus linija , ali samo ako bi se linija pojačala (min. 2 vozila po krugu).
 
68 је једини спас да иде кроз Јурија Гагарина и право да окреће у Ивана Рибара, јер краде путнике 95 на прометним местима, само да не скреће у Булевар АВНОЈа, већ да иде према Општини, па да у експрес режиму као некад 68Е стаје на Ушћу и Бранковом Мосту... од 6 до 00 да ради, таман да барем и 5% људи скине од 95... Једна од идеалнијих линија за електрични аутобус је чак и 82, јер после 19 је и соло довољан, на мешавину 3 соло и 2 зглобна возила, боље још 2 или 3 соло аутобуса и сви супер...
 
Pričao sam već o problemu uspona. Problem je jedino kakvu bateriju/kondezator staviti. Elektromotor ima daleko veći obrtni moment i svaka fabrika može da prilagodi svoj model tome da ti autobus ide uzbrdo. Problem je samo veličina baterije, što je veći uspon, odnosno što je vrhunac količine povučene energije veći i baterija mora biti veća inače će propasti. Najbolje je rešenje ubaciti i kondezatore.
Generalno, kad se zanemari baterija, tehnologija je jako prosta i daleko lakša od autobusa sa sus motorom. Ne mora da ima menjač, ima daleko manje delova pogotovu pokretnih. Ako imaš dva motora pozadi ne treba ti ni diferencijal.
a 68 je laka linija čak i za ove higere. dok 95 traži radikalnije promene i pojačanja. SA obe strane zahteva povoljnije uslove vožnje, pa čak i jači takt. A ultimativno rešenje bi bio metro.
 
95 тражи пре свега да и линије попут 71 и 601 крећу у поноћ са својих периферних окретница... Јер је критична маса код Козаре, џаба тебе и трамвај у 23 и 30, када те не вози на жељену дестинацију, која се зове Зелењак, Трг... Да ли то разумеш? Трамваји своје путнике имају у принципу од Ушћа до Блокова, а и то се поставља питање, обзиром да у близини истог стају 67, 68, 71 и Еко1 који опет одвлаче путнике од истих... Зато поента последњег 95 у поноћ из блокова и јесте то, да ако трамваји закажу, људи могу да се ослоне на исти... Да ли се разумемо?
 
Vrh