Šta je novo?

Neadekvatna ograničenja brzine i slične nelogičnosti

Ја бих волео да се обезбеде услови да могу за лепог времена да распалим од аеродрома до Ласте 100 км/ч. Не може се свака неспособност одговорних решавати тако што се додатно ограничава брзина. Ако постоји заштита од буке, што нема заштите сваке улице са више трака од претрчавања? Зашто кад се крене од Бранковог моста су сва скретања према новобеоградским блоковима из леве траке, тако да се успоравају све траке и гуши саобраћај?
 
А зашто би распаљивао 100 на сат, осим да би се иживљавао? Само немој да лупиш нешто типа је твоје време толико драгоцено. Покушавамо да водимо озбиљну дискусију.
 
Да, само је то ипак подручје знатно веће густине саобраћаја него на просечном делу аутопута. Што се левих скретања тиче, шта ћемо што је Нови Београд једноставно "лево" од центра града гледано у смеру ка НБГ. То је просто тако.
 
A jooj, evo sad bilo u SATu, konačno ce staviti odbojnu ogradu na medjupojasu na SMT od Pupinovig mosta do Pančevačkog puta, i povećati ograničenje sa 50 na 80, rešenje sasvim logično i zdravorazumsko a eto trebalo je 5 godina da se realizuje...
 
Čekaj, ograda je bila jedina stvar zbog koje ograničenje nije bilo 80km/h?

Neko nas ovde žestoko za**bava uzimajući u obzir izjave raznih saobraćajnih stučnjaka o tehničkim uslovima i sličnim floskulama...
 
Mozda dignu i na 130 kad stave zastitnu ogradu.Ima vremena ne zurimo nigde .Cirkus 80 na najboljem autoputu sa tri vozne trake.
 
Докле није цела траса денивелисана боље да буде 80.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=630662#p630662:19me2lf4 je napisao(la):
Дошљак » Ned Jun 16, 2019 4:16 pm[/url]":19me2lf4]Докле није цела траса денивелисана боље да буде 80.
U pravu si skroz sam zaboravio ukrstanje Ovca i nize prema pancevackom putu.
Ali su mogli da urade i zastitnu ogradu odnosno morali .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=630625#p630625:1htuxhu6 je napisao(la):
astrodule » 16 Jun 2019 01:26 pm[/url]":1htuxhu6]Čekaj, ograda je bila jedina stvar zbog koje ograničenje nije bilo 80km/h?

Neko nas ovde žestoko za**bava uzimajući u obzir izjave raznih saobraćajnih stučnjaka o tehničkim uslovima i sličnim floskulama...

А је л` стварно мислиш да је било неопходно да се поставља заштитна ограда да би се подигло ограничење макар на 60 (колико је било до пре неку годину свуда, и са бандерама и без), ако не и на 80 одмах (Да ли су на Ибарској уопште одвојене траке, па ипак може 80? Откад је чеони судар са шлепером мање смртоносан од ударца у бандеру?)

И, може ли неко да објасни зашто се на Мосту на Ади и приступима не подигне ограничење на 80, или бар на 70, кад ни тамо нико не вози 50, нити има смисла да се толико вози? Нема заштитних ограда? Трамвајски саобраћај у средини? Кратка је деоница - аутомобилу треба вечност да убрза од 50 до 80? Важи.

Не треба овде веровати у објашњења са званичног места, поготову од типова који су на свим прикључцима на аутопут кроз Београд ставили знак за крај насељеног места, иако су стамбени блокови свуд около?! То су учинили, наравно, да оправдају ограничење од 80 км/х, иако у закону лепо пише да је оно могуће и у насељеном месту.

Е сад још и да додамо да, у развијеним земљама, ванградска деоница попут Северне тангенте у данашње време не би ни била осветљена, због светлосног загађења и уштеде енергије. Онда тек не би било проблема са бандерама... Наравно, ограничење би било 100.

Дакле, овде у старту мора да се има у виду да одлуке и техничка решења, нажалост, доносе људи обучени кроз несавршен образовни систем, заснован не на логичком и критичком расуђивању већ на култури бубања, и додатно селектирани кроз процес партијске подобности, а то готово да гарантује недовољно интелигентна решења, чија инкарнација је и истрајни, вишегодишњи дебилизам са ограничењем на Северној тангенти.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=630804#p630804:2nkjfb95 je napisao(la):
Пантограф » 17 Jun 2019 08:43 am[/url]":2nkjfb95]Е сад још и да додамо да, у развијеним земљама, ванградска деоница попут Северне тангенте у данашње време не би ни била осветљена, због светлосног загађења и уштеде енергије. Онда тек не би било проблема са бандерама... Наравно, ограничење би било 100.

Ovo je jedna od stvari koja je veoma važna a često se zaboravlja. I ne mora se ići baš daleko, dovoljno je preći u Mađarsku npr. gde ni ogromne petlje na ukrštanju auto-puteva nisu osvetljene!! O daleko razvijenijim zemljama da ne pričam, Nemački autobanovi gde ograničenja brzine nema su potpuno neosvetljeni, čak u i u naseljenim mestima nema osvetljenja, a i zašto bi?

Sulude stvari se rade kod nas koje se pravdaju povećanjem bezbednosti, a dobije se usprotan efekat, jer pravi problemi bezbednosti leže u nekim drugim stvarima (npr. imate čitav niz studija koje pokazuju da je upravo mala brzina vožnje izuzetno nebezbedna - koliko puta ste se našli u sitaciji da ste umalo naleteli na nekog ko vozi sporo bez ikakvog racionalnog razloga, prosto kulira mu se i odlučio je da se vuče, prespora vožnja se u razvijenim zemljama podjednako kažnjava kao i prebrza).

Na žalost, lako je servirati prazne priče ljudima koji nisu u mogućnosti da istinski posete čak i komšijske zemlje, a kamoli zaista razvijene i svojim očima naprave pravo poređenje stanja kod nas i drugdee, a najvažnije porđenje filozofije razmišljanja.
 
Тако је, Марко. Најгоре је што ни слој техноструктуре у Србији није у току са актуелним светским знањима, ни близу. То је права, истинска периферија и зато, између осталог, настају оваква решења.

Ево и примера из личног искуства. Негде пре 15 година град Београд је помпезно осветљавао деоницу аутопута до Аеродрома ("по европским стандардима"). А онда ја, баш некако усред тих радова, слетим у Беч предвече и возим се кроз мрак до града.

Иначе, Белгија је била једина земља света у којој су сви аутопутеви били осветљени - пре више година, расвета је угашена.

Што се преспоре вожње тиче, и то си у праву - у Америци је сматрају једнако опасном као пребрзу вожњу и уредно кажњавају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=630829#p630829:3qu3uert je napisao(la):
Пантограф » 17 Jun 2019 10:13 am[/url]":3qu3uert]

Иначе, Белгија је била једина земља света у којој су сви аутопутеви били осветљени - пре више година, расвета је угашена.

Tako je! U razvijenim zemljama su 60-tih razmišljali da bi se osvetljenjem povećala bezbednost. Međutim kako je tehnologija napredovala, pre svega sami automobili su napredovali, postali bezbedniji nego ranije, došlo se do zaključka da je postojanje osvetljenja samo nepotreban trošak, pa se to diljem Evrope sistematski gasi. Poslenja na tom spisku je Holandija, gde su još uvek određene deonice oko velikih gradova delimično osvetljene i to sijalicama koje jedva da čkilje ali i tu je planirano skoro gašenje. A mi se još hvalimo time što osvetljavamo obilaznicu... i bacamo sulud novac prvo na izgradnju a posle na struju i održavanje... Najbolju uslugu bi nam učinili ssekundarci, da opljačkaju sve trafoe i da se isti nikad ne obnavljaju!

Што се преспоре вожње тиче, и то си у праву - у Америци је сматрају једнако опасном као пребрзу вожњу и уредно кажњавају.

Smešta situacija koja se desila mom prijatelju u Poljskoj prošle godine. Na severu te zemlje je prolazio kroz naseljeno mesto vozeći 50. Na izasku iz mesta ga zaustavlja policija sa pitanjem da li mu možda treba neka pomoć, da mu se auto nije pokvario pa vozi sporo. Na konstataciju mog prijatelja da je vozio kroz naseljeno mesto, policajac je ostao bukvalno šokiran, rekavši mu - da li ste videli znak piše 80 km/h?! Kaznu je izbegao samo dobrom voljom policajca, pošto je strani državljanin i zamolivši ga da to ubuduće ni u ludilu ne čini, da ugrožava saobraćaj. Znači govorimo o Poljskoj!!! Da mu se kojim slučajem to desilo u Holandiji a ne u Poljskoj jedina razlika bi bila ta što mu policajac kaznu ne bi oprostio! Prijatelj posle razmišlja, da naseljeno mesto ali ni sa jedne starne puta nije primetio ni parkinge, ni bočne ulice, ni parkirališta, ništa što bi ugrozilo bezbendost "brze" vožnje, Naravno nije bilo ni bankina.
 
I da dodam, glavni problem po mom skromnom mišljenu je neujednačen stil vožnje naših ljudi. Jedni lete, drugi mile, treći su negde u sredini. Nema proseka... To je srž problema! Ujednačenom vožnjom tj. da svi voze sporo gde treba ali i brzo gde treba, bi se rešili problemi i bezbenosti ali i samog haosa i gužve, jer bi se stizalo na vreme.

Iz ličnog iskustva bih najviše pohvalio Poljake i Mađare, zemje u kojima se istinski brzo vozi, čak i u gradovima ali SVI redom voze ujednačeno! Treba vam 2-3 dana da se navikente na taj stil vožnje (za to vreme ste stalno u grču i razmišljate prvo da su oni svi kamikaze, zatim da možda vi niste loš vozač kad svi oko vas piče a nema ni haosa nu čukanja, ni makaza, ni uletanja i prosto vidite da im smetate) ali kad se opustite shvatite filozofiju dođete do zaključka da da su oni prosto tako naučeni i obučeni u auto-školama da ta filozofija itekako funkcioniše, da se poštuju i maksimumi i minimumi, a ograničenja brzine sasvim pokrivaju tu filozofiju, haosa nema.

Ko ne veruje nek proveri, kolima nije tako skupo skoknuti do Budimpešte zar ne?
 
Uprava taj ujednačen stil je ono što saobraćaj čini protočnim. U teoriji je vrlo dobro opisano šta jedan nepotreban pritisak na kočnicu čini (pravljenje čepa)

Toliko često viđam ljude na auto-putu koji pritiskaju kočnicu, a nema nikoga ispred njih.

Neki kao da se plaše brzine. Ne pričam o prekoračenju brzine, već o vožnji po ograničenju.

Uvek spominjem primer Beča i kada sam prilazio gradu auto-putem. Gužva, ali svi voze kontantnom brzinom i teče saobraćaj. Ovde imamo idiote koji divljaju po auto-putu kroz Beograd, onda one koji ne prelaze 60 i naravno da su ti "sporaći" veći problem za protočnost.

SLično i Italija. Deluje haotično, ali svi voze, niko ne kilavi po auto-putu.

I da ponovom ponovo - nigde se zaustavna traka ne koristi toliko za zaustavljanje kao u Srbiji. Naravno, sve je to posledica nekažnjavanja :bg4: po gradu, a logici - staću tu na minut da sačekam nekoga. Pa prekjuče kod Buvljaka lik ladno stao na na razdelno ostrvo na pešački prelaz. U Bulevaru je uvek minimum 10 vozila zaustavljeno u desnoj traci od Vuka do Cvetka. Batina je iz raja izašla sa takve vozače (batina = novčana kazna + poeni)
 
Марко,
У Пољској нисам био, али кроз Мађарску сам доста возио и, тачно је, возе добро и уједначено. Уз то су и културнији возачи од нас десет пута. Сигурно је да их течној вожњи уче у ауто-школи: учио је и мене инструктор Батковић из Црвеног сигнала, али мојој жени, рецимо, њен то поменуо није. И зато су пуне улице типова који дају гас пред црвеним светлом, који не размишљају ни секунд унапред о саобраћају. А то се са IQ 75 може. И једни килаве, други јурцају, тачно. Све неправилно. Управо - нема школе.

Астродуле,
Италијани су махери за реалан саобраћај. Нисам веровао док нисам отишао, али тамо стварно читава колона као да крене у истом тренутку са семафора (можда су сад са старт-стоп системима постали тромији).
 
Da, to sam i ja čitao za gradove u Italiji. Haotično, ali vrlo protočno.

Ja recimo uvek krenem (oprezno) kada krene i vozilo koje je ispred vozila koje je ispred mene.

Ljudi se na semaforu opuste i potpuno mi je jasno zašto postoje ljudi koji trube (naročito na kritičnim raskrsnicama gde je kratko svetlo za levo). Čak sam saznao da mnogi trube čim se upali zeleno ne zato što niko nije krenuo, već da svima u koloni skrenu pažnju da se zeleno upalilo, tj, da se pripreme.

Ne vozim neka divlja kola (Kia Ceed karavan), ali uvek sam najbrži na semaforu, zato što gledam u semafor i krenem čim se pojavi zeleno, a ne koristim tih par desetina sekundi da blenem u telefon. Mnogi misle da tih par sekundi ne znači ništa, ali to mogu biti par vozila koji zbog nečije tromosti moraju da čekaju još jedan ciklus na semaforu.
 
I ja obično krenem na zeleno ali desi se ponekad da krenem i na žuto zbog nepažnje i onda se uvek nađje neki da trubi i to me užasno nervira kad je u pitanju raskrsnica gde semafor otvara normalno a ne 10 sekundi jer realno nema potrebe za trubljenjem.
 
Vrh