Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

nikicakica":2p6z2h8e je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622744#p622744 je napisao(la):
miki_ns » Čet Maj 16, 2019 7:57 am[/url]":2p6z2h8e]A ti baš veruješ u sve što ministarka najavi? Po njihovim najavama, ja bih ovu poruku pisao iz tunela kroz Frušku Goru, al eto ne pišem.
Gde si video da sam to napisao, ja sam samo preneo šta je rekla i konstantovao da se na primeru Kuzmin-Rača vidi da gde ima volje ima i načina. Ja ne verujem da počinju radovi dok ne vidim Azerbejdžance ili koga god ko će raditi to između Ruma i Šapca.

Mogu da zamislim koliko će da traje izgradnja do Šapca, a tek koliko od Šapca. Ovde Kuzmin - Rača je najkkraće, verovatno trasa ide uz prugu (ne znam - nagađam), mogu da pretpostavim koliko će da košta samo otkup zemljišta na trasi Šabac - obala Drine, jer je to značajno duži komad nego Kuzmin - Rača i koliko će to da traje.

Dve su zahtevne stvari (objekta) na trasi od Rume (pa možeš i Irig da uzmeš, ali, na žalost nema se para za Vojvodinu da Novi Sad - Ruma bude autoput, ali ima se za svašta drugo) preko Šapca do negde kod Badovinaca - mostovi preko Save i Drine, a vidimo da je moguće izgraditi ih u razumnom roku (Surčin-Obrenovac). Ako je 10km dramatično duže ok i ako je ekspropriacija toliki problem onda nigde ne treba da pravimo nikakve puteve, nego da kukamo ko će to ekpriprisati, koliko će koštati ekspropriacija itd. Trasu Kuzmin-Rača si mogao veoma lako da pronađeš - ovaj print screen je iz priloga RTS-a:


Ne zaboravi da dobra infrastruktura sama generiše saobraćaj, i da postoje obe trase verovanto će do tog momenta obim saobraćaja već biti dovoljna za obe. Volimo potpuno nerealne planove, i onda godinama nemamo ama baš ništa.

Koji će se saobraćaj generisati na Kuzmin-Rača? Cela Vojvodina će ići svaki dan u Bosnu? Ljudi iz Šapca će se lomatati po onim selima da bi do granice stigli autoputem, kao i ljudi iz Loznice (oni tek imaju da se lomataju)? Postojeći put Kuzmin-Rača ima PGDS 3887. Treba više nego duplo, skoro trostruko da se uveća PGDS da bi taj autoput bio isplatljiv. Kad će se to postići? Toliko o tome da će nekada biti dovoljno za oba pravca, trenutno se jedva skupi za jedan (za dva će biti za jedno 50 godina), a evo i kako:
Važno je naglasiti da od tih bar 3000 dolaze iz pravca Beograda i Novog Sada, dakle ne iz Mitrovice, Šida, Kuzmina itd, jer je njima najbliža Rača i oni će uvek ići tu, baš kao što će ljudi iz Šapca uvek ići na Badovince i ljudi iz Loznice na Trbušnicu. Tih 3000 ljudi koji idu iz pravca Beograda i Novog Sada idu sada na Raču iz veoma jednostavnog razloga - ima više autoputa i manje sela na tom pravcu nego preko Šapca, a i isto košta, jer mostarina za Pavlovića most košta koliko i putarina od Rume do Kuzmina. Iz toga se može zaključiti da bi enormna većina išla preko Šapca kada bi se izgradio autoput, isto iz jednostavnih razloga - sve je autoput, a put nije duži od onog preko Kuzmina, a vremenski kraći zbog autoputa. Još kada bi napravili lep veliki integrisani granični prelaz na kome se ne bi čekalo 3 sata kada je smena, pa to bi bilo idealno.
Sa druge strane, put Ruma Šabac ima PGDS 9191 od A3 do Jarka i 8755 od Jarka do Šapca (odmah iza Save), tu kada dodaš ovih oko 3000 već imaš PGDS koji opravdava autoput. Dalje, od Šapca do Loznice PGDS ide od 5704 kod skretanja za ulaz u Loznicu do 8923 kod ulaska u Šabac, a do GP Trbušnica padne na 4999. Takođe, put Šabac-Bogatić ima PGDS 3412, a Bogatić-Badovinci 3831, dok je do granice 2122. Dakle, kada bi se napravio autoput tako da ide što je bliže moguće Bogatiću i da se brzi put za Loznicu odvaja negde kod Badovinaca, moglo bi po mom mišljenju da se očekuje PGDS od Šapca do Badovinaca od bar 9000 (4500 do Loznice, 3000 sa Rače i 1500 Šabac-Bogatić-Badovinci), a verovatno i više (u prošloj zagradi prvi i treći broj sam gledao što pesimističkije da izaberem). Čisto radi poređenja, put kroz Grdelicu ima PGDS od 9367 do 9631.

Eto, to su moji argumenti zašto mislim da je bolje izgraditi varijantu preko Šapca. Lično smatram da je PGDS od 3887 dovoljan argument da se ne gradi autoput Kuzmin-Rača, a tek kada se tu ubaci i njegova cena...

Izvinjavam se na malo opširnijem postu.
Svaka cast na detaljnom postu.
Ne znam odakle si ali ja sam iz Sapca i mogu ti garantovati da sve i da se izgradi autoput Sabac-Bijeljina opet bi se svi iz Macve koji idu za Bosnu lomatali preko verovatno najgoreg puta u Srbiji Sabac-Bogatic-Badovinci samo da izbegnu putarinu. I sad ce radije ici tim putem nego preko Sabac-M. Prnjavor-Badovinci iako je neuporedivo bolji put sa izuzetkom deonice M. Prnjavor-Badovinci i samo nekoliko km duzi.
Kuzmin-Raca u ovom trenutku je jednostavno logicniji izbor. Kad se zavrsi Sabac-Loznica taj put ce prolaziti blizu Badovinaca. Odatle nece biti daleko doci do Pavlovica mosta. A prica se i da ce izgraditi put koji ce u potpunosti zaobici Badovince i povezati autoput i Pavlovica most.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Žao mi je što to čujem. Inače sam iz Kikinde, živim u Beogradu, a imam rodbinu blizu Bijeljine i idem tamo jednom u mesec-dva, zato se i interesujem za ovaj put. Uglavnom idem na Raču (iz razloga koje sam naveo u prošlom postu), mada sam par puta išao i na Badovince i zaista je put u lošem stanju i pravo je lomatanje.
Mada to sa putarinom nisam siguran. Ako bi tu bilo nekih 25km po ceni od oko 3,5 dinara po km koliko je inače to bi bilo nekih 90 dinara, što je ipak manje od 140 dinara koliko se naplaćuje Pavlovića most (ispravi me ako grešim), naravno to samo za one koji idu u Bosnu, oni koji idu do Bogatića ili Badovinaca moguće da ne bi koristili autoput, mada znajući kakav je postojeći put, pre bih platio tih 90-ak dinara nego se lomatao.
 
nikicakica":2vqhx03g je napisao(la):
Žao mi je što to čujem. Inače sam iz Kikinde, živim u Beogradu, a imam rodbinu blizu Bijeljine i idem tamo jednom u mesec-dva, zato se i interesujem za ovaj put. Uglavnom idem na Raču (iz razloga koje sam naveo u prošlom postu), mada sam par puta išao i na Badovince i zaista je put u lošem stanju i pravo je lomatanje.
Mada to sa putarinom nisam siguran. Ako bi tu bilo nekih 25km po ceni od oko 3,5 dinara po km koliko je inače to bi bilo nekih 90 dinara, što je ipak manje od 140 dinara koliko se naplaćuje Pavlovića most (ispravi me ako grešim), naravno to samo za one koji idu u Bosnu, oni koji idu do Bogatića ili Badovinaca moguće da ne bi koristili autoput, mada znajući kakav je postojeći put, pre bih platio tih 90-ak dinara nego se lomatao.
Placanju mostarine se ne nazire kraj. Tako da...
 
Dve informacije: potpisan je ugovor sa Integralom i Granitom o izgradnji deonice Johovac-Rudanka dužine 5,6km na koridoru Vc. Ovom deonicom će Doboj biti stvarno spojen sa autoputem 9. januar. Rok za izgradnju je 2 godine.
Druga informacija je da je potpisan ugovor sa Azvirtom i Heringom o izgradnji deonice Vranduk-Ponirak dužine 5,3km na koridoru Vc između Zenice i Žepča. Rok za izgradnju je 2 godine.
 
Evo i zvaničnog početka radova na deonici Johovac-Rudanka kod Doboja:

Ozvaničen početak radova na Koridoru 5C kroz Republiku Srpsku
Početak izgradnje prvih kilometara autoputa Koridora 5C u Republici Srpskoj ozvaničen je danas u mjestu Tovira kod Doboja, a svečanosti su prisustvovali predsjednica Republike Srpske Željka Cvijanović i predsjednik Vlade RS-a Radovan Višković koji su kazali da je ovo početak gradnje puta ka Beogradu i Srbiji.
Javno preduzeće Autoputevi Republike Srpske ozvaničilo je danas početak radova na prvim kilometrima panevropskog Koridora 5C na teritoriji Republike Srpske. Prva dionica autoputa na Koridoru 5C će se graditi na pravcu Johovac (Tovira) - Rudanka (Kostajnica) dužine 6,1 kilometara, kojiće graditi Integral Inženjering i Granit Skoplje.

Direktor JP Autoputevi RS Dušan Topić kao investitor ovog projekta je kazao da je današnji dan višestruko značajan za RS.

"Ovo je za nas u Republici Srpskoj nastavak izgrađenog puta 9. januar i dalje prema Srbij i Beogradu. Dolazimo na područje grada Doboja gdje će se intenzivno vršiti radovi u naredne tri-četiri godine. Realno je reći da bismo do kraja godine trebali imati zatvorenu finansijsku konstrukciju za autoput od Doboja do Srbije. Kolege iz Srbije su krenule, a njihova inicijativa je ubrzala naš projekt", kazao je Topić.

Druga faza obuhvatat će izgradnju obilaznice oko Doboja, što predstavlja jedan od najzahtjevnijih zadataka na izgradnji dionice kroz Republiku Srpsku.

Neđo Trninić, ministar saobraćaja i telekomunikacije Republike Srpske je naglasio da je ovo nastavak gradnje puta 9. januar i veze s Beogradom.

"Do 2030. godine, ako ne potpuno, vjerujem da ćemo imati mrežu autoputeva u Republici Srpskoj u dužini oko 420 kilometara. Mala Republika Srpska, ali velika u našem srcu je pokazala da može obavljati najzahtjevnije zadatke. Doboj će ponovo postati Doboj kakav je nekad bio, povezan s drugim mjestima autoputevima", izjavio je Trninić.

Predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković je kazao da se nadao ovom danu kada će početi realizacija velikog, kapitalnog, projekta.

"Ovo nam omogućava da naša dionica od 6 kilometara vrijednosti 70 miliona eura nas premoštava dok završavamo druge stvari. U narednih 15 dana ćemo tražiti posebnu sjednicu na kojoj ćemo usvojiti plan parcelacije od ovog mjesta do Rače, a tom dionicom radit ćemo i gasovod", izjavio je Višković.

Dodao je i da će Vlada Srbije u julu započeti gradnju mosta na Rači.

Željka Cvijanović je u svom obraćanju prisutnima na kraju auotputa 9. januar odakle počinje gradnja Kordiora 5C kazala da joj je drago što je na mjestu odakle počinje gradnja puta koji omogućava povezivanje Republike Srpske unutra i van nje.

"Podržavam aktivnosti Vlade RS koja nastoji stvoriti pretpostavke za realizaciju velikih projekata. Ovo su dobre stvari za Republiku Srpsku, povezuje različite dijelove RS i omogućava konekciju s drugima. Bit će dosta napora, ali nećemo stati. Vjerujem da ćemo prići našem cilju od 420 kilometara. Nama i građanima RS treba razvoj, bez ovog nema turizma ni privrede. Idemo dalje i nijedna stvar nas neće omesti u našim prioritetnim planovima, a to je jaka Republika Srpska", izjavila je Cvijanović.

Ova dionica će biti finansirana kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj i grant sredstvima Investicionog okvira za Zapadni Balkan.

Nakon događaja, predsjednica Cvijanović te predsjednik Vlade Višković s ministrom i drugim zvanicama obišli su gradilište.

Izvor
 
Kreditira Evropska banka 6 km = 70 mil eura.
Bas povoljno ovde je valjda bio i tender.
 
Iznenadiše me Turci, u petak. Na izlazu iz Kuzmina se pravi veliki kamp, koji je pri kraju. Nisam stigao da ga slikam.
To znači da očekujemo skori početak radova.
4c1e756d10b59a0ed374f1773aba4123.jpg


Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Lepe vesti ali ja i dalje ne razumem smisao povezivanja Beograda sa Sarajevom preko Kuzmina i Rače.
 
Smisao je, najkraćim putem

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Kako najkraći put (približno su jednaki putevi preko Kuzmina i preko Šapca)? I za koga? Ja sam danas išao, od Kuzmina do granice ne računajući Bosut sam sreo oko 15 vozila, juče ista situacija, a od tih 15 vozila danas 0 kamiona...
 
Evo ovako najkraćim
57e68b4e73c1ce670dec08d66c8e2305.jpg
a2b17b7bd9b706c93b9a198c4b5ad365.jpg


Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
A što ne računaš od Rume do Rače nego samo od Kuzmina i što računaš samo do Šapca a ne i do granice, a do Bijeljine kada bi računao ispalo bi još više u prilog meni. Ali ok, ~5km ne pravi neku razliku, ali činjenica da je AP od Kuzmina do Rače NEISPLATLJIV je neosporna! Ni 4000 nije bio PGDS na putu Kuzmin-Rača prošle godine, a pitaj nekog bolje upućenog od mene koliko se smatra za isplatljivo.
P.S. Da ne govorim da su ti putevi malo dalji od pravih linija. Za AP Kuzmin-Rača se spominje dužina 17km.
 
Ako se povuče prava linija od Beograda do Sarajeva, Kuzmin i Rača su veoma udaljeni od te iste linije.
 
U suštini, ovo je više autoput Beograd - Banja luka, ali će na kraju da bude povezano koridorom 5C sa Sarajevom. Beograd Sarajevo se vodi samo zbog Turaka i "njihovih interesa".
Ruma - Kuzmin nisam računao, zato što je to već izgrađeno, a Ruma - Šabac neće u skorije vreme

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Bukvalno je bila pre mesec dana bila vest da ide azerbejdžanski kredit za autoput Ruma-Šabac i brzi put Šabac-Loznica ide pred skupštinu, radiće Azvirt i ako se to desi onda i postoji mogućnost da se to brzo izgradi.
A to koliko ima da se izgradi, 2005. autoput je stigao do Grabovnice, a 2010. godine je počela izgradnja deonica na A4. Što nismo tada gradili autoput od Leskovca do Bugarske, on bi bio duplo kraći?
A i šta meni znači ako idem iz Beograda u Bijeljinu to što je sada od Beograda do Kuzmina izgrađen autoput, šta, to neću preći pa ne treba da računam u rastojanje?
 
Na Jahorini je danas, 9. jula, potpisan Memorandum o razumijevanju između Javnog preduzeća Autoputevi Republike Srpske i kompanije Tasyapi iz Turske koja bi trebalo da radi dionicu autoputa od Srbije do Sarajeva u dijelu kroz Republiku Srpsku.

Riječ je o dvije trase autoputa Beograd-Sarajevo, odnosno o dionicama koje prolaze kroz Republiku Srpsku, a koje su u nadležnosti preduzeća Autoputevi RS.
https://ba.ekapija.com/news/2566039/aut ... ta-beograd
 
Potpisan memorandum o razumevanju ?
Pa to je kao što sam i mislio, šargarepa na jako, jako dugačkom štapu...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
ne postoji AP koji nije isplativ, jer su ljudksi zivoti i bezbednost u pitanju. Ove trase jesu logicne jer ce sarajevo povezati sa moravskim koridorom preko KOtromana, a takodje preko Race, R, Srpska se vezuje sa Srbijom, a to Sarajevu i nije toliko bitno. Takodje, preko oba kraka ovog AP, srbija ima izlaz na koridor 5c, a sami tim na Ploce i Dubrovnik i veza sa Dalmatinom. Naravno, sve ce to biri 2050 gotovo:)
 
Када ће бити направљена деоница Пожега-Котроман. Можда доживим у следећој реинкарнацији :)
 
Jel ko od vas cekao na prelazu sremska rača kad kolona bude do bosaske granice guzve su sve vece
Ap do Bn je dio ap BL/ BČ/BN/BG povezati BL i BG da se nedira federacija a usput povezati na ap BG /ZG I ap koridor 5C federalni
 
Čekao sam tri sata za ovogodišnji Uskrs, kolona je bila od izlaska iz Bosuta, a više puta sam provodio između pola sata i sata na mostu, u oba smera, a generalno bosanski policajci brže kontrolišu od srbijanskih.
Niko ovde ne kaže da ne treba da se pravi AP do Bijeljine, ali što mora da ide preko Rače ako je to sada glavni pravac? Što niko ne pokušava da razmisli o pravcu preko Šapca? Koliko ja ovde govorim o tome, a jedino mi je @blagic dao jedan validan argument protiv tog pravca. A ja sam dao znatno više argumenata protiv pravca preko Kuzmina. Pritom, još nisam ni pisao o tome da je (sada) novi most (koji inače nije u nekom bajnom stanju, malko više je krpljen) pravljen pre desetak godina, i čemu će on služiti kada sada naprave nov koji će koštati ko zna koliko? Isto važi i za GP na bosanskoj strani.
A AP BG-ZG i koridor 5C u Federaciji će biti povezani do kraja godine kada se završi most kod Svilaja, doduše ne mora da znači da će do tada biti izgrađen GP na bosanskoj strani, a i deo te rute BL-BG je deo koridora 5C.
 
Потпуно је логично да будући ауто-пут/мото-пут Нови Сад – Рума – Шабац настави ка Бијељини, тј. да се негде после Шапца раздвоје путеви за Бијељину и Лозницу, а не да се на 30 километара западно прави паралелни ауто-пут кроз слабо насељено подручје. Да не спомињем да је магистрални пут од Кузмина до Сремске Раче у одличном стању. Капацитет граничног прелаза је друга прича.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638811#p638811:2bd46el9 je napisao(la):
msksim1 » Суб Јул 13, 2019 8:04 pm[/url]":2bd46el9]ne postoji AP koji nije isplativ, jer su ljudksi zivoti i bezbednost u pitanju. Ove trase jesu logicne jer ce sarajevo povezati sa moravskim koridorom preko KOtromana, a takodje preko Race, R, Srpska se vezuje sa Srbijom, a to Sarajevu i nije toliko bitno. Takodje, preko oba kraka ovog AP, srbija ima izlaz na koridor 5c, a sami tim na Ploce i Dubrovnik i veza sa Dalmatinom. Naravno, sve ce to biri 2050 gotovo:)
Гине се и на ауто-путу, чак су и последице горе него на магистрали. Само треба прелистати вести у претходних недељу-две. Нико не спори повезивање са Републиком Српском, само треба бирати трасе са више потенцијалног саобраћаја, а Шабац – Бијељина би свакако била прометнија од Кузмин – Бијељина.
 
Vrh