Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Bilo šta sa kinezima u ovom trenutku treba triput meriti i jednom seći. Previše orvelističkih zezancija u Kini sa Huaweijem i praćenjem ljudi, te one društvene ocene i slično...

Našima na vlasti to odgovara jer bi lakše neistomišljenike sređivali i kontrolisali. Plus ko zna šta još može kome da padne na pamet. A ono "sistem je bezbedan i niko ne može da uradi ovo-ono...". Kako da ne. Nema sigurnog sistema, sve ima rupu ili mogućnost zloupotrebe.

Tako da, kad ti kinezi nešto ponude, a ti nisi tražio... uh.
 
A Gooogle te ne prati , ne sluša , ne zna sve o tebi ? Danas smo previše na dlanu svima.
 
Prati ubija. Ali za sada samo skuplja podatke, targetira za reklame i čuva u slamatici.

Kinezi aktivno koriste podatke koje dobijaju praćenjem za ostvarivanje svojih ciljeva.

Ljudska prava kod njih su ono... postoje tu negde, možda. Oni su veći kapitalisti od samih zapadnih kapitalista postali. Mnogo više šiškaju po sirotinji zarad interesa.
Za sada se ne eksponiraju previše jer ne smeju da dođu na loš glas u širem krugu, ali kad bi oni imali reč u nečemu, računaj da su cenzura/filtracija/jednoumlje zagarantovane stvari.

/sry za off
 
Pomirimo se sa sudbinom, država ne želi naplatu putarine putem vinjeta već se opredelila da nas dere i naplaćuje putarinu po predjenom kilometru. Ako su se već opredelili za taj vid naplate neshvatljivo je da danima ubijaju sa nazovi promocijama TAG uredjaja odnosno elektronske naplate putarine (ENP) a da su pritom maksimalno zakomplikovali taj vid plaćanja putarine i pritom se uopšte ne trude da ponude značajnije olakšice.

http://www.putevi-srbije.rs/index.php/% ... 0%BD%D0%B0

Razumem da se TAG uredjaj kupuje samo kod ovlašćenih distributera ali zar je toliko komplikovano omogućiti našem napaćenom narodu popust za bilo koji iznos izvršene avansne dopune, da tu dopunu možemo da izvršimo po našem izboru na najjednostavniji način (SMS porukom, uplatnicom u bilo kojoj banci ili pošti, internet bankarstvo i dr.) a ne da i za dopunu jurimo uplatno mesto ovlašćenog distributera, da imamo mogućnost izbora i kao fizička lica da plaćamo pospejd odnosno da mesečno dobijamo račun za putarinu, da imamo mogućnost da posredstvom internet sajta izvršimo uvid u stanje dopune ili računa. Za sve to ne mora da se razbija glava i izmišlja topla voda, prosto neka se ugledaju na komšije.

http://hac.hr/hr/cestarina/elektronicka ... tarine-enc
 
@Beli
Pa zasto jednostavno, kad moze komplikovano.
Hoces da ti kazem zasto to kod nas nikad nece funkcionisati kako treba, e zato sto gospodu iz Puteva Srbije boli uvo za sve nas. Bitno je da su se oni docepali pozicije i fotelje a za narod ih bas briga. Pa sta reci , pogledaj im samo v.d. direktora, pa ce ti sve biti jasno. Bahato i primitivno do zla boga...
 
A koliko je po vama realno da kod nas košta vinjeta za 10 dana, kada bi smo imali takav vid naplate putarine?
 
Prva slika je Madjarska a druga Slovenačka.

Obzirom da smo tranzitna zemlja imorali bi biti blizu Slovenačke cene od 15 Eura za desetak dana...Iako Slovenija ima manje kilometara puta ali koristi svoj položaj takodje.


Cena od 15 eura za ljude koji povremeno koriste put bila bi dranje jer realno niko nema viška para da plati godišnnju koja bi bila 150 eur najmanje.



Vinjeta odgovara samo ljudima koji su cesto na autoputu poslom i koji bi na taj nacin drastično smanjili svoje troskove a nisam bas siguran da bi se ta usteda reflektovala na cenu njihovih proizvoda i usluga..

Jedino trenutno resenje je pritisak javnosti da se tagovi subvencionisu i da se omasovi i pojednostavi njihova upotreba i omogući popust na količinu km.

Sve ostalo je sto neko rece trenutno nemoguće.


a8db3f323d36defadbabd7f1f7dd745e.jpg
12e02744c4ea9921dfc50e0b869f0365.jpg
 
Tako je. Većini ljudi vinjeta ne odgovara. Naravno da će vinjeta biti tako organizovana da ako ideš u Grčku na more da neće biti dovoljno da se kupi najjeftinija od 10 dana. Mada, ako bi napravila da je najmanji period 15 dana, to opet ne bi bilo dobro jer će biti skuplja i isplatiće se samo onima koji idu na odmor.

Na stranu isplativost za obične građane, ali vinjete se verovatno ne bi isplatile ni državi jer bi oni već odavno prešli na iste. A imali bismo i mnogo radnih mesta koja bi se morala ukinuti. Ne znam koja je plata inkasanata na rampama, ali verujem da je dobra, a šta raditi onda sa tim ljudima? A ne bi čudilo i da se daje dobar mito da bi se neko zaposlio na toj poziciji.
 
Da se kladimo da bi 99% ljudi koji su čekali u kolonama na naplatnim rampama rado dali pare za vinjetu. Nisam nikad čekao na naplatnim rampama ali ću prvi platiti i duplo više ako treba.

Šta znači šta bi radili sa tolikim ljudima ? A šta da radimo sa tolikim manjkom para za održavanje puteva ??? Što ljudi ginu baš zbog loše putne infrastrukture. Na šta liči auto put od Subotice ka Beogradu , kao kroz oranje da se vozi. Da ne pričam o magistralnim/lokalnim putevima koji su toliko propali da mora da se komplet rade.

Sa 28.10.2018.godine 1269 radnika je bilo zaposleno u sektoru naplate. Od tog broja je 201 radnik sa VS/VSS (5 završilo sportsku akademuju, 5 vaspitačica, 2 turistička, 2 ugostiteljska , 2 medicinska).
Dok sektor za održavanje državnih puteva I i II reda ima samo 78 zaposlenih. Od tih 78 zaposlenih 56 je sa fakultetima a samo njih 15 je SSS (da kaže čovek da može lopatu da im uvali).

118 975 000 000 dinara su dotacije R Srbije za 2018. (planirane).250 131 000 000 dinara su njihovi prihodi , planirani za 2018.
Zajmoви od raznih eu banaka , svetskih ... 453 627 000 000 dinara.


 
Ko čeka i koliko na naplatnim rampama? Zbog par dana godišnje da menjamo sistem koji je najpravedniji?

Pa 98% od tih 99% ljudi neće da kupi tag, a nije da se ne uštedi vreme (osim tih par dana godišnje kada je ogromna gužva, pa ne može da se odmah dođe do ENP trake.
 
Čekaju ovi što uđu premoreni i maltretirani sa granica pa nalete na prve rampe.
Da je par dana nije, imaš letnju sezonu, imaš vikende kad se Beograđani vraćaju kući, imaš razne praznike , pa Božić, pa nova godina, pa naš Božić , pa uskrs, pa 1. maj pa opet letnja sezona........

Neka dele uređaje, neka postave kamere na ulazu i izlazu sa AP i nek na osnovu toga naplaćuju putarinu. 21 vek , moderno doba , sve se može rešiti bez nepotrebnih gužvi i čekanja.
 
Upravo smo se svi složili....zahtev Putevima koji glasi proširite broj Enp prolaza,bolje obeležite i ogradite iste,sponzorišite tagove svakome ko uplati odredjenu sumu,domaćima omogućite jednostavan postpejd bez trazenja garancije(valjda sudsko izvršilačka struka radi) i omogućite popuste po raznim osnovama...recimo prepodne ili popodne softverski je sve moguće uraditi...itd...itd....i sve će biti kao pesma .
 
Tako je. Na granici kupiš tag i gotovo.

Zna se na kojim rampama je gužva, tu dodati još ENP prolaza.

Putevi Srbije su u srednjem veku što se tiče marketinga i tehnologije. Novi menadžment je potreban.
 
Dobra fora ovo piskaranje rukom. Opet se grade kuće od putarine.

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/usko- ... ga/ekh4v5b

Usko grlo na Koridoru 10 zbog BIZARNOG RAZLOGA

-3dk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTURjN01EQV8vZWM4ODAwMmNhNzkxYTUzZTZmYTNiNjhlZmRhOTUzYTMuanBlZ5GTAs0C5ACBAAU


Naplatna rampa na Vrčinu mogla bi da dobije konkurenta po broju automobila koji prođu kroz nju, budući da su na naplantoj rampi Doljevac redovi ogromni, a čekanje prilično dugo i to iz jednog jako čudnog razloga.

Letnja sezona je počela, pa je Koridor 10 na jugu sve posećeniji,a dodatna zadržavanja na jednoj od naplatnih rampi na jugu zemlje stvorilo je i pisanje priznanica rukom, a ne štamapnje elektronkih.

Gužve i kolone su tolike da u pomoć priskaču i dodatni radnici, jer umesto elektornskog računa ili radnika u kućicama automobile napolju sačekaju devojke koje rukom pišu validnu papirnu potvrdu.

Pisanje papirnih potvrda rukom stvorilo je velike gužve, te putinici čekaju i do pola sata kako bi platili svoju putarinu ili dobili potvrdu i nastavili put.

O stanju na naplatnoj rampi Doljevac, obavešteni su i u JP "Putevi Srbije" koji navode da je ovakva situacija uobičajna leti kako bi se omogućio veći protok vozila.

- Ovih dana je zaista veliko opterćenje i veliki broj vozila prolazi kroz naplatnu rampu Doljevac, a kada je pritisak najveći otvori se rezervna rampa u kojoj radnik naplaćuje putarinu van kućice i daje papirne priznanice. Cilj je otvoriti sve trake i omogućiti veći protok vozila -rekli su za "Novosti" u ovom preduzeću.
 
http://www.ricochetspecial.com/kriminal ... riznanice/

KRIMINAL NA NAPLATNIM RAMPAMA! OTIMANJE NOVCA! Vozači dobijali rukom pisane priznanice!

Vozači koji su ovih dana putovali ka Grčkoj ili se vraćali sa letovanja bili su neprijatno iznenađeni gužvom na južnom delu Koridora 10.

Kako pišu mediji, u jeku turističke sezone vozače su posebno začudile kolone na naplatnoj rampi Doljevac, gde su umesto elektronskih računa od radnika u kućicama dobijali ručno ispisane papirne priznanice od inkasanata koji su ih dočekivali napolju. V.d. direktora „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak kaže da je ideja bila da se pored postojeća tri kanala otvori i četvrti baš zato da bi se ubrzao protok vozila, ali da se dogodilo suprotno. Prema njegovim informacijama, trenutna zadržavanja na naplatnoj rampi Doljevac nisu duža od 15 minuta. Sinoć su vozači čekali nešto duže. „Zbog gužve sam naložio da se otvori i rezervni četvrti kanal, koji se inače ne koristi, ali pošto na njemu nije instaliran elektronski sistem naplate radnici moraju rukom da ispisuju priznanice. Ta procedura je, praktično, umesto da ubrza rad, izazvala malo duže čekanje. Ipak, već smo dogovorili da se i dodatni kanal osposobi za elektronsku naplatu, i očekujem da će taj sistem biti u funkciji već za nekih sedam dana„, objašnjava neimenovani izvor uz napomenu da povećan broj vozila na Koridoru 10, zbog početka letnje turističke sezone, neće biti problem. Drobnjak dodaje da su papirne priznanice sasvim validan dokument, odnosno potvrda da su vozači platili putarinu, i podseća da naplatna rampa u Doljevcu, baš kao i Nais kod Niša, uskoro treba da bude sklonjena, kada se kompletira istočni krak Koridora 10. Na pitanje da li je u Srbiji moguće uvođenje još savremenijeg i bržeg sistema naplate putarine, kao što putnici kroz Bugarsku od skoro mogu kupiti elektronske vinjete putem mobilne aplikacije, vebsajta ili na samouslužnim terminalima na benzinskim pumpama, bez potrebe da lepe nalepnice na svom automobilu, Drobnjak kaže da je sistem koji se primenjuje u našoj zemlji ipak najpravedniji, jer omogućava naplatu po pređenom kilometru, a ne paušalno, odnosno po vremenskom periodu bez obzira na pređenu kilometražu. Prema podacima „Puteva Srbije“, u sistemu za elektronsku naplatu putarine trenutno je nešto više od 296.540 korisnika. Učešće prihoda od ENP u ukupnom prihodu naplate putarine pokazuje konstantan rast, u proseku za šest odsto godišnje. Tako je u 2018. godini ENP činila skoro polovinu ukupno naplaćenog iznosa, odnosno 45,51 odsto, dok je u 2017. godini taj udeo iznosio 40,59 odsto.
 
Купио сам таг пре пар месеци са 2000 дин, користио неколико пута на краћи деоницама тако да сам спао на неких 1700-1800 колико се сећам. Јуче сам га користио после више од месец дана када видех на табли пише 2200 дин стање. Једино објашњење које имам је да је неко грешком уплатио на мој таг. Хвала :).
 
Trenutno ne postoji ni teoretska šansa pogrešne uplate jer uplata ide direktno na tag preko specijalnog uredjaja koja ga inicijalizuje...

U tom slučaju postoji mogućnost da je operater pri prvoj dopuni uneo greskom veci iznos,sto bi za njega bilo nepovoljno.

A druga najverovatnija mogučnost je da su se tebi prikazali podaci prethodnog vozila tzv smaknut redosled vozila u traci koji se desi ako neko pre tebe ima dva taga u jednom vozilu što je čest slučaj.
 
Teoretska mogućnost postoji, jer se novčano stanje ne čuva na tagu. Dakle, bag je mogao da bude na sistemu, bazi, možda i samo na očitavanju.
 
Kako ide ta elektronska naplata u Makedoniji ?
 
Novcano stanje pripejd taga se isključivo cuva na tom istom tagu i moze biti ocitano i provereno preko čitača taga.
Takodje podaci o transakcijama se cuvaju na severima uz ID svakog taga naravno.

Upis kredita na viši iznos nije moguce promeniti nigde sem na mestima za dopunu preko specijalnih PSS uredjaja

Upis kredita na niži iznos se obavlja na svakoj anteni ispod koje korisnik prolazi po svakoj uspesnoj transakciji .

Postpejd tagovi nemaju iznos vec se samo uzuma ID taga i kasnije u obradi obracunavaju relacije i korisniku salje racun po specifikaciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636043#p636043:133mn7eq je napisao(la):
Žika » Čet Jul 04, 2019 10:36 am[/url]":133mn7eq]Kako ide ta elektronska naplata u Makedoniji ?

Ja sam pre 15tak dana prolazio kroz Makedoniju i nisam video da imaju neki sistem elektronse naplate, na rampama (a ima ih dosta) moze da se placa karticom, posto su manje sume nema potrebe za unosenjem pin koda.
 
Žika":1vhmv7gz je napisao(la):
Kako ide ta elektronska naplata u Makedoniji ?
Počeli su juče i za sada rade na svih 5 novih rampi ka Grčkoj tj na K10.

Imaju dva nacina .

Rfid kartice na koje uplatis kredit i ulazis na traku gde pise MCARD prislonis je na onaj čitač posle kabine sa kartice ti skine fiksni iznos recimo 60 denara i rampa se dize i vozis dalje...posto je kod njih otvoren sistem i cene su fiksne ovo ide prilicno brzo a Rfid kartica je jeftina mislim da kosta stotinak denara.

Drugi nacin su tagovi kao kod nas isto uolatis dopunu ali mislim da u pocetku nece prodavati fizickim licima.

Kako kazu za pocetak ce imati po jednu rezervusanu traku za ENP a kasnije im je cilj da potpuno izbace ljudstvo.

Prodaja o distribucija za sad ne postoji na granici i pumpama ali je u planu uskoro.
 
Naravno da je cilj da se izbaci ljudstvo. Na putu do Španije sigurno na više od 50% rampi nije bilo ljudi na većini traka na naplatnim rampama.

Kreditna kartica ili keš i vozi. Šta će ti inkasant? Za siću predviđen veliki levak u koji samo ubaciš novčiće.
 
Хвала СтараМо и Мел али и даље ми није јасно, дефинитивно нисам гледао очитавања за друга возила (тагове) јер сва четри очитавања која сам гледао (на улазној и излазној рампи у оба смера по једном) очитавања су била усклађена (2280, 2180 (-100), 2180, 2080 (-100)).

Успут пошто још нисам радио доплату како се иста обавља, тј да ли је неопходно да апарат носим на пумпу (или где већ вршим доплату) или је довољно имати само број тага. На основу овога што је СтараМо рекао, ако добро схватам мора да се носи апарат на који се директно уписује измена. Другим речима да ли се на рампи учитава вредност на тагу, или само неки ид тага а онда у бази гледа колика је вреност на том таг-у.
 
Pripejd uvek fizički moraš nositi na mesto za dopunu a na samim rampama dopunu vrše bez popusta i za minimum 2000 din uplate...

Kada jednog dana uvedu biling server u njihovom centru tada ce tag biti samo ID a uplate će biti online kao i provera stanja .
 
Vrh