Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Čini mi se da će ovaj novi Zakon o komunalnoj miliciji koji je Vlada usvojila imati uticaj i na kontrolu busplus. Njime je dozvoljeno da Komunalna milicija (da to će joj biti novo ime) može svoj posao da obavlja i u civilu. Cenim da će to biti lep izgovor da sada krenu u kontrolu karata obučeni isto kao i kontrolori iz BusPlus-a.

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Svakih 20-30 strana ista rasprava.
"Ne placam prevoz jer je subvencionisan i los" VS "Jel u pekari uzmes hleb i ne platis"
:lool: :lool: :kafa:
 
Nekoj fiktivnoj burazerskoj firmi ide 40% od prodaje karata, direktor baca 55 miliona na automobile, a i ovo je vrh ledenog brega, i sad su šverceri ovde problem?
 
Ја мислим да ови што се тако жустро залажу да карта мора да се плати да они први не плаћају. Дајте доказе неке да уплаћујете бус плус :lol:
 
Grad (djani) izdvaja sredstva za kupovinu autobusa, goriva , plata vozaca i dr.pratecim sluzbama



....prema rečima gradonačelnika prof. dr Zorana Radojičića, čini tek 30 odsto korisnika ovih saobraćajnih usluga....
https://www.blic.rs/vesti/beograd/radoj ... ka/qb4cjp7

Piccolo wrote ....Nekoj fiktivnoj burazerskoj firmi ide 40% od prodaje karata,
direktor baca 55 miliona na automobile, a i ovo je vrh ledenog brega....

Prostom racunicom dolazimo do zakljucka
prevoz jeste besplatan u Bgdu
a dosadasnja ostvarena naplata, sluzi iskljucivo za namirivanje samog Apexsovog bus-plusa
gasenje Apexsa ne bi uticalo ista na kvalitet i stanje

Piccolo + 1
:sesir:
 
Prosle godine u budzet grada uslo 7.9 milijardi od naplate karata (oko 67 miliona eur). Izvor DRI

8,53 % od toga ne zvuci lose.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628515#p628515:1pqxvde5 je napisao(la):
klisko » Sub Jun 08, 2019 6:10 am[/url]":1pqxvde5]U Beču je cena 365 evra godišnje, znači evro po danu ili oko 30 evra mesečno. Kod nas je 25 za mnogo lošiju uslugu...


Уз помоћ једне сличице, сво ово смехотресно петножилно напињање наивних, правдољубивих, згрожених антишверцерских поштењачина пада у воду.

Не постоји сила која нормалног трезвеног грађанина може натерати да уместо једне педесетине својих месечних примања што је очигледан стандард и просек, за јавни превоз издваја једну десетину, што се једино може подвести под државно-приватни зеленашки рекет.

И још кад на то додамо до крајњих граница катастрофалну гсп услугу која се законски без проблема може успоредити са силеџијско-монополским неиспуњавањем уговорних обавеза, онда је потпуно јасно која страна је у праву.

Струју платим колко потрошим, воду платим колко потрошим, леба добијем колко платим, ту ме нико не *ебе ко у гсп-у... трула и смешна су вам поређења. Осим превоза, једино ЈКП које бесрамно поткрада и рекетира грађане су бг електране које неупоредиво мање топлотне енергије испоруче у односу на оно што наплате.
Са друге стране, у том горепоменутом бечу постоји пропис да се радијатори пале сваки пут када средња дневна температура падне испод 15 степени, без изузетка и без обзира на доба године. А код нас ове године мајска струја дупло већа од јануарске, због лоповских бг електрана.

Дакле, потпуно је јасно ко овде кога краде, тј како год окренеш са овом лоповском државом си увек у минусу. Самим тим шверц је потпуно оправдан, чак шта више апсолутно је легитиман.
Када и ако ово једног дана постане нормална држава, неће бити никаквих проблема да обичан грађанин издвоји једну педесетину својих месечних примања, за плаћање превоза који ће имати здрава и исправна возила која ће сходно потребама бити одговарајуће дужине и која ће испуњавати све поласке, а ред вожње бити у складу са потребама путника, а не у складу са антибиотском терапијом.
:sesir:

ПС: Све ове силне ´поштењачине`, сад правац речник, да науче шта уопште значи појам легитимно. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636379#p636379:1i9er1g4 je napisao(la):
Kokili » 05 Jul 2019 10:43 am[/url]":1i9er1g4]Prosle godine u budzet grada uslo 7.9 milijardi od naplate karata (oko 67 miliona eur). Izvor DRI

8,53 % od toga ne zvuci lose.
Trebalo je da postaviš ceo izveštaj DRI. Evo iz Novosti sažeto kršenje zakona od strane gradske vlasti.

DRI: "Bus-plus" ne sme u budžet

D. I. KRASIĆ | 05. jul 2019. 10:36 | Komentara: 0
Državna revizorska institucija ističe da novac od karata za gradski prevoz u Beogradu nije javni prihod i ne može da se sliva u budžet. U DRI upozoravaju da ta sredstva pripadaju preduzeću

NOVAC od prodatih "bus-plus" kartica za gradski prevoz u Beogradu ne sme da se sliva u budžet Grada Beograda, jer nije reč o javnom prihodu. Te pare treba da idu na račun preduzeća koje se bavi prevozom. Ovo proizilazi iz Izveštaja o reviziji konsolidovanih finansijskih izveštaja završnog računa budžeta Grada Beograda, koji je objavila Državna revizorska institucija.


Prema tim podacima, lane se u budžet glavnog grada slilo čak 7,9 milijardi dinara od prodatih karata, kroz Integrisani tarifni sistem (ITS) naplate prevoza putnika.

Na osnovu izvršene revizije dokumentacije utvrđeno je da su budžetski prihodi grada Beograda u 2018. neosnovano uvećani za iznos od 7.991.047.000 dinara na ime uplaćenih sredstava ITS sistema za naplatu karata u javnom prevozu u Beogradu, a koja nemaju karakter javnih prihoda, što nije u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu - ukazali su državni revizori. - Uključivanjem ovih sredstava u budžet Grada, neosnovano se uvećavaju budžetski prihodi. Preporučujemo odgovornim licima da sredstva ITS sistema za naplatu karata, koja nemaju javnih prihoda, ne uključuju u budžet.

Prema podacima revizora, nijedan drugi grad u Srbiji ne uključuje novac od prodatih karata za gradski prevoz u budžet lokalne samouprave.

- Ni Niš, ni Novi Sad, ni Kragujevac ne uključuju u budžet novac od prodatih karata za gradski prevoz. Nijedna lokalna samouprava taj iznos ne uključuje u svoj budžet. Novac od prodatih karata je prihod preduzeća koje se bavi javnim prevozom. Grad je dužan da obezbedi prevoz, kao što je dužan da obezbedi vodu - ali Grad ne naplaćuje vodu. Na računu Grada mogu da budu samo javni prihodi. A novac od prodatih karata za gradski prevoz nije javni prihod - ističu u DRI.

U Izveštaju se navodi da je Grad zabeležio i rashode po osnovu prenetih sredstava prevoznicima na ime raspodele pomenutih 7,99 milijardi dinara - prevoznicima je preneto 7,6 milijardi, a razlika od 376 miliona dinara je suficit, čije uvećanje se nije odrazilo na konačan rezultat poslovanja Grada Beograda za 2018

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... e-u-budzet
 
Jedina caka u celoj priči je da GSP mora da plaća iste ili bar slične cene za svoj vozni park kao i svi prevoznici u Evropi. To se odnosi i na kupovinu novih vozila i na kupovinu delova itd. Mora, takođe, da plaća istu ili sličnu cenu za gorivo koje je potrebno da ta vozila opslužuju grad. Što sve znači da cena karte ne može da bude 100% direktno povezana sa prosečnim primanjima građana - čak i kad bi sve ostalo normalno funkcionisalo.
 
То је већ проблем труле државе (ммф дужничко ропство, колонијални полигон јефтине радне снаге), а не мене као појединца. Ако нам је држава маћеха и таква да то постиче и подржава и да на тај начин утиче негативно на стандард и квалитет живота (а имамо га само по један), онда ја као грађанин имам пуно морално и легитимно право да се обештетим свуда где ми то прилике дозвољавају.

Овај проблем је далеко дубљи од клиначко шупљег препуцавања о поштењу.
 
да се не би провлачиле приче о томе да ли је Апекс лопов или не, најбоље је у потпуности укинути плаћање превоза у јавном превозу на територији града. реално, ГСП сиса градске паре па их сиса, као и приватници, па онда дај да укинемо плаћање
 
Jedino pravično rešenje je da prevoz plaća onaj ko se sa njim i vozi. To što se nekima ne sviđa da plate ono što koriste, pa bi hteli da umesto njih plaćaju svi građani ovog grada apsolutno nema opravdanja...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636433#p636433:i6l9mh6e je napisao(la):
Dart » 05 Jul 2019 01:15 pm[/url]":i6l9mh6e]Jedino pravično rešenje je da prevoz plaća onaj ko se sa njim i vozi. To što se nekima ne sviđa da plate ono što koriste, pa bi hteli da umesto njih plaćaju svi građani ovog grada apsolutno nema opravdanja...

Teoretski se može reći da ipak postoji bar jedno opravdanje za "besplatan" prevoz (tj. prevoz plaćen porezom preko gradske kase), a to je ekonomski. Postoje studije koje ukazuju na to da opšte poslovanje grada može biti unapređeno ako je gradski prevoz "besplatan". Uostalom, povećala bi se društveno-ekonomska efikasnost time što bi svi ljudi koji rade u birokratiji vezanoj za naplaćivanje karata i kontroli bili oslobođeni da rade nešto drugo, a gradski budžet i džepovi građana ne bi više plaćali njihove plate.

Tako da ipak postoji taj argument da plaćanjem gradskog prevoza kroz porez može dovesti do opšte koristi za sve građanje i da se na taj način to ne razlikuje od ostalih poreskih izdavanja kao što su zdravstvo i obrazovanje.

https://www.theguardian.com/world/2018/ ... sport-free

https://www.economist.com/europe/2019/0 ... in-estonia

Surprisingly, though, instead of collapsing, public transport has improved, despite a €12m hit to the system’s finances from lost ticket sales. Tallinn’s population has grown, leading to a boost in local tax intake. Additional revenue comes from tourists and non-Tallinn residents, who still have to buy tickets. The use of public transport in Tallinn has gone up by 10%, while the number of cars in the city centre has gone down by 10%, meaning less congestion.
 
Efikasnost i pravednost nisu sinonimi.
Nema opravdanja da neko ko ne koristi prevoz plaća kartu ljudima koji se svaki dan voze prevozom. To jednostavno nije pravedno.

Takođe povećanje ekonomske efikasnosti je samo u teoretskom domenu. U stvarnosti sigurna primanja na državnom budžetu dovode do pada efikasnosti i kvaliteta usluga. Upravo je to i razlog zašto je propala većina državnih preduzeća...
 
A penzjoni sistem pravedan zsravstevni pravedan jel
Dart logikom
 
Penzija zavisi od dužine staža i visine doprinosa koje uplaćuješ, zar ne?
Zdravstvo je tip osiguranja. Ti ne možeš birati da li ćeš se razboleti ili nećeš, a račun za lečenje može biti milionski i zbog tog rizika je potrebno osiguranje. Dok je gradski prevoz usluga, i možeš birati da li ces ga koristiti i koliko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636504#p636504:3agkkj2u je napisao(la):
Dart » 05 Jul 2019 05:58 pm[/url]":3agkkj2u]Penzija zavisi od dužine staža i visine doprinosa koje uplaćuješ, zar ne?
Zdravstvo je tip osiguranja. Ti ne možeš birati da li ćeš se razboleti ili nećeš, a račun za lečenje može biti milionski i zbog tog rizika je potrebno osiguranje. Dok je gradski prevoz usluga, i možeš birati da li ces ga koristiti i koliko.

Dobro, a obrazovanje? A vojska, policija, vatrogasci... itd, itd. Fora je u tome da ti (teoretski - hajde da maštamo da živimo u nekoj skandinavskoj državi) plaćaš poreze da bi celo društvo bilo bolje, te će na taj način i tebi da bude bolje. Nema tu ne pravde. Živimo svi zajedno pa neke stvari moraju da budu zajedničke (ili, ako baš ne moraju, složićemo se da je bolje da jesu). E sad, ako se slažemo oko toga, a kao društvo se slažemo, onda ne vidim neki poseban moralni argument da stvari budu drugačije za prevoz.

EDIT: Na primer, ja nemam decu ali mi nije nikakav problem da deo poreza koji plaćam pokriva školarine za svu decu u Beogradu (ili Srbiji, ili šta već). Po tvojoj logici, ne pravda je što ja plaćam da se školuju tuđa deca. Ja prosto ne vidim stvari tako.
 
ink":16op6aiz je napisao(la):
Dobro, a obrazovanje? A vojska, policija, vatrogasci... itd, itd.

Nemaš mogućnost izbora koliko ces koristiti vojsku, policiju, vatrogasce i to je neki vid osiguranja.
Jedino kod obrazovanje ima delimična mogućnost izbora, tj obavezno je jedino osnovno, ali je i u interesu države dalje školovanje kadrova. . .
Stvar je u tome što kod javnog prevoza imaš potpunu mogućnost izbora koliko ces ga koristiti i da li ces ga uopšte koristiti. U tom slučaju ne može biti pravedno, nametanje jednakog plaćanja svim građanima...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636541#p636541:m5e4ryh8 je napisao(la):
Dart » 05 Jul 2019 08:11 pm[/url]":m5e4ryh8]
ink":m5e4ryh8 je napisao(la):
Dobro, a obrazovanje? A vojska, policija, vatrogasci... itd, itd.

Nemaš mogućnost izbora koliko ces koristiti vojsku, policiju, vatrogasce i to je neki vid osiguranja.
Jedino kod obrazovanje ima delimična mogućnost izbora, tj obavezno je jedino osnovno, ali je i u interesu države dalje školovanje kadrova. . .
Stvar je u tome što kod javnog prevoza imaš potpunu mogućnost izbora koliko ces ga koristiti i da li ces ga uopšte koristiti. U tom slučaju ne može biti pravedno, nametanje jednakog plaćanja svim građanima...

Dobro, možemo se složiti da se ne slažemo. Ja te stvari (a i gomilu drugih) ne vidim kao osiguranje nego kao stvaranje opštih ili društvenih dobara. Po meni javno zdravstvo nije tu samo za mene kad se ja razbolim nego i da obezbedi da živim u društvu koje je što zdravije moguće.

Al aj da ne dužimo. Sumnjam jako da je drugima zanimljiva ova naša diskusija o moralnim osnovama društvenih institucija.

************************************


Da se malo vratimo temi. Ja sam već nekoliko puta ovih dana probao da platim prevoz platnom karticom i to bez uspeha. Dvaput mi je BusPlus kontrola tražila kartu i ja sam im pružio moj Mastercard. Oni su je prislonili svom terminalu ali mi ništa nije skinuto sa računa. Da li to znači da ako probaš da platiš karticom, voziš se džabe?
 
Dart placam zdravstveno a moram da idem kod privatnika
Placam penzjono a moram i privatno
Placahm vojsku koji ce mi ...
 
Plaćam vojsku da me čuva čovek koji nije služio istu.
Plaćam miliciju da mi ispravlja kičmu kada me uhvati da se vozim bez karte u gradskom , koji ne plaćam jer nisam zadovoljan uslugom. :mrgreen:
 
Vrh