Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Pa kada Most dobije upotrebnu dozvolu i bude predat na održavanje nadležnoj organizacionoj upravi...

Bla, bla truć...

Rekao sam Beokomu da ponovi pitanje
Hvala puno na prosleđenom odgovoru. Molim vas da ponovite pitanje i da zatražite više detalja o samom postupku (dokle se stiglo, šta je problem, šta je konkretno urađeno po tom pitanju) jer isti odgovor dobijamo već godinama.
Građani Beograda imaju pravo da saznaju zašto Most koji koristimo već godinama nema upotrebnu dozvolu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637630#p637630:3a4cy2jq je napisao(la):
Giorano Angelo » 09 Јул 2019 02:02 pm[/url]":3a4cy2jq]Још један занимљив детаљ - укрштање Улице Ђорђа Станојевића и трамвајске пруге према мосту. :gobb:
file.php

И даље пројектују ломљене кривине за избијање бубрега. :o
 
Ovo sa drvećem mi se baš dopada, bolje da ovakve delove pošume svuda, smanjuju buku i sakrivaju odvratne žvrljotine, o uticaju na životnu sredinu da ne govorimo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637916#p637916:kita4luj je napisao(la):
Саша » Sre Jul 10, 2019 2:27 pm[/url]":kita4luj]У пролазу према граду:


 
Slučajno zakorovilo ali iseći će...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Тужно је како се цео овај пројекат расцепкао на много више различитих радова - мост са приступним петљама, надвоњак и булевар на НБГ, трамвај преко моста (без нормалних веза са постојећом пругом на НБГ), уређење корита реке Топчидерке и околине од ушћа у рукавац Саве до парка, булевар П. Павла (који је исто исцепкан на више фаза), тунел, да не спомињем тек што нам предстоји даље од тунела...
Макар су трамвај преко моста и уређење корита Топчидерке и околине могли да одраде када је прављен мост са петљама.
 
Дошљак":3m4r1rak je napisao(la):
Макар су трамвај преко моста и уређење корита Топчидерке и околине могли да одраде када је прављен мост са петљама.

Nisu mogli. Preko novog mosta je trebao da ide metro, a ne tramvaj jer tada nije postojala sumanuta ideja rušenja starog mosta.
 
Prelistaj malo temu moglo je to da se neceka do sad ...recimo krivina ka rakovici je sigurno mogla biti uradjena prilikom rekonstrkcije pruge za bb i rakovicu ....
 
Priča o metrou je bila podvala javnosti, zajedno sa "novim simbolom Beograda", "brzom saobraćajnicom"... Spominjao se i "LRT"...
Od početka se znalo da metro ne može da ide tuda: em je most van glavnih pravaca kretanja putnika, em bi krivina pri mostu i usporavanje kompozicija obesmislilo brz prevoz metroom. Objašnjeno mnogo puta i pre mnogo godina.
 
Ako je "van glavnih pravaca kretanja" zašto može tramvaj da ide tuda???

Videli smo da od glavnih pravaca kretanja može lako da se napravi i pešačka zona, tako da mogu malo i da se pomere ti pravci.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
То да је веза Новог Београда - пословног центра читавог града - са чукаричким насељима (међу најнасељенијима у граду) "ван главних праваца кретања путника", тешко да стоји. Уосталом, ситуација у аутобусима који повезују та два дела града током шпица то лепо показује.
 
Kod za stajalište petlja Radnička #3029# nema veze sa životom ???? Izbacuje neko stajalište Partizanska u Dobanovcima gde 11 L ima zajedničko stajalište sa 606 ??? Ludilo.





Vezano za tramvaj, danas sam se provozao u oba smera i ko žuri može da siđe odmah posle mosta stajalište Đorđa Stanojevića , stazicom duž nove nam aVtobuske stanice i pravo na stajalište žel. st NBgd i stiže pre tramvaja. :kafa:
Spuštanje od mosta preko Ade ka Banovom brdu traje sa CAF-om kao čitava večnost. Brzina pešaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638377#p638377:v63ueaq8 je napisao(la):
dejjan » 12 Jul 2019 05:06 am[/url]":v63ueaq8]Ako je "van glavnih pravaca kretanja" zašto može tramvaj da ide tuda???

Videli smo da od glavnih pravaca kretanja može lako da se napravi i pešačka zona, tako da mogu malo i da se pomere ti pravci.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Tramvajske šine se polažu na ulicu - na površinu ulice.
Metro tunel se kopa ispod zemlje. Zato se kopa ispod nekih glavnih pravaca i tako da mu stanice na kojima će putnici da ulaze i izlaze da budu tamo gde najviše ljudi živi, radi i cirkuliše. U Beogradu je to odavno definsana trasa Ustanička-Tvornička (sada Aleksandra Dubčeka).. ne zato što je neko ili neka komisija to napisala, nego zato što je to zaista tako. Tuda se najviše ljudi kreće, tu su najveće gužve, problemi u saobraćaju, problemi sa parkiranjem, tu se ukrštaju svi putevi između periferija grada. Metro je tu potreban i tu ga treba kopati. Ne treba ga kopati ispod Dedinja i Senjaka, u odnosu na Ustanička-Zemun to i jeste sporedna trasa i sporedan pravac kretanja kada se gledaju svi problemi Beograda koje taj famozni nikada dočekani metro treba da, ako ne reši onda makar ublaži. To što tu sada nalazi tramvajska pruga za Banovo brdo je irelevantno za određivanje trasa metroa. To što je most izgrađen između NBG i Banovog brda i Rakovice jednostavno nije razlog da se kopa tunel za metro ispod delova grada koji su možda i najređe naseljeni i sa najmanjim brojem radnih mesta.

To kako Goran fon der Šaht zamišlja urbanizam sa svojim "lako zatvarenim delovima grada" je ludilo i nansoi ogromnu štetu .. ali on i oni su takvi, posledice njih ne zanimaju, gledaju samo svoj trenutni uski interes. Takve stvari jeste da oni rade - ali to je ludilo, to ne treba da se radi.
Tako da, to što je most tu gde je, ne može biti argument da se kopa za metro tamo gde ima najmanje ljudi.

I sve je ovo bilo poznato od početka. Niko ozbiljno nije planirao metro preko ovog mosta. Ti su na forumu relativno kratko, ima nas ovde koji pratimo priču od početka. Zvanično se spominjao neodređeni "šinski sistem", u opticaju su bili LRT i tramvaj, metro je bila samo želja nekih članova ovog forma koji su "šinski sistem" u svojim glavama i prema svojim željama prevodili kao "metro".



E, a pošto živimo u realnosti gore spomenutog koji planira metro liniju Makiš Mirijevo, e, u takvoj realnosti je sve moguće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638385#p638385:3t5gh0us je napisao(la):
Пантограф » 12 Jul 2019 07:26 am[/url]":3t5gh0us]То да је веза Новог Београда - пословног центра читавог града - са чукаричким насељима (међу најнасељенијима у граду) "ван главних праваца кретања путника", тешко да стоји. Уосталом, ситуација у аутобусима који повезују та два дела града током шпица то лепо показује.

U odnosu na pravce preko Bul. Mihajla Pupina, Brankovog, 29. noovembra, Bulevara i auto-puta.... to jeste sekundarni pravac.
Ubaci još 1-2 autobusa na liniju i neće biti tolika gužva, a ulica i most će ostati iste širine :)
 
Sve se slažem, međutim nema prepreke da metro ide preko novog mosta, a ne kroz tunel ispod Save.

U Parizu deo metroa ide nadzemno, itd.
 
Možete da ubacujete koliko hoćete linija, samo što će autobuske stanice morati biti dugačke 300m. Kod šećerane nema trenutka u špicu da autobus ne stoji na stanici, a često ih po tri stoje i još nekoliko čeka u Paštrovićevoj. Prolazim tuda svako jutro kolima jer je kraj loše povezan sa Nbg, kolima stižem za 10-15 minuta, prevozom od 40-90. Peške bih stigao brže nego nekim danima prevozom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638623#p638623:3jgmex88 je napisao(la):
dejjan » 12 Jul 2019 08:11 pm[/url]":3jgmex88]Sve se slažem, međutim nema prepreke da metro ide preko novog mosta, a ne kroz tunel ispod Save.

U Parizu deo metroa ide nadzemno, itd.

Pa ako se slažeš, onda ne možeš isto i da tvrdiš da "nema prepreke" - ima. Pre svega, logičke. To što je most tu gde je, ne znači da treba kopati tunele za metro i graditi vijadukte tamo gde živi i radi mali broj ljudi, na poziciji koja uslovljava malu brzinu kompozicije koja obesimšljava brzinu putovanja zbog krivine pri prilazu mostu.

Taj most je previđen za tramvaj, ovaj postojeći. Nema u tome išta loše. Metro će, ako ima pameti, ići tamo kuda treba da ide: pravac između Bulevara Nikole Tesle i autoputa na NBG strani i okoline Bulevara kralja Aleksandra na "staroj strani". Sve ostalo je urbanistička, saobraćajna, inženjerska i ekonomska - besmislica.
 
Slažem se sa činjenicama ali ne sa tvojim fantazijama. Prvo si rekao da mora da se kopa ali ne mora i potpuno je nebitno ko je koliko na forumu.

Šta znači "glavni pravac kretanja"? Jasno ti je da ne možemo svi ići istim pravcem jer ne možemo proći svi odjednom.
Jel Gazela glavni pravac kretanja zato što ima jednu krivinu na 40km tog pravca? Da napravimo onda 2 mosta levo i desno od tog mosta. Nemam ništa protiv, ako neko smatra da je to smisleno rešenje koje je neko nekada koristio.

Možda bi i bio novi most na glavnom pravcu kretanja, kada bi se realizovala kompletna denivelisan saobraćajnica na NBG strani. Ovako je upropaštena kompletna ideja ali mislim da će to morati da se ispravi kasnije u budućnosti.

Tramvaj ne može ići preko novog mosta jer je onda odsečena deo prema Sava centru, što dodatno opterećuje Brankov most. To nije ni prilagođeno postojećoj tramvajskoj mreži.

Provlačenje tramvaja preko novog mosta upravo izbija argument za trasu metroa koju ti predlažeš jer sada nema više mosta preko Save kuda bi išao metro.

Konačno, Aleksandra Dubčeka i Ustanička su danas širi centar grada, a ne teška periferija kao kada je to projektovano. Nedostaje barem po 3km sa obe strane da se produži trasa metroa da bi imalo smisla u BG danas, mogućnosti za P+R i sl.
 
Ne razumem šta si napisao.
Nebitno.
Preko mosta neće ići metro.
 
Relja, planovi metroa još od onog iz 1974. pa do prethodnog, imali su zajedničku, funkcionalno i ekonomski zdravu ideju da se višak kapaciteta na krakovima mreže ka Petlovom brdu i ka Zemunu - a višak postoji, jer Beograd nije Moskva i nema putnika da mora da se uspostavi tehnološki minimalan interval - iskoristi za direktno povezivanje tih krakova preko mosta za koji se znalo da ionako mora da se gradi, zbog drumskog prevoza.

Po novom rešenju će, dakle, u metro tunelu vozovi ići na svaka 4 minuta, ili češće ali sa kraćim kompozicijama (to mu dođe manje od 50% korišćenja kapaciteta, i to trajno - dakle, prosute stotine miliona evra u startu), Banovo brdo će sa savskim blokovima biti povezano tramvajem, a sa centralnom zonom NB i Zemunom - metroom, uz presedanje u Savskom amfiteatru. Inferiorno rešenje u poređenju sa starima u svakom pogledu. Duže vreme putovanja = veća upotreba automobila, veća potreba za autobuskim prevozom itd.
 
OK je povezati dve periferije mtroom - preko centra grada, tamo gde će se ukrštati sa primarnom metro linijom i ostalim vidovima javnog prevoza.
Besmisleno je trošiti novac na povezivanje metroom dve periferije tako što se zaobilazi centar, samo zato što eto "most postoji tu gde je" i zato što ćemo moći da kažemo da "imamo metro". Mislim da se tu slažemo.
 
Nisi baš najbolje postavio: metro je planiran sa obe strane mosta, tik uz most. Dakle, povezivanje dve pruge preko postojećeg mosta je marginalan trošak - sa ogromnim efektima.

Inače, tik uz most sa NB strane, danas počinje takođe jedan od CENTARA Beograda - poslovni. Nekako nam danas u špicevima taj centar, a ne onaj istorijski, navlači najveće gužve na ulice...
 
Ali, šta znači "tik uz most"? Ako treba da se napravi krivina (sa ili bez uspona) da bi se taj pravac "tik uz most" povezao na most, to usporava vreme putovanja i obesmišljava brzinu i efikasnost prevoza. A plan je i ovako pogrešan. Jedini smislen plan za neki šinski sistem preko novog mosta koji nije tramvaj je ovde bio postavio svojevremeno "Zidar", ali to je suviše inteligentno za ljude koji odlučuju o ovom gradu.

A postoji jedna bitna razlika između "istorijskog" i tog "novog poslovnog" centra: Novi poslovni je u delu grada koji ima bulevare 3+3, tramvaj... malo da se pojačaju autobuske linije smanjio bi se broj automobila, a kako su krenuli za širenjem zonskog parkiranja postoji mogućnost opadanja broja novodolazećih automobila u toku redovnog radnog vremena. "Istorijski centar" će ostati takav kakav je i treba mu taj nezavisni vid prevoza.
 
Vrh