Automobilska industrija

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Uto Apr 16, 2019 1:59 pm

Imaju / imali su dobar preseraj tako da mogu komotno da kupe neku noviju licencu za kabinu. Šasija se nije bitnije menjala tako da mogu da koriste postojeće. Motori i transmisija mora sa EU pijace. Ostaju osovine što isto mogu da kupuju. Ostalo se i onako kao i svi ostali kupuje kod komponentaša.
Ostaje ulaganje u lakirnicu.

Sisu je fabrika koja nikad nije imala svoju kabinu, motore sve kupuje i sklapa a FAP su videli kao dobru kombinaciju sa malo ulaganja i jeftinom radnom snagom. Očigledno da ta mala ulaganja nisu mala i prevazilaze kapacitete SISU-a.
Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 594
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 658
Pohvalio: 8

Re: Automobilska industrija

Postod Dart » Uto Apr 16, 2019 2:52 pm

FAP proizvodi osovine po Mercedesovoj licenci, nema potrebe da ih kupuje.
Dok bi kupovina licence za novu kabinu koštala mnogo, a i imaju problema sa lošim farbanjem i opremanjem. Zbog toga mislim da najbolje kupovati gotove kabine Ili bar moderizovati postojicu.
Evo je kineska Mercedes NG kabina kakve ima i FAP, bukvalno samo branik treba promeniti a izgleda mnogo lepše.
Slika
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Uto Apr 16, 2019 7:00 pm

Proizvodio zastarele osovine, one za NG seriju sa planetracima.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15211
Pohvalio: 6308

Re: Automobilska industrija

Postod direktor » Sre Apr 17, 2019 2:16 am

U fapu je felgara zAblokirala pa kupuju kineske za vojne kamione
Fapu treba ulaganje modernizacija remont ono sto niko nece da uradi
Tesko ce se to podici je nema interesa politicara ...
Inace da ima nebi se kupovali kamioni za vatrogasce maz man i kamaz ukupno 75 kom
Vec bi se uzeo fap kao i za sva druga komunalna vozila smecare kipere cisterne ne uzima se i za zivu lovu od uviznika iveko daf. A fapa puna usta a kad se kupuje nigdje ista stvar za zastavu kamione za vozila za dostavu kombije kamijonete za bvk toplane zelenilo gsp itd ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 594
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 658
Pohvalio: 8

Re: RE: Re: Automobilska industrija

Postod Dart » Sre Apr 17, 2019 10:05 am

Žika napisao:Proizvodio zastarele osovine, one za NG seriju sa planetracima.
Planetarne osovine jesu teže i manje efikasne, ali su dobre za teške terene. Mercedes ih i dalje koristi za kipere i vojsku, a u originalu ih pravi ZF.
Mada realno FAP-ove mašinu su stare, i pitanje je koliko to utiče na kvalitet i da li su uopšte u stanju da ih prave.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9640
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4981
Pohvalio: 7243

Re: Automobilska industrija

Postod JohnnyLee » Uto Apr 23, 2019 5:16 pm

где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: RE: Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Uto Apr 23, 2019 9:24 pm

Dart » Sre Apr 17, 2019 9:05 am napisao:
Žika napisao:Proizvodio zastarele osovine, one za NG seriju sa planetracima.
Planetarne osovine jesu teže i manje efikasne, ali su dobre za teške terene. Mercedes ih i dalje koristi za kipere i vojsku, a u originalu ih pravi ZF.
Mada realno FAP-ove mašinu su stare, i pitanje je koliko to utiče na kvalitet i da li su uopšte u stanju da ih prave.


Osovine sa planetarnim bočnim reduktorima se još uvek koriste pre svega teške terene/van asfalta gde sa svojim manjim spoljnim gabaritima obezbeđuju veću prohodnost a i manje opterećenje na konusno tanjirasti par zupčanika i poluvratila. Mane su im pored veće težine, više pokretnih delova su i daleko veći otpori koji direktno utiču na potrošnju tako da su one povučene još u devedesetim godinama prošlog veka. Dakle ostali su u terenskim teretnim vozilima, kiperima......
Što se tiče proizvođača koliko znam MAN i Mercedes su sedamdesetih godina krenuli zajednički u proizvodnju osovina, motora. Menjače za teška vozila im je isporučivao ZF, kasnije je Mercedes krenuo sa sopstvenim menjačima sa elektropneumatskom promenom stepena prenosa tzv EPS.
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sre Apr 24, 2019 5:37 pm

Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Pon Apr 29, 2019 11:35 pm

Opasan Audi

Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sub Jul 06, 2019 6:02 pm

Otišla je jedna od legendi automobilske industrije. Lee Iacocca





https://www.blic.rs/biznis/vesti/odlaza ... je/pbmghly

ODLAZAK AMERIČKE LEGENDE Devet tačaka poslovanja jednog od prvih menadžera čija je plata preskočila milion dolara

"Ako možete da pronađete bolji automobil, kupite ga". Jednostavna, ali bezobrazna reklamna poruka za prvi Krajslerov minivan i danas se u reklamnim agencijama smatra revolucionarnom, jednako kao i "56 za ’56", kako je Ford 1956. ponudio svoj novi model tržištu (za 56 dolara kredita mesečno).

Li Ajakoka, autor obe poruke koji je umro u 95. godini života u Bel Airu, bogatoj četvrti na zapadnom delu Los Anđelesa, odavno je bio američka nacionalna legenda. Ne samo kao biznismen i jedan od prvih menadžera kojem je plata preskočila milion dolara, nego kao predvodnik novog načina razmišljanja koje ga je dovelo i do praga najviše političke funkcije u državi – u prvoj predizbornoj anketi 1985. samo ga je tri odsto glasova delilo od Džordža Buša (starijeg) u trci za republikansku predsedničku nominaciju.

Ajakokinu karijeru u velikoj je meri odredila bolest. Kada je američka vojska odbila njegovu prijavu da ga kao dobrovoljca pošalje na evropsko ratište u drugom svetskom ratu, zato što je u detinjstvu preboleo reumatsku groznicu, u njemu se, kasnije je sam napisao, probudila strast da se dokaže na svim drugim područjima. Magistrirao je mašinstvo na elitnom Prinstonu. Kako je od detinjstva sanjao o poslu u automobilskoj industriji, zaposlio se 1946. u Fordu, kao inženjer u proizvodnji. Taj mašinski deo karijere trajao je međutim kratko. Na vlastiti zahtev prebačen je u odeljenje prodaje i marketinga, s tim da je zadržao i čvrstu vezu s razvojnim delom kompanije.

Četrnaest godina po dolasku u kompaniju (1960.) postao je potpredsednik grupe za automobile i teretna vozila, sedam godina kasnije bio je izvršni potpredsednik Forda, a 1970. bio je predsednik kompanije s godišnjom platom od 977.000 dolara i reputacijom "najboljeg trgovca u američkoj istoriji". – Prodavao je sve, a kada nije bilo novog proizvoda, prodavao bi sebe, napisao je jedan od njegovih brojnih biografa.

Ajakoka je imao svojih "Devet tačaka" za proveru budućih lidera. "Kada zatraže vaš glas, proverite ih po tim tačkama, tek tada znaćete kakvi su, i želite li ih na poziciji", poručio je. Ambicioznim liderima iste je tačke postavio kao set osnovnih pretpostavki na putu prema uspehu.

"Devet tačaka":

Znatiželja: Slušajte. Niko ne sme sebe smatrati prepametnim za dalje učenje. Moramo razumeti šta pokreće ljude.

Kreativnost: Lider mora biti kreativan, Izađite na ivicu, budite spremni da pokušate nešto drugačije. Razmišljajte izvan kutije i mislite unapred.

Komunikacija: Lider mora komunicirati, razgovarati s ljudima. Bill Klinton je rekao: "Ludo je prestati razgovarati s ljudima s kojima se ne slažete, sve dok razgovarate, nada postoji".

Karakter: Pokazuje se u sposobnosti da razlikujete dobro od lošega i snazi da radite ono što smatrate ispravnim. Abraham Linkoln je rekao: "želite li testirati čovekov karakter, dajte mu vlast".

Hrabrost: Šepurenje nije hrabrost. Pričanje nije hrabrost. Rade li ono što govore? Izađite pred ljude i prihvatite ličnu odgovornost.

Uverenje: To je vatra u vašem želucu koja ukazuje na želju da stvari doista dovedete do kraja.

Harizma: Sposobnost da inspirišete ljude, da ih motivišete budeći dobro u njihovim srcima. To je sposobnost da više brinete o tome da ljudi sebe doživljavaju dobrima, nego da vas doživljavaju dobrim.

Kompetentnost: U postizanju rezultata razgovor je jeftin, treba znati rešiti problem. Morate znati da pokažete šta je stvarno delotvorno i biti do kraja odgovorni za svoje odluke.

Zdrav razum: Kao što je moj poslovni mentor Čarli Bekam govorio – jedina stvar koju zbilja posedujete kao ljudsko biće je vaša sposobnost da razumete i vaš zdrav razum.


Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Ned Jul 14, 2019 11:40 am

Slika
Pohvale za post: 2
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4905
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2762
Pohvalio: 4963

Re: Automobilska industrija

Postod tragac » Ned Jul 14, 2019 1:23 pm

UAZ je od početka savršen i nema potrebe da ga zamenjuju. :)
Ne zaustavljajte Taxi - bojkotujte ga!
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 7215
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9441
Pohvalio: 6061

Re: Automobilska industrija

Postod Пантограф » Ned Jul 14, 2019 2:08 pm

VW je sinonim za konzervativan dizajn.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Ned Jul 14, 2019 2:25 pm

Upravo to i decenijama uspeva. Uvek klasika , na oko lepo i uvek nekako bolje od konkurencije.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 7215
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9441
Pohvalio: 6061

Re: Automobilska industrija

Postod Пантограф » Ned Jul 14, 2019 2:28 pm

Slažem se, ja nisam za dizajnerska divljanja.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Čet Avg 22, 2019 11:16 pm

Jako zanimljiva priča za jedan auto



možda kao i sve tih sedamdesetih i osamdesetih godina
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sub Sep 07, 2019 11:40 pm

Prošli vikend kad sam upao u jedan od bezbroj bezrazložnih zastoja na autoputu.

Slika Slika Slika Slika

Slika Slika upload photos
Pohvale za post: 1
Corradi
Beginner
Postovi: 89
Pridružio se: Ned Sep 01, 2019 11:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 154
Pohvalio: 47

Re: Automobilska industrija

Postod Corradi » Ned Sep 08, 2019 1:07 pm

Šta li mu piše za boju u polisi osiguranja? :D
Pohvale za post: 1
Belvilenjak
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 111
Pridružio se: Pet Jul 30, 2010 9:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 2

Re: Automobilska industrija

Postod Belvilenjak » Ned Okt 27, 2019 2:30 pm

Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5045
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 1492

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Ned Okt 27, 2019 5:11 pm

Pre 7 + tj restajling nego li 8.

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 9 gosta