Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Kroz BnV bici staza (koju i dosta pešaka koristi) ide starom trasom pa onda skreće ka novim soliterima i onda ide "malo levo pa desno, hopa cupa" ka onoj staroj zgradici od železnice ispod Gazele. Neće tu skoro biti napravljena ljudska bici staza.

file.php


Ovako je trebalo da se odradi celom dužinom. Uz reku jedan široki pojas za pešake (širine kao na slici ili kao na delu od Brankovog mosta do Savanove i posle Savanove) pa onda malo zelenila i onda biciklistička staza pa opet zelenilo pa tek onda zgradurine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625996#p625996:lp4znlrd je napisao(la):
Johnest_Hon » Čet Maj 30, 2019 9:22 am[/url]":lp4znlrd]Igore jel su sredili da može da se vozi bici stazom do parka?
Nisu sredili pošto je potrebno ukloniti deo koloseka pored Hipodroma. Upravo predlog i jeste uklanjanje dela pruge i izgradnja pešačko-biciklističke staze.
 
Znači i dalje ulicom ispod raskrpetlje itd...nije ni sada toliko loše jer nema puno kola ali doći će i to na red...
 
Pošto je pruga ukinuta ovde je trebalo samo ukloniti šine, izravnjati teren i posejati travu. Trebale bi neke pare za angažovanje mašina i ljudi (nikakve ogromne sume), ali bi isto tako mogla i da se organizuje neka radna akcija (osim za uklanjane šina i pragova, gde treba mehanizacije), gde bi siguran sam odazvali se mnogi da se uredi ova površina. Pritom bacaju pare na rekonstrukciju pasarele a prepreka zbog koje i postoji je ukinuta. Ja nešto ne verujem da će ovaj park skorije da se radi, a moglo bi za dva meseca to da se raščisti i sredi, čak i obična redovno održavana zelena površina bi drastično izmenila ceo kraj na bolje.
 
Trend u (civilizovanom) svetu je koriscenje stare trase napustene pruge injena rekostrukcija u odlicnu bici ( roler), trotinet stazu. Geometrija pruge u sutuacionom i nivelacionom smislu je idealna za bicikl i kao takva veoma privlacna za koriscenje...
Ulaganje je zanemarljivo kolika je dobit i da ovi " nasi' politicari imaju kefalo ( kao sto nemaju) iskorustili bi ovo za promociju i ubiranje politickih poena.
No izglada da njima nije u interesu da je nesto jeftino vec naprotiv veoma skupo jer tada su i provizije vece...


Sent from my Lenovo K33a42 using Tapatalk
 
Belka je lepo objasnio na primeru veze između Ledina i Bežanijske kose - ništa se ne radi za građane, već se uvek čeka neki interes.

Naravno da je najlakše iščupati šine, istopiti u železari, izravnati i posaditi travu. Čekaće se neki investitor koji će tu nešto da gradi i tek tada krenuti da sređuju taj potez, tj, investitor će biti dužan da to uradi.
 
PIGLET":nai76n4c je napisao(la):
Trend u (civilizovanom) svetu je koriscenje stare trase napustene pruge injena rekostrukcija u odlicnu bici ( roler), trotinet stazu. Geometrija pruge u sutuacionom i nivelacionom smislu je idealna za bicikl i kao takva veoma privlacna za koriscenje...
Ulaganje je zanemarljivo kolika je dobit i da ovi " nasi' politicari imaju kefalo ( kao sto nemaju) iskorustili bi ovo za promociju i ubiranje politickih poena.
No izglada da njima nije u interesu da je nesto jeftino vec naprotiv veoma skupo jer tada su i provizije vece...


Sent from my Lenovo K33a42 using Tapatalk
Apsolutno! Evo ja sam već postavljao sliku gore kako je to urađeno u Njujorku, pa postavljam opet. Skroz su ubetonirali šine da budu u ravni sa površinom šetališta. Usput, pragovi su odlično upotrebljeni kao mini tribine, s tim što bi morali dobro da budu istretirani da bi se eliminisao miris i sve drugo.
4edf8bab4592b27916c9741341eeac8a.jpg


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Pragovi nemogu da budu istretirani da se eliminise miris krezola
Na fotki je novo drvo i vecih dimenzija od pragova ...
 
Одлично је то што једног дана може поново да се употреби... Тако би ваљало и зону са пругом око калемегдана сачувати за време кад будемо паметнији.
 
Кад се уклоне шине од Бетонхале до СРЦ Милан Гале Мушкатировић треба обновити зидине по којима се кретала, а до самих зидина могу да се праве пешачке стазе од калдрме, а бициклистичка стаза да буде ближа реци.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617115#p617115:3d4y6gys je napisao(la):
direktor » Wed Apr 17, 2019 1:52 pm[/url]":3d4y6gys]Sve je to lijepo sto ti kazes ali tvrdjava se raspada
Pocev od kapija 3 komada samo sto ne pocu daotpadaju djelovi preko zgrade muzeja vojnog ni zavodova nista bolja nije preko raznih bedema njihovih djelova u tvrdjavu zadnjih 5 godina nista znacajnije u obnovu nije ulagano...
Radjeno je jedino iz donatorski sredstava i nesto iz budzeta i to pogresnim redosledom sredis plato kod pobjednika pa onda ces samog pobjednika ...
Da nekazem da su polomili destak kamenig restki vec ...
Uradjena je dekorativna rasvjeta a da dosta obicne neradi
Mjesavina raznih tipova kandelabara ...
Uradjeni su putokazi i info panoi sto je ok ali se neodrzavaju

Ipak bi direktor treba da prosvećuje.
ne održavaju
ne radi
ne kažem
i
ne mogu

Pa naravno da se raspada kad je stara dva mileniuma i da je će se sledećih mileniuma obnavljati u nedogled, ali da treba istraživati neistražene (pridev) delove i dok se ostali delovi obnavljaju.
 
Faza izrade plana - Doneta odluka o izradi plana
Sa sajta Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

8lx2.png
 
Da li ovo znaci da ce se park praviti i u slucaju da na Marini Dorcol ne pocne jos uvek nista da se gradi ili ce se cekati pocetak gradnje necega i u skladu sa tim tek tad praviti park? Svakako bi bilo lepo da ovaj deo oko Marine pocne da lici na nesto, makar i sa par stazica dok nesto ne pocne tu da se gradi, ako ce ikad...
 
"Uskoro bi trebalo da bude završeno idejno rešenje za izgradnju Linijskog parka na prostoru od pristaništa (Beton hale) do Pančevačkog mosta. Zelena oaza biće duga 4,6 kilometara sa površinom od oko 48,6 hektara, kaže za eKapiju glavni gradski urbanista Marko Stojčić i dodaje da su uslovi za gradnju stvoreni izmeštanjem pruge oko Kalemegdana i prenamenom saobraćajnih u zelene površine.

- Započete su pripreme na izradi idejnog rešenja, na kojem će raditi 10 mladih arhitektonsko-pejzažno urbanističkih timova, ujedinjenih u izradi projektantskog i programskog parternog rešenja 10 prostornih celina Linijskog parka - kaže Stojčić.

Kada budu izabrani od njih će se, kako navodi gradski urbanista, očekivati mnogo inovativnih, modernih i održivih rešenja. A o sadržajima u parku, prema Stojčićevim rečima odlučiće Beograđani na anketi.

- Građani će kroz anketu moći da glasaju za sadržaje koji će se u parku nalaziti. Šetališta, biciklističke staze, dečija igrališta i parkovsko zelenilo sa velikim brojem novih stabala su samo delić onoga što će ova zelena oaza imati. Linijski park biće spona centralne zone sa zapuštenim donjim Dorćolom, delom Ade Huje i sa beogradskim najvećim potencijalom - rekama - kaže Stojčić.

Vrednost investicije biće definisana projektom."

https://www.ekapija.com/news/2673330/no ... on-hale-do
 
Nemojte molim vas samo nove ankete. Već vidim anketu sa jednom od opcija "kafići i restorani"

Oni da hoće da urade nešto korisno, uklonili bi odmah ogradu između pruge i biciklističke staze kod ušća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675540#p675540:1lbj12fv je napisao(la):
astrodule » Čet Okt 31, 2019 11:48 am[/url]":1lbj12fv]
Oni da hoće da urade nešto korisno, uklonili bi odmah ogradu između pruge i biciklističke staze kod ušća.

Koliko znam zemljiste oko pruge jos uvek nije prodato od strane zeleznice, tako da je pruga i dalje u vlasnistvu Zeleznice Srbije. Kapiram da nece biti nekih drasticnih sklanjanja i menjanja dok se vlasnicka struktura ne promeni zvanicno.
 
Pa šta čekaju sa promenom te strukture. Zašto nešto planiraju ako još uvek nemaju to zemljište?

Neće to još skoro da se napravi, bilo bi lepo da sve krene odjednom. I taj potez i Luka Beograd i Marina Dorćol i da se napravi plan koji će obuhvatati ceo taj potez od Ušća do Ada Huje.
 
И та зелена пруга дуга неколико километара и широка неколико десетина метара ће вероватно бити све од природе, остало ће попунити блокови...
 
"dajemo priliku mladima.." znaci da su pokupili znanje i ideje od americke kompanije i onda angazovali domace projektante da bi bilo jeftinije.
 
И то је углавном све што Валенсија има од природе у већем обиму. Лепо али далеко мање природе него што ми имамо, а да је за узор и те како јесте - посебно за једно наше питање са једне друге теме !
 
Pa prirode nikad dovoljno, pogotovo uredjene kao u Valensiji.

Meni samo zvuci malo preambiciozno ovo "od beton hale..". Od beton hale ima dosta da se uredjuje, ali park vec postoji.
Bolje bi bilo da je fokus na Dunavskoj ulici, odnosno liniji zeleznickih sina, to je vec jedan dovoljno velik prostor.

E sad, taj park u Valensiji je nekadasnje recno korito, ne znam koliko smisla ima da se kopa kanal do pancevackog mosta.
 
Ogroman potencijal celog prostora. Bilo bi lepo da se to uradi profesionalno, uzimajući u obzir sve faktore

Услови учешћа
Овим поводом Град Београд уз подршку Друштва архитеката Београда, а уз помоћ донација приватних инвеститора из непосредног окружења Линијског парка, позива младе архитектонске (и трансдисциплинарне) тимове да се квалификују за израду пројектантског и партерног идејног решења дела подручја Линијски парк у Београду.
Позив се расписује за тимове од најмање три члана који могу бити дипломиране архитекте, урбанисти, пејзажне архитекте и професионалци комплементарних струка, а који на дан позива имају 40 или мање година. Иста особа не може учествовати у више различитих тимова (уколико се то деси, пријаве тих тимова биће одбачене у целости). Позив је отворен само за држављане Републике Србије, са пребивалиштем у Републици Србији.
Због значајне дужине потеза будућег Линијског парка и варијација садржаја и амбијената у његовом окружењу, читава површина парка подељена је у 10 оквирних просторно-програмских целина. У складу са поделом на целине, по завршетку процеса квалификација биће одабрано 10 тимова, а сваки ће у процесу ко-креације бити ангажован на изради идејног решења једног од делова подручја Линијски парк.
Предмет позива
 
Vrh