Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Zaista ne znam odakle vam to da je Sabac-Bijeljina prometniji od Kuzmin-Bijeljina? Ili da bi bio prometniji. Povezati buduci put Sabac-Loznica sa Pavlovica mostom nece biti nimalo tesko buduci da planirana trasa prolazi veoma blizu Badovinaca a to je svega par km od mosta i grancinog prelaza
 
Pa zato što kada bi se to izgradilo od tih oko 4000 koliki je PGDS na Kuzmin-Rača jedno 3000 koji dolaze iz pravca Beograda i Novog Sada bi prešli tu. A još kada na taj put dodaš i Šabac-Loznica dobija se značajno više.
 
To je samo pretpostavka. Kuzmin-Raca se gradi zato sto se planira nastaviti dalje oko Bijeljine prema Brckom i dalje gde ce se spojiti sa koridorom C5 i odatle nastaviti vec izgradjenim autoputem od Doboja do Banja Luke. Autoput ce prolaziti severno od Bijeljine i to zbog cene zemljista jer se procenilo da bi eksproprijacija bila najeftinija ako bi trasa prolazila severno od Bijeljine. Sve i da se izabralo da autoput za BN ide preko Sapca opet bi morao da se gradi novi most preko Drine. Kada se izgradi brzi put Sabac-Loznica nece ga biti tesko povezati sa Pavlovica mostom i dalje prema BN. A oni koji iz Loznice i celog tog kraja idu prema Bijeljini ici ce na granicni prelaz Loznica.
 
Постоји ту још једна скривена добит. Тај аутопут Бијељина - Кузмин је на линији ка Бачкој Паланци. Бачка Паланка је остала неприродно одсечена од Срема и кад тад ће се морати градити мост преко Дунава између Бачке Паланке и Челарева, с једне и Нештина с друге стране. А управо је то најкраћа веза Новог Сада и Тузле. Дакле, пут Тузла, Бијељина, Сремска Рача,Кузмин, Ердевик, Нештин, Бачка Паланка, Челарево и Нови Сад има велики значај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640269#p640269:30gnrfqw je napisao(la):
direktor » Thu Jul 18, 2019 10:30 pm[/url]":30gnrfqw]Jel ko od vas cekao na prelazu sremska rača kad kolona bude do bosaske granice guzve su sve vece
Ap do Bn je dio ap BL/ BČ/BN/BG povezati BL i BG da se nedira federacija a usput povezati na ap BG /ZG I ap koridor 5C federalni

Bukvalno najveća sramota srpskih graničnih prelaza. Bitno da se u sezoni svi mediji javljaju sa Horgoša, Batrovaca... i mlate o turističkom talasu (kao da dolaze kod nas a ne da smo im tranzitna zemlja), a ovaj granični prelaz je prilično često zakrčen i to uglavnom sa strane Srbije. Jednom sam prošao bosansku policiju i carinu i stao u red odmah za srpsku. Nisam mogao da verujem pa sam se vratio i otišao na Badovince gde je situacija bila dosta bolja.

Pritom za prelaz na ovom graničnom prelazu je dovoljna i lična karta. Bitno da glavonje koje su u vlasti sa obe strane mlate o specijalnim vezama Srpske i Srbije, a običan granični prelaz ne mogu da organizuju da funkcioniše iole normalno po gradjanje obeju zemalja.
 
Jeste pretpostavka, ali bar meni deluje i više nego logično. Pa ti meni reci da li bi ti kada bi išao iz Novog Sada ili Beograda za Bijeljinu i dođeš do Rume, i znaš da postoji AP ili BP skroz do Bijeljine i ima i putokaz, zar ne bi išao tuda?
To što je ekspropriacija skuplja se uštedi na manjem mostu ili prometnijem autoputu koji može da se isplati. Ja sve ovo pišem prvo od pretpostavke da je Kuzmin-Rača totalno neisplatljiv, a najprometniji je put ka Bosni. Bolje onda da pronađemo neku varijantu koja će biti bolja, a jedna je i više nego očigledna, ali niko neće da razmišlja o tome.
I što ne bi mogao da se nastavi put ka Brčkom kada bi dolazio iz Šapca, to je čak i prirodniji pravac, a ne sa dva zaokreta za 90 stepeni.
A ako se napravi AP preko Rače ne treba ništa više raditi, zato što bi onda ispalo da smo dva mosta preko Save na Rači napravili uzalud. Još ako to bude bio BP i ne bude se plaćao, tek će tada da bude navala.
 
Cekajte a zasto ap ne ide preko pavlovica mosta samo se most duplira dva gp nisu daleko jedan od drugog...
 
Najbolja varijanta je preko Šapca i Bogatića, jer je već planirano ŠA-RU-NS.
 
Послужио сам се Драгановом мапом, сваки од ових праваца има смисла, али је питање шта од тога треба да буде под наплатом, од којих пара и када који изградити. Рача-Кузмин ставити под наплату, обавезати транзитни теретни саобраћај да иде туда, свакако има смисла.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640470#p640470:1embcl7e je napisao(la):
Nurko7000 » 19 Jul 2019 04:32 pm[/url]":1embcl7e] . . али је питање шта од тога треба да буде под наплатом, од којих пара и када који изградити . .

Najizvesniji je autoput Ruma - E70 - Šabac, jer je sve ugovoreno i čeka se samo kredit od Azera.

https://mitrovica.info/sve-je-spremno-z ... uma-sabac/
 
Pogledajte samo ovu mapu i procenite. Je li lakse napraviti 17km autoputa ili cekati da se izgradi Novi Sad-Ruma-Sabac-Loznica? Budimo realni, pre ce se spojiti Banja Luka-Beograd autoputem nego sto ce izgraditi Novi Sad-Loznica.
A varijanta da se autoput gradi preko Pavlovica Mosta otpada jer mestani Macve, pre svega Badovinaca poseduju ogromnu obradivu povrsinu sa one strane Drine. Kod Pavlovica mosta prava granica nije Drina vec je granica nekoliko stotina metara u bosanskoj strani. Granica je iz 1918 a Drina je vremenom menjala tok.
Tom logikom ne bi gradili novi most na Raci vec bi dogradil jednu traku mosta do postojeceg.
Shvatam ja i vasu logiku i koliko cujem Sabac-Loznica ce se spojiti sa Pavlovica mostom novim putem koji ce obici Badovince. Tako da ce od brzog puta Sabac-Loznica do Bijeljine biti svega 15ak km.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640482#p640482:2hprw13l je napisao(la):
blagic » 19 Jul 2019 05:07 pm[/url]":2hprw13l] . . Je li lakse napraviti 17km autoputa ili cekati da se izgradi Novi Sad-Ruma-Sabac-Loznica? . .
Možda je "lakše", ali koliki će tamo biti promet kada se izgradi Ruma - Šabac?

Dalje, za deonicu Kuzmin - Rača još nije završen ni "Plan detaljne regulacije" i

pitanje je da li će ta deonica biti završena pre autoputa Šabac - raskrsnica sa E70 .
 
Bice jos veci nego sto je sada u to sam ubedjen. Narocito kada se spoji dalje prema Banja Luci. Jos ako izgrade taj veliki zajednicki granicni prelaz koji ce ubrzati prelazak kao sto se prica da hoce...A tek kada se izgradi C5 i to sve spoji. Iz Sapca sam ali smatram da je ovo daleko bolje resenje. S moje tacke gledista voleo bih da se Sabac spoji i sa koridorom 11 preko Valjeva nekako ilio dalje od Loznice. I kao neko ko je rodjen u Bosni voleo bih i da se Trebinje spoji sa Bijeljinom autoputem. Tada bi cela R. Srpska bila povezana autoputevima.
 
Ja bih voleo da se sve izgradi :) . . i biće jednog dana, samo je pitanje prioriteta.
 
Да ли неко зна јужну руту овог аутопута? Где креће од Пожеге? На Ужице? На истом месту се одваја за Кремна и касније за Котроман? Ако неко има мапу , замолио бих да је постави!
 
Prostorni plan
Neka me neko ispravi, ali zar nije bilo mogućnosti da od Požege do Užica (petlja "Zlakusa") ograničenje bude 130km/h, a i da petlja bude malo bliža Sevojnu?
Inače, meni je neverovatno da se u tekstualnom delu dokumenta ministarstva i dalje koristi kategorizacija puteva iz SFRJ (ovde konkretno M-5 i dr.), a to ministarstvo je u međuvremenu 2 puta menjalo kategorizaciju :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643083#p643083:hke992ts je napisao(la):
nikicakica » Ned Jul 28, 2019 12:31 pm[/url]":hke992ts]Prostorni plan
Neka me neko ispravi, ali zar nije bilo mogućnosti da od Požege do Užica (petlja "Zlakusa") ograničenje bude 130km/h, a i da petlja bude malo bliža Sevojnu?
Inače, meni je neverovatno da se u tekstualnom delu dokumenta ministarstva i dalje koristi kategorizacija puteva iz SFRJ (ovde konkretno M-5 i dr.), a to ministarstvo je u međuvremenu 2 puta menjalo kategorizaciju :bash:
Благодарим за план.
Наравно овде има гомила чудних путања, живим на Тари па ми је мало јасније.
 
Mislim da je Srbija pametno odradila sto se tice BG-SA. Izgraditi Kuzmin-Raca i deo od Pozege do Zlatibora za sada. Jer taj deo Srbije zaista zasluzuje da bude povezan auto-putem bez obzira da li nastavlja dalje ka SA ili ne. Pa kad moji Bosanci krenu graditi svoj deo onda nastaviti do Kotromana. A ne vidim da Bosna moze u dogledno vreme krenuti sa tim projektom. Njima je najbitnije zavrsiti koridor 5C. R. Srpska onda moze polako u segmentima nastaviti od Doboja ka Bijeljini. Tada Kuzmin-Raca dobija pun smisao. Jer ce biti deo BG-SA i BG-BL. A kad se zavrsi most preko Save kod Svilaja i spoji deonica od Odzaka do Doboja tada ce se moci auto-putem stici od BG do BL, naravno preko Hrvatske. Za Bosnu je deo preko Tuzle i dalje ka Brckom za sada samo bajka.
Kao i za nas NS-RU-SA-LO.
 
Kuzmin-Rača nikada neće imati smisao. U petak i subotu posle podne sam opet bio i opet nisam sreo više od 15 vozila. Neko vreme nikog nisam mogao da vidim na putu. I slupaćemo pare da tu izgradimo autoput i novi most. Bolje te pare da se ulože u obilaznicu oko Kuzmina i Bosuta i malo da se sredi onaj most i da se napravi integrisani prelaz, što ne bi trebalo da bude mnogo skupo, prelaz na bosanskoj strani je više nego dovoljan, i milina, kad već nećemo da se upuštamo u velike projekte. Kao što bi trebalo da bude NS-RU-ŠA-BN sa ŠA-LO, a sa njim može da se radi i ZR-NS, a na kraju će to biti sramota i po, neće ni brzim putem moći da se nazove.
P.S. Kad kažem nikad mislim na narednih 30-40 godina.
 
Ja upravo objasnih kada ce imati smisao. Prolazio sam i ja tim delom kada nije bilo nikoga ali sam prolazio i kada je bilo. Raca je istorijski bila jako vazan granicni prelaz i sve sto je Bijeljina danas u odnosu na ono sto je bila pre rata moze da zahvali Raci. U Bijeljini i okolini sam od '92 ziveo vise od deset godina i zato tvrdim da ima smisla. Auto-put ka Raci i Kuzminu je samo logican nastavak u razvoju Bijeljine i Semberije i povezanosti sa Srbijom i BG.
 
Ja ti kažem da neće imati smisao narednih par decenija i da će biti dovoljna magistrala.
Ja imam porodicu u Bijeljini i okolini i idem redovno tamo, bar jednom mesečno, i ne sećam se dana koji nije Uskrs kada mi je promet izgledao kao da bi mogao da opravda AP. A više puta sam ranije objašnjavao zašto ne važe tvrdnje da će se PGDS povećati brže nego do sada izgradnjom autoputa.
I zašto taj logičan nastavak ne bi išao preko Drine ka Šapcu, a ne na Kuzmin? I zašto ne bi bio izgrađen logičan nastavak razvoja još nekog grada?
 
Mozemo da se slozimo da se ne slazemo po top pitanju. :D
Jednostavno je, NS-RU-SA-LO nec skoro biti zapocet a zavrsen ce biti ko zna kada. Pavlovica most ne moze biti deo auto-puta tako da bi se i u tom slucaju morao graditi novi most. Lakse je izgraditi 17km do Race nego celu deonicu od Rume preko Sapca pa do Drine.
U Badovincima sam ziveo 10ak godina i jos imam dosta prijatelja i cesto sam tamo. Cela Macva ne zavisi mnogo od Semberije. PGDS od 2000 koji je neko naveo nije realno merilo. Masa ljudi predje most samo da bi sipalo gorivo koje je u Bosni dosta jeftinije.
Kuzmin-Raca je u ovom trenutku samo logican nastavak projekta povezivanja dva najveca grada R. Srpske a to su BL i BN sa Srbijom.
NS-LO je isto tako jako bitan projekat ali je pitanje kada ce biti zavrsen. Meni koji sam iz Sapca taj projekat je jako zanimljiv jer bi mi skratio vreme putovanja do BGa i NSa. Ali budimo realni, sada je veci prioritet nastavak K11 i moravski koridor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643554#p643554:wwyhcgv5 je napisao(la):
blagic » 29 Jul 2019 08:20 pm[/url]":wwyhcgv5] . . NS-LO je isto tako jako bitan projekat ali je pitanje kada ce biti zavrsen. . .
To ne može da se posmatra kao "jedan bitan projekat", već kao tri deonice.

Pa, tako i rokovi za početak i završetsk radova, a najizvesnija deonica je RU - ŠA.
Sve je dogovoreno sa Azerima i samo se čeka kredit za radove od njihove banke.
Tako će Ruma i Šabac prvi da dobiju autoput do raskrsnice na autoputu E70.

Verovatno će za Fruškogorski koridor izmedju RU i NS, biti potpisan ugovor sa
kinezima na jesen prilikom posete kineskog predsednika, ako se ostvari najava.
Na njemu nije planiran autoput već "brzi put - magistrala", kao i na deonici ŠA - LO.
 
Svaki projekat se radi u deonicama, zar ne? Nimalo nije zanemarivo sta ce taj put na kraju znaciti citavoj zapadnoj Srbiji. Osim sto ce povezati Loznicu, isto tako i dosta manjih gradova, Osecinu, Krupanj pa i Valjevo koje je odlicno povezano Sa Sapcem. Taj kraj ima izuzuetan potencijal i omogucice povezivanje sa nasa dva najveca grada i koridorom 10. Tako da cu ja to zvati projektom koji je od izuzetnog znacaja sa citav moj kraj.
A najavljivanja pocetka radova necu uopste komentarisati jer smo doktorirali tu temu. Sve dok ne pocnu nicati stubovi mosta, nadvoznjaci itd. naslovi iz medija mi ne znace nista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644508#p644508:rkos1zjx je napisao(la):
blagic » 01 Avg 2019 05:37 pm[/url]":rkos1zjx]Svaki projekat se radi u deonicama, zar ne? . .
Da, uglavnom, ali hteo sam da naglasim da je bolje posmatrati kao odvojene projekte.
Jer to i jesu odvojeni projekti i po izvodjačima, finansiranju, početku gradnje i ne zavise
jedan od drugog, svaki je posebna funkcionalna celina kada se izgradi . . jednog dana.

Meni je i dalje potrebna "magistrala" Šabac - Bogatić - Bijeljina, pogotovu kad Šabac
dobija autoput do E70 i dalje do RU i NS, a mogao bi da se izgradi i krak Bogatić- SM.
 
Vrh