Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636414#p636414:1nuqwtyk je napisao(la):
ink » Today, 12:24[/url]":1nuqwtyk]Nisam čitao zadnjih nekoliko postova i ovaj moj komentar nema veze sa njima. Došao sam samo da podelim jedan pozitivan utisak o vožnji u Srbiji, a to je sledeći:

Od kako su uveli merenja brzine između naplatnih rampi na autoputevima vožnja po njima je drastično izmenjena. Skoro pa da uopšte nema više skupih džipova, audija, mercedesa i BMW-a oji voze 200 na sat i agresivno ablenduju čak i vozačima koji voze iznad ograničenja.

Ne znam da li se sećate kako je to izgledalo ranije ali ja sam na svojoj relativno redovnoj relaciji Beograd-Ruma mogao da očekujem da će bar 20 puta neko da me "sklanja" iz brze trake na neprijatan i često nebezbedan način. Od kada je uvedena promena, to mi se nije desilo ni jednom. Ok, iskreno, jesam par puta (ali samo par puta) imao priliku da se lagano sklonim nekome ko očigledno žuri - ali način na koji se to dešava, kao i razlika u našim relativnim brzinama su drastično drugačiji!

Prosto jedva da poveruje čovek koliko drastičnu izmenu može da napravi jedna naizgled mala izmena.

Beograd - Novi Sad (Ruma) su kratke relacije gde se sistem merenja prosečne brzine ne može zeznuti stajanjem na pumpi, tj, nije isplativo. Do Niša je već drugačije i tu se lako obara prosek stajanjem na pumpi jer se mora piškiti ili sipati gorivo.

Jedini problem prave ljudi koji prilikom obilaženje neće da prekorače tih 130km/h jer ne shvataju pojam prosečne brzine, tj, koliko tih 10 sekundi koliko bi vozili brže od 130km/h tokom preticanja skoro nimalo ne utiče na prosek.
 
Nešto si debelo omašio u teorisanju. Ili ipak metan već utiče.
Na kraćim relacijama se sa kraćom pauzom obara prosek, dok na dužim relacijama treba duža pauza. U principu se zna koje je vreme potrebno za deonice koje se mere i time se prilagode pauze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636414#p636414:1fxfan46 je napisao(la):
ink » 05 Jul 2019 11:24 am[/url]":1fxfan46]mogao da očekujem da će bar 20 puta neko da me "sklanja" iz brze trake na neprijatan i često nebezbedan način
reklo bi se da konstantno voziš u traci namenjenoj za preticanje. može li se znati razlog?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636372#p636372:1fxfan46 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 05 Jul 2019 09:32 am[/url]":1fxfan46]Al dobro nema veze. Samo vi krstarite na svojim igračkicama. Uskoro će prirodna selekcija da počne da radi svoje, pa će stvari same da se izregulišu.
meni i dalje nije jasno kakve konkretne promene očekujete od mastila na papiru?
 
@ Bender, prirodna selekcija uvek čini svoje, ali na meni (govorim u svoje lično ime) je da učinim sve da ne postanem žrtva ili dželat u saobraćaju ili u bilo čemu drugom.

Pametni ljudi i postoje da bi tzv. prirodna selekcija bila "ublažena" i držana pod kontrolom. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636492#p636492:6vozet3c je napisao(la):
Žika » Today, 16:50[/url]":6vozet3c]Nešto si debelo omašio u teorisanju. Ili ipak metan već utiče.
Na kraćim relacijama se sa kraćom pauzom obara prosek, dok na dužim relacijama treba duža pauza. U principu se zna koje je vreme potrebno za deonice koje se mere i time se prilagode pauze.

Na kraćim deonicama nema svrhe da voziš iznad ograničenja jer moraš da obaraš brzinu sporom vožnju jer pauza nema nikakvog smisla na deonici od pola sata do sat. Naravno, neko može da divlja i stane na pumpi pre rampe, ali koji je onda smisao.

Zato ljudi voze do 130 i nema divljanja.

Na dužim deonicama MORAŠ da napraviš pauzu što zbog goriva, što zbog male nužde i tu već može da se divlja.

Ali jeste činjenica da se mnogo sporije vozi na auto-putu od uvođenja merenja prosečne brzine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636493#p636493:53w1sxhd je napisao(la):
operic » Today, 17:06[/url]":53w1sxhd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636414#p636414:53w1sxhd je napisao(la):
ink » 05 Jul 2019 11:24 am[/url]":53w1sxhd]mogao da očekujem da će bar 20 puta neko da me "sklanja" iz brze trake na neprijatan i često nebezbedan način
reklo bi se da konstantno voziš u traci namenjenoj za preticanje. može li se znati razlog?

Ja vozim konstatno u preticajnoj traci na auto-putu tamo gde je ta traka u boljem stanju, a to je na skoro svim deonicama. Pošto vozim 130km/h, a 95% ostalih vozača vozi sporije, to mi je mnogo lakše za vožnju, ne moram da pretičem.

Imam dobar pregled, uvek mi je oko na retrvizoru i samo mi se jednom ili dva puta desilo da nisam primetio brže vozilo koje mi je prilazilo.

Znam da nije po propisu, ali ja zaista ne vidim da ikoga tom vožnjom ugrožavam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636493#p636493:1ad54lom je napisao(la):
operic » 05 Jul 2019 05:06 pm[/url]":1ad54lom]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636414#p636414:1ad54lom je napisao(la):
ink » 05 Jul 2019 11:24 am[/url]":1ad54lom]mogao da očekujem da će bar 20 puta neko da me "sklanja" iz brze trake na neprijatan i često nebezbedan način
reklo bi se da konstantno voziš u traci namenjenoj za preticanje. može li se znati razlog?

Ne bih rekao da vozim konstantno u toj traci ali sigurno provodim dosta vremena u njoj. To je manje više neizbežno ako hoćeš da voziš 130 (ili malo preko - priznajem, ja sam taj). Na relaciji BG-RU ima dosta kamiona, ali i dosta ljudi kojima je okej da voze 100 na sat.
 
Да и својим константним наилажењем брзином 30так посто већом од већине која вози око 100 на сат правиш проблем и својеврстан "притисак" на оне који хоће регуларно да претекну нека још спорија возила, а посебно ако си од оних који се "набијају у браник" и тиме "притискају" да се претицање изврши што брже.
То су те олаке цифре.... "Па добро шта, они возе 100 ја 130..." А то је заправо 30% БРЖЕ.
 
Veliki problem na našim putevima, koji ne postoji na inostranim, je upravo to što neki voze 90-100km/h, a neki 130km/h. Ja mogu da kažem da ti što voze 100km/h upravo teraju ljude kao @ink i ja koji vozimo oko 130-140km/h da vozimo češće preticajnom trakom.

U inostrantvu nemam potrebe da "jašem" levu traku jer se vozi brže (i dalje u zakonskim okvirima).

Kada se pretiče, slobodno dajte po gasu, neće ništa biti motoru ako uđe malo u crveno, a ako vas presretač snimi baš u tom trenutku, dobićete piće od mene.

Mnogo dobre savete za vožnju ima Jura Šebalj

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QJT9KPa8cU[/youtube]

Pogledajte i ostale klipove iz ove serije https://www.youtube.com/watch?v=r3O9KC2 ... UKa9CHU8fw
 
A evo zašto ne treba praviti pešačke bez semafora kada ima više traka u jednom smeru. Pogledajte video, nije dugačak (3-4 minuta), čak se i desio sudar prilikom snimanja.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8oxk1lrmXAs[/youtube]
Poanta ovog videa nije upućivanje krivnje u vozača Audija (radi se tek o manjoj šteti), nego koliko malo treba da se desi nesreća. Tek malo nepridržavanje rastojanja i "bum".
Ja sam kao pješak bio svjestan opasnosti i oprezno sam prelazio preko zebre. Da sam uzeo zebru pod "svoje" u smislu "Ja imam prednost", možda bih u drugim okolnostima završio pred Audijem. Ovaj video zorno dočarava tko koga vidi i tko koga ne vidi u ovakvoj situaciji.
Postoji još jedna situacija gdje autobus ne pušta pješaka: Ako bolje pogledate, čak mu vozač i maše rukom da se makne. Za to postoji dobar razlog, jer autobus radi veliki mrtvi kut i nonstop staje iz nekog razloga na cesti. I vozač autobusa je toga svjestan. Da je stao pješaku, 50% je šansa da vozač u traci do njega ne bi stao, jer ne bi vidio ni tablu, ni pješaka ni razlog stajanja.
Budite oprezni kao pješaci i još oprezniji kao vozači! Puno je mogućih scenarija izvući iz ovog videa!
Hvala na gledanju.
Juraj Šebalj
 
U videu na pešačkom prelazu autor priloga se nalupao gluposti, nekakvim svojim interpretacijama, što su mu mnogi komentatori i rekli.

Sve je rekao, ali nije rekao ono najvažnije - da ako vozač nema preglednost iz bilo kog razloga - onda automatski treba da koči.

Takođe, nije rekao da je onaj debil u crvenim kolima koji se zaleteo i proleteo u krajnjoj desnoj traci napravio težak prekršaj, s obzirom na to da su u ostale dve trake stajale gomile kola pred pešačkim prelazom, itd, itd...

Napričao se čovek gluposti, ali nije rekao mnogo toga što zaista treba reći, što je korisno i važno u ovakvim situacijama...
 
Kod njega mi se sviđa što ne propagira slepo poštovanje propisa, već objašnjava realne situacije gde ljudi uglavnom ne prate saobraćaj dovoljno i ne staju ako neko stane u susednoj traci. Naravno da je logično da ako vidiš da je neko vozilo stalo da neko hoće da pređe ulicu ili se desilo nešto na šta treba obratiti pažnju, ali ljudi uglavnom ne gledaju oko sebe dok voze.

Ono za autobus je apsolutno u pravu jer autobus pravi ogroman mrtav ugao i ne treba insistirati na svom pravu prelasku preko pešačkog ako ti se autobus približava.

Plus, što si ti jedan, a u autobusu je 50 ljudi, pa bi on trebalo da ima prednost, iako formalno pešak ima prednost.
 
Svako ko se bavi bilo kakvim javnim poslom bi MORAO da propagira STRIKTNO poštovanje propisa, pošto vozači propise ionako pokušavaju da tumače na "rastegljiv" način.

Emisije koje pretenduju da budu edukativne nikako ne bi trebalo da ovako izgledaju.

U istom tom videu autor je prvo morao da navede propise i baci akcenat na one koji krše te propise, da dobro objasni kako su prekršeni propisi i ko ih je sve prekršio, pa tek nakon toga da priča o svakakvim situacijama u koje mogu upasti pešaci i vozači.

Jedino takva emisija bi bila prava edukativna emisija.
Međutim, ovako kako je snimljeno i emitovano ispalo je bezveze, na šta su mu ukazali i brojni komentatori na YT.
 
astrodule":1rqg827q je napisao(la):
Veliki problem na našim putevima, koji ne postoji na inostranim, je upravo to što neki voze 90-100km/h, a neki 130km/h. Ja mogu da kažem da ti što voze 100km/h upravo teraju ljude kao @ink i ja koji vozimo oko 130-140km/h da vozimo češće preticajnom trakom.

U inostrantvu nemam potrebe da "jašem" levu traku jer se vozi brže (i dalje u zakonskim okvirima).

Kada se pretiče, slobodno dajte po gasu, neće ništa biti motoru ako uđe malo u crveno, a ako vas presretač snimi baš u tom trenutku, dobićete piće od mene.

Mnogo dobre savete za vožnju ima Jura Šebalj

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QJT9KPa8cU[/youtube]

Pogledajte i ostale klipove iz ove serije https://www.youtube.com/watch?v=r3O9KC2 ... UKa9CHU8fw
У нашој земљи велика већина људи, па и ја, нема аутомобиле којима може да опуштено вози 130, а такође се труди и да приштеди на гориву.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636698#p636698:emyzx9wl je napisao(la):
astrodule » Sub Jul 06, 2019 10:55 am[/url]":emyzx9wl]Kod njega mi se sviđa što ne propagira slepo poštovanje propisa, već objašnjava realne situacije gde ljudi uglavnom ne prate saobraćaj dovoljno i ne staju ako neko stane u susednoj traci. Naravno da je logično da ako vidiš da je neko vozilo stalo da neko hoće da pređe ulicu ili se desilo nešto na šta treba obratiti pažnju, ali ljudi uglavnom ne gledaju oko sebe dok voze.

Ono za autobus je apsolutno u pravu jer autobus pravi ogroman mrtav ugao i ne treba insistirati na svom pravu prelasku preko pešačkog ako ti se autobus približava.

Plus, što si ti jedan, a u autobusu je 50 ljudi, pa bi on trebalo da ima prednost, iako formalno pešak ima prednost.

Upravo to, bezbroj puta sam stao sa kamionom, busom da propustim pešaka i onda prisustvujem sceni da neka dileja nema nameru da stane. Znači meni se krv sledi u žilama kakve su to scene. Uglavnom sa gabaritnim vozilima gledam da ne stanem upravo zbog toga da neko ne bi stradao. Sa autom
pešak i može da vidi iza mene pa nije problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636710#p636710:1bie5emu je napisao(la):
Astrotrain » 06 Jul 2019 12:37 pm[/url]":1bie5emu]У нашој земљи велика већина људи, па и ја, нема аутомобиле којима може да опуштено вози 130, а такође се труди и да приштеди на гориву.
Znam to i slažem se. Upravo sam zbog toga naveo da neki voze sporije bez ikakve kritike na njihovo opredeljenje iako, kao astrodule, mislim da to snosi potencijal da stvara nebezbedne situacije.
 
Baš se ne bih složio da 'velika većina nema auto kojim se može opušteno voziti 130' - neki narodni auto u Srbiji je punto dvojka ili malo bolji, a sa njim se bez problema vozi i održava 130, pa i malo više. Ali, ako neko hoće da uštedi litar na 100 km, to je legitimno, i onda može da vozi oko 110. Sve ispod toga govori, ipak, o nesigurnosti.

Ipak, ne može se očekivati da se vozi 130 u desnoj traci bez smetnje, zbog kamiona, autobusa... ponekog (sad već retkog) juga, keca...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636701#p636701:1a804a19 je napisao(la):
Vladivoje » Sub Jul 06, 2019 12:07 pm[/url]":1a804a19]Svako ko se bavi bilo kakvim javnim poslom bi MORAO da propagira STRIKTNO poštovanje propisa, pošto vozači propise ionako pokušavaju da tumače na "rastegljiv" način.

Emisije koje pretenduju da budu edukativne nikako ne bi trebalo da ovako izgledaju.

U istom tom videu autor je prvo morao da navede propise i baci akcenat na one koji krše te propise, da dobro objasni kako su prekršeni propisi i ko ih je sve prekršio, pa tek nakon toga da priča o svakakvim situacijama u koje mogu upasti pešaci i vozači.

Jedino takva emisija bi bila prava edukativna emisija.
Međutim, ovako kako je snimljeno i emitovano ispalo je bezveze, na šta su mu ukazali i brojni komentatori na YT.

vozaci propise tumace na rastegljiv nacin? slazem se, takodje i pesaci, evo ja prvi, za mene je semafor za pesake samo preporuka kad treba preci, nikakva obaveza ili zabrana, ako nikog ne ugrozava, i nikom ne smetam, tumacim propise rastegljivo, i kao pesak i kao vozac, vozim dsta ispod ogranicenja u uskim ulicama gde ocekujem pesake jer se tako bezbednije osecam, a na sirokim bulevarima uzbrdo nagazim i po 20 vise jer mnogo brze kocim i imam vremena da odreagujem

fleksibilno tumacenje propisa cesto moze biti bolje i bezbednije od rigidnog tumacenja, recimo kada ulazim u raskrsnicu a imam prednost, ipak cu da usporim dovoljno da mogu da se ukopam ako neko ko nema prednost izleti, il ikada se autobus ukljucuje sa stajalista, on da levi migavac, po zakonu si u obavezi da ga pustis, ali nekad je to kocenje veoma naglo, i bolje je ne pustiti ga, to sam takodje iskusio na licnom primeru

ali ono sto nikad nije dobro je siktanje i rezanje na vozace kada fleksibilno tumace zakonik a gledanje kroz prste ostalim ucesnicima u saobracaju
 
ali ono sto nikad nije dobro je siktanje i rezanje na vozace kada fleksibilno tumace zakonik a gledanje kroz prste ostalim ucesnicima u saobracaju

Vidiš, i ja sam vozač, i baš zato što sam stekao dozvolu za upravljanje mašinom - jasno mi je da je moja odgovornost u ulozi vozača daleko veća od one kada sam u ulozi pešaka, zato što (svaki normalan vozač zna nastavak)...
 
pa kakvi smo to ljudi, baba ga prepala iz mirne porodične vožnje od tries na sat, on se zgrčio, stiso gas i volan, ni sam ne zna šta mu se desilo i kako je auto tako ubrzao, a mi odma bi na lomaču.
a granicu je hteo da pređe zbog sramote od svega što se desilo, zezali bi ga drugari da ne zna da vozi beemvea.
 
I na kraju kolika je zvanična cifra u Srbiji da se dobije kućni pritvor ili ta nanogica ? 10 000 evra ? Više ?
 
toliko kosta ako pocistis nekog na pesackom prelazu i ubijes ga.
Ovo je u vrh glave 3000 tuzilastvu za nagodbu. :blah:
 
Dok pešačim do posla, često uočavam i pratim razne statistike. Evo jedne skorašnje- u prolazu sam gledao po dve gume na svakom parkiranom automobilu (lokacija Dorćol, a termin 22.7.). Broj automobila:

- sa barem dve gume sa zimskom šarom: 26
- sa barem dve gume sa letnjom šarom: 34
- sa barem po jednom gumom sa letnjom i zimskom šarom: 11
- koje nisam ubrojao u prethodne sume, jer deluju da dugo nisu voženi: 10+

Dodatni komentari:
- Najzanimljivija 3. kategorija koja istovremeno tera i zimske i letnje gume nema neko pravilo, tako da tu ima i skupljih i jeftinijih kola, pa ima zimskih guma i napred i pozadi itd...
- Sličnu statistiku sam uočio čak i na moru, posmatrajući automobile sa našim tablicama. Ljudi voze autoputem zimske gume u julu!!!!!
- Statistika ne uključuje kvalitet guma i vozila, ali otprilike je šareniš, i bez nekog jasnog pravila (skupa kola obavezno nove letnje gume i slično).
- Nisam zagledao koji je procenat "All season" guma jer bi to podrazumevalo zastajkivanje, a ovo je ipak "ad hoc" brzinska analiza -tzv. šac metoda..
 
Ljudi misle da su kupovinom automobila završili sa troškovima. Samo gorivo i to je to.

Hej, zimulje u julu do Grčke i u Grčkoj na asfaltu na kome možeš jaje da pržiš?!
 
Vrh