Srbija na Putu svile - Belt and Road

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Sre Jul 24, 2019 2:06 pm

Dobar primer za složene i specifične odnose sa Kinom je današnje otvaranje radova
za izgradnju novog postrojenja Aglomeracije "Hbis group Serbia" u Železari Smederevo.

Kada se uvode kvote za čelik od "slobodnog tržišta" EU i kada se zatvaraju čeličane
po celom svetu, Kinezi kod nas ulažu u pogon koji će omogućiti još bolje poslovanje.

HIBS Grup do juče nije ni znao gde je tačno Srbija, a pogotovu Smederevo, sve dok nije
Predsednik Kine "sugerisao" da se kupi i unapredi naša Železara, a što su oni prihvatili.

Zato Kinu posmatram kao državno-privatnu kompaniju u kojoj država pomaže rad
privatnika, ali i privatnici prihvataju "sugestije" države i sprovode ih na najbolji način.

https://www.kurir.rs/vesti/biznis/32909 ... dostignuca
SRBO
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2364
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско Насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1976
Pohvalio: 38

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod SRBO » Sre Jul 24, 2019 4:41 pm

Кина отприлике сада користи систем сличан ономе којим је Америка постала толико јака (колико год то незамисливо звучало). Све је фора у томе да банке и те неке најбитније услуге буду под строгом контролом државе јер се тако спречава експлоатација и смањује потенцијал за кризу
Нема користи задржати те. Уништити те није губитак.
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Sre Jul 24, 2019 5:11 pm

Kod njih je svaka firma koja ima preko 40 zaposlenih ili tako nešto "pod kontrolom", jer
mora da ima Partijsku organizaciju bez obzira da li je državna, mešovita ili privatna firma.

Ali, ona se ne meša u poslovanje firme, već pomaže rad tako što interveniše kod lokalne
uprave, državnih službi i ostalog, gde zastupa interese svoje firme, a to je vrlo specifično.

Inače, sad kada je najavljena ova investicija od 120mil $ u Smederevu, nije teško pogoditi
ko će dobiti bez tendera radove na Fruškogorskom koridoru, jer moramo im se revanširati. :)
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Ned Jul 28, 2019 8:16 pm

dragan » 21 Jul 2019 09:53 pm napisao:Italija je nedavno potpisala Memorandum o razumevanju sa Kinom i imaće projekte
pod istim uslovima kao i Srbija ili grupa država "17+1", nap. Kinezi ulažu u luku Trst.

Prati RTS šta ja pišem :) . . samo ne znam da li su videli ovde ili na FB linku u potpisu.

"Novi kineski Put svile vodi u luku Trst"

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... ulogu.html
Earthmoving
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3929
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 8185
Pohvalio: 5765

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod Earthmoving » Uto Sep 24, 2019 2:26 pm

Malo nazad u istoriju. Zapad (Portugal, Spanija, Holandija, Francuska i posebno Engleska) su stotinama godina e bogatile upravo na morskoj kontroli trgovine, koju su preko vojske kontrolisali da ide preko njih. Jedan od najvaznijih prihoda im je tu svakako bio sa Dalekog Istoka. Kinezi su izvukli lekciju, nema potreba da im u trgovini sa drugima, ovi kao treci budu posrednici, i da uzimaju najveci deo kajmaka. Zato ce u eri "slobodnog tržišta" iskoristiti pravila igre i za novac lepo tržišno kupiti luke. Naravno moraju i neke igre i iza brega jer i stari zapadni igrači tako igraju.
Jedan Kinez, prijatelj mi pre par sedmica objasni situaciju oko Hong Konga koja je isto vezana za stvar oko luka, pa mi je bilo zanimljivo da čujem kako Kinezi na to gledaju. Hong Kong je pre 50tak godina bio Britanski. U to vreme je Amerika držala vojnu pomorsku blokadu Kine. Jedino preko Hong Kong luke je bilo moguće izvoziti/uvoziti. Britanci su to prećutno dozvoljavali, a Kinezi ih nisu forsirali da im vrate Hong Kong, bila je to uzajamna korist. Međutim posle političkog dogovora, vojna pomorska blokada kineske obale je završena. Počeli su se razvijati istočni lučki gradovi na Pacifiku. Preseilo se oko 500 miliona ljudi na istok zemlje (najveća migracija u istoriji sveta), bliže lukama gde su dizane fabrike radi jeftinije logistike. Sa razvojem novih luka, značaj Hong Konga je pao i on je počeo da ekonomski stagnira. Plus par porodica drži tržište nekretnina i manipulišu količinom gradnje da bi dobili najveće tržišne prodajne cene. Tako da je sudbina Hong Konga da više nema razloga za njegovu posebnost a time ni veliko bogatsvo koje je u prošloj strategiji zarađivao. Međutim Kinezima je bitno da mirno integrišu Hong Kong i da pokažu da on nije izgubio perspektivu, kako bi poslali poruku Tajvanu da se i on može tako mirno integrisati. Ako Tajvan to odbije i proglasi nezavisnost, Kinezi su spremni za rat. Nravno istorija Tajvana je politička jer su tamo pobegli gubitnici od Mao Cedunga u gradjanskom ratu posle 1949-e, ali da ne idem preduboko.
Poenta je da su Kinezi naučili lekciju oko kontrole luka i uticaja na trgovinu, i profite. Ja mislim da je ovo dobra stvar jer se žele iz igre izbaciti paraziti koji su se bogatili neradom i silom. Tako da uložiti par milijardi evra u kupovinu luka i izgradnju 400km autoputeva i železnica oko njih je ništa u odnosu na njihovu strategiju i novac kojim njihova država barata.
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Pohvale za post: 2
orion
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2002
Pridružio se: Čet Sep 11, 2008 11:17 am
Lokacija: Beograd
Pohvaljen: 705
Pohvalio: 0

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod orion » Uto Sep 24, 2019 2:38 pm

Логична перспектива, решаваш се посредника у трговини а истовремено освајаш нова тржишта и технологије
Pohvale za post: 1
мајстор
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 890
Pridružio se: Čet Jul 18, 2019 4:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 834
Pohvalio: 557

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod мајстор » Uto Sep 24, 2019 3:03 pm

Слажем се, браво Земљани! Сада нам још објасни донације нашој војсци од стране Кине, ево инжињерија је добила гомилу машину, добили смо речне бродове, стижу дронови, полицајци са нашима у патролама и био начелник генералштаба Кине на војној вежби Тител 2019. Мени изгледа да долази до нове расподеле карата. Поред АП, Кинези су ушли заједно са Русима у железницу. Јасно је да ће Србија то пре свега платити рудницима...
Благодарим на информацији, Љупко!
Pohvale za post: 2
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Sre Sep 25, 2019 7:09 am

мајстор » 24 Sep 2019 03:03 pm napisao:Јасно је да ће Србија то пре свега платити рудницима...

Srbija za izgradnju infrastrukture koju grade kinezi, dobija kredite od kineskih banaka.
Znači, neće "plaćati rudnicima", već novcem iz tih kredita, kao i sa drugim državama.

A, što se tiče rudnika metala tu je već izvršena raspodela tako što su kinezi kupili deo
od 63% RTB-a sa rudnicima bakra i zlata, a jadarit sa litijumom je dobio RioTinto

Preostao je još rudnik Lece-Medveđa za koji se nije našao kupac, već se iznajmljuje
stranoj firmi i za koji sada kinezi iz Bora rade neke Studije, pa možda ga oni i kupe.
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Sre Sep 25, 2019 7:29 am

Earthmoving » 24 Sep 2019 02:26 pm napisao:Poenta je da su Kinezi naučili lekciju oko kontrole luka i uticaja na trgovinu, i profite.
Znali su to oni odavno, ali nisu imali mogućnosti da kontrolišu luke.
Sada je druga situacija i rade na čitavom lancu luka za Novi put svile.

Na ovoj slici su samo glavne luke njihovog interesovanja, ali grade i kroz
Centralnu Aziju na Kaspijskom i Crnom moru u Gruziji, tako da su se već
približili rečno-morskoj luci Konstanca koju nazivaju "Istočna kapija Evrope".
Prikačeni fajlovi
Luke.jpg
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Pet Sep 27, 2019 6:44 am

Na više tema je bila priča da je Srbija nekakv kineski "trojanski konj"
za ulazak u Evropu, što je potpuna besmislica i samo dokaz neznanja.

Samo ako se pogleda količina i vrednost robe koja dolazi iz Kine u luke
Holandije i Nemačke, biće jasno da je Srbija potpuno minoran pertner.

Isto je ako se poredimo sa državama "Evro-Azijske ekonomske unije"
koju vodi Rusija i sa kojom Kina ima 'Sporazum o slobodnoj trgovini'.

https://www.silkroadbriefing.com/news/2 ... mic-union/
Prikačeni fajlovi
IMG_20190927_064343.jpg
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Pon Sep 30, 2019 8:40 am

Kineska agencija "Xinhuanet.com" je objavila tekst i sliku prvog voza koji direktno dolazi iz Kine u Srbiju. U ovoj kompoziciji nalazi se oprema koju kineske kompanije "CRBC" i "CCCC" koriste za izgradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte. Razdaljina između kineskog Đinana i Beograda je oko 10.500 kilometara i vožnja će trajati 25 dana.
Prikačeni fajlovi
IMG_20190930_075311.jpg
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4906
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2764
Pohvalio: 4964

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod tragac » Pon Sep 30, 2019 9:58 am

Ne razumem ekonomski smisao ovog voza. Brod od Šangaja do Pireja ako plovi standardnom brzinom od 20 čvorova stigne za 18-19 dana. I neuporedivo je jeftiniji. Doduše ovo je brzina kontejnerskih brodova, ne znam da li će ovi vozovi biti kontejnerski ili prevoziti materijal u rinfuzi ilikako već.
Ne zaustavljajte Taxi - bojkotujte ga!
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Pon Sep 30, 2019 10:06 am

Na slici se vidi da se prevoze kontejneri, pa nije materijal u refuzi
pogotovu što je on za izgradnju brze pruge Beograd - Budimpešta.

Kod te računice mora da se zna koliko treba dana za prevoz i pretovar
od tog kineskog grada do Šangaja, pa onda i prevoz i pretovar iz Pireja
do Beograda, što su kinezi verovatno već sračunali i poslali sve vozom.
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Uto Okt 01, 2019 8:04 pm

Kina pored toga što ima 'Sporazum o slobodnoj trgovini' sa državama
"Evro-Azijske ekonomske unije" koju vodi Rusija (mapa je malo iznad)
takve sporazume ima i sa grupom država Centralne i Istočne Evrope
(Grupa 17+1) od kojih su 12 članice EU. Poslednja se pridružila Grčka.
Prikačeni fajlovi
CEEC 17.jpg
CEEC 17.jpg (49.4 KiB) Pogledano 536 puta
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Čet Okt 17, 2019 8:13 am

"Kineske direktne investicije u inostranstvu u prvih 9mes ove godine iznosile su
555Mld juana (78Mld $), što je za 3,8% više u odnosu na isti period lane pokazuju
podaci koje je objavilo Ministarstvo trgovine Kine.

Sa zemljama u okviru „Pojasa i puta“ i iznos kineskih investicija na tom planu
činio je 12,4% (9,6Mld $) ukupnih kineskih investicija u inostranstvu."

Kina je tako 8x više direktno investirala u države Zapada , nego u ostale države.
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Pon Nov 04, 2019 11:38 am

Kina radi na tome da osigura potpisivanje sporazuma, nazvanog Regionalno sveobuhvatno ekonomsko partnerstvo (Regional Comprehensive Economic Partnership- RCEP), koji će obuhvatiti trećinu svetske trgovine i uključiti gotovo polovinu svjetske populacije. . .

Novi sporazum koji predlaže Peking dobio je novi zamah nakon što je američki predsednik Donald Tramp povukao SAD iz Transpacifičkog partnerstva (TPP), koje okuplja 12 zemalja.

Novo partnerstvo pod okriljem Kine, RCEP, okupiće deset članica ASEAN-a, kao i Kinu, Japan, Indiju, Južnu Koreju, Australiju i Novi Zeland - čiji čelnici u ponedjeljak takođe učestvuju na sastanku o sporazumu, koji će se održati u sklopu samita.

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1612440
Prikačeni fajlovi
138525870_15728188470951n.jpg
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Čet Nov 07, 2019 2:07 pm

"Preko deset država i dva mora:
Kineska kompozicija prošla ispod Bosfora, uskoro u Srbiji"
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1614011

dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Pet Nov 15, 2019 8:45 am



Tončev ocenjuje da je mala korist sa Grčku jer dobija samo 1% (?!)
od vrednosti kineskih roba koje prodju kroz luku, a ne vidi ostalo.

Već uložene 2Mld i najavljena još 1Mid $ za luku nije uočena, a
ko zna kolika je direktna i indirektna korist Grčke od ovog posla.
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Čet Nov 21, 2019 9:43 pm

Kina je svoju Inicijativu "Pojas i Put" proširila je i na veći deo Južne Amerike.
Jedna od njih je i Bolivija u kojoj se nalaze velike rezerve traženog Litijuma.
O rezervama tog metala u Srbiji sam napisao dva posta :
viewtopic.php?p=679305#p679305

Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 604
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 671
Pohvalio: 8

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod Dart » Pet Nov 22, 2019 10:33 am

Zakasnili su Kinezi u Boliviju. Sada je taj litijum zalog za uvođenje američke "demokratije"...
https://www.logicno.com/politika/sve-o- ... alesa.html
Jako dobar tekst naših komšija na tu temu.
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Pet Nov 22, 2019 11:10 am

Nisu kinezi zakasnili, oni imaju potpisan ugovor, ali je pitanje koliko on sada vredi.

Čudna je priča o Litijumu, jer cena na berzi pada već skoro dve godine, a neke firme
u Australiji su smanjile proizvodnju za 20%, jer je ponuda na berzi veća od potražnje.

Očekivanja za brz porast potražnje Li-Ion punjivih baterija nisu ostvarena, a otkriveno
je dosta ležišta Litijuma, pa jedno i kod nas u Jadru, tako da je cena još neizvesna.

Ako dodje do naglog pivećanja el.vozila raznih vrsta i tražnje za Li-Ion baterijama, tek
onda postoji šansa da kod nas "Rio Tinto" otvori rudnik i možda počne proizvodnju.
Prikačeni fajlovi
Screen-Shot-2019-02-05-at-12.59.01.png
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Pet Nov 22, 2019 2:05 pm

Od januara do jula se nastavio pad cene "lithium carbonate" i "lithium hydroxide", a
to su jedinjenja ut kojem se obliku trguje na berzi, tj. ne trguje se "čistim litijumom".
Prikačeni fajlovi
lithium-price-index-604x270.jpg
lithium-price-index-604x270.jpg (20.79 KiB) Pogledano 156 puta
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7723
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1788
Pohvalio: 248

Re: Srbija na Putu svile - Belt and Road

Postod dragan » Uto Nov 26, 2019 11:09 pm

"Nemci ulažu 10 Milijardi dolara u kompleks u Kini"

Najveća svetska hemijska kompanija BASF počela je radove na izgradnji
petrohemijskog projekta u južnoj kineskoj provinciji Guangdong. . .

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1622655

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: dzonihsv, roland, Zuma i 16 gosta