Šta je novo?

Istorija JGP-a

Gazela 1969/'70

65309575_2788126484576966_7305779038813945856_n.jpg
 
Какав спој, нови модернистички мост, стари трамвај архаичног изгледа и новији стубови (какви су малтене и данас за контактну мрежу и јавну расвету) са китњасто дизајнираним носачима КМ.
 
Fantasticna fotka. Ovakvim tramvajem sam se vozio na dvojci 1963 godine!
 
A ziko odakle ti fotka za izvor ti ne bi pala kruna sa glave.
 
14590263_1218824321507198_4795599879877550117_n.jpg


druga polovina pedesetih

16115033_1330037920385837_4829196593348282769_n.jpg



početak šezdesetih

51145431_2558828420840108_2191887695670673408_n.jpg


1967

12697209_1045040952218870_3313366709447497299_o.jpg


početak sedamdesetih

14706847_1229993913723572_6448635858184341216_o.jpg


sredina sedamdesetih

27751517_1870687479654209_3197837322020610640_n.jpg
 
Jesu sklapani u Skoplju, fabrici 21 Otkomvri, o čemu je već bilo reči. Nemali broj detalja na karoseriji ga čine, donekle, različitim od orginalnog Mercedesa 0317K. Kosmaj je na samom početku svog rada bio komplet popunjen tim vozilima, ako se ne varam, a sam pogon bi trebalo da je osnovan 1974 godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641735#p641735:3sxa7z96 je napisao(la):
direktor » Uto Jul 23, 2019 5:34 pm[/url]":3sxa7z96]Ovaj mercedes je do skoro vozio skopljem ...


Stavljao sam jednu sliku od pre par godina. Vrlo lako može da bude i naš Kosmajski.

 
22. jul 1959. Šest decenija kako su tramvaji ukinuti u Bulevaru Despota Stefana (tada ulicom 29.novembra).


67466057_2832511186805162_3083013196781453312_n.jpg
 
"Šest od ukupno sedam novih tramvaja, koje je Gradsko saobraćajno preduzeće pre desetak dana dobilo iz Belgije, počelo je od juče da kruži ulicama Beograda.
Novi tramvaji saobraćaju od Stare centrale do Voždovca. Putnici na ovoj liniji bili su juče prijatno izneneđeni ali pomalo i zbunjeni kada je na stanici ispred njih stao dugačak tramvaj boje slonove kosti. Beograđanima naviknutim da u vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća ulaze na zadnja a izlaze na prednja vrata, bilo je neobično kada su na novom tramvaju pročitali da se ulazi na prednja a izlazi na zadnja vrata koja se nalaze na sredini kola.Mada malo neobično, ipak je dobro što se izlazi na zadnja vrata jer na taj način u zadnjem delu kola mogu da se prevoze putnici koji duže putuju. U nove tramvaje može da stane 140 putnika.
Na slici: Beograđani razgledaju nov tramvaj

Pogledajte prilog 1

 
@ Žika
Штета што је #131 продат и отишао за своју матичну Белгију, а све захваљујући мозговима из ГСП-а којима је, и дан-данас, свака историјска заоставштина само један обичан комад старог гвожђа. Добро га нису продали ,,на кило" браћи секундарцима. Мозга без. :bash:
Овако, мени лично прелеп трамвај, верујем да је удобнији и од иначе веома удобних Дивага из Швајцарске. :)
 
Добро је да су и она три-четири стара трамваја сачувана. Мени фасцинантно кад прочитам да су се људи чудили како је померен улаз са задњих на предња врата. Понашање и свест људи незамислива за данашњицу.
 
Bolje da se vrati u Belgiju, ovde bi ga isekli...
 
Vrh