Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

Ako bi se aerodrom razvijao kao baza za low-costere imao bi smisla, i za cartere - to bi se napunilo lako.
E sad, nama iz NS je aerdorom u BG stvarno brzo dostupan, ali već za one koji su severnije baš i nije, osim Subotice, veći gradovi su dosta daleko i od samog auto puta, pa dužina putovanja ozbiljno raste. Baš sam pre neki dan pričao sa čovekom u Subotici, uz malo pažnje (a oni na vreme znaju kako je na kom graničnom prelazu), kaže da mnogo češće optira za Budimpeštu nego za Beograd jer ima više jeftinijih letova (npr. samo pogledajte broj letova za London, Madrid, Barselonu), a vožnja mu dođe vrlo često isto. I mi iz NS smo za Lisabon, Barselonu, Italiju i na Tenerife leteli iz Budimpešte, jer odande ima mnogo low cost letova, što iz BG prosto nema, odnosno ima u drastično manjem obimu. I neće ih ni biti dok Vinci ne odluči da mu se više isplati veći broj letova nego da pruža "kišobran" za Air Serbia-u, što su realno dosad imali od aerodroma.
E sad ako taktika na Tesli bude da se ne ide sa velikim brojem low cost linija, onda NS aerdrom i te kako ima smisla, jer bi on mogao da igra tu ulogu. Pa kako je nama 50 min do aerdroma za redovne linije, tako bi i Beogrđanima bilo oko sat za low cost linije za destinacije kojih nema iz BG. Ako BG razvije i tu komponentu saobraćaja, Novi Sad nema smisla. Jedino što se onda treba pomiriti sa gubitkom putnika sa severa Vojvodine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643189#p643189:39eh5j4w je napisao(la):
miki_ns » 28 Jul 2019 07:20 pm[/url]":39eh5j4w]Ako bi se aerodrom razvijao kao baza za low-costere imao bi smisla, i za cartere - to bi se napunilo lako. . .
Sada se tek radi na urbanističkoj dokumentaciji, pa onda sleduju razne studije, pa projekat, pa gradnja, a
za to je potrebno više godina i pitanje je kojim tempom će da se radi, tj. kakva će biti tzv. "politička volja".

Zato treba uzeti u obzir kakva će biti situacija nap. 2025.god, a pošto francuzi na Tesli imaju nameru da
značajno povećaju broj putnika, povećaće se i gužve, pa bi iz NS išle razne turističke ture, izleti i ostalo.

Dotle će biti izgradjena "brza dvokolosečna pruga" BG - NS pa će biti mnogo skraćeno vreme putovanja.
A, možda budu završen i "Fruškogorski koridor" NS - RU - ŠA i dalje prema Loznici i Republici Srpskoj.

viewtopic.php?p=641274#p641274
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643156#p643156:32qeoy4k je napisao(la):
dragan » Sun Jul 28, 2019 4:59 pm[/url]":32qeoy4k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643152#p643152:32qeoy4k je napisao(la):
lepi » 28 Jul 2019 04:46 pm[/url]":32qeoy4k]Za manje od sat vr.si NS - Surčin. Ne razumem stvarno. .
To da, ali šta ću ja u Surčinu, ako je let koji mi odgovara u NS.

To važi za 3 miliona ljudi koji su na manje od 100km od Čeneja.

viewtopic.php?p=641274#p641274

Interesuje me koja sve to mesta ulaze u tu cifru od 3 miliona. Primetio sam i na forumu i generalno u Srbiji da se ljudi frljaju brojen stanovnika. Tuzno je Srbija ne zna tačan broj stanovnika na svojoj teritoriji, ali je to druga tema.

Lepo je maštati o aerodromu blizu NS ali je zaista dovoljan i aerodrom Nikola Tesla za sada, mada se slazem da broj low cost opcija treba povećati.

Inače npr pokrajine Berlin i Brandenburg su zajedno u procesu izgradnje jednog aerodroma za obe pokrajine (oko 6 miliona pravih stanovnika). Druga je priča što ga grade više od 10 godina :)
 
Zajednički aerodrom za Suboticu i Segedin može da ima smisla, Novi Sad - ne može. Novi Sad je u regionu Beograda.

Taj aerodrom, bez ijedne komparativne prednosti, operator ANT bi u svakom trenutku, po želji mogao da ostavi bez saobraćaja i da ga tako zatvori.
 
Više puta sam postavljao link za ovaj post, ali izgleda da je bolje ovako.
A, nije problem što su blizu NS i BG, naprotiv, jer bi bili različiti letovi.
Ono što nema na Tesli, kao primarnom aerodromu, bilo bi na Čeneju.
Osim toga, možda je moguće spojiti linije sa niškim aerodromom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641274#p641274:3d13p7nl je napisao(la):
dragan » 22 Jul 2019 02:20 pm[/url]":3d13p7nl]Pista je u pravcu sadašnje travnate piste, a jeste u blizini autoputa i buduće brze pruge BG-NS
tako da će potencijalni putnici biti i iz Beograda, većeg dela Vojvodine, Šapca, . . oko 3 miliona.

Investiranje u gradnju bi moglo da bude "javno-privatno", gde bi NS uložio lokaciju i infrastrukturu.
Planira se druga faza Sentandrejskog bulevara i rekonstrukcija puta do aerodroma, bic-staze,. . .

Kontrola leta bi toranj i sve ostalo izgradila sa parama EU, a i Pokrajina bi mogla da plati nešto.
Kada se uradi "Idejni projekat" sa potrebnim studijama, onda može da se traži i privatni investitor.
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643189#p643189:cjn2ub7s je napisao(la):
miki_ns » Ned Jul 28, 2019 7:20 pm[/url]":cjn2ub7s]Ako bi se aerodrom razvijao kao baza za low-costere imao bi smisla, i za cartere - to bi se napunilo lako.
E sad, nama iz NS je aerdorom u BG stvarno brzo dostupan, ali već za one koji su severnije baš i nije, osim Subotice, veći gradovi su dosta daleko i od samog auto puta, pa dužina putovanja ozbiljno raste. Baš sam pre neki dan pričao sa čovekom u Subotici, uz malo pažnje (a oni na vreme znaju kako je na kom graničnom prelazu), kaže da mnogo češće optira za Budimpeštu nego za Beograd jer ima više jeftinijih letova (npr. samo pogledajte broj letova za London, Madrid, Barselonu), a vožnja mu dođe vrlo često isto. I mi iz NS smo za Lisabon, Barselonu, Italiju i na Tenerife leteli iz Budimpešte, jer odande ima mnogo low cost letova, što iz BG prosto nema, odnosno ima u drastično manjem obimu. I neće ih ni biti dok Vinci ne odluči da mu se više isplati veći broj letova nego da pruža "kišobran" za Air Serbia-u, što su realno dosad imali od aerodroma.
E sad ako taktika na Tesli bude da se ne ide sa velikim brojem low cost linija, onda NS aerdrom i te kako ima smisla, jer bi on mogao da igra tu ulogu. Pa kako je nama 50 min do aerdroma za redovne linije, tako bi i Beogrđanima bilo oko sat za low cost linije za destinacije kojih nema iz BG. Ako BG razvije i tu komponentu saobraćaja, Novi Sad nema smisla. Jedino što se onda treba pomiriti sa gubitkom putnika sa severa Vojvodine.
Daj molim te, pa nece se za eventualnih sto hiljada ljudi, kojima je Tesla dalje od 2 sata praviti aerodorm. Ako je i toliko.

Eto gde su Temisvar, Budimpešta, Banja Luka... pa na kraju i Nis i Kraljevo

Ne znam sta vi mislite, asfaltira se njiva i dodju LC da lete.

To je ulaganje štoo u zaposlene, tornjeve, pistu, terminale, subvencije letova... cirka 100miliona evra da se prica zakotrlja.
EDIT: Negu u 100milki moz se ukrade 10, pa me ni bi čudilo da produzena šapa otadžbinske partije ne zasvrbi
 
@dragan

Da, zapravo, dobro si pomenuo, da je privreda u Nišu (znatno) razvijenija, let Novi Sad - Niš bi bio jedan od mogućih. Avio-veza ta dva grada nema smisla ako se sleće u Beograd. Pokušavam još nekog takvog grada da se setim i - ne ide mi...

Ovako, dovedeš Rajaner u NS, Vinciju je ista šteta kao da je u Surčinu, i on mu, dabome, ponudi da pređe u Surčin, što Rajan prihvati zbog atraktivnosti, i tako Čenej ostane bez letova. I to je jedini realan scenario.

Dakle, perspektiva = 0.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643220#p643220:252ui2rd je napisao(la):
Пантограф » 28 Jul 2019 09:13 pm[/url]":252ui2rd]
. . da je privreda u Nišu (znatno) razvijenija, let Novi Sad - Niš bi bio jedan od mogućih.
Nisam na to mislio kada sam napiso o "spajanju linija", već da se sleće u Novi Sad, pa onda u Niš.

Nap. Beč - NS - Niš, jer kada već postoje te "državne linije" mogli ovako da se spoje u jednu, tj.
Novi Sad bi bio "medjustanica" za letove iz Niša koji idu u tom pravcu, a popunjavo bi sedišta.

Inače, Francuzima bih prvo ponudio Čenej, pa ako ga odbiju, onda nema prigovora.
Tamo neke 2025. kada Tesla bude imao 10 miliona, neće mu smetati Čenej sa možda 300.000.
 
E, takvih letova Niš-NS-Beč, (ili - Gelzenkirhen) neće biti sigurno, jer ih nigde ni nema.

Tesla, inače, ima već 6 miliona putnika, i ne bi joj smetao Čenej sa 300.000 - jedino što bi nama svima pravio štetu Čenej sa 3.000 putnika... i uloženih nekoliko desetina miliona.
 
Pa, Beč sam uzeo samo za primer, a ko zna koje će linije biti za 5-6god.
Poenta je da se NS i Niš povežu u sve "državne linije" koje tada budu.

Znači, francuzima neće smetati 300.000, pogotovu ako oni uzmu Čenej.

A, aerodrom je infrastruktura kao i autoput ili pruga, pa ne mora da
svaki bude direktno isplativ već ih država dotira u opšem interesu.
 
Dotirati linije u vazdušnim saobraćajem već sada najbolje povezanom regionu u zemlji nema ama baš nikakvog smisla. Te linije već postoje, na komercijalnoj osnovi.

Novi Sad ima razvijen vazdušni saobraćaj - preko Beograda.
 
A to je potpuno isto.

Evo, ja već napisah da Čenej treba da ima betonsku pistu (kao uostalom i Lisičji jarak) i da služi za poslovnu avijaciju, a sad se slažem i da se finansira, zarad razvoja zemlje, i 5 nedeljnih letova NS - Niš, avionima sa 20 sedišta, kao i NS - Zlatibor (Ponikve), dvaput nedeljno, u sezoni može i triput.

Idealan avion - češki LET 410 NG.

Razmotriti NS - Banjaluka, istim avionima.
 
Može tu da bude i nekih čarter linija preko leta, pa izlet "Rim 2 dana". :)

Ko zna šta sve mogu da smisle naše razne turističke agencije. Sajmovi?
 
Samo da podsetim da je u "prvoj fazi" predvidjena pista 1500x30, a kasnije 2500x45
pa prema tome će i biti odredjeni letovi i tipovi aviona za poslovno i turističke ture.

Kod donošenja plana je bio i administrativnih prepreka jer se lokacija aerodroma graniči
sa susednom opštinom Temerin koja nije bila obuhvaćena planom - biće "drugom fazom".

Ipak je u ovaj plan ubačeno da je " rezervisan prostor" i za dužu pistu, a o tome sam
razgovarao sa Obradjivačem plana, jer mi je gradska uprava dala broj negovog mob.
 
и даље сматрам да је Ченеј бацање пара. ако неко има своје милионе да баца, нека баца. мада му је боље да их веже у џак и баци у Дунав. неко га можда и нађе, па се усрећи
 
Mislim da kampanja za lokalne izbore na delu.
Kontam da režimu kolko god da su maloumni, nece pasti na pamet da ulupa pare na ovako nešto, jer uvek ce naći nekoga kome je to logicno.

Malo projekat, malo prostorni plan i da stavimo tacku na ovu glupost do sledecih izbora.

Mada, tako smo mislili i za gondolu, kad ne lezi vraže...
 
Priča o tome da aerodrom u Čeneju pretstavlja potencijal Novog Sada
da ga treba proširiti, modernizovati ili izgraditi, traje već više godina.
Svaka vlast je to pominjala, pa i gradonačelnik NS polovim aprila 2018.
http://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/ ... grada.html

Tada sam potražio urbanističke planove za aerodrom da vidim dokle se stiglo
ali planova nije ni bilo, pa sam onda pisao gradonačelniku NS da mi kaže kako
to daje izjave o potencijalu aerodroma NS, a nema planova i kada će ih uraditi.

Onda je Skupština grada tek krajem juna 2018. donela Odluku da se izradi
Plan detaljne regulacije za aerodrom sa rokom od 3 meseca i Urbanizam NS
je plan uradio i poslao Skupštini krajm 2018. da ga ona objavi na Javni uvid .

Pošto on nije objavljivan, onda sam opet zvao nadležne da mi objasne zašto
ga drže u fioci ako je PDR završen, pa su ga onda krajem jula 2019. objavili.
Ovu genezu sam napisao da vidite koliko se njima žuri da izgrade aerodrom.
 
Пупинова Палата и Пупинов кафић. Уствари Пупин је прави гастербајтер, дошао са диринчења из Америке, подигао палату и отворио ресторан. :lol: :lol:
Pogledajte prilog 1
 
Овако би изгледала зграда аеродрома у Ченеју



U aerodrom u Novom Sadu ulaže se 20 miliona evra: Grade se asfaltirana pista i zgrada terminala
Čenej -- Odeljenje za urbanizam i izgradnju grada Novog Sada objavilo je nacrt plana za razvoj lokalnog aerodroma Čenej koji će se koristiti u komercijalne svrhe.
IZVOR: EX-YU AVIATION NEWS SUBOTA, 3.08.2019. | 11:50
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... n=AloMidas

Novi Sad outlines airport development plans
https://www.exyuaviation.com/2019/08/no ... t.html?m=1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=645261#p645261:254e6lm1 je napisao(la):
Гага » 04 Avg 2019 03:26 am[/url]":254e6lm1]Овако би изгледала зграда аеродрома у Ченеју.
Opet jedan Dragan (Gaga) o aerodomu NS. :) . . . a, nadam se da neće da bude takva zgrada.

Ja sam dosta ovde pisao o tom PDR-u, pa ću sada sačekati njegovo usvajanje u skupštini NS.
 
^ Kako ti mislis da bi aerodromska zgrada terbalo da izgleda? Da li imas neku referencu na koju bi se pozvao? Recimo, zgrada nekog vec izgradjenog aerodroma, ili mozda idejno resenje za ovaj aerodrom.
 
Mene sada više interesuje dužina piste (PSS), nego redner za zgradu.
U tom članku ima ova rečenica, kojom se ustvari definiše dužina piste :

"Aerodrom bi trebalo da bude u kategoriji C, sa avionima do 100 mesta.
Njegov razvoj treba da se odvija u više faza, što bi trebalo da uključuje
prateću infrastrukturu, kao što je smeštaj u hotelima", izjavio je šef za
urbanizam Dušan Miladinović.
Obradjivač plana mi je rekao da može da se izgradi i staza preko 1800m
jer mora da se otkupi samo par parcela do aerodroma na teritoriji Čeneja.

"Prema vrsti vazduhoplova koje mogu prihvatiti, aerodromi se dele na :
1. CTOL aerodrome (Conventional Take off and Landing), namenjene za
standardne/konvencionalne tipove vazduhoplova, s PSS većom od 1.800m;
2. RTOL aerodrome (Reduced Take off and Landing) kod kojih se redukuje
potrebna dužina PSS na 1.200 do 1.800 m za nove savremene tipove
turbo prop i turbofan vazduhoplove;" . . .
 
Mene je zgrada interesovala. Posto si dosta studiozan u svojim postovima, a negativno si se izjasnio o izgledu zgrade, pitao sam se sta mi je to promaklo. Meni zgrada izgleda savim pristojno.
 
Vrh