Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639077#p639077:skhi6tkh je napisao(la):
Bulbulderac17 » 14 Jul 2019 08:24 pm[/url]":skhi6tkh]kakva drzava bokte...kad za ovo ruglo niko ne odgovara...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odgovara se politicki - tako sto se gubi vlast (ako ima dovoljno kriticke svesti u narodu), a ako ima gradjevinskih propusta i neizvrsavanja obaveza , angazuje se advokat i tuzba brale...
No najveca steta je nedovoljno svesti u narodu, da je vlast tu zbog naroda (a ne obrnuto).
Jednostavmo smo nezreli kao nacija pa nam pojedine interesne grupe rade to sto nam rade.
 
Ovako nešto nikada ne bi moglo da prođe zemljama EU. Zamislite, neko troši naš novac na ovakve stvari? Narod siromašan, gladan, a i taj novac koji služi da se reši problem Slavije se arči na ovo. Nisu odrađeni podzemni prolazi za pešake. Onda rekoše da će ulepšati Slaviju i na kraju ispadne ovo. Stvoriše ruglo u sred centra grada i za tako nešto niko ne odgovara. Čemu uopšte služi ta skarabudžena "građevina" na Slaviji?
Takav smo narod, može nas svako veslati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636038#p636038:3ke3mztv je napisao(la):
tzoran1 » Čet Jul 04, 2019 11:19 am[/url]":3ke3mztv]zanimljivo.... sta je problem nahvatati te skejtere i tati ispostaviti racun za popravku osteceneg mobilijera?

Изе'ш пос'о који скејтери могу да оштете. Да од њих нису попуцали плочници, да од њих није почео онај фушерај од клупа да се одваљује. Не. Они само користе скејтере да скину било какву одговорност са Извођача и да поделе новце. Скркали толико милиона, а добили ....
 
По мени мораш да будеш експерт да у 21 веку излијеш бетон који се после годину дана распадне, испуца..
 
Veću upotrebnu vrednost , su imale bivše pljeskoteke, nego ova nakaradna, ničim izazvana, raspadnuta,betonska sklepotina.

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk
 
vecu upotrebnu vrednost ima ravna povrsina nasuta sljunkom, barem moze da se parkira
 
I ovako se parkira i to u hladovini!
6963433046babc69888cca671ee02e9f.jpg


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
Sta je toliki problem zavrsiti 100 kvadrata na najupecatljivijem mestu u gradu. Sramota je da stoji ovako 2 godine.
 
Najveći problem je u tome, što oni u startu, pa do danas, ne znaju namenu tog prostora.
Prave nešto, što je lepo samo na papiru, a u praksi ničemu ne služi.

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk
 
Koliko se sećam, apsolutno se zna namena tog prostora. Turistički info centar ako se ne varam.

E sad, verovatno bi tu neko da uleti sa kafićem, ali nije toliko atraktivno mesto jer su očekivali da milion ljudi bleji na tom platou.
 
Aко би ту изместили окретницу из Бирчанинове, трафика, хамбургерија и кладионица би се поклале око тог простора.
 
Imali neko render slavije,gde su predstavljene trake na nekoliko nivo pošto ga nigde ne mogu naći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641480#p641480:hezopmg8 je napisao(la):
Pasarela » 23 Jul 2019 06:21 am[/url]":hezopmg8]По мени мораш да будеш експерт да у 21 веку излијеш бетон који се после годину дана распадне, испуца..
Pa mi smo onda puni eksperata. Po Dorćolskim ulicama i parkovima su stari ispucali i izdrndani beton, zamenili novim ispucalim i izdrndanim betonom.
 
сажетак: Пашићевско решење за Славију

Поштовани,

Велика дискусија и бука се дигла око испуцалог бетона на Славији.
Зар то није минијатуран проблем, у поређењу са потпуно концептуално-погрешним, основним стварима, које су, уз високу цену, избацили пешаке са Славије?

Те ствари су:
1. Постављање велелепне фонтане у центар кружног тока, где није приступачна пешацима, него јој је једина улога негативна - да буде дистракција возачима.
2. Грађење уздигнутог пешачког трга, као само видиковца за фонтану, са којег пешаци немају приступа фонтани, нити имају икакве садржаје за њих у зградама којим имају приступ.
3. Непримереност лоцирања пешачког трга и одвојене фонтане на месту са великом фреквенцијом возила, уз њихову буку и загађење ваздуха.
Грађење уздигнутог пешачког трга, као видиковца за фонтану, сматрам исто толико смисленим као грађење постоља за супруга, да боље види своју супругу, којој никад не може прићи. Колико срећан би био такав брак? Исто онолико колико је сада срећна Славија.

Да би се наведене концептуалне грешке донекле поправиле, једно од решења које предлажем за разматрање је:
1. Да се пешачки трг споји са фонтаном, укидањем кружног тока за возила (са његове северне стране).
2. Да се на месту садашњег пешачког трга, или у његовој северној половини, направи репрезентативна зграда са (за разлику од Народне Банке Србије) интезивном јавном наменом на спратовима, и интезивно пешачки-активним приземљем (улазни хол за спратове, ресторан/кафе, продавница итд).
Укидање кружног тока, смањењем капацитета протока возила, би смањило број возила која Славију бирају за руту, и тиме побољшало услове за пешачки трг и пешачки-активну намену приземља нове зграде.

Преобликовани Трг Славија би концептуално сличио Тргу Николе Пашића.
Градској управи је пешачка квалитета Београда постала приоритет.
Да ли ће ускоро доћи време да се скупе концептуалне грешке на Славији, са које су пешаци практично избачени, почну ефикасно исправљати?

П.С.
Нампомена: Предложена нова зграда, као и изглед трга (који би имао атрактивнији и зеленији партер) су приказани само индикативно. До њихове дефиниције (волумен, намена, изглед) би требало доћи јавним конкурсом.
Извињавам се уколико је овакав концептуални предлог већ био на форуму. Тешко је пратити све што се пише и предлаже овде.
 
file.php


Ja i dalje ne mogu da se načudim ovoj besmislenoj zelenoj površini na najfrekventnijoj putanji na tom platou.

Pa čak i da nema autobuske stanice (kao što nije ni trebalo da tu stoji), opet je besmisleno njeno postojanje. Praviti toliko dugačku prepreku, bez ijedne staze je imbecilno (isto kao iza Hrama).

Ko projektuje takve stvari? Koja je logika takvih velikih površina koje MORAJU da se obilaze u frekventnim pešačkim područjima?

Da ne spominjem više uzani trotoar između Meka i socijalnog u Nemanjinoj, a vidi se da je moglo i to da se proširi blagim zasecanjem platoa. :bash:
 
Taј плато је требао да буде скроз другачије оријентисан. Зеленило до ћошка са Немањином, а трибине до Краља Милана, али онда не би гледале ка фонтани него ка Митићевој рупи. Плато је скроз бесмислен, много би боље било да су померили центар кружнице ка НБС и проширили тротоаре где су ужи.
 
Додатна слика, само да илуструјем аналогију овог предлога са Тргом Пашића.

Успут, не верујем да ће ситнице као померање или убацивање стаза много помоћи Славији.
Она је урађена концептуално погрешно, и не требају јој исправљање ситница, него исправљање концепта.

То је као болесник ком су насадили руку тамо где су му одсекли ногу, а сад лекари покушавају да га начине здравим тако што му поправљају кожу те руке која је где нога треба бити.

Где је плато, ту треба бити зграда.
Где је северни део кружног тока, ту треба бити пешачки трг - да се споји са фонтаном, која би само тако добила смисао.

Ништа мање неће помоћи Славији.
Ако се то, или неко слично концептуално побољшање, које ће вратити пешаке на Славију, не деси ове године, надам се да ће се десити за мог живота.
 
Треба поштовати токове кретања људи. Сам плато има концентрацију људи само због стајалишта јавног превоза. Највећа гужва је на потезу Булевар ослобођења - Краља Милана/Немањина због преседања са линија које окрећу на тргу. Славија се само зове трг. Уствари се ради о кружном току, једном од главних саобраћајних чворишта у центру града.
 
Више него поштовати постојеће токове људи, јесте важно стварати токове људи који ће чинити бољи град.

Нажалост, Славија данас јесте само неугодни саобраћајни чвор, урбанистичко "неопходно зло", а не трг.
Па тако нови скупи плато и велелепна фонтана, какви су сада, за људе ту немају користи - обоје су узалудан трошак у оваквом односу.

Међутим, концепт преуређења Славије је прављен кад је саобраћајно-возачки фокус (ствар која је у светском урбанизму давно одбачена) владао.
То је било решење за бољи проток возила, које је потпуно игнорисало пешаке.

На срећу, од тада је градска управа променила стратегију града.
Од концепта градског центра за возаче се прешло на концепт градског центра за пешаке, јер то значи бољи и здравији град.

Центар Београда, надам се, генерално треба постати велика пешачка зона, већином приступачна јавним превозом (метроом и електричним аутобусима), те таксијима на електрични погон.
Уместо донедавног фокуса на бољи проток приватних аутомобила, што је стратегија која само води у више приватних аутомобила у центру, и све веће проблеме.
Уместо поштовања било чега постојећег што само по себи није пожељно, и за што постоје боље алтернативе.

У том смислу и овај предлог "Пашићевског решења за Славију" покушава бити отклон од старих и штетних концепата и стратегија, а допринос идејама за бољи и здравији, доминантно-пешачки, центар Београда.

П.С.
Уместо Славије која сада, како тачно пишете "има концентрацију људи само због стајалишта јавног превоза", која сличи на оно што Енглези зову "wasteland", реализацијом Пашићевског предложеног концепта би добили Славију која има много већу и веселију концентрацију људи, због угодног пешачког трга који УКЉУЧУЈЕ велелепну фонтану и репрезентативну, пешачки-активну, јавну зграду.
Тако би Славија Трг постао значајна карика у лепом ланцу пешачких атракција: Калемегдан - Михаилова - Трг Републике - Славија - Врачарски плато, који чини урбанистичку и туристичку "кичму" центра Београда.
 
Ово лепо изгледа, али треба узети у обзир и сам саобраћај. Како би у оваквом решењу он функционисао? Трамвај? Тролејбуси? Пешачки прелази? Да ли би расксрницу регулисао семафор?
 
Те одговоре (например где би били семафори) треба дати саобраћајни инжењер, а то нисам.
Прво дође архитектонско-урбанистичка визија, а онда разрада у детаље разних струка, од саобраћајне до водоводне или електричне.
Оне се прилагођавају визији, а не визија њиховим детаљима.
(Например, ако почнете пројектовати велику зграду према захтевима инжењера за клима уређај, пола зграде ће вам бити механичке просторије.)

Верујем да би возни саобраћај фино функционисао, као и пешачки прелази, и да би био мањи хаос него сад или пре.
Поанта је да се смањи лакоћа протока аутомобила (а не повећа као у прошлом узалудном концепту), и тиме смањи број возила које одабиру руту преко Славије, и центра града у целини, и преоптерећују их.

Успут, замислите да је неко 2009-е предложио да се Савски трг претвори у пешачки, а сав саобраћај преусмери у једну релативно уску ободну лучну улицу.
Па стотину коментатора овде на форуму би му рекли да је потпуно нереалан (лудак-маштар): шта ће са толико возила, шта ће са црпном станицом, шта ће са осталим подезмним инсталацијама, где ће бити семафори, где ће бити итд, итд.
То зовем "каменовањем визије постојећим детаљима".

Међутим, велико раскопавање за метро омогућује радикално унапређење Савског трга - његово претварање из неугодног саобраћајног чвора у репрезентативни пешачки трг.
Слично, велико раскопавање за метро омогућује радикално унапређење Славије - њено претварање из неугодног саобраћајног чвора у репрезентативни пешачки трг.
Метро ће коштати много, али град за те огромне новце треба да добије не само метро, него и много боље кључне урбане тачке, између осталог и Савски трг и Славија трг.

И ако се метро не деси, овај предлог за "Пашићевско решење Славије" сматрам врло реалним и изводљивим.
Сама нова зграда би вероватно могла платити за све радове, чије цена је релативно мала у односу на многе остале грађевинске подухвате у граду.

Укратко, Славија сада није градски трг, али може и треба да то ускоро постане, и то један од најбољих.
 
sjajan predlog, sjajan tajming, ma sjajno sjajno.. u kontekstu najavljenih radova na trgu nikole pasica mozda treba razmisliti o tome da se trg nikole pasica preseli na slaviju a slavija na trg nikole pasica.
 
Радије бих предложио да се одгоде радови на тргу Пашића, који сасвим задовољавајуће функционише за људе, и енергија сада приоритетно троши тамо где је далеко потребнија - на Славију која уопште не функционише за људе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647307#p647307:vba4h7uu je napisao(la):
razgradjevinar » Sub Avg 10, 2019 3:27 pm[/url]":vba4h7uu]sjajan predlog, sjajan tajming, ma sjajno sjajno.. u kontekstu najavljenih radova na trgu nikole pasica mozda treba razmisliti o tome da se trg nikole pasica preseli na slaviju a slavija na trg nikole pasica.
Kakvi sad radovi na Trgu Nikole Pašića?
 
Vrh