Šta je novo?

Kupovina preko interneta (online kupovina)

Da, na intesinom makksimum 30 hiljada. Nisam znao to za hypo, nadam se da imaju dobar kurs za dolare
 
Danas mi je stigla Skrill kartica, zajedno sa njom i PIN, koji se isporučuje odvojeno iz bezbednosnih razloga, ali se verovatno nakupilo usled praznika.
Prvi utisak nije baš najsjajniji, za račun od 221 rsd skinuo mi je 231,65. Grešku - i to nepopravljivu- sam izgleda napravio prilikom kreiranja naloga, pošto mi obračun na sajtu stoji u RSD, a kartica je u USD pa očigledno vrši duplu konverziju, no opet je i to povoljnije nego wire transfer.
Upozoravam ko hoće da otvori Skrill acc da strogo pazi jer se ja ni ne sećam kako sam izabrao dinare, niti sam to hteo, već je garant bilo negde prepodešeno. Jednom kada dodje do transakcija default currency se više ne može menjati, osim ako ne promene terms&conditions.
 
Sad sam naručio neku stvarčicu iz Kine preko nje i kurs je još gori - 108,50, iako je valuta prijema bio upravo dolar, kao i moja kartica.
Ništa, zatvaram nalog čim potrošim pare pa otvaram novi na USD. Tu alternativu sugeriše i sam sajt, s tim da se gubi samo transaction history, ostaje samo da vidim da li će mi kartica ostati važeća. Nadam se da korisnička podrška odgovara na mejlove.
 
Odgovaraju na mejlove, ali vrlo sporo.

Kartica ti ne važi više u tom slučaju. Nemam je trenutno pri sebi, ali mislim da na njoj negde piše valuta koja se koristi, pa samim tim za novi nalog važi nova kartica.
 
Piše mi USD kao valuta kartice, i ona se može naručiti samo u 4 valute, od kojih naravno ni jedna nije RSD.
 
Dobio sam odgovor, naravno u pitanju je najgori mogući scenario. Otvara se skroz novi nalog a moja tek pristigla kartica će kroz koji dan biti iseckana u komade. Baš sam se čudio na koji način zaradjuju sa onako malim provizijama, vrlo zanimljiv poslovni model :D
No i pored ovog zaje*******a mi izgleda jeftinije od Payoneera, koji traži tri dolara mesečno za održavanje, malo manje nego Intesa Hit račun...

EDIT imaš li neki poseban razlog za držanje i jedne i druge kartice/računa? Ako nije tajna, jer sve to duplo košta više.
 
Payoneer mi odgovara zato što je mnogo veći dnevni limit, a Skrill zato što kartica ima čip, pa možemo da je koristimo i žena i ja.
Oboje smo frilenseri pa sav novac zaradjujemo preko te dve kartice.
Više volim kartice nego keš.
A tih 3 dolara mesečno mi je prihvatljiv trošak.

Poslato sa telefona
 
Juce sam porucila preko IKEA sajta dve decje radne stolice. Dobila predracun i platila karticom. U popodnevnim satima su me zvali iz call centra da me obaveste da jednu od placenih stolica nemaju na stanju i predlozili mi da mi vrate novac. Danas su me informisali da ce novac biti vracen za 7 dana. U pitanju je iznos od cca 14.000 dinara. Danas na online prodaji i dalje mozete videti da istog tog artikla "ima na stanju". Gospodja iz call centra mi je rekla da nemaju poseban magacin za online prodaju i da do trenutka dok podatak o placenoj profakturi stigne do zaduzenog lica da robu pripremi, moze se desiti da je u medjuvremnu neko kupio sve preostale artikle. Iskreno mi je posavetovala da dodjem LICNO u robnu kucu jer je to jedino sigurno. Online kupovina u IKEA Srbija apsolutno ne funkcionise regularno. Ne savetujem nikom da zarobljava svoj novac na taj nacin.
 
Predlažem da se topic promeni u "Problemi sa online kupovionom u Srbiji". Ja sam dosta puta naručivao online kod naših firmi, švercere i šanere neću ni računati, ali više nemam želju jer je srBski pristup online poslovanju jako neozbiljan. Još sam pre skoro 15 godina vodio prodaju na jednoj od prvih domaćih online prodavnica, kad je sve bilo u "smotanoj" fazi i taj posao je mojoj firmi pravio gubitke. Ali ni tad nam se nije dešavalo da se igramo žmurke sa lagerom. Iako nismo imali upravljanje zalihama, već samo robne kartice koje su se snimale na flopi diskovima, zvali smo svakog kupca koji je sotavio validni broj telefona na mu kažemo da date robe nema. Kasnije se to unapredilo, uveden je ERP sistem i problema sa stanjem lagera više nije bilo. Kupci su uvek dobijali tačnu info. Iznenađuje me da jedna ozbiljna globalna firma i apsolutni globalni lider u svojoj delatnosti dozvoljava sebi ovakve bruke. Ali opet, očigledno je da je srBski način implementacije ERP softvera uradio svoje.
 
Znate sta dosta mi je vise tog ponizavanja Srbije .Pogledajte malo komentare na facebook profilu Ikea Hrvatska pa cete videti da se sa istim problemima suocavaju BUKVALNO istim a navodno su u EU i imaju online prodaju i za Zaru i za H&M i sta vec ne... Najlakse je napisati srBski


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kako zašto, Travolta? Zgrada je sazidana, prodaja zaživela, i sada više nije problem u zgradi već u kupovini tačnije, da li će opravdati svoje postojanje u Beogradu ili neće.
Podržavam temu uz malu modifikaciju naslova. Npr. umesto "problemi u online kupovini" da stoji "problem u asortimanu, u odnosu na ostali deo EU". Mislim da bi to bilo zanimljivo znati. Ovde veliki doprinos temi mogu dati oni koji ne žive u Bg. ili koji su često odstuni i imaju iskustvo sa IKEA ponudom a da nije za nas Balkance.
 
Da se razumemo, meni je i dan-danas misterija kako ljudi kupuju odeću online. Druge stvari može, ali odeću i obuću nikad ne bih mogao. A znam ljude iz Srbije koji se već sad isključivo online oblače, i sve im nekako magično stoji ko saliveno. A ja 2 ista modela iste veličine pantalona da probam, različito bi mi stajali
 
Dobro došli na internet!
Sve što ne odgovara, a kupljeno je online možete vratiti u roku od 30 dana. To je praksa u svim civilizovanim zemljama - vraćanje u roku od 30 dana no questions asked, a mislim da je i kod nas po zakonu.
Da li možda znate šta je Amazon i šta sve prodaje online?

Može i krojač da vam sašije po meri koje sami sebi uzmete.

Ne znam ko još uživa u guranju kroz TC...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Obuću čovek i nekako može online da kupi, mada ne baš svaki tip. Ja sam naručivao patike i bilo je okej, bez nekih problema. Ali ne bih mogao da naručujem odeću, prevashodno zbog toga što sam mršav, a relativno visok. Veličine se svugde razlikuju, i zbog toga vrlo rado idem u kupovinu po tržnim centrima i drugim mestima. Ima ogroman broj ljudi koji više vole da probaju odeću i vide kako im stoji, ili zbog njihovog tela ili jer su se jednostavno navikli tako. Ja jednostavno moram zbog sebe, i kad probam dosta stvari, one mi ne stoje kako treba. Zamisli sad mučenje da naručim toliko stvari, da stignu pa da mi se ipak ne sviđaju kako izgledaju uživo, ili mi ne odgovara veličina, ili mi jednostavno ne stoji. I sad da vraćam sve to. Uostalom, radije ću da se prošetam po nekim tržnim centrima, pa da produžim negde da se šetam po gradu, pa negde da sednem na piće sa društvom, nego da od kuće naručujem. Ali slažem se da online kupovina nudi neke mogućnosti koje sama "uživo" kupovina ne može da priušti. I jedno i drugo ima svoje prednosti i mane. Ne znam zašto bismo se okrenuli samo jednom, kada nijedno nije savršeno i dopunjuju se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=648731#p648731:3upgz8mp je napisao(la):
dejjan » Sre Avg 14, 2019 11:42 pm[/url]":3upgz8mp]Dobro došli na internet!
Sve što ne odgovara, a kupljeno je online možete vratiti u roku od 30 dana. To je praksa u svim civilizovanim zemljama - vraćanje u roku od 30 dana no questions asked, a mislim da je i kod nas po zakonu.
Da li možda znate šta je Amazon i šta sve prodaje online?

Može i krojač da vam sašije po meri koje sami sebi uzmete.

Ne znam ko još uživa u guranju kroz TC...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

A kako vracas robu? Putem interneta ili moras da odes do poste da posaljes nazad? Ili da sacekas kurira kod kuce da preuzme posiljku? Zar to nije izgubljeno vreme? Da li to slanje nazad kosta? I cak i da krojac sasije po mojim merama, ne mogu da znam kako ce ta boja meni stajati, da li cu se osecati prijatno u njoj, da li se materijal lako pegla...
Uostalom, da je kupovina odece preko interneta toliko masovna, prodavnice na zapadu bi odavno stavile katanac na vrata.
 
Svidja mi se sto smo razvili e-commerce debatu! To je sad vec infrastrukturni problem Srbije i zato ne kupujemo vec sada masovno stvari online, jer nemamo ovoljno efikasan sistem poste. Zato sam gore i rekao, za nekih 5 godina, mozda sam optimista, al hoce mi se i moze mi se :D

Dovoljno je da pogledas godisnji prihod kompanije Zalando koja upravo prodaje u vecem delu evrope odecu online (bonus: izracunaj koliko je to % naseg BDP-a, mozda krene koja suza). Ocigledno je da je ta usluga mnogim ljudima super. Naravno, nisu se sad pozatvarali trzni centri u Evropi, ali mnogi menjaju i tek ce da menjaju maloprodajnu filozofiju. U Americi je to otislo jos dalje, kao sto je za ocekivati, kada je u pitanju bio sta vezano za internet.
 
Продаја свега и свачега, а и одеће преко интернета је по свету већ - веома масовна; по предграђима нпр. Лондона дању само гледаш курире како шпартају по улицама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=648731#p648731:2xicnsfq je napisao(la):
dejjan » Wed Aug 14, 2019 9:42 pm[/url]":2xicnsfq]Dobro došli na internet!
Sve što ne odgovara, a kupljeno je online možete vratiti u roku od 30 dana. To je praksa u svim civilizovanim zemljama - vraćanje u roku od 30 dana no questions asked, a mislim da je i kod nas po zakonu.
Da li možda znate šta je Amazon i šta sve prodaje online?

Može i krojač da vam sašije po meri koje sami sebi uzmete.

Ne znam ko još uživa u guranju kroz TC...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

U Srbiji je 14 dana rok.
DraganSt":2xicnsfq je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=648731#p648731:2xicnsfq je napisao(la):
dejjan » Sre Avg 14, 2019 11:42 pm[/url]":2xicnsfq]Dobro došli na internet!
Sve što ne odgovara, a kupljeno je online možete vratiti u roku od 30 dana. To je praksa u svim civilizovanim zemljama - vraćanje u roku od 30 dana no questions asked, a mislim da je i kod nas po zakonu.
Da li možda znate šta je Amazon i šta sve prodaje online?

Može i krojač da vam sašije po meri koje sami sebi uzmete.

Ne znam ko još uživa u guranju kroz TC...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

A kako vracas robu? Putem interneta ili moras da odes do poste da posaljes nazad? Ili da sacekas kurira kod kuce da preuzme posiljku? Zar to nije izgubljeno vreme? Da li to slanje nazad kosta? I cak i da krojac sasije po mojim merama, ne mogu da znam kako ce ta boja meni stajati, da li cu se osecati prijatno u njoj, da li se materijal lako pegla...
Uostalom, da je kupovina odece preko interneta toliko masovna, prodavnice na zapadu bi odavno stavile katanac na vrata.

Presmesno sve navedeno, u Americi konkretno kupovina preko neta pogotovo garderobe razvaljuje. U jednom trznom centru na parkingu stoje 3 prikolice DHLa koje pune posiljkama za taj dan, bas lose ide prodaja.
 
Problemi onlne kupovine u Srbiji su kao što je već navedeno nemanje dovoljno efikasnog sisteman pošte,a i tu su navike i strahovi.Ljudi su navikli da kad kupuju tako nešto prosto moraju da opipnu i probaju,a kod nas se navike veoma teško menjaju.A imamo i strahove.Recimo moj komšija nema želju da naručue online jer ga je strah da ga neko ne pokrade i sl.,a verujem da i mnogi drugi imaju taj strah u Srbiji.I na kraju recimo u Engleskoj se zna da je roba dobra i nema ko da te prevari,a u Srbiji mogu da ti i u prodavnici uvale neki falš.Meni se desilo da sam pre neki dan našao dve iste majice,sa istom veličinom.Jedna je bila ogromna,a jedna mala.I to nije neka majica sa pijace za 100 dinra,već brendirana.
 
Поздрав свима, већ неколико година пратим овај форум па одлучих да се мало и ја укључим и дискусију.
Поделићу са вама искуство моје компаније са e-commerce услугом. Ја сам менаџер у мултинационалној компанији која има неколико хиљада продајних објеката у свету. У Италији, где и ја радим, имамо више стотина продајних објеката, 79% у тржним центрима, Радње просечно фактуришу 526000€ годишње. E-commerce је од 1. јануара до краја јула учествовао у приходу са неколико хиљада € на нивоу Италије. У укупном приходу компаније e-commerce представља статистичку грешку.
Иначе продајемо сунчане наочаре online.

П.С. опростите што не дајем прецизније податке, уговор ми не дозвољава.
 
Vrh