Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Да ли то значи кад трчим брже од 20 на сат а могу, да ми треба кацига, регистрација и дозвола?
 
Nalepnica osiguranja? Aha, u tom grmu lezi zec, moras platis reket bato. A sto za bicikl I za ostalo ne treba osiguranje?
 
Ne kapiram. Da li vam smeta što mopedi moraju da plaćaju reket? Kao vozač automobila, mislim da mopedi i na benzin i na struju treba da plaćaju osiguranje jer mogu da naprave štetu koje to osiguranje onda pokriva. Da podsetim, mopedima je dozvoljeno kretanje isključivo po kolovozu i to su otprilike samo oslabljeni motocikli. Da li da bicikli benzinski ili elektro motor, u saobraćaju nema razlike. Ima razlike u ekologiji i treba da budu oslobođeni poreza ako su na struju (benzinci neka plaćaju porez), ali osiguranje nije porez.
Ovi što se kreću brzinom bicikla (do 25km/h uz pomoć motora) mogu da se kreću biciklističkim stazama i u svemu ostalom su izjednačeni sa biciklima. Kao biciklista pozdravljam takvo rešenje, jer se nadam da će nas biti više i da će morati nešto da se zaista uradi da bi se omogućila vožnja bicikla po gradovima, bez stavljanja glave u torbu, što je sada slučaj u Beogradu. Ovo što se do sada radilo je uglavnom priča bez stvarnog efekta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652533#p652533:s0oo4mut je napisao(la):
мајстор » 24 Aug 2019 06:37 pm[/url]":s0oo4mut]Да ли то значи кад трчим брже од 20 на сат а могу, да ми треба кацига, регистрација и дозвола?
Ne, jer nemaš više od dva metra zaustavnom puta a i nemaš veliki čvrsti predmet sa sobom kakav je trotinet ili bajs.
 
Рецимо да трчимо 30 км на сат...не верујем да ико на планети може укочити на два метра. Сила коју човек од 90 кг при тој брзини прави је много већа од било ког детета до 14 година са тротинетом.
Једноставно, по мени је ово репресија, једна од многих!
 
Sto se tice obaveznog osiguranja elektrotrotineta. Da, moze da izazove stetu, ali I bicikl moze pa nije osiguran, a cena ta dva ce uskoro biti tu negde, sto je bitno jer osiguranje se radi prema vrednosti imovine, pa je moje pitanje zasto za dva vozila slicne vrednosti, brzine, tezine I sl, jedno treba osiguranje, dok drugo ne treba? Druga stvar je pitanje da li u Kini odakle je masa ovih trotineta, ili u svetu se isto mora placa osiguranje? Treca stvar je da grad nema prostora za gradnju posebne infrastrukture, pa to znaci da pola Beograda treba negde drugde se iseli jer: nece smeti voziti ovaj jeftiniji vid prevoza, ne moze se iskljuci sa preskupog centralnog grejanja, nema dovoljno parkinga...
Ja ne vozim elektrotrotinet, ali mi smeta napad Vucka&Vesica ovisnika od prihoda za akcize I karte na nezavisniji I jeftiniji prevoz.
 
Prema pravilniku o podeli motornih vozila, električni bicikli do 250w i max 25 km/h se računaju u bicikle, a preko toga u mopede.
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... registruju

Slično će verovatno biti i za te trotinete, tako da ih neće mnogo pogoditi osiguranje i registracija, jer većina ima baš te specifikacije.
Jedina prava razlika će biti u definiciji gde sme da se vozi tj. verovatno će trotoar biti potpuno zabranjen ili ograničen na max brzinu hoda...
 
Kod nas na periferiji za trotinet nema problema. Sve što hoda i vozi koristi istu traku bez razdelne linije. Od pešaka i beba u kolicima do kombajna.
 
Tako bi trebalo i za bicikl na trotoaru da se definiše, a ne da imamo dvosmislene formulacija tipa "prvenstveno za pešake"

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Zemljani na osiguranje gledaj drugačije, šta god da se desi krivicom vozača trotineta on će to morati da plaća iz sopstvenog džepa, ovako pokrivaće osiguranje. Biće možda red veličine 20-30 evra godišnje što i nije puno ali opet bolje kad ima.
 
Па требаће нам онда осигурање и за пишање!!! Ако се иде том логиком. :vops:
 
Zasto bi bilo 20-30 evra? Kolko je za kola godisnje, oko 100 evra? Kola su vrednija oko 30 puta recimo. Znaci osiguranje za elektrotrotinet vrednosti 400-500 evra, treba da bude 100:30= tri-četri evra godišnje.
Jer kod kola, osiguranje ti pokriva I ako cuknes Porshea, ali kod trotineta nema tolikih varijacija vrednosti, pa je 3-4 evra godisnje, dovoljno za osiguranje pokrivanja stete svakog elektrotrotineta.
 
Кинези озбиљно оставише све иза себе, овај СУВ би ми баш лепо легао.
 
citam temu par strana unazad, ne moramo sad da se vracamo na to, ali ljudi, molim vas prestanite da koristite rec hidrogen za vodonik, hidrogen u srpskom jeziku oznacava jedinjenje vodonik proksid = H2O2, nek englezi zovu kako oce, oni natrijum zovu sodium, pa niko nece reci sodijum hlorid, doduse mnogi govore monosodijum glutamat za mononatrijum glutamat, sto mi kao hemicaru takodje para usi jer je takodje izuzetno nepravilno


kad smo kod teme obnovljivosti, metan se moze dobiti na obnovljiv nacin iz otpada, pa od njega vodonik, to ne zagadjuje nimalo vise jer sav taj ugljenik da li u obliku metana ili ugljen dioksida svejedno u prirodnim ekosistemima ide u atmosferu, ali na ovaj nacin mozemo da iskoristimo tu energiju raspada organskih jedinjenja, nafta predstavlja problem jer se iz zemlje, gde je bila potpuno izolovana od uravnotezenih ekosistema i atmosfere izvlaci ogromna kolicina novog ugljenika

fosilna goriva su problem jer ubacuju nesto novo u (eko)sistem, a spaljivanje drva, butanola, etanola i acetona dobijenog iz kukuruza ili bilo cega drugog sto nastaje iz biljaka, to je potpuno obnovljivo jer sav ugljenik, pa cak i toplotu prirodno oslobode razlagaci (gljive,bakterije) u atmosferu, zakon ocuvanja energije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652812#p652812:dv9qgtr2 je napisao(la):
astrodule » 25 Aug 2019 04:45 pm[/url]":dv9qgtr2]Tako bi trebalo i za bicikl na trotoaru da se definiše, a ne da imamo dvosmislene formulacija tipa "prvenstveno za pešake"

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
Zar nismo učili još u školi da se bicikl vozi uz desnu ivicu kolovoza. Da se ulica prelazi guranjem bicikle, da isto važi kad hoćemo da skrenemo levo. Tad su bici staze bile nešto nezamislivo kod nas a deca na biciklima mnogo češća pojava. Juče ludak izleće na pešačkom ispred mene trotinetom punom brzinom. Sreća pa je ovo Beograd pa svi znamo da zbog velike koncentracije b... treba mileti u raskrsnicama. Trotinet ne samo da ne bi smeli da voze trotoarima, već ni kad prelaze ulicu...to je samo preslikavanje propisa koji decenijama važi za bicikle.

Šta god prelazi ulicu pešačkim prelazom MORA se kretati brzinom pešaka/hodača bez obzira kakav pogon je u pitanju.
 
Zdrav razum je veoma važan (uz obavezno poznavanje propisa). Biciklisti (i trotinetisti) moraju biti svesni da su slabiji od automobila.
Ja sam toga vrlo svestan, imam dobar pregled situacije, vozim i kola i bicikl i znam kakva je percepcija vozača bicikla i automobila.
Mnogi biciklisti voze kolovozom bez mozga i nekad me je sramota kada ih vidim šta sve rade.
Trotinetaši su mi još opasniji jer mi se čini da je to tip ljudi koji niti je vozio bicikl, niti automobil, a razvijaju izbiljnu brzinu, plus što su nečujni.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Да, то си у праву. Ја сам дуго година возио бајк 7-10000 км годишње, возио сам и скутер, а сада само ауто. Другачија је перцепција.
 
53740602-614705329000177-217668826597163008-n.jpg
 
Pa I nije baš....efikasnost elektrana je veća od SUS motora, a sve je više OIE. Ipak problem nije direktno kod električnih kola. Naravno da je dizel bolji kad se izuzme ekološki efekat. Biodizel ne znam kako se pokazao u smislu ekologije ali i ekonomije...kako potrošnja tako i uticaj na motor, filtere, dizne itd.
 
biodizel ako mene pitas je nepotrebno komplikovanje kada postoji dimetil etar koji je za dizel motor kao saliven, kao za benzince etanol i butanol, ali svejedno, ako se ne koristi neko fosilno gorivo, recimo ugalj u elektrani za zagrevanje smese, nego se sve radi iz biljnh proizvoda, to je potpuno ekoloski jer se vracamo na pricu da bi sva ta biomasa svejedno istrulila u CO2 i toplotu i to otislo u atmosferu

sto se tice elektrana da li su efikasnije od SUS motora, mislim da nisu, ali to nas i ne treba da zabrinjava previse, imamo dosta hidroelektrana tako da ako je razlika u efikasnosti elektrane i SUS lupam 15% (a cisto sumnjam da je vise), to se anulira, nismo mi kina da skoro sve proizvodimo iz uglja, a dace Bog da dignemo i koju nuklearku, ozivimo nuklearni institut vinca...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634286#p634286:zu2yvnhd je napisao(la):
direktor » 28 Јун 2019 01:11 am[/url]":zu2yvnhd]Bar imaju nasi bi ga digli na slep
Inace neki makedonci preradili ficu na struju ...
Svi preradjuju registruju samo kod nas nece da moze ....
Може бре @Директоре да се региструје и прерађен аутомобил на струју. У том случају је потребна обимна документација, атести, хомологација, јер практично прерађено возило је ново конструисано возило и нормално је да је потребна сва докуменатција. Јесте мало компликовано, али ... то је нормална процедура. Има и прерађених фића, стојадина, пунтића, москвича,... А нови фабрички електрични аутомобили се региструју без проблема. https://www.polovniautomobili.com/auto- ... registruje

Иначе почел је продаја електричних аутомобила кинеског произвођача Жидоу (ZhiDou), а увозник и заступних тих возила је предузеће Жидоу Центро Балкан (ZhiDou Cenntro Balkan) https://vozimnastruju.rs/ из Сурчина и заступници су за Србију, Босну, Црну Гору и Хрватску.
У понуди имају два модела Д2 са батеријом од 18 киловата и аутономијом од 260 км, а други је и Д2С са батеријом од 27 киловата и аутономијом од 400 км. Цене су од 19.000,- евра па на више.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ntroBalkan
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ntroBalkan
https://www.facebook.com/ZDCenntroBalkan/
https://www.youtube.com/watch?v=U9eOccr ... omobile360

Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
Vrh