Šta je novo?

Trolejbusi

Šaranje autobusa na liniji 303 je najbolje za ljubitelje grafita.
 
Cenim da misle na onaj deo između Tabanovačke i Autoputa , a pored ono trafoa što grade. Tu ima par objekata , ali i dosta zapuštenog prostora obraslog u raznorazno rastinje.
 
Баш безвезе што морају да праве скроз посебан депо само за камионе кад су сада сви лепо стали на НБГу.
 
Verovatno to rade zbog povećanog broja solo vozila , što pristiglih , što onih što tek treba da stignu.
 
Lokacija Kosmaja 2: https://www.google.com/maps/@44.7745243,20.5147028,415m/data=!3m1!1e3

Dakle zapadno od Kosmaja 1. Interesantno da tri lamele Kosmaja 1 između severne hale i autoputa koje imaju mesta za 53 solo autobusa mogu biti srušene uz obeležavanje 24 nova mesta za zglobne autobuse. Još 12 mesta moguće je obeležiti do izlaza sa autoputa a još dva obeležiti uz neku halu gde postoji slobodan prostor. Na taj način bi pogon raspolagao sa 40 mesta za zglobne po obodu, odnosno 170 mesta za solo u centralnom delu pogona.

Hala za održavanje zglobnih autobusa može biti izgrađena zajedno sa Kosmajem 2 i to na drugoj parceli. Samo treba probiti kapiju do novog dela.

Nadam se da će Kosmaj 2 imati dugačke kanale za zglobna elektrovozila (trolejbuse i elektrobuse).

Mokrolušku produžiti do Miloševog Kladenca (Kosmaja 1/Laste Beograd) i napraviti novu raskrsnicu sa Borivoja Stevanovića. Preusmeriti 38, 38A i 38L Koreničkom i Vladimira Tomanovića. Sada kroz to naselje ne prolazi prevoz. Na taj način bi tri pomenute linije opslužile stambeno naselje u zoni južne strane autoputa, deo Medaka 3 severoistočno od postojeće okretnice, kao i 3 saobraćajna pogona - dva GSP i jedan Lastin.

Pogon Novi Beograd: https://www.google.com/maps/@44.8084314,20.4083706,414m/data=!3m1!1e3

Novi Beograd ima mesta još za 50 zglobnih ili 75 solo autobusa. BMC su parkirani na novom parkingu uz Bul. Crvene Armije iako je parking planiran za solo i zglobne autobuse. Izbacili zglobne. Još su vidljive linije starih parking mesta.

Polje/"groblje" do Đ. Stanojevića moguće asfaltirati za 20-25 (zglobnih) autobusa. Parking do depoa Sava severno od parkinga za BMC sada koroiste radna vozila. Tu može stati još 25-30 zglobnih autobusa ili ekvivalentnih solo.

Sad ako u sklopu gradnje Kosmaja 2 ne naprave halu za zglobne autobuse Kosmaju 1 mogu samo da se oproste od sledećeg mandata.

A kad smo već kod novih pogona saobraćajni kompleks San Donato Milanese u Milanu može poslužiti kao primer Makiša.

U sklopu kompleksa nalazi se terminus metroa, gradski i prigradski autobuski terminal, depo za metro i garaža za 250 autobusa. Deo garaže San Donato na severoistočnom delu do autoputa može biti interesantan i za proširenja, odnosno modifikacije postojećih beogradskih pogona. Postoje izolovana parking mesta kao i manje grupe kako za solo tako i za zglobna vozila u cilju što efikasnijeg iskorišćenja raspoloživog prostora. Na izlazu ka Đuzepe Impastatovoj stoje tri zglobna Cityclassa od kojih je jedan parkiran na mestu predviđenom za minibuse. Takođe deo parkinga predviđen je i za autobuse s tim da oni moraju da ulaze na parking sa ulice, odnosno da izlaze iz pogona. U severnom delu pogona istočno od ulaza u halu za čišćenje parkiran je usamljen Cityclass.

Delovi parkinga pogona otvorenog 2011. imaju i nadstrešnice kako bi se smanjio uticaj korozije (ne pada kiša nad svim vozilima dok stoje). Preko autoputa severoistočno nalazi se i pogon za prigradske plave autobuse Autoguidovie.

Gradnja Kosmaja 2 može biti sjajna vest ukoliko se najracionalnije iskrojektuje. A Makiš bi mogli da napune sa 250 zglobova. Onda privatnici mogu otići u istoriju.
 
Gledam nešto plan sa lokacijom za Kosmaj 2 , pa mi pade na pamet da ne postoji veza do garaže (ne računam deo od Medakovića III do Kosmaja koji u svakom slučaju mora da se izgradi) za linije 28 , 40 i 41. Šta mislite kako bi to rešili? Moje Mišljenje je da će sigurno morati da se širi mreža Batutovom ulicom , dok nisam siguran da bi se kontaktna mreža širila od Paunove trasom linije 50 do Medakovića III.
 
Ode Dorćol na doboš što je i planirano planom rada skupštine grada Beograda. Trole nikada neće ići Batutovom ulicom što nikada nije ni planirano već će ići Čingrijinom kada se produži do Milana Rakića i onda do Vjekoslava Kovača i Bulevara gospodara Vučića dalje do Vojislava Ilića.

Planovima je od 2002. godine ucrtana okretnica na uglu Aradske i Milana Rakića gde je sada radničko naselje, prekoputa gradske Čistoće. Inače, ovog leta je sređena Aradska pa je 1+1, neće biti puštan saobraćaj ali je napravljen prolaz između Milana Rakića i Cvetkove pijace. Ostao je najteži deo da se produži Čingrijina do Milana Rakića.

Takođe, planovima je navedeno da će 40 da okreće na novoj okretnici dok će 28 duž Milana Rakića ići za Mirijevo jer deo odatle na istok ka Mirijevu nije pokriven gradskim prevozom. Skeptičan sam da će moći da idu trolejbusi duž najužeg i najopterećenijeg dela ulice između Mirijeva i studentskog doma Rifat Burdžević
 
Aradska je ostala je gotovo ista kao i pre, samo su je poplocali granitnom kockom. Sa trenutnom širinom nema šanse da bude 1+1. Da su hteli mogli su komotno porušiti sve udžerice koje su napravljene na državnoj zemlji i napraviti normalnu ulicu.
Takođe postoji plan da se 19 produži do te nove okretnice kod Cvetka, ali pošto sad nisu uradili ništa po tom pitanju, verovatno ni neće u skorijoj budućnosti.
 
Ne bi rekao da je ista jer je sada popločana na isti način kao i deo na okretnici 309ke i sada postoji trotoar. Širina je oko 6.5m što je propisana širina za 1+1. Neće biti puštan saobraćaj prvobitno, ali me ne bi čudilo da ga ubuduće otvore što ukazuje i to što su izgrađeni trotoari.

Nažalost nismo te sreće oko rušenja nelegalnih objekata, to će jednog lepog dana kada se nakane da sruše radničku koloniju Rada gde je planirana i okretnica.
 
To je možda širina sa sve trotoarima, ali između ivicnjaka je mnogo manje. Vjekoslava Kovača deluje znatno šire, a jednosmerna je...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654485#p654485:1mstpyuy je napisao(la):
vucko » Čet Avg 29, 2019 10:38 am[/url]":1mstpyuy]Ode Dorćol na doboš što je i planirano planom rada skupštine grada Beograda. Trole nikada neće ići Batutovom ulicom što nikada nije ni planirano već će ići Čingrijinom kada se produži do Milana Rakića i onda do Vjekoslava Kovača i Bulevara gospodara Vučića dalje do Vojislava Ilića.

Planovima je od 2002. godine ucrtana okretnica na uglu Aradske i Milana Rakića gde je sada radničko naselje, prekoputa gradske Čistoće. Inače, ovog leta je sređena Aradska pa je 1+1, neće biti puštan saobraćaj ali je napravljen prolaz između Milana Rakića i Cvetkove pijace. Ostao je najteži deo da se produži Čingrijina do Milana Rakića.

Takođe, planovima je navedeno da će 40 da okreće na novoj okretnici dok će 28 duž Milana Rakića ići za Mirijevo jer deo odatle na istok ka Mirijevu nije pokriven gradskim prevozom. Skeptičan sam da će moći da idu trolejbusi duž najužeg i najopterećenijeg dela ulice između Mirijeva i studentskog doma Rifat Burdžević
Planovima je ucrtano i da dobijamo tramvajsku liniju 1 kroz Uzun Mirkovu , Trg republike , Terazije i Kralja Milana , da trole lete iz centra i da će ići Nemanjinom , Kneza Miloša , Takovskom , Cvijićevom i Venizelosovom do okretnice u Dunavskoj , i da ostajemo samo na 28 , 40 i 41 , a Vračarske trole postaju elektrobusi... I jel dobijamo na kraju to što je najavljeno?
Ili smo možda dobili najavljenu trasu tramvaja preko Mosta na Adi da na NBG ide Đorđa Stanojevića i Dr. Agostina Neta pa Jurija Gagarina?
Po toj tvojoj logici ispada da se neće ništa prodavati na Dorćolu dok se ne izgradi put od Čingrijine koji je planiran godinama.
 
"Izmeštanje postojećeg depoa iz centralnog gradskog područja na Dorćolu omogućilo bi korišćenje atraktivnog zemljišta za druge namene", navodi se u dokumentu.
Ceo Beograd su sredili i izgradili, sve od Pančevca do Pupinovog mosta je popunjeno i izgrađeno, pa nemaju drugog izbora nego da sele depo sa Dorćola da bi oslobodili mesta... :roll:

Uostalom šta očekivati od grada kome 80% tramvaja sedi u delu grada gde ima najmanje tramvajskih linija... :roll:


@Express
Ne zameri ali nisam baš razumeo tvoj post do kraja. Na šta misliš kad kažeš ''Makiš''? Na ranžirnu stanicu?
 
Хоће да узму паре, као и за гаражу у Деспота Стефана. Мада руку на срце, Дорћол је у неку руку урбанистички склепан погон са ониликим улазима и онаквом геометријом плаца. Мени ће искрено фалити они симпатични трамвајски колосеци до депоа у Книћаниновој до парка, било би лепо да их сачувају. Оно што не би било лоше урадити такође јесте да се део депоа између Милорада Гавриловића, Капетан Мишине и продужетка Високог Стевана ка Гундулићевом кроз круг депоа ка Гундулићевом, значи мања трамвајска гаража са музејским трамвајима и ковачница да се изузму из продаје и споје са музејем науке и технике и да исти преузме експонате ГСПа и ту паркира и друга возила из свог фундуса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654634#p654634:2klmykba je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Aug 2019 03:15 pm[/url]":2klmykba]
"Izmeštanje postojećeg depoa iz centralnog gradskog područja na Dorćolu omogućilo bi korišćenje atraktivnog zemljišta za druge namene", navodi se u dokumentu.
Ceo Beograd su sredili i izgradili, sve od Pančevca do Pupinovog mosta je popunjeno i izgrađeno, pa nemaju drugog izbora nego da sele depo sa Dorćola da bi oslobodili mesta... :roll:

Uostalom šta očekivati od grada kome 80% tramvaja sedi u delu grada gde ima najmanje tramvajskih linija... :roll:


@Express
Ne zameri ali nisam baš razumeo tvoj post do kraja. Na šta misliš kad kažeš ''Makiš''? Na ranžirnu stanicu?

Što je najgore izgleda će poseći i ono malo Dorćolovih zglobova, tj. može da se desi da i novi Kosmaj takođe bude 100% solo. Pazi 83 solo BKM, 5 solo elektro Higera i 30 solo Ikarlongova. Divota. :blah:

Ali zar se rečeno ne poklapa sa ideologijom da tramvaji od 30m voze po čitava 2 putnika preko mosta u koji je sucano više stotina miliona evra (da bi eto mogao stari da se sruši jer se samo nov uklapa u velelepna zdanja u komšiluku) dok se u drugim delovima grada toliki narod gužva po solo vozilima uz remećenje reda vožnje zbog prevelikog broja polazaka na problematičnim trasama?

Inače u vezi priče o Kosmaju 2 kao prvom novom pogonu planiranom posle dužeg niza godina dotakao sam se gradnje novih pogona uopšte. Obzirom na to da nam fali južni pogon (zbog čega pola grada nema zglobna vozila) pretpostavio sam da ne bi bilo loše isti izgraditi u sklopu terminusa i depoa metroa "Makiš", te sam naveo i primer iz Milana. Na taj način osim nižih troškova izbegla bi se i eksproprijacija što bi samim tim uticalo i na brzinu gradnje. Jedan takav pogon takoreći ne samo što bi eliminisao privatnike "preko noći", lišio stanovnike jugoistočnog dela grada diskriminacije po tipu vozila već bi rasteretio ostale pogone sa zglobnim vozilima. Osim toga pogoni sa solo vozilima mogli bi biti bolje iskorišćeni uz nabavku midibusa ili minibusa.

Idealno bi bilo da:

1) Kosmaj 2 pored Makiša bude isključivo zglobni, samo umesto dizela sa elektrovozilima na istoj bazi (trole i elektrobusi, ovi drugi umesto motki baterije ili kondenzatore);

2) se produže 67 i 68 do Vuka, konvertuju u elektrobus (iskoristiti deo postojećih punjača) a EKO1 ukine;

3) 19, 21, 22 i 28 podele između Karaburme i Kosmaja 1 uz demontažu postojećih krakova mreže;

4) se postojeća 41 ne uvodi ponovo već spojiti Banjicu sa Zvezdarom, 29 produžiti do Dorćola pa je pocepati na 29A (postojeća) i 29B (do Jerkovića, okretnica 26) a 41 uvesti kao kružnu.

Međutim kad se vratimo u sumornu realnost vidimo da nam se ipak crno piše. Ne samo što je realno da Kosmaj 1 ostane solo već će i Kosmaj 2 biti izgrađen kao solo uz nabavku 30 solo Ikarlonga za 31 uz selidbu dorćolskog voznog parka. Zglobne trole najverovatnije na otpad. Nadam se da grešim ali imam neki osećaj s obzirom na to da ovi pajaci ništa pametno dosad nisu uradili.

Razlog je to što Kinezi nemaju u ponudi niti zglobne elektrobuse niti zglobne trole - sve što Solaris nudi po paprenoj ceni, a što bi odgovaralo pri planiranju unifikacije voznog parka novog pogona.

O kupovini solo dizel vozila "na kilo" dok Karaburma ima punionicu za CNG ne treba ni govoriti. Toliko ih sada ima viška da ne možeš Kosmaju 1 kupiti midi ili troosovince kad nemaš kome da daš višak. I Novi Beograd sad ima više solo vozila nego što mu treba.

Ne volim pesimizam, mada osećam da mi ova vlast gasi i poslednji tračak nade za neko smisleno unaprađenje postojećeg stanja. Kao populisti uvek se trude da putem kontrolisane medijske propagande pokažu narodu kako su sve obećano realizovali i to na najracionalniji način, a sve u cilju dokaza kako opozicija nije učinila ništa pozitivno, kako je obećavala i lagala narod.

Ta navrat-nanos realizacija po svaku cenu će nas više koštati nego sve pljačke prethodnih vlasti.
 
Nece bas toliko, ali veliki ce novac otici. Kojom ulicom ce vracati trolejbuse u pogon?
 
Express":1y9s8h53 je napisao(la):
Razlog je to što Kinezi nemaju u ponudi niti zglobne elektrobuse niti zglobne trole - sve što Solaris nudi po paprenoj ceni, a što bi odgovaralo pri planiranju unifikacije voznog parka novog pogona.
Imaju Kinezi sve od navedenog, njima je gotovo čitav javni prevoz potpuno električni. Poređenja radi u Kini trenutno radi 421 000 elektro buseva, a u čitavoj Evropi 2 250. U globalnim razmerama 99% svih elektro buseva na svetu je u Kini.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... 000-to-300

Drugo je pitanje zašto naše glavonje naručju samo solo vozila, a verovatno ni oni sami ne znaju odgovor.
 
Иду на количину. Није исто кад у вестима пише 180-200 аутобуса или 270 аутобуса. Да ли је соло или зглоб, то ће бити детаљ на крају чланка.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654809#p654809:mn0e1d7w je napisao(la):
Dart » 30 Aug 2019 12:40 am[/url]":mn0e1d7w]
Express":mn0e1d7w je napisao(la):
Razlog je to što Kinezi nemaju u ponudi niti zglobne elektrobuse niti zglobne trole - sve što Solaris nudi po paprenoj ceni, a što bi odgovaralo pri planiranju unifikacije voznog parka novog pogona.
Imaju Kinezi sve od navedenog, njima je gotovo čitav javni prevoz potpuno električni. Poređenja radi u Kini trenutno radi 421 000 elektro buseva, a u čitavoj Evropi 2 250. U globalnim razmerama 99% svih elektro buseva na svetu je u Kini.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... 000-to-300

Drugo je pitanje zašto naše glavonje naručju samo solo vozila, a verovatno ni oni sami ne znaju odgovor.

Nema unificirane palete na istoj bazi. Izuzeo sam ih jer bi se to upravo desilo i na tenderu. Poznati Trollino/Urbino (ili Urbanway/Škoda XX) sistem koji je pogodan za realizaciju projekta Kosmaja 2 za Aziju je jednostavno culture shock. Vreme pekinških trola i autobusa na kamionskim šasijama (dizeli motor iznad upravljačke osovine, druga pogonska, treća neutralna). Sad su gamu fragmentovali. Moje saučešće ali moraće debelo da se potrude za parče tržišta. No ovdašnja vlast im nesumnjivo značajno olakšava usput rušeći sva pravila.

Higer nudi model sa četvora vrata označen kao BRT, međutim nije baziran na istom modelu koji je prošao na našem tenderu. Ni solo ne bi prošao tender da nije konceptualno Evropski. Uz to motorni deo (dotičnog zgloba) pomeren je ispred linije četvrtih vrata pa se poslednjem redu sedišta jednako visoko postavljenom kao kod IK112/218M pristupa preko kutije zbog čega je umesto pretposlednjeg reda sedišta stavljeno jedno široko. Ko zna koliko je prostor za noge smanjen.

Yinlong, vlasnik Ikarbusa nudi dva potpuno različita modela. Prvi sa četvora vrata ima zakošen prednji deo sa uskim vratima na prednjem prepustu a drugi je Low Entry sa sve baterijama iznad točkova druge osovine (8 sedišta progutano).

Da, elektrobusi su teški pa je kapacitet i po njihovim standardima prosečne mase od 65kg mali. U našim uslovima još manji.

Da skratim priču s obzorom na to da postojeća ponuda zglobnih vozila pomenutih proizvođača može biti samo diskvalifikovana na tenderima Vesić ne skida solo elektrobuse sa svog 12-metarskog jezika.

Iskreno mislim da se neće petljati, a kamoli još s trolama. Ako Ikarlong išta izbaci na tržište to će biti solo elektrobus sa troja vrata. Namera gradskih vlasti je one size fits all ideologija na bazi solo elektrobusa. Samo će preseliti Dorćol i 31 uništiti solo elektrobusima. To je najrealniji scenario. Pa šta misliš zašto su im puna usta solo vozila? Kad bi dizele pretvorili u solo lakše bi bilo da prodaju kineske elektrobuse.

Razvoj novih zglobnih autobusa košta i da su pokazali trunku ozbiljnosti to bi uvrstili u ponudu od samog dolaska na naše tržište - ne bi se naknadno prilagođavali wait and see taktikom. Idealno bi bilo da Ikarlong ima u ponudi novi zglobni model, mešutim sudeći po najavama očito se radi o solo vozilima.

Kinezi su jako prefrigani. Opipavaju, ispituju pa ako treba nestanu ko jaje s groba. Ako osete priliku da unovče ulaganja iskoristiće je, ako ne povućiće se i to može da se desi i sa Ikarlongom. To bi bio kraj zemunske fabrike. Nadam se da grešim, mada osećam određenu dozu nesigurnosti sa Kinezima. Mogu reći da sam ipak skeptičan u vezi svega ovoga. Deluje kao velika mućka prilagođavanja domaćeg tržišta postojećoj kineskoj ponudi.

E da, kad smo već kod Azije Isuzu/Hino nudi ERGA DUO hibridni model kao zglobnu verziju solo ERGA verzije. Tipičan Japanski autobus, samo zglobni. Pokušavaju da sačuvaju skromno domaće tržište zglobnih autobusa od Mercedesa i Volgrena. Tržište je u fazi širenja pa je ovo sasvim logičan potez, još i ekološki.

img_top_main.jpg
 
Express":2re5wusl je napisao(la):
Vreme pekinških trola i autobusa na kamionskim šasijama (dizeli motor iznad upravljačke osovine, druga pogonska, treća neutralna). Sad su gamu fragmentovali. Moje saučešće ali moraće debelo da se potrude za parče tržišta.

Da li se šališ? Gde ćeš veće parče tržišta, kad već sada imaju 99%?
Imaš velike predrasude prema Kinezima. Oni su industrijski najjača država na svetu i prave mnogo složenije stvari od obične šasije.
Postoji gomila kineskih zglobnih autobusa, a postoje čak i sa 2 zgloba...
1bbcd844e415f418290f3fd8c393fcba.jpg
cc7768c4f2d866174bfa82bc041524c2.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654269#p654269:34ohziea je napisao(la):
Дошљак » 28 Авг 2019, 16:06[/url]":34ohziea]Где им дође та мала ауто команда?

то је овај простор

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654933#p654933:2ul2g46o je napisao(la):
Express » 30 Aug 2019 12:03 pm[/url]":2ul2g46o]Poznati Trollino/Urbino (ili Urbanway/Škoda XX) sistem koji je pogodan za realizaciju projekta Kosmaja 2 za Aziju je jednostavno culture shock.
Hm, u velikoj si zabludi. Nema nikakvog kulturnog šoka što se voznog parka u Kini tiče - ni javnog ni privatnog. Po tome, kineski gradovi mnogo više nego na obližnji Japan, liče upravo - na Evropu. Kao i u Srbiji npr. najpopularniji automobil tamo je VW. Autobuski i trolejbuski vozni park, kao i organizacija prevoza i tehnološki nivo, neuporedivi su - naravno, u korist kineskih gradova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655007#p655007:3oviutup je napisao(la):
Dart » 30 Aug 2019 03:04 pm[/url]":3oviutup]
Express":3oviutup je napisao(la):
Vreme pekinških trola i autobusa na kamionskim šasijama (dizeli motor iznad upravljačke osovine, druga pogonska, treća neutralna). Sad su gamu fragmentovali. Moje saučešće ali moraće debelo da se potrude za parče tržišta.

Da li se šališ? Gde ćeš veće parče tržišta, kad već sada imaju 99%?
Imaš velike predrasude prema Kinezima. Oni su industrijski najjača država na svetu i prave mnogo složenije stvari od obične šasije.
Postoji gomila kineskih zglobnih autobusa, a postoje čak i sa 2 zgloba...

Naravno da ne. Taj visokopodni dvozglob je upravo napravljen za proboj na BRT tržište Latinske Amerike. Ovaj drugi je eksperimentalna imitacija tramvaja za lokalno tržište. Pitanje da li će takvo rešenje biti prihvaćeno.

Baš si naveo primer isplativosti prilagođavanja. Kad je isplativo mogu da se prilagode tenderima, kada nije (naš slučaj malog tržišta) nude ono što imaju pa sad ako ti politički odgovara ti ćeš da pogaziš sve kriterijume i od 31 napraviš 83, doduše električni.

99% čega? Rima i Budimpešte? Pa ni do Moskve ne mogu da dođu jer Rusi ne dozvoljavaju da ugroze GAZ grupu na domaćem terenu.

Sasvim je druga stvar to što su se nakotili pa funkcionišu kao planeta unutar planete.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655026#p655026:3oviutup je napisao(la):
Пантограф » 30 Aug 2019 03:50 pm[/url]":3oviutup]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654933#p654933:3oviutup je napisao(la):
Express » 30 Aug 2019 12:03 pm[/url]":3oviutup]Poznati Trollino/Urbino (ili Urbanway/Škoda XX) sistem koji je pogodan za realizaciju projekta Kosmaja 2 za Aziju je jednostavno culture shock.
Hm, u velikoj si zabludi. Nema nikakvog kulturnog šoka što se voznog parka u Kini tiče - ni javnog ni privatnog. Po tome, kineski gradovi mnogo više nego na obližnji Japan, liče upravo - na Evropu. Kao i u Srbiji npr. najpopularniji automobil tamo je VW. Autobuski i trolejbuski vozni park, kao i organizacija prevoza i tehnološki nivo, neuporedivi su - naravno, u korist kineskih gradova.

Mislim da nisam. Prvo teško je porediti globalno automobilsko tržište sa lokalizovanim tržištima autobusa a drugo da bi shvatio u čemu je zapravo razlika (ne sličnost) moraš gledati kontra - da "istovariš" evropsko vozilo među tamošnje lokalce. Takav kontrast se mogao videti osim u Japanu (još uvek Citaro G, sad i Volgren) samo u Seulu (nekada zglobni CityClass). Momentalno bi shvatio kolika je zapravo CityClass bio ne crna ovca nego krava na ulici, odnosno koliko je odudarao od vozila lokalnih južnokorejskih proizvođača. Tako i Citaro odudara od tamošnjih Japanaca, a kad bi ga pustili da vozi po Šenženu mislim da bi opet razlika bila očita. Kinez možda podseća na Evropu i to je sve. Sve se drugo razlikuje od mehanike preko većine šminke do samog kvaliteta.

Zapravo Higer koji je pobedio na tenderu u ponudi ima jedan model za evropsko tržište pa nije slučajnost što je baš on i mogao dobiti tender. Da je nudio nešto drugo bio bi diskvalifikovan. E sad zašto ne nudi zglob verovatno zbog toga što kako već rekoh ispituje teren. Neće da ulaže u nešto gde neće zaraditi. Tržište solo autobusa je veće a znatno manje tržište zglobnih već tesno pa pretpostavljam da samo ignoriše jer mu nije isplativo.

A ove naše dvorske lude na malim ekranima samo žele da pokažu kako se mala Srbija druži sa velikom Kinom.

Evropske verzije Kineza su zapravo bočno vrlo slične Turcima a ni Ikarbus i Maz se nisu pretrgli.

Skoro sam naleteo na neki engleski blog (ne mogu da se setim imena) pa mi je na prvi pogled čudan komentar zapao za oko. Nemoj me držati za reč pisalo je u ovom fazonu "In stark contrast to Zagreb and Ljubljana, as a former capital Belgrade, except for a handful of Polish buses has the rest of the bus fleet made by either Chinese or Turkish manufacturers".

Brka Ikarbus i MAZ s Kinezima koji inče ne odudaraju previše od Turaka.

Znači da rezimiram, moje subjektivno mišljenje (koje ne mora biti tačno) zasniva se na pretpostavci da ovdašnja vlast otvara vrata Kinezima koji žele da se probiju na lokalno tržište sa već pripremljenim selektovanim modelima dok i vlast i Kinezi ignorišu zglobne autobuse (a tek o zglobnim trolama što nema govora) koje ostavljaju za druge proizvođače, uključujući i postojeće modele Ikarbusa.

Da se za kraj nadovežem na priču o opštem utisku, australijski Volgren bliži je evropskim proizvođačima nego većini turskih ili kineskih.

Nadam se da mi Igor neće zameriti, ali mislim da se već zašto u offtopic.

Držimo se trola.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654527#p654527:3vba0r6e je napisao(la):
solecar » 29 Aug 2019 11:35 am[/url]":3vba0r6e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654485#p654485:3vba0r6e je napisao(la):
vucko » Čet Avg 29, 2019 10:38 am[/url]":3vba0r6e]Ode Dorćol na doboš što je i planirano planom rada skupštine grada Beograda. Trole nikada neće ići Batutovom ulicom što nikada nije ni planirano već će ići Čingrijinom kada se produži do Milana Rakića i onda do Vjekoslava Kovača i Bulevara gospodara Vučića dalje do Vojislava Ilića.

Planovima je od 2002. godine ucrtana okretnica na uglu Aradske i Milana Rakića gde je sada radničko naselje, prekoputa gradske Čistoće. Inače, ovog leta je sređena Aradska pa je 1+1, neće biti puštan saobraćaj ali je napravljen prolaz između Milana Rakića i Cvetkove pijace. Ostao je najteži deo da se produži Čingrijina do Milana Rakića.

Takođe, planovima je navedeno da će 40 da okreće na novoj okretnici dok će 28 duž Milana Rakića ići za Mirijevo jer deo odatle na istok ka Mirijevu nije pokriven gradskim prevozom. Skeptičan sam da će moći da idu trolejbusi duž najužeg i najopterećenijeg dela ulice između Mirijeva i studentskog doma Rifat Burdžević
Planovima je ucrtano i da dobijamo tramvajsku liniju 1 kroz Uzun Mirkovu , Trg republike , Terazije i Kralja Milana , da trole lete iz centra i da će ići Nemanjinom , Kneza Miloša , Takovskom , Cvijićevom i Venizelosovom do okretnice u Dunavskoj , i da ostajemo samo na 28 , 40 i 41 , a Vračarske trole postaju elektrobusi... I jel dobijamo na kraju to što je najavljeno?
Ili smo možda dobili najavljenu trasu tramvaja preko Mosta na Adi da na NBG ide Đorđa Stanojevića i Dr. Agostina Neta pa Jurija Gagarina?
Po toj tvojoj logici ispada da se neće ništa prodavati na Dorćolu dok se ne izgradi put od Čingrijine koji je planiran godinama.
Nemoj me pogrešno shvatiti, nemam nameru da se pravim pametan. Nijedan urbanistički plan nema ucrtanu izgradnju tramvajskih šina kroz kralja Milana i Vasine. To što se gradska vlast loži i plaća klincima da crtaju CAF kod JDP-a i cvetnog trga ne znači ništa.

I ovo što smo pričali je na dugom štapu, jasno je da je gradska vlast odlučila da ubije trolejbuse, a to će uraditi tako što će pustiti da se BKM-ovi raspadnu. Sav novac će očigledno ići samo u elektrobuseve.
 
Vrh