Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Ja zaista ne znam cemu trasa Uzice - Visegrad - Sarajevo? Postojeci put od puta za Zlatibor do Mokre Gore na dosta delova ima tri trake narocito na usponima, ali nema uopste saobracaja. Na 20 - 30 km tog puta ne sretnete vise od 10 vozila obicno u koje god doba dana da prolazite. Od tih vozila koje sretnete mnoga su lokalni saobracaj, kao i saobracaj koji se od Kremana odvaja za Taru, Bajinu Bastu, Ljuboviju i celo Podrinje. Postojeca magistrala je vise nego dovoljna za sadasnji broj vozila
 
"Kako je rekao veliki Bizmark, autoputevi se grade za buducnost a ne za sadasnjost".
Salim se ja malo nije ovo rekao veliki Bizmark vec je ovo osmislio veliki Vracarac...na velikom zajecarcu. :D :wink:
 
sev":1js3tq87 je napisao(la):
Kroz Brčko distrikt otvorena je nova, fenomenalna obilaznica. JEste preregulisana niskim ograničenjima brzine, ali ovo je sada pesma, bukvalno za 10ak minuta se obiđe ceo distrikt ka Bijeljini. Da samo tako ostane, odlično je, ništa ne treba. Još deo do Šamca i od Šamca do Doboja, to je ostalo kao problem.
Ja baš i nisam oduševljen tom obilaznicom. Jeste dobar put, ali ima gomilu ukrštanja sa kruznim tokom, kao i ograničenje 50/60... Najveći problem od svih je što previše zaobilazi, tako da je put značajno duži.
 
Koliko sam shvatio to ograničenje 50-60 je privremeno, biće 100km/h kada završe neke procedure tipa tehnički prijem itd.
 
Za koju buducnost, bas me zanima. I Istocna Bosna i Zapadna Srbija se prazne, ko ce da generise toliki saobracaj? Kinezi? Zamislite koliki je saobracaj bio izmedju Sarajeva i Beograda osamdesetih, a koliki je sada? Ja ne verujem da vise od 1000 vozila dnevno ide izmedju ta dva grada. Politika i ratovi su ucinili da budemo otudjeni kao da su oni u Mongoliji a ne u komsiluku i malo se sta moze popraviti sa stalnim podgrevanjem mrznje. Srbi u Sarajevu su davno prodali imovinu (ne racunam Ist. sarajevo) a stari koji se nisu iselili polako izumiru. Doslo je do pomaka u vidu slabog turizma, ali za dva auto puta svakako nema potrebe, ovaj preko Bijeljine je svakako dovoljan
 
Pa trebaš se zapitati zašto se ti prostori prazne. Naravno da ce odlaziti kad nemaju posla ni infrastrukture, a na zapadu gde idu imaju autoput skoro do svakog sela.
Moramo obezbediti potrebnu infrastrukturu za ljude i privredu, ako želimo da tu ostanu i razvijaju se.
80-ih je bilo mnogo manje automobila, a i to malo automobila što je bilo imali su restrikcije. Tada je velika većina transporta išla železnicom koje danas gotovo da nema, a i drugačije su navike stanovništva.
 
Kada se izgradi deonica Kuzmin - Bijeljina, ona će za Srbe sa obe strane Drine

uvek biti deo puta Beograd - Banja Luka, a ko hoće može sa njega da skreće

na sve strane, nap. za Tuzlu i Sarajevo ili Vinkovce i Osjek, Beč ili Budimpeštu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656852#p656852:20aoqjyo je napisao(la):
nikicakica » Sre Sep 04, 2019 7:07 am[/url]":20aoqjyo]Koliko sam shvatio to ograničenje 50-60 je privremeno, biće 100km/h kada završe neke procedure tipa tehnički prijem itd.

Mislim da si u pravu. Tako mi rekoše pre neki dan (kada sam prošao i na svoje ogromno iznenađenje "otkrio" tu novu obilaznicu).

U svakom slučaju za par km dužeg puta štedi se ona trauma kroz Brčko i sela pre i posle. Menjao bih se svaki dan za tako nešto :)
 
Ja se svejedno nisam mnogo obazirao na ta ograničenja, ali ostaje problem velikog broja ukrštanja i skoro 10km dužeg puta... Zbog toga će u skorijoj budućnosti morati da prave i autoput, a ovo će ostati pusto.
Inače ja najčešće idem preko Hrvatske, ali u Avgustu je horor čekanje na Batrovicma. Nisam ništa bolje prošao ni preko Race jer je kolona bila skroz preko mosta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656770#p656770:2fsrka3b je napisao(la):
prostorni planer » Уто Сеп 03, 2019 9:12 pm[/url]":2fsrka3b]Ja zaista ne znam cemu trasa Uzice - Visegrad - Sarajevo? Postojeci put od puta za Zlatibor do Mokre Gore na dosta delova ima tri trake narocito na usponima, ali nema uopste saobracaja. Na 20 - 30 km tog puta ne sretnete vise od 10 vozila obicno u koje god doba dana da prolazite. Od tih vozila koje sretnete mnoga su lokalni saobracaj, kao i saobracaj koji se od Kremana odvaja za Taru, Bajinu Bastu, Ljuboviju i celo Podrinje. Postojeca magistrala je vise nego dovoljna za sadasnji broj vozila
То се само назива Београд-Сарајево, у суштини је то мало шире гледано траса Димитровград-Ниш-Појате-Прељина-Вишеград-Сарајево, значи најкраћа веза Турске са Сарајевом.
 
Znaci mi treba dobro da se zaduzimo, napravimo auto put kroz planinske predele, znaci preko 10 mil po km da bi povezali Turke i Bliskoistocno Sarajevo? Kao placace putarinu, za koliko godina cemo biti na nuli, sto? Pritom unisticemo park prirode Mokra gora, lepote Kremana... O kojoj privredi u tom kraju pricamo i zadrzavanje nivoa privrede? Ja ne znam da se ista proizvodi u Kremnima, Visegradu, Palama, Han Pijesku, o Sarajevskoj privredi necu ni da mislim, njihova stvar. U Srbiji na tih 40 tak km od Bele Zemlje do Visegrada imamo samo ekstezivnu poljoprivredu, sumarstvo i stocarstvo u uglavnom starackim domacinstvima i malo turizma u Mokroj gori, a postojeci magistralni put je vise nego dovoljan za sve sadasnje i buduce potrebe, jer kao sto sam rekao trenutno uopste nema saobracaja, a ako se ti krajevi razviju (sto je nemoguce jer nema radne snage za bilo kakav razvoj) i generisu jos par hiljada vozila opet ce postojeci magistralni put biti sasvim dovoljan.
 
Са једне стране си у праву! Мишљења сам да треба прво радити од Пожеге до Мачката...За сада стварно нема потребе за АП од Мачката до Котромана. Мислим да док ЦГ не почне следећу деоницу од Матешева, не треба ни кретати даље од Ариља, евентуално Ивањице. Огромне су паре у питању. Други проблем ће бити одржавање АП преко Пештера зими.
 
Ono sto opstini Bogatic nuzno treba je kompletna rekonstrukcija svih puteva jer su u katastrofalnom stanju. Ispravljanje lakat krivina gde se moze. Regulisanje rada divljih sljunkara po Drini odakle kamioni sa teskim pretovarem izvlace hiljade tona sljunka od cega opstina nema nikakvu korist a kamioni unistavaju ionako lose puteve. Macva i Bogatic kao njen centar nemaju gradsku vodu, kanalizaciju, organizovan odvoz smeca. Bez svega toga nema investitora. Izvori tople vode su velika sansa ali to niko ne koristi.
Tako da bi se novac za izgradnju auto-puta SM-Bogatic mogao potrositi na bitnije stvari.

Masovna korupcija je verovatno odgovor na sva dešavanja u manjim sredinama i nespremnost građana i policije i inspekcije, ali i centralne vlasti da se pobune i suprotstave istoj.
Mislim da korupcije ne bi bilo u ovolikoj meri kada bi imali jako jezgro pristojnih ljudi, ali da je tako ni ovi ne bi bili na vlasti.
Kad zakaže lično vaspitanje (u pristojnom smislu te reči) pojedinca, on/ona počne da se ugleda na 'komšije' koji idu 'prečicama', umesto da ih iskritikuje. Mislim da je to prirodno u neku ruku, s obzirom na to u kakvom se istorijskom trenutku nalazimo. Mislim da se osećamo prilično bespomoćno na neke izazove iako nemamo istinski razlog za to. Mislim da je reč za to je defetizam, gubitnički osećaj.

Barem ja na ovakav, otprilike, način gledam na trenutno stanje u srpskom društvu koje ima uticaja na većinu dešavanja, pa tako i na infrastrukturne projekte.

:?
 
Ja sam uvek bio za do Mackata. Za dalje, ako Turcima treba nek daju donaciju, ako ne postojeci mahistralni put Bela Zemlja - Kotroman samo rekonstruisati postojeci magistralni put koji vec ima neophodne tunele i tri trake na usponima, na dosta mesta i ogranicenje 80, sto je sasvim dovoljno za potrebe u ovom delu zemlje
 
Још једна ствар ако треба да бирамо између пута према Реп. Србској , Цг или Ниш-Мердаре. Онда боље ка Реп. Србској или Цг. према Косову у садашњим условима, као да пуцаш себи у главу!
 
Evo jednog predloga koji mi je odavno na umu za trasu auto-puta Zapadna Srbija - Bosna. Posto su vec napravili bratoljub zbog velikog kretanja robe iz pravca Uzica ka podrinju Srpskom i Bosanskom, a i u saglasju sa projektom tunela kroz Kadinjacu, predlazem ovu trasu od Mackata ka buducem auto putu Sarajevo-Tuzla sa kojim bi se spajala kod Kladnja. Ova trasa prolazi kroz privredno i demografski jaci, a infrastrukturno slabiji predeo u odnosu na onaj preko Visegrada. Takodje ova trasa izuzev tunela ispod Kadinjace prolazi sve kroz doline reka pa je sigurno jeftinija od trase preko Visegrada. Ova trasa omogucava Uzicu obilaznicu koju ne uspeva da izgradi decenijama i ne prolazi kroz zasticena prirodna dobra. Takodje ova trasa bi omogucila izlaz na auto put Bajinoj Basti i Ljuboviji, kao i Bratuncu, Srebrenici, Milicima, Vlasenici, a lako bi taj auto put mogao da se poveze i na brzi put Sabac - Loznica pa bi imali visestruku korist. Jos bih napomenuo da su Bratunac i Milici poznati po rudnicima i vecim potrebama za transport kamionima, a nije daleko ni Zvornik takodje poznat po teskoj industriji.
 
Данас сами ишао да Ариља, сем малтретирања због радова на неколико места. Прва ствар коју сам приметио је поприлично велики саобраћај. Тако да све наше претходне констатације итекако стоје. Ово што си предложио преко Кадињаче је кроз Србију сигурно лакша траса, једино не знам колики би био сам тунел, био је неки пројекат. Кроз Републику Србску нисам ишао на Братунац па не знам како је до Милића. Не верујем да ће муслимани то хтети, мада би за Србе сигурно била добра опција. Мислим и да добра магистрала 2+2 би била одлична.
 
Анимација тунела
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 28Yjck-rN4

Занимљиво је како је цена тунела са 26,7 мил...дошла на 50 мил. При томе се тунел смањује са 1344, на 1260м. Јефтинији пројекат је имао и два моста приде.
http://www.uziceoglasnatabla.com/tunel- ... iona-evra/

Најновија варијанта
http://www.glaszapadnesrbije.rs/vest887572.html
а ево и нове цене
https://mondo.rs/Info/Ekonomija/a116781 ... -2020.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657230#p657230:edgb9k5k je napisao(la):
prostorni planer » Čet Sep 05, 2019 1:31 pm[/url]":edgb9k5k]Evo jednog predloga koji mi je odavno na umu za trasu auto-puta Zapadna Srbija - Bosna. Posto su vec napravili bratoljub zbog velikog kretanja robe iz pravca Uzica ka podrinju Srpskom i Bosanskom, a i u saglasju sa projektom tunela kroz Kadinjacu, predlazem ovu trasu od Mackata ka buducem auto putu Sarajevo-Tuzla sa kojim bi se spajala kod Kladnja. Ova trasa prolazi kroz privredno i demografski jaci, a infrastrukturno slabiji predeo u odnosu na onaj preko Visegrada. Takodje ova trasa izuzev tunela ispod Kadinjace prolazi sve kroz doline reka pa je sigurno jeftinija od trase preko Visegrada. Ova trasa omogucava Uzicu obilaznicu koju ne uspeva da izgradi decenijama i ne prolazi kroz zasticena prirodna dobra. Takodje ova trasa bi omogucila izlaz na auto put Bajinoj Basti i Ljuboviji, kao i Bratuncu, Srebrenici, Milicima, Vlasenici, a lako bi taj auto put mogao da se poveze i na brzi put Sabac - Loznica pa bi imali visestruku korist. Jos bih napomenuo da su Bratunac i Milici poznati po rudnicima i vecim potrebama za transport kamionima, a nije daleko ni Zvornik takodje poznat po teskoj industriji.
file.php
Nije ovo bas naseljen a ni lagan kraj za gradnju autoputa. Mahom prolazi kroz krajeve odakle je dosta stanovnistva izbeglo u toku 90ih i nikada se nije ni vratilo.
 
Pa nije lagan, ali je laganiji od Visegrada sigurno. Mislio sam da je jaca privreda u tom kraju, pre svega mislim na hidroelektrane, boksit Milici, remontni zavod Bratunac, Aluminijumski kombinat iz Zvornika, iz Bajine Baste i Ljubovije eksport gradje, malina i drugih poljoprivrednih proizvoda...
 
Mislim da mi treba da gradimo puteve na nasoj strani sto blize granici da smo sto blize nasima preko Drine.
I kao sto dosljak rece to se treba sire posmatrati od BG-SA.
 
Pa u suštini ovaj deo od Sarajeva do Žepča jeste deo onog pravca preko Bijeljine, Brčkog i Tuzle, tako da se može reći da i nije off. U suštini to bi u narednih 4-5 godina trebalo da bude završeno, sve nedostajuće deonice su ili u izgradnji (LOT2 zeničke obilaznice, na kojem je ovaj vijadukt), potpisan je ugovor (LOT3 zeničke obilaznice, tunel "Zenica", tj. Ponirak-Vraca i Vranduk-Ponirak), a za ostale je u toku tender (Poprikuše-Nemila i Nemila-Vranduk). Najduži rok je za deonicu Poprikuše-Nemila, na kojoj je, između ostalog, i tunel Golubinja od 3485m, rok za tu deonicu je 42 meseca, a još ni izvođač nije izabran, tako da mislim da je realno da ona bude otvorena za nekih 4-5 godina ako ne bude problema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657022#p657022:2ozi6h07 je napisao(la):
мајстор » Сре Сеп 04, 2019 4:41 pm[/url]":2ozi6h07]Са једне стране си у праву! Мишљења сам да треба прво радити од Пожеге до Мачката...За сада стварно нема потребе за АП од Мачката до Котромана. Мислим да док ЦГ не почне следећу деоницу од Матешева, не треба ни кретати даље од Ариља, евентуално Ивањице. Огромне су паре у питању. Други проблем ће бити одржавање АП преко Пештера зими.
Све си одлично приметио, поготово за одржавање деонице преко Пештера. Сметови ће бити неконтролисани сваке године... Пештер је поприлично познат по минусу и снежним наносима. Није било зиме, а да не остану одсечени од света...
 
Vrh