Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658203#p658203:39krm9r9 je napisao(la):
WLABmz » 08 Sep 2019 01:23 pm[/url]":39krm9r9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658193#p658193:39krm9r9 je napisao(la):
spatiotecte » Ned Sep 08, 2019 2:00 pm[/url]":39krm9r9]Gomila Z2 je poslata na otpad pre 2014te, ovim ne branim
SNS jer me briga za njih. Odluka o remontu Y vagona i kasaciji Z2 je doneta pre više od 5 godine.
A ta stanja sto si prikazao nemaju nikakvu težinu jer ne pokazuju realnu sliku železničkog voznog parka.

U tom stanju iz 2017te gosine sto si postavio sa 600 kola (a znamo da tada nije bilo 600 kola odavno nema više tih Z2 vagona, ostalo ih je još samo par komada)

Ti vagoni su trulili i nisu se koristili. Znamo da je realno stanje voznog parka mnogo lošije nego na papiru. Da je bilo strategije, moglo se očuvati da danas imamo 100-ak vagona u saobraćaju u finom stanju. Ali to nema veze sa političkom opcijom na vlasti.

Pre desetak godina, reemontovani su mahom Y vagoni jer su bili u boljem stanju iako su stariji (većina iz 70-ih, poneki iz 60-ih i 80-ih), imali su režim RIC 160 itd. Imalo je dosta Z2 kola ABm, 15-ak, koji su remontovani takođe tad, koji su se koristili do pre koju godinu i kojih je danas ostalo još par i 4 njih je prepravljeno u nove AcBc.

Дошљак":39krm9r9 je napisao(la):
И једна и друга екипа на челу железница су подједнако погубне по исту.

Apsolutno. Samo što se ekipa u železnici i nije toliko menjala koliko vlast. Menjao se vrh, a trulo je iznutra.

Pa o tome ti pričam, ta velika seča u voznom parku se desila pre desetak godina.
Opet mi nije jasno kako su neki Z2 vagoni iz 1986te mogli da bude u losijem stanju od Y iz 70ih.
 
spatiotecte":4t8hsip9 je napisao(la):
Pa o tome ti pričam, ta velika seča u voznom parku se desila pre desetak godina.
Opet mi nije jasno kako su neki Z2 vagoni iz 1986te mogli da bude u losijem stanju od Y iz 70ih.

Nije, pre 10 godina su vagoni stajali i trulili, uglavno niko ih nije sekao. A većinom su isečeni ili prodati u staro gvožđe u poslednjih par godina. Što se tiče Z2, mogli su da budu u lošijem stanju jer im nisu radili revizije, te su stajali i trunuli, a Y vagoni su stalno vozili, te su održavani. Tako je bilo i 90-ih i 2000-ih.
 
Nije mi jasno zašto su ostavili da i struke tada samo 20 godina stare Z2 vagone kad se uzme u obzir da je životni vek jednog voznog sredstva bar 40 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658306#p658306:2z41fbkc je napisao(la):
spatiotecte » Ned Sep 08, 2019 6:05 pm[/url]":2z41fbkc]Nije mi jasno zašto su ostavili da i struke tada samo 20 godina stare Z2 vagone kad se uzme u obzir da je životni vek jednog voznog sredstva bar 40 godina.
Pa, kada su zuti prodali Gosu , jedan od prvih poteza novih vlasnika iz Slovacke, bio je
unistavanje presa, alata i dokumentacije za proizvodnju I REMONT kola tipa "Z".... :bash:
U tom vremenu, bio je veliki VISAK "Z" kola po Evropi, te je lobi video sjajnu priliku da
ovde za velike novce preproda te polovnjake a kasnije i njihovo skupo ODRZAVANJE u novoj Gosi....
Kako nije uspelo, Slovaci prodaju Gosu Turcima,a fabrika biva totalno devastirana..Ostalo imate u stampi !
Zato je zeleznica mogla da koliko-toliko odrzava samo vagone tipa Y...

I upamti Spatio... Ovde se vise nikada nece proizvoditi niti remontovati vagoni Z..
Nece se izradjivati ni Y, jer je zastareo...
 
Apsolutno je jasno da se više neće proizvoditi Z kola posto je opšti trend u evropi a i medju proizvodjačima da se forsiraju garniture i da se polako izbacuju kola iz upotrebe.
 
Гарнитуре за даљински саобраћај - највећа будалаштина коју је неко ко дизајнира возове успео да смисли, бар по мом мишљењу. У последњих 25 - 30 година железнице су не само код нас, него и у свету, постале знатно обезличеније него пре. Развој кола без купеа (са отвореним простором) је био почетак тог обезличавања и девастирања старог реномеа који је железница деценијама уживала код путника. У нека срећнија времена, која и нису била тако давно, воз је важио за романтично превозно средство у ком су се упознавали људи, стицала пријатељства за цео живот, рађале нове љубави, знајући да су главни део возног парка била кола са купеима... А онда се нашао неки паметњаковић који је решио да све то уништи зарад ,,сардињења" што већег броја путника и, самим тим, стварања екстрапрофита. Чак се није удостојио ни да распореди седишта vis-à-vis, него их је у једној половини вагона окренуо тако да сва буду обратно од смера вожње (клаустрофобично, зар не?), а у другој тако да сва буду у смеру вожње (пример: наши Z1 Aeelmt и Beelmt вагони, додуше, распоред седишта је рађен по четвртимама вагона: у првој и трећој су сва седишта обратно од смера вожње, а у другој и четвртој су сва у смеру вожње). Исто важи и за Штадлере и 412/416 гарнитуре подсерије 100.
Тужно је шта је неки светски ,,дизајнер" успео да направи од нечега што је уживало толики реноме код путника. Сутра путујем брзаком 431 до Бијелог Поља, а у недељу назад возом 430 и надам се да ће ме запасти они лепи црногорски вагони са климом, тим возом путујем већ 2 године уназад и презадовољан сам. Одмор за очи, уши и тело од дрндавих гарнитура 412/416 којима сам раније путовао (иначе, локални воз 2101 који је раније ишао до Врбнице) пре него што сам се преоријентисао на брзи. Ма не бих га мењао ни за један TGV, ICE, Thalys, Pendolino, AVE... да сам директор железница. :grand:
 
Na stanici NBG postavljaju metalne nosače stubova nadstrešnice. To je razlog zašto su uklanjali delove perona, izgleda da se u pogledu pristupa stanici ništa ne menja. Takođe, izgleda da neće popravljati kanal za odvodnjavanje, tako da će nastaviti da prolazi voda kroz betonske elemente.
Na novom stajalištu Tošin bunar završavaju podzidu i proširuju nasip.

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 4
 
Ovih dana se južnim Banatom pronela vest da će Aleksandar Vučić iz Beograda u Vršac na Grožđebal doći vozom. Zato se kreče zgrade železničkih stanica duž pruge, ređaju se klupe, popločavaju se pristupi peronima. Prvo se kreči bočna strana iz pravca Beograda i prednja, a potom su odlučili da okreče i drugu bočnu stranu, jer šta ako se Vučić okrene?! Radnici na železnici dobili nove uniforne i nove cipele!
https://www.facebook.com/dragana.rakic.710/posts/2794331783912539

Lepo je ovo ako je tačno, koliko god povod bio groteskan.
 
Mene izuzetno nervira to što će taj dan svi,ali baš svi putni prelazi raditi do Vršca. Ovih dana se užurbano radi na montiranju branika i polu branika tamo gde su godinama unazad demontirani i gde su vozovi morali da se zaustavljaju. P.P. koji su bili neposednuti taj dan će gle čuda,biti uredno sa čuvarima prelaza i biće u funkciji.
A onda sutradan... :notok:
 
Ne znam šta da kažem. Sa jedne strane mi se sve to gadi, ali ne mogu da ne primetim da ni jedan predsednik Srbije nije prešao više od jedne stanice vozom i to samo kada je morao po protokolu.
 
Просто је став политичара према железници такав да се брже стиже лимузином. То што је Тито путовао возом је опет из разлога што је железница била развијенија од друмске инфраструктуре до 70их.
Него како ће председник путовати, Романтиком, Плавим возом или ДМВ 711? Ако буде Романтика било би лепо да примети да је не вуче парњача и да наложи поправку локомотива.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659108#p659108:1kh5a8s0 je napisao(la):
Дошљак » 11 Sep 2019 01:36 pm[/url]":1kh5a8s0]Просто је став политичара према железници такав да се брже стиже лимузином. То што је Тито путовао возом је опет из разлога што је железница била развијенија од друмске инфраструктуре до 70их.
Него како ће председник путовати, Романтиком, Плавим возом или ДМВ 711? Ако буде Романтика било би лепо да примети да је не вуче парњача и да наложи поправку локомотива.
Plavi voz se spominje.
Samo nije poenta njegovo putovanje vozom, nego što će glavonje iz infre da bi pokazali njemu kako je stanje na železnici odlično za taj dan vratiti u funkciju sve ono što godinama nije radilo. E to je problem.
 
Taко се ради у свим државним институцијама и предузећима. Све се шминка и прави се лажна слика како би се шефићи доказали газдама.
 
Pa dobro, nema veze koji je povod pa i da sve to deluje tragikomicno, bitno je da oni poprave ono sto nije radilo pa makar bilo i zbog Vučića.
 
Spatio,sve će raditi samo taj dan. Sutra se vraćamo na staro. Glavu dajem ako ne bude tako.
 
Сигурно ће бити и пола места са радовима у току док прође воз, а после остављено недовршено. Као Прокоп.
 
Nešto su usporili radovi na Tošinom bunaru, baš su pošteno odaljili stanicu od ulice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659135#p659135:3vzo5c96 je napisao(la):
mvbg1 » 11 Sep 2019 02:45 pm[/url]":3vzo5c96]Spatio,sve će raditi samo taj dan. Sutra se vraćamo na staro. Glavu dajem ako ne bude tako.

Pa čekaj ako to poprave onda bi trebalo i sutradan da radi ili samo stavljaju čuvare na pružnim prelazima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659276#p659276:2tsqsr0r je napisao(la):
spatiotecte » 11 Sep 2019 10:46 pm[/url]":2tsqsr0r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659135#p659135:2tsqsr0r je napisao(la):
mvbg1 » 11 Sep 2019 02:45 pm[/url]":2tsqsr0r]Spatio,sve će raditi samo taj dan. Sutra se vraćamo na staro. Glavu dajem ako ne bude tako.

Pa čekaj ako to poprave onda bi trebalo i sutradan da radi ili samo stavljaju čuvare na pružnim prelazima?
Na toj pruzi je brdo putnih prelaza koji se ručno spuštaju i koji bi trebalo da budu posednuti 24/7, ali usled nedostatka izvršnog osoblja oni su te prelaze ostavili neposednutim i automatski obavezali masinovođe da ispred istih staju i tek onda nastavljaju dalju vožnju. O tome ti ja pričam. Dovući će osoblje za taj dan sa nekih drugih mesta i to je to. Izvršne službe je svakoga dana sve manje i manje a administracije sve više i više.
 
Aha ok hvala na objašnjenju, ja mislio da su ti prelazi bili automatizovani.
 
U Rusiji su gotovo svi putni prelazi posednuti, bez obzira da li su automatizovani ili ne. Takođe, jednoposed na lokomotivi ne postoji. Krstili su se kad su čuli da u Srbiji vozi jedan mašinovođa. Pomoćnik mašinovođe je dužan da prilikom prelaska preko svake skretnice, putnog prelaza i kroz svaku stanicu stoji, kako bi imao bolji vidokrug.
 
Nešto ne verujem da će se voziti celom deonicom ali hajde da vidimo. Mada, ako ide Plavim vozom onda možda i hoće.
Kao što se ni do NS nije dovezao celom trasom. Kinezi su mogli a on je gospodin ušao u Petrovaradinu i dovezao se do NS.
Tako isto je i Milošević došao do Karlovaca, ušau u voz i otišao u NS na otvaranje mosta ,,Boško Perošević." Stanica u Karlovcima je bila sređena za tu priliku cakum-pakum.
Grozno je što se tako sve licka za prolaz zvanica i zasita stvara kontra slika. Treba da se provoza najgorom i najsporijom deonicom, da vidi kakvo je zaista stanje i onda da potera rukovodioce da se nešto uradi. Prugama se ne može proći koliko su zarasle a licka se i stvara pogrešna slika o svemu.
 
Vrh