Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 964
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 591
Pohvalio: 1701

Re: Metro

Postod Norexan » Čet Avg 15, 2019 2:15 am

Видете ли ви колики је то простор. :shock:

ПС: У питању је скриншот са сајта реалних мапа где су отфикарали Косово.

Боље гледајте Праг, Софију и сличне градове. :D

Slika
Slika
"Крадеш од државних институација? Имаш три опције! Или да се лечиш, или да се селиш или да идеш #ПОДМАЧ!"
KimIlSin
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 264
Pridružio se: Pet Maj 02, 2008 6:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 9

Re: Metro

Postod KimIlSin » Ned Sep 01, 2019 5:56 pm

Straxa » 26 Jul 2019 08:09 am napisao:Za dve, najvise tri godine..

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk


Formirano je JKP "Beogradski metro i voz", i već su raspisani tenderi za izradu geotehničkog elaborata i studije o uticaju na životnu sredinu, kako bi se zacrtalo idejno rešenje buduće trase. Dakle, ako stvari idu planiranom dinamikom, radovi bi mogli da počnu već 2027.
Kim Il Sin is back!
KimIlSin
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 264
Pridružio se: Pet Maj 02, 2008 6:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 9

Re: Metro

Postod KimIlSin » Ned Sep 01, 2019 6:12 pm

JohnnyLee » 18 Jul 2019 09:01 am napisao:
Mitroslav » 17 Јул 2019, 23:44 napisao:https://en.wikipedia.org/wiki/Belgrade_Metro#/media/File:Beogradski_Metro.svg
Po meni jedan od najboljih planova za metro.
Uz malu modernizaciju,super.


највећа иронија је да СНС линија 1 прати ову оригинлану РМ1 уз мање преправке. иначе, овај метро сутра може да се гради, чак и у оригиналном плану, јер се токови саобраћаја нису много променили


Prva linija će da bude Železnik - Karaburna, ukupne dužine 16,7 km, sa 18 stanica. Od toga, nadzemni deo će biti dug 2,4 km, sa tri stanice, plitko ukopani deo (cut and cover) će biti dug 2,8 km sa dve stanica, a duboko pod zemljom će se bušiti preostalih 11,5 km, sa 13 stanica.
Što se Jovinovog plana tiče, od Beograda iz početka 80-ih ili kraja 70-ih je ostalo samo ime. Sve ostalo se drastično promenilo.
P.S. Stariji članovi ovog foruma se verovatno sećaju Baneta Ivkovića. :D Pripremite se za njegov vaskrs. :mrgreen:
Kim Il Sin is back!
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9412
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4727
Pohvalio: 6851

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Pon Sep 02, 2019 10:39 am

ти си васкрснуо. не бих се изненадио да видим и Њилета и 2012 васкрснуте
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
KimIlSin
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 264
Pridružio se: Pet Maj 02, 2008 6:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 9

Re: Metro

Postod KimIlSin » Pon Sep 02, 2019 10:44 pm

JohnnyLee » 02 Sep 2019 09:39 am napisao:ти си васкрснуо. не бих се изненадио да видим и Њилета и 2012 васкрснуте


Чудни су путеви господњи... :mrgreen:
Kim Il Sin is back!
Pohvale za post: 3
SRBO
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2199
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско Насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1829
Pohvalio: 38

Re: Metro

Postod SRBO » Sre Sep 11, 2019 4:48 pm

Karlo del Ponte » 01 Aug 2019 19:30 napisao:Са начином на који се развија последњих неколико деценија, Београд ни неможе очекивати неке дугорочна унапређења. Једноставно, за то дугорочно треба велико и сигурно улагање, а великог и сигурног улагања нема зато што се губе битке на средњим и мањим зицерима, па због тога последично економија стагнира и на макро плану.

А уместо неких екстра-хипер-супер симулација, хајмо описно и јасно обичном народу. Просечно путовање у Београду је око 7 километара, али хајде да за пример узмемо неко од дужих путовања, 14 километара. Са садашњом брзином, нека је просечна, а то је сат времена + рецимо 5 минута чекања. 65 минута.

Хајмо други систем, где ништа није промењено, а метро некоме покрива пола пута од 14 километара. То је чекање 5 минута + превоз бусом 30 минута + преседање и чекање на метро 5 минута + метро вожња 12 минута. Укупно 52 минута.

Хајмо трећи систем, средња брзина надземне линије у трамвајској баштици или жутој траци 5 минута чекање, 42 минута вожње, што је 47 минута. Ако је било једно преседање, онда 52 минута. А при планирању управљаног система у трамвајским баштицама и жутим тракама се разматрају и краћи интервали, са тежњом ка преседачким чвориштима у нивоу и без прелазака преко друма са приватним аутомобилима, чиме се чекање и преседање још више може скратити.

Ту се долази и до појма "гарантованог времена превоза", а уколико се ништа не уради на издвајању уличног јавног превоза од утицаја приватних аутомобила, гаранција времена превоза је могућа само на метро линији и по неком никада загушеном сегменту мреже. А тога је све мање. Због тих загушених сегмената се губи велики део квалитета саобраћаја и у постојећим жутим тракама и трамвајским баштицама.

А многи од предложених нових булеварско-трамвајских праваца би само за експропријацију коштали 20-50 милиона евра. И врло тешко да би се таква инвестиција назвала "крпљењем" за делове града где средња брзина пада и испод 10км/с у одређеним деловима дана, и у којима недостаје минимум транспортно-комуналних коридора. Истовремено, ти делови за сада ни немају насељеност која би правдала метро градњу. Односно, следећа зачарани круг: ако смо дотле изградили метро, значи да смо богати. Али како је могуће бити богат када пуцаш из топова на врапце, односно понашаш се економски непромишљено?

И на крају крајева, такви булеварски правци омогућавају евентуално једног дана знатно јефтинију и технички једноставнију надземну метро градњу.


Зато се и залажем за тотални, апсолутни ресет. Било би ужасно скупо (чак и са нехуманим мерама за смањење трошкова) али на дуг рок и даље исплативо и вредно.
Нема користи задржати те. Уништити те није губитак.
Pohvale za post: 2
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 964
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 591
Pohvalio: 1701

Re: Metro

Postod Norexan » Čet Sep 12, 2019 5:41 am

Vesić: Beograd će dobiti DVE LINIJE METROA DO 2026. godine

https://www.blic.rs/vesti/beograd/vesic ... ne/s6v1elt

Само не знам којом силом.
Slika
"Крадеш од државних институација? Имаш три опције! Или да се лечиш, или да се селиш или да идеш #ПОДМАЧ!"
Pohvale za post: 1
mikelo90
Beginner
Postovi: 49
Pridružio se: Uto Maj 28, 2019 3:43 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 84
Pohvalio: 511

Re: Metro

Postod mikelo90 » Pet Sep 13, 2019 8:43 am

Jel može iko da zamisli tunel ispod Save gotov do 2026? Da ne govorimo o celoj liniji 2.
Пантограф
Expert
Postovi: 6873
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8745
Pohvalio: 5646

Re: Metro

Postod Пантограф » Pet Sep 13, 2019 8:57 am

Искрено, ја могу. Кинеска компанија са којом се преговара је градила брану Три клисуре и гради метро у Шенџену (у плану укупно 33 линије). Не треба њима много да пробију тај тунел.
Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
markomarko
Intermediate
Postovi: 182
Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 287
Pohvalio: 251

Re: Metro

Postod markomarko » Pet Sep 13, 2019 9:11 am

Пантограф » 13 Sep 2019 07:57 am napisao:Искрено, ја могу. Кинеска компанија са којом се преговара је градила брану Три клисуре и гради метро у Шенџену (у плану укупно 33 линије). Не треба њима много да пробију тај тунел.
Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...


za 5-6 milijardi evra sve moze u gradjevinarstvu :) samo je glupo, jer moze za mnogo manje, a i bolje...
-Trase metroa usvajati da se pokrije što vise uz što manja ulaganja
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore
-Projektovati za realne sadašnje i buduće kapacitete

Analiza rute (2017) https://bit.ly/2A7dHGL
Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
Pohvale za post: 2
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 411
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 475
Pohvalio: 8

Re: Metro

Postod Dart » Pet Sep 13, 2019 9:31 am

Bitna je samo dobra organizacija, koje mi danas nemamo. Za vreme Jugoslavije najveći deo infrastrukture je građen na radnim akcijama. Znači potpuno ručno i gotovo bez para, a bili su brži bar 10 puta nego danas sa svim modernim masinama i profesionalnim radnicima.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8532
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8748
Pohvalio: 20373

Re: Metro

Postod Дошљак » Pet Sep 13, 2019 10:38 am

Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.
SRBO
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2199
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско Насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1829
Pohvalio: 38

Re: Metro

Postod SRBO » Pet Sep 13, 2019 11:13 am

На НБГ је и најлакше одрадити метро - ако не на површини, онда може и издигнуто, по њујоршком систему - лепо преко булевара иду шине, трошкови минимални, нема експропријација итд. А НБГ има таман булеваре довољно широке за све то, и станице, и сав садржај.
Нема користи задржати те. Уништити те није губитак.
Pohvale za post: 3
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 411
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 475
Pohvalio: 8

Re: Metro

Postod Dart » Pet Sep 13, 2019 11:20 am

Дошљак napisao:Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.


Nisi upravu, prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen najvećim delom na radnim akcijama. Kasnije kada je autoput proširivan nije bilo više masovnih radnih akcija, ali su omladinci takođe ucestvovali.

Danas finansije jesu preduslov za izgradnju, ali sporost same gradnje je isključivo posledica loše organizacije posla.
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7397
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5194
Pohvalio: 7983

Re: Metro

Postod solecar » Pet Sep 13, 2019 12:41 pm

Nije tu problem ni loša organizacija , nego otvaranje velikog broja gradilišta , a nedovoljan broj radnika.
Slika

Slika
KimIlSin
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 264
Pridružio se: Pet Maj 02, 2008 6:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 9

Re: Metro

Postod KimIlSin » Pet Sep 13, 2019 4:50 pm

Dart » 13 Sep 2019 10:20 am napisao:
Дошљак napisao:Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.


Nisi upravu, prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen najvećim delom na radnim akcijama. Kasnije kada je autoput proširivan nije bilo više masovnih radnih akcija, ali su omladinci takođe ucestvovali.

Danas finansije jesu preduslov za izgradnju, ali sporost same gradnje je isključivo posledica loše organizacije posla.


Hej haj brigade i ruke mladeeeee....
Još jedan u nizu ex-YU mitova. Šta to znači "najvećim delom" izgrađen na radnim akcijama? Ručno su ga pravili? Nisu bogami. Sami pumpali naftu, pa pravili bitumen? Nisu ni to? Sami kovali mehanizaciju? Pa nisu ni to... Zapravo, ako malo bolje pogledate, zenit gradnje auto puteva u ex-YU, koja je ionako tekla traljavo, je bio POSLE Radnih akcija.
Kim Il Sin is back!
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10452
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7303
Pohvalio: 1728

Re: Metro

Postod spatiotecte » Pet Sep 13, 2019 4:52 pm

Vise se grandilo autoputeva posle raspada SFRJ nego tada.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8532
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8748
Pohvalio: 20373

Re: Metro

Postod Дошљак » Pet Sep 13, 2019 5:29 pm

Радне акције су доста допринеле у послератном периоду (40те и 50те), мада се тад радило на рашчишћавању и обнови, изградњи пруга и копању канала, па и сам почетак изградње Новог Београда. Касније су ОРА углавном изводиле земљане радове, значи копање канала, насипање бара и изградња насипа. Нећу наравно да умањим збачај ОРА посебно у најтежем периоду после рата када је земља обнављана, али прави ауто-пут са 1+2+2+1 је изграђен тек крајем 70их и током 80их.
Пантограф
Expert
Postovi: 6873
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8745
Pohvalio: 5646

Re: Metro

Postod Пантограф » Pet Sep 13, 2019 6:16 pm

Odnosno 1970. kroz Beograd.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 411
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 475
Pohvalio: 8

Re: RE: Re: Metro

Postod Dart » Pet Sep 13, 2019 6:59 pm

KimIlSin napisao:Još jedan u nizu ex-YU mitova. Šta to znači "najvećim delom" izgrađen na radnim akcijama?

Prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen u poluprofilu na radnim akcijama u dužini preko 1000km.
Prva deonica Beograd Zagreb je završena 1950 godine, tj 382km za dve i po godine. Tu se stalno, a ostatak je završen 60-ih.
Pun profil autoputa su gradile građevinske firme 70/80-ih, ali su takođe bile organizovane ORA kao pomoć.
Ručno su ga pravili? Nisu bogami.

Naravno da je bilo i mehanizacije, pomagala je i JNA, ali se uglavnom sve svidilo na fizički rad.
Sami pumpali naftu, pa pravili bitumen? Nisu ni to?

Taj autoput je najvećim delom bio izgrađen od betona tako da nisu ni morali praviti bitumen...
Pohvale za post: 1
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12341
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12396
Pohvalio: 14410

Re: Metro

Postod Igor » Pet Sep 13, 2019 7:22 pm

Vratimo se temi ;)
mikelo90
Beginner
Postovi: 49
Pridružio se: Uto Maj 28, 2019 3:43 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 84
Pohvalio: 511

Re: Metro

Postod mikelo90 » Sub Sep 14, 2019 1:07 pm

Пантограф » Pet Sep 13, 2019 8:57 am napisao:Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...


Taj deo nije diskutabilan uopšte, ali mislim da ću i oko onog prvog dela za 7 godina imati priliku da kažem jedno "I told you so".
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16437
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2386
Pohvalio: 442

Re: Metro

Postod vucko » Čet Sep 19, 2019 2:31 pm

Zvaničan sajt JKP Beogradski metro i voz

https://www.bgmetro.rs/index.php/sr/

Trenutna slika plana linija :bash:

Slika
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Pohvale za post: 1
varos kapija
Higher intermediate
Postovi: 976
Pridružio se: Čet Okt 04, 2007 3:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1259
Pohvalio: 1424

Re: Metro

Postod varos kapija » Čet Sep 19, 2019 2:51 pm

Vlada Srbije biće investitor izgradnje beogradskog metroa - Do novembra Plan detaljne regulacije Makiškog polja

https://www.ekapija.com/news/2634109/vl ... regulacije
dziggy
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1405
Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
Lokacija: Zvezdara heaven
Kontakt:
Pohvaljen: 723
Pohvalio: 1259

Re: Metro

Postod dziggy » Čet Sep 19, 2019 3:01 pm

Neverovatno, Klinicki i Prokop bez metroa, centar grada takodje. Druga linija umesto preko Crvenog Krsta na Bulevar i Cvetka ide u Juzni Bulevar. Promaja na stanicama Sumatovacka , Luka Beograd u najavi. KAtastrofa.

Ne znam samo sto su nacrtali ovaj patrjak do Prokopa i Klinickog, kad ga nece praviti.
Pohvale za post: 5

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Сенке, Kesha, Рипањац 405 i 8 gosta