Šta je novo?

Metro

Видете ли ви колики је то простор. :shock:

ПС: У питању је скриншот са сајта реалних мапа где су отфикарали Косово.

Боље гледајте Праг, Софију и сличне градове. :D

EB-DhW1WsAEMNwR
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642562#p642562:2pzbd2o0 je napisao(la):
Straxa » 26 Jul 2019 08:09 am[/url]":2pzbd2o0]Za dve, najvise tri godine..

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Formirano je JKP "Beogradski metro i voz", i već su raspisani tenderi za izradu geotehničkog elaborata i studije o uticaju na životnu sredinu, kako bi se zacrtalo idejno rešenje buduće trase. Dakle, ako stvari idu planiranom dinamikom, radovi bi mogli da počnu već 2027.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640083#p640083:2x2chraa je napisao(la):
JohnnyLee » 18 Jul 2019 09:01 am[/url]":2x2chraa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640043#p640043:2x2chraa je napisao(la):
Mitroslav » 17 Јул 2019, 23:44[/url]":2x2chraa]https://en.wikipedia.org/wiki/Belgrade_Metro#/media/File:Beogradski_Metro.svg
Po meni jedan od najboljih planova za metro.
Uz malu modernizaciju,super.

највећа иронија је да СНС линија 1 прати ову оригинлану РМ1 уз мање преправке. иначе, овај метро сутра може да се гради, чак и у оригиналном плану, јер се токови саобраћаја нису много променили

Prva linija će da bude Železnik - Karaburna, ukupne dužine 16,7 km, sa 18 stanica. Od toga, nadzemni deo će biti dug 2,4 km, sa tri stanice, plitko ukopani deo (cut and cover) će biti dug 2,8 km sa dve stanica, a duboko pod zemljom će se bušiti preostalih 11,5 km, sa 13 stanica.
Što se Jovinovog plana tiče, od Beograda iz početka 80-ih ili kraja 70-ih je ostalo samo ime. Sve ostalo se drastično promenilo.
P.S. Stariji članovi ovog foruma se verovatno sećaju Baneta Ivkovića. :D Pripremite se za njegov vaskrs. :mrgreen:
 
ти си васкрснуо. не бих се изненадио да видим и Њилета и 2012 васкрснуте
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656106#p656106:1ldd2jdx je napisao(la):
JohnnyLee » 02 Sep 2019 09:39 am[/url]":1ldd2jdx]ти си васкрснуо. не бих се изненадио да видим и Њилета и 2012 васкрснуте

Чудни су путеви господњи... :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644555#p644555:2w9sg4g1 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 01 Aug 2019 19:30[/url]":2w9sg4g1]Са начином на који се развија последњих неколико деценија, Београд ни неможе очекивати неке дугорочна унапређења. Једноставно, за то дугорочно треба велико и сигурно улагање, а великог и сигурног улагања нема зато што се губе битке на средњим и мањим зицерима, па због тога последично економија стагнира и на макро плану.

А уместо неких екстра-хипер-супер симулација, хајмо описно и јасно обичном народу. Просечно путовање у Београду је око 7 километара, али хајде да за пример узмемо неко од дужих путовања, 14 километара. Са садашњом брзином, нека је просечна, а то је сат времена + рецимо 5 минута чекања. 65 минута.

Хајмо други систем, где ништа није промењено, а метро некоме покрива пола пута од 14 километара. То је чекање 5 минута + превоз бусом 30 минута + преседање и чекање на метро 5 минута + метро вожња 12 минута. Укупно 52 минута.

Хајмо трећи систем, средња брзина надземне линије у трамвајској баштици или жутој траци 5 минута чекање, 42 минута вожње, што је 47 минута. Ако је било једно преседање, онда 52 минута. А при планирању управљаног система у трамвајским баштицама и жутим тракама се разматрају и краћи интервали, са тежњом ка преседачким чвориштима у нивоу и без прелазака преко друма са приватним аутомобилима, чиме се чекање и преседање још више може скратити.

Ту се долази и до појма "гарантованог времена превоза", а уколико се ништа не уради на издвајању уличног јавног превоза од утицаја приватних аутомобила, гаранција времена превоза је могућа само на метро линији и по неком никада загушеном сегменту мреже. А тога је све мање. Због тих загушених сегмената се губи велики део квалитета саобраћаја и у постојећим жутим тракама и трамвајским баштицама.

А многи од предложених нових булеварско-трамвајских праваца би само за експропријацију коштали 20-50 милиона евра. И врло тешко да би се таква инвестиција назвала "крпљењем" за делове града где средња брзина пада и испод 10км/с у одређеним деловима дана, и у којима недостаје минимум транспортно-комуналних коридора. Истовремено, ти делови за сада ни немају насељеност која би правдала метро градњу. Односно, следећа зачарани круг: ако смо дотле изградили метро, значи да смо богати. Али како је могуће бити богат када пуцаш из топова на врапце, односно понашаш се економски непромишљено?

И на крају крајева, такви булеварски правци омогућавају евентуално једног дана знатно јефтинију и технички једноставнију надземну метро градњу.

Зато се и залажем за тотални, апсолутни ресет. Било би ужасно скупо (чак и са нехуманим мерама за смањење трошкова) али на дуг рок и даље исплативо и вредно.
 
Jel može iko da zamisli tunel ispod Save gotov do 2026? Da ne govorimo o celoj liniji 2.
 
Искрено, ја могу. Кинеска компанија са којом се преговара је градила брану Три клисуре и гради метро у Шенџену (у плану укупно 33 линије). Не треба њима много да пробију тај тунел.
Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659632#p659632:22b68cum je napisao(la):
Пантограф » 13 Sep 2019 07:57 am[/url]":22b68cum]Искрено, ја могу. Кинеска компанија са којом се преговара је градила брану Три клисуре и гради метро у Шенџену (у плану укупно 33 линије). Не треба њима много да пробију тај тунел.
Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...

za 5-6 milijardi evra sve moze u gradjevinarstvu :) samo je glupo, jer moze za mnogo manje, a i bolje...
 
Bitna je samo dobra organizacija, koje mi danas nemamo. Za vreme Jugoslavije najveći deo infrastrukture je građen na radnim akcijama. Znači potpuno ručno i gotovo bez para, a bili su brži bar 10 puta nego danas sa svim modernim masinama i profesionalnim radnicima.
 
Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.
 
На НБГ је и најлакше одрадити метро - ако не на површини, онда може и издигнуто, по њујоршком систему - лепо преко булевара иду шине, трошкови минимални, нема експропријација итд. А НБГ има таман булеваре довољно широке за све то, и станице, и сав садржај.
 
Дошљак":204oc4t7 je napisao(la):
Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.

Nisi upravu, prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen najvećim delom na radnim akcijama. Kasnije kada je autoput proširivan nije bilo više masovnih radnih akcija, ali su omladinci takođe ucestvovali.

Danas finansije jesu preduslov za izgradnju, ali sporost same gradnje je isključivo posledica loše organizacije posla.
 
Nije tu problem ni loša organizacija , nego otvaranje velikog broja gradilišta , a nedovoljan broj radnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659693#p659693:17c8i99p je napisao(la):
Dart » 13 Sep 2019 10:20 am[/url]":17c8i99p]
Дошљак":17c8i99p je napisao(la):
Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.

Nisi upravu, prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen najvećim delom na radnim akcijama. Kasnije kada je autoput proširivan nije bilo više masovnih radnih akcija, ali su omladinci takođe ucestvovali.

Danas finansije jesu preduslov za izgradnju, ali sporost same gradnje je isključivo posledica loše organizacije posla.

Hej haj brigade i ruke mladeeeee....
Još jedan u nizu ex-YU mitova. Šta to znači "najvećim delom" izgrađen na radnim akcijama? Ručno su ga pravili? Nisu bogami. Sami pumpali naftu, pa pravili bitumen? Nisu ni to? Sami kovali mehanizaciju? Pa nisu ni to... Zapravo, ako malo bolje pogledate, zenit gradnje auto puteva u ex-YU, koja je ionako tekla traljavo, je bio POSLE Radnih akcija.
 
Радне акције су доста допринеле у послератном периоду (40те и 50те), мада се тад радило на рашчишћавању и обнови, изградњи пруга и копању канала, па и сам почетак изградње Новог Београда. Касније су ОРА углавном изводиле земљане радове, значи копање канала, насипање бара и изградња насипа. Нећу наравно да умањим збачај ОРА посебно у најтежем периоду после рата када је земља обнављана, али прави ауто-пут са 1+2+2+1 је изграђен тек крајем 70их и током 80их.
 
KimIlSin":2j1atz7u je napisao(la):
Još jedan u nizu ex-YU mitova. Šta to znači "najvećim delom" izgrađen na radnim akcijama?
Prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen u poluprofilu na radnim akcijama u dužini preko 1000km.
Prva deonica Beograd Zagreb je završena 1950 godine, tj 382km za dve i po godine. Tu se stalno, a ostatak je završen 60-ih.
Pun profil autoputa su gradile građevinske firme 70/80-ih, ali su takođe bile organizovane ORA kao pomoć.
Ručno su ga pravili? Nisu bogami.
Naravno da je bilo i mehanizacije, pomagala je i JNA, ali se uglavnom sve svidilo na fizički rad.
Sami pumpali naftu, pa pravili bitumen? Nisu ni to?
Taj autoput je najvećim delom bio izgrađen od betona tako da nisu ni morali praviti bitumen...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659632#p659632:115k3d8o je napisao(la):
Пантограф » Pet Sep 13, 2019 8:57 am[/url]":115k3d8o]
Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...

Taj deo nije diskutabilan uopšte, ali mislim da ću i oko onog prvog dela za 7 godina imati priliku da kažem jedno "I told you so".
 
Neverovatno, Klinicki i Prokop bez metroa, centar grada takodje. Druga linija umesto preko Crvenog Krsta na Bulevar i Cvetka ide u Juzni Bulevar. Promaja na stanicama Sumatovacka , Luka Beograd u najavi. KAtastrofa.

Ne znam samo sto su nacrtali ovaj patrjak do Prokopa i Klinickog, kad ga nece praviti.
 
Vrh