Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661322#p661322:q147zn93 je napisao(la):
Zvezdara64 » Wed Sep 18, 2019 2:43 am[/url]":q147zn93]Slažem se sa @caribrodom. Od Kraljeva do Preljine će verovatno biti saobraćaja zbog Kragujevca. Od Kraljeva do Pojata će biti poluprazno. Sad je na tom pravcu 95% lokalni saobraćaj koji se neće premestiti na auto-put.

Zato me zanima da vidim Prethodnu studiju opravdanosti za ovaj auto-put. Ne mogu da je nadjem nigde. Nije mi jasno kako misle da grade kad nema studije, javnog uvida i rasprave. Ne mogu ni idejni projekat da nadjem.

Biće solidno puno od Pojata do KŠ. Kruševac je postao ozbiljan centar, tu je i Kop, a Pojate-Kruševac je sada praktično 20+km kontinuirane gradske (seoske) vožnje, osim na obilaznici KŠ. Obilaznica Kruševca je prava milina (osim kružnog kod Jasike), ima 2 vozne trake i 2 male zaustavne (malo uži od Evzoni-Solun), praktično je jedna strana autoputa sa 3 trake, za šta je prvobitno valjda i zamišljena i uopšte mi nije jasno kako trasa autoputa pobeže preko Morave!?
Od KŠ do KV će biti najproblematičnije, između ostalog i zbog položaja trase, koja "beži" od velkih kruševačkih i trsteničkih sela, Aleksandrovca, Brusa.
Ako zaista naprave šnelštrase Kragujevac-Mrčajevci to će dodatno ubiti PGDS na MK jer će se malo ko cimati da ide okolo uz Moravu iz pravca BG i severa da bi stigao do: Kraljeva svakako, Vrnjačke Banje skoro sigurno, čak i do Trstenika vrlo verovatno.
 
@dragane To je uvid u Prostorni plan. Potpuno različita stvar od Prethodne studije opravdanosti + nije dato vremena za javnu raspravu. Da vidimo zašto i kako se gradi auto-put. Cost-benefit analiza. Uticaj na razvoj privrede i saobraćaja u kratkom, srednjem i dužem periodu. Tako se radi u normalnim, civilizovanim i demokratskim društvima. Ovako samo možemo da verujemo na reč ministarki, AV i drugarima. Bolje bi bilo da su od 800 miliona eura dali bar mali deo onim herojima-mučenicima u Trsteniku koji se svim silama trude da očuvaju Prvu Petoletku.

@caribrod sve si sažeo i objasnio. Ako naprave šnelštrase biće mnogi u dilemi da li za Kraljevo preko Kragujevca ili Čačka? Ubiće deo PGDS na MK sigurno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661467#p661467:1zb8hph8 je napisao(la):
Zvezdara64 » 18 Sep 2019 03:01 pm[/url]":1zb8hph8]@dragane To je uvid u Prostorni plan. Potpuno različita stvar od
Prethodne studije opravdanosti + nije dato vremena za javnu raspravu.
Vidim ja da je Prostorni plan, a rok za Javnu raspravu se završio pre mesec dana.
CIP radi projekat : https://www.mgsi.gov.rs/lat/projekti/mo ... e-preljina
 
Deonica od Adrana do Preljine sigurno će da ima dovoljan broj vozila.Sav saobraćaj sa Kosova,Pazar,Crna Gora jedan deo,sve će da ide tom deonicom za BG dok se ne izgradi do Sjenice koridor 11,a jednim delom i posle.Moravski koridor će da preuzme i deo saobraćaja sa koridora 10,ko bude išao od Niša prema Bosni,Hrvatskoj i Vojvodini,naročito dok se ne završi obilaznica,svakako će biti manja gužva nego oko BG.
 
1. Pa zar nebi trebala obilaznic oko Beograda da bude u potpunosti završena pre celokupne izgradnje Moravskog koridora?
2. Ako ideš iz Niša ka Hrvatskoj ili Vojvodini preko Moravskog koridora i Milošem velikim put je sigurno bar 50 km duži nego da ideš preko A1 (Niš - Beograd).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661793#p661793:173qts7p je napisao(la):
Stomatolog » Čet Sep 19, 2019 3:08 pm[/url]":173qts7p]1. Pa zar nebi trebala obilaznic oko Beograda da bude u potpunosti završena pre celokupne izgradnje Moravskog koridora?
2. Ako ideš iz Niša ka Hrvatskoj ili Vojvodini preko Moravskog koridora i Milošem velikim put je sigurno bar 50 km duži nego da ideš preko A1 (Niš - Beograd).

Obilaznica oko Beograda je deo K10, koji se finansira znatno transparentnije od ostalih projekata, i uz pomoć Evrope. Ali zato i duže traje njegova gradnja. Zato se ovi netransparentni projekti brže završavaju, jer su unapred poznati svi akteri, sve je dosta skuplje, veća su ugrađivanja i sl.

Problem je što se u Srbiji ništa ne planira normalno. Auto-puteve crta predsednik, a ne struka. Pri tom, ovom poslu se nije pristupilo studiozno, jer planiranje tkvih projekata, premda se kod nas svode na crtanje linija preko karte, traje poprilično dugo. Treba izvršiti geološka ispitivanja, a zatim treba izvršiti i eksproprijaciju. Tada se i brže gradi. Suprotan primer tom je npr. tunel Brančić, gde su izbušene 4 geološke rupe na gotovo 1 km tunela. I onda su naišli na loše zemljište, vodu itd. Svi znamo koliko je to sve trajalo...
 
Kada je kritika preterano naduvana, onda je kotraproduktivna.

Ne može se ova vlast i državni aparat kriviti bez dokaza, a
za izgradnju autoputeva političari samo obezbedjuju novac.

Ti koridori su odavno planirani, ali nije bilo novca za izgradnju.
Sve te projekte rade stručne i ovlašćene firme, a ne političari.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661758#p661758:1y413oau je napisao(la):
sašaKV » Thu Sep 19, 2019 11:10 am[/url]":1y413oau]Deonica od Adrana do Preljine sigurno će da ima dovoljan broj vozila.Sav saobraćaj sa Kosova,Pazar,Crna Gora jedan deo,sve će da ide tom deonicom za BG dok se ne izgradi do Sjenice koridor 11,a jednim delom i posle.Moravski koridor će da preuzme i deo saobraćaja sa koridora 10,ko bude išao od Niša prema Bosni,Hrvatskoj i Vojvodini,naročito dok se ne završi obilaznica,svakako će biti manja gužva nego oko BG.

Obilaznica (Bubanj Potok-Ostružnica) biće gotova dosta pre MK, ko što već napisa prethodnik i tu sve računice padaju u vodu.
Od Niša za Bosnu (centralni i južni deo) i sad svi idu tim putem uz Moravu, za severnu niko, a neće ni ubuduće, za HR osim Dubrovnika baš niko.
Za Vojvodinu tek niđe logike, pa pre će svako ići kroz grad Beograd autoputem nego da ide iz Niša na Preljinu (!?), to baš nema nikakvog smisla.
Iz severnog Kosova da, ali velika većina Kosova neće videti MK, centralni deo i Metohija posebno kad se završi Niš-Pločnik, južni deo ionako ide na Bujanovac.
Za Crnu Goru sam već pisao (a i Forest je na temi NI-PR), velika većina i sad ide na Brus, kad završe Niš-Pločnik to će naročito biti bolja opcija od MK.

Za Adrani-Preljina se slažem, donekle i za Pojate-Kruševac, ovo između će bezveze da muče Moravu!
 
Коначно не правимо ни први, ни други аутопут већ градимо мрежу аутопутова. Ниш-Београд је постао пранатрпан два-три месеца годишње. Једноставно није пријатно ни безбедно возити кад је у сваком тренутку око вас стотину возила која сва јуре. У десет следећих година биће само још горе.

Тако да Ниш - Београд преко Прељине има добране логике. Само избећи Турке викендом мени вреди много.
 
Posle ovoga se do daljnjeg povlačim sa ove teme, čim je ovde ozbiljan broj onih koji smatraju da će neko iz pravca Niša (taj sam) ići 60+km duže i to platiti da bi od turskog talasa pobegao ka talasu koji ide ka celoj zapadnoj i jugozapadnoj Srbiji, Bosni i CG u isto vreme - vikendom...

Edit:
Ponavljam, ja ću MK koristiti više neko 90% forumaša ovde, ko da ga za mene grade, radujem mu se jako, ali ću ga koristiti do KŠ, VB, KV (umesto sadašnjeg), a da idem za BG preko Preljine sam bih se u povratku isključio kod Aleksinca i otišao da se prijavim u znamenitu instituciju na starom putu NI-AL.
 
Ти си правдао изградњу аутопута Ниш-Софија, саобраћајним несрећама у Сићевачкој клисури. Допусти да ја оправдам моравски коридор саобраћајним несрећама код Јагодине, Ћуприје, Параћина. И не заборави говоримо о годинама које долазе. Уосталом, по карти тај правац уопште није неко скретање.
 
Caribrod, evo meni nije mnogo logično da će se ići od Niša do BG
preko Moravskog kridora, jer mnogo je dalje, skuplje i duže traje.
.
 
Uff, moram da pogazim reč...

I bio bi možda u pravu da je od Niša do Kruševca autoput preko Deligrada i Đunisa, a ne da odeš do Pojata pa se vraćaš nazad do KŠ, napraviš više od 60+km veću kilometražu nego na A1, a nezgode u Sićevačkoj su samo jedan od 50 razloga zašto je A4 potreban, uostalom možda će vođeni tvojom logikom i Turci krenuti masovno od Beograda do Niša preko Preljine (A4 svakako izbeći neće), pa će biti udobnije za nas ekstremne koji zamislite hoćemo da koristimo najkraći i najbrži (i najjeftiniji) autoput od tačke A do tačke B, što je po mom devijantnom mišljenju logično.

I još jednom: meni lično je ovaj autoput potreban (za RU-ŠA-LO me iskreno zabole), samo sumnjam da će biti nešto isplativ za državu.
 
Управо то Драгане, пустити памет по мрежи аутопутева па свак за својом нек пође.

Није нормално ни да се Турци концентришу у једну тачку, ове смо године ми и Мађараи направили пар дана катастрофе на Хоргошу, мора се тај саобраћај разливати на што више тачака, усмеравати на друге коридоре.

Опет откако је Веља средио тунеле у Сићевачкој многи би рекли да извољевате, а знам ја да то није тако.
 
A1 je glavna arterija srbije svakako. Mk je regionalni autoput koji ce u jednom trenutku imati i medjunarodni znacaj. Zato ga ne treba porediti sa A1. Nisam iz struke niskogradnje pa ne bih mogao da pricam o isplativosti ovakvih projekata ali mislim da putevi 2+2 trebaju biti prioriteti nase zemlje, njih posle nekog vremena mozemo i prosiriti. Npr put ka Minhenu kada se ide iz austrije je 2+2 i ogranicenje je 130. U buducoj perspektivi MK ce imati veliki znacaj zbog aerodroa Morava, Vrnjacka banja koja godisnje ima vise turista nego Budva npr.Takodje ako pogledate mapu MK je nakraca veza Sarajeva sa Turskom, Grckom, Makedonijom. Posto mi nismo jedini koji na balkanu grade nove puteve Mk ce biti najkraca veza i ka Zagrebu kada u Bosni zavrse svoje puteve. Beograd-Cacak-Kraljevo-Josanicka banja(Kopaonik) bice najkraca i najbrza veza preko Milosa v. I Mk.
 
Naravno, koristiće se i kao tranzit, nap. Sarajevo-Niš . . korodor "Sulejman Veličanstveni" :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661328#p661328:2fu3ykbo je napisao(la):
dragan » Sre Sep 18, 2019 5:49 am[/url]":2fu3ykbo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661322#p661322:2fu3ykbo je napisao(la):
Zvezdara64 » 18 Sep 2019 03:43 am[/url]":2fu3ykbo]. . nema studije, javnog uvida i rasprave. Ne mogu ni idejni projekat da nadjem.
Bio je Javni uvid u Prostorni plan :

https://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumenti/j ... koridora-5
Sa ovih karti se vidi da će Zapadna Morava dobiti novo korito u dužini od oko 20km na potezu od Preljinske Baluge pa sve do Kraljeva.
To su ozbiljni radovi i veoma značajni za naselja u tom području koji su ugroženi izlivanjem reke i njenim stalnim meandriranjem koje postepeno uništava plodno zemljište
 
Verovatno zato i košta 800 miliona. Jeste skupo ali ako će rešiti problem poplava onda je ok. Uzgred čuo sam da dolazi par hiljada Turaka da radi na autoputu.
 
Radnim danima ujutru od 7-10 I popodne 15-19 bi imalo logike, ako se ide sa juga ka dalje iza Beograda, ici Moravskim koridorom pa na K11, jer autoputem kroz grad se tada dugo ceka u koloni, a obilaznicom do Surcina gde se spajaju ta dva pravca, jeste nesto krace ali opet mnogo vece guzve, gustine saobracaja, nego kad bi se islo na Moravski pa na K11 gde nikada u perspektivi nece biti guzvi kao na K10 iz prostog razloga sto ima mnogo manje stanovnika (zapadna Srb, BH, Cg, jug Hr) nego taj pravac koji kao glavni koriste I Makedonci, Bugari, Grci, Turci.
 
Kada se izgradi Moravski koridor moze se krenuti u malo obimniju rekonstrukciju a1 koji je prilicno zapusten a da se saobracaj preusmeri preko MK ka Beogradu. Pa ko ne zeli kilometarske kolone u dve trake ima alternativu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661883#p661883:3887u49m je napisao(la):
Nurko7000 » Thu Sep 19, 2019 5:30 pm[/url]":3887u49m]Допусти да ја оправдам моравски коридор саобраћајним несрећама код Јагодине, Ћуприје, Параћина.
Nigđe veze.

Moravski koridor treba da se radi samo zbog tih ljudi koji koriste taj pravac. I to je sasvim dovoljan razlog da ga rade.

Ništa ne može da zameni prirodni koridor dolinom Dunava i Morave, koji je već više od dve hiljade godina jedan od glavnih pravaca u Evropi.
Ništa ne može da opravda nenormalno kašnjenje deonice Bubanj Potok-Orlovača.

O stanju na Niškom putu ćemo u njegovoj temi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661866#p661866:1xmvtv2p je napisao(la):
Nurko7000 » Čet Sep 19, 2019 5:55 pm[/url]":1xmvtv2p]Коначно не правимо ни први, ни други аутопут већ градимо мрежу аутопутова. Ниш-Београд је постао пранатрпан два-три месеца годишње. Једноставно није пријатно ни безбедно возити кад је у сваком тренутку око вас стотину возила која сва јуре. У десет следећих година биће само још горе.

Тако да Ниш - Београд преко Прељине има добране логике. Само избећи Турке викендом мени вреди много.
Nurko, nema logike stvarno.

Da 60 i koliko vec km vise vozim, oko pola sata života utrošim.
Ako zanemarimo vreme, to je 600rsd skuplje (otprilike 1000rsd na 100km) + putarina odokativno 250rsd za tih 60ak km

Kad sve saberem, da izbegnem turke a platim gotovo crvenu vise i pritom se vozim pola sata duze, teško da ce iko tom rutom.
Pre cu u kolonu.
 
Vrh