Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661455#p661455:35po36kz je napisao(la):
AcaDorcol » Sre Sep 18, 2019 2:27 pm[/url]":35po36kz]@ttbgd
...Ko je u ovom Ugovoru Dobavjac, a ko je izvodjac????...
Dobavljač je ustvari izvođač, odnosno druga ugovorna strana. Koriste arhaične izraze iz doba SFRJ-a koji su bili bazirani na uzansama.
Da, svašta tu može da se desi u slučaju spora, međutim ako je varijacija potekla od strane investitora, a izvođač ju je očigledno prihvatio da uradi, onda ti radovi postaju sastavni deo ugovornih radova i podležu garanciji kao i svi ostali. Ako je varijaciju inicirao izvođač, situacija je opet ista. Ali bolje je da ne tupimo na ovu temu jer ne raspolažemo činjenicama i okolnostima koje su dovele do izmene. Što reče preCednik ,,pustimo nadležne državne organe da se time bave".

Evo skirnšota koji objašnjava da je dobavljač ustvari izvođač radova (dobavlja uslugu izvođenja radova :laugh:)

dob.JPG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661453#p661453:hvmdvqsr je napisao(la):
astrodule » Sre Sep 18, 2019 2:24 pm[/url]":hvmdvqsr]Musavo i prljavo je bilo i pre, a jeftino sigurno nije (u smislu materijala koji su se koristili)

Treba razlikovati stvari koje neki ljudi podržavaju. Evo, "moja" struja podržava ogroman prazan prostor, a naravno, da ne podržava neodržavanje, spore radove i dugačke rokove i verovatno naduvanu cenu.

I dalje sam mišljenja da nam ovoliki prazan prostor u gradu treba.
100X elegantnije,eksluzivnije deluju one velike krem ploce koje se nalaze u naselju Belvil, dovoljno je otici u bilo koju EU zemlju pa videti
kako oni brinu o uredjenju svog okruzenja,onda ce ti sve biti daleko jasnije...

A da je trebalo urediti ono sto je bilo ranije nije sporno,ali ovde je kompletno napravljen korak unazad ,plasim se bespovratno...

A onog zutog gradskog arhitektu koji se napunio ko brod pa sad baronise i ovog sadasnjeg koji se kezi i cereka dok radnici popravljaju ovu bruku,treba staviti u raketu i lansirati sto dalje od ove planete... :gobb:
 
@ttbgd Prihvatam tvoje obrazlozenje dobavljaca (mada to na sudu ne mora biti tako, posebno kada se umesaju vestaci.....)!
Vidjao sam ja u americkim filmovima sta je demokratija i pravda, a vidjao sam i da Supermen leti!
Svakako ko ima malo prakse u ovoj zemlji dobro zna kako prolaze na Sudu dokazivanja tipa - ko je sta zahtevao da se izmeni u projektu i ko je sta prihvatio. Sud tu gleda papire, pismena sto bi rekli i obozava misljenja vestaka! (narocito omiljenih sudu)
Ako je Strabag bio pametan, a verujem da jeste (nije to bas neka neuka firma, mnogo su kaldrme postavili po Nemackoj i Austriji) , sigurno se pokrio pisanim tragovima i validnom dokumentacijom.....Cak mislim da mu je, kada je uvideo svoju gresku oko tonjenja kocke - leglo ko kec na deset, kada je ispaljen zahtev predstavnika investitora da se zbog motorciklista i biciklista - kocka okrene potpuno naglavacke u odnosu na projekat.....Sad nakon toga i zvanicno ima krivca! Zato je i prihvatio da o svom trosku okrene svu kocku na kolovozu......Hehe! Desice se to i sa onim vecim kockama van kolovoza, samo sporije jer nije toliko opterecenje.........Hehehe!
 
Ja se ne sećam, da li su ispod kolovoza na trgu menjane ili polagane nove podzemne instalacije?
Šta se nalazi ispod kolovoza (osim ostataka Stambol kapije)?
 
Evo jedna simpatična demonstracija, onoga što su drugi već pisali. Šta se dešava kod vodom zaštićenog zemljišta pri pojavi vibracija. Da li vas ovo podseća na nešto?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tW1iUAAMZZU[/youtube]
E sad, mislim da su ovom popravkom otklonili dosta uzroka. Biće manje vibracija i biće manje vode. Da li će to biti u svim uslovima, naročito kad "fuge" popuste, a popustiće relativno brzo, s obzirom na količinu saobraćaja i uobičajenu količinu đubreta na ulicama. Nadam se da nikome neće pasti na pamet da prosipa rizlu po ovoj kaldrmi.
 
Podseća me na sitno seckane orase na finom i mekanom patišpanju i budi mi neizrecivu glad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661451#p661451:1q5z6y4g je napisao(la):
BGD » Wed Sep 18, 2019 1:18 pm[/url]":1q5z6y4g]
Musavo,prljavo,jeftino su tri reci koje opisuju mesto koje je za 10 mil evra poslednjih godinu dana pretvarano u nesto ekskluzivno i evropsko !?

Na stranu problemi s kolovozom i kockama, musavo je i prljavo najvecim delom zbog neodrzavanja a rekao bih da nikad nije bilo gore u Beogradu kad je o odrzavanju, ciscenju i pranju rec i ponekad mi sve izgleda kao da su se vratile devedesete.
Mislim i kad u kuci operes prozore, obrises prasinu i usisas, znas da te sve to isto ceka vec kroz par dana. Ne brisi prasinu i ne usisaj 10 dana, na sta ce da lici kuca?
Toliko je sve u gradu prljavo da ja mislim da svake noci treba da dodju sluzbe koje ce 3 sata da peru ulice, trotoare, skupljaju djubre itd... Deo odgovornosti snose i gradjani.
 
CIP-ov projekat je predvideo specijalne Sikine vezivne smese između kamenih blokova, tako da sve šupljive između njih budu ispunjene (mislim da su one u početku tečne ili polu-tečne pa dobro ispunjavaju sve rupe) i da se zatim, kad se to osuši, čitava grupa kamenih blokova ponaša kao da ima krutu međusobnu vezu. Ova povezana struktura "diše" samo na dilatacionim spojnicama između zbog toga razdvojenih većih betonskih ploča koja su bile osnova svega. Međutim, u izmenjenom projektu, nije samo izmenjena podloga (pesak i asvalt) nego i je kruta bočna veza između kamenih blokova, koji su trebali biti međusobno zalepljeni, sada takođe samo ispunjena peskom. I to sada, posle prevrtanja kaldrme, rade isto kao što su radili i ranije. Posle prevrtanja i ponovnog postavljanja kamenih blokova, po svemu se pospe pesak, pa čovek sa metlom polako razgrće taj pesak, šetajući ga okolo, sve dok on sav ne upadne u šupljine između kamenih blokova. Ovakav postupak ispune prostora između blokova ima za posledicu da ispuna nije homogena i nije nimalo nabijena. Dakle između blokova će sigurno ostati neispunjene rupe gde peska nema uopšte. Čim se ošteti apsolutna vodonepropusnost tankog zaptivnog sloja tečne gume na vrhu (1cm) voda će i kroz te praznine gde nema peska i kroz sam pesak lako naći put do peska u osnovi kamenih blokova, a naviše će imati i praznine koje mešavina vode i peska može da ispuni ako se pod vibracijama kamena bude podizala isto kao i ranije.


E sad, to podizanje peščane podloge će biti teže nego ranije zbog dve stvari. Prvo voda potencijalno ima gde da ode (zbog izbušenih rupa u asvaltu), pa će (možda) kraće vreme biti u peščanoj podlozi, a i sam pesak (sada već više šljunak) je nešto krupniji nego ranije i bez ikakvih primesa ilovače i zemlje, kao ranije. Što će značiti da je manje pokretljiv čak i kada je pomešan sa vodom, pa će teže migrirati naviše i teže nestajati ispod blokova. I to je bila njihova ideja za ovu popravku, i jedine dve izmene koje su sada urađene: Rupe u asvaltu za drenažu, i krupniji pesak koji se teže pomera.

Da li će to biti dovljno? Zaista je teško reći. Možda hoće. A možda isti proces samo bude sporiji. Sem toga, sada se pojavljuju drugi potencijalni problemi koji su ljudi već spominjali. Voda se odvodi ispod asvalta, pa ispira zemljište i tamo, a ne samo iznad asvalta kao ranije. Međutim, isto tako može biti da će se male rupe vremenom zapušiti ispranim nečistoćama i masnoćama sa ulice, bilo u tim rupama, bilo u peščano šljunkovitoij podlozi ispod asvalta, ili u zemlji nepoznate propusnosti ispod toga. Ili će se pre zapušiti sitne pore geotekstila. Ili će se dešavati svi ovi procesi odjednom, samo na različitim mestima, u zavisnosti od lokalne situacije u zemljištu. Nije baš dobra ideja sprovoditi vodu u zemljište koje je noseći sloj puta. Ko zna i šta će recimo uraditi led zimi, pošto će sad sve biti po čitavoj dubini natopljeno ledenom vodom, čitave zime, kroz ovako otvorene šupljine više raznih vrsta. Ovo bi morali da detaljno analiziraju pravi (i nezavisni) stručnjaci sa velikim praktičnim iskustvom, i to što je moguće pre.
 
Zdravo, Istok ovde, vidim da ste me pominjali pa evo otvorih nalog da nešto napišem.

Čitam forum kad god hoću da skontam šta je realno stanje stvari o nekom projektu, jer van ovog foruma bukvalno nema šanse da verujem bilo kome. Svako je postao nečiji bot i polarisali smo se kao društvo maksimalno. Ovde kod vas se oseća objektivnost u vazduhu.

Žao mi je što je moj pokušaj objektivizacije stanja dočepan kao municija za Informer mašineriju, no nastaviću da uvek skrećem pažnju na lupetanja poput “vidi se na slici da je beton i lepak”, samo ću stavljati disklejmer da nisam simpatizer aktuelne vlasti pa nek screenshotuju to ako hoće.

Inače meni se sviđa kako izgleda ovaj novi Trg, mislim da je super da postoji jedan ogroman čist prostor bez distrakcije usred centra, kao kontrast ostatku okolnih cluttered uskih ulica, takva rešenja sam viđao po raznim gradovima i oduvek mi se dopadao taj iznenadni osećaj prostora.

Pozdrav i samo ostanite takvi kakvi ste sad :)
 
Eh, da. Zaboravio sam da kažem da će tlo ispod svake rupe u asvaltu sada SIGURNO biti ispirano jer su te rupe sada vertikalni i prostorno usko lokalizovani izvori vode koja stalno teče naniže, uvek sa istog mesta, tj iz "cevi" malog preseka. Dakle, počeće da se formiraju vodeni kanali ispranog tla ispod samih rupa u asvaltu. Doduše, ispod asvalta prvo ide sloj nabijene mešavine peska i šljunka, a ne obična zemlja koja se lako ispira, pa će ovo dejstvo biti usporeno jer ima manje sitnih granulata koje voda lako nosi, ali će se svakako dešavati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661535#p661535:3t9k0ilb je napisao(la):
Zuma » 18 Sep 2019 05:06 pm[/url]":3t9k0ilb]....
E sad, to podizanje peščane podloge će biti teže nego ranije zbog dve stvari. Prvo voda potencijalno ima gde da ode (zbog izbušenih rupa u asvaltu), pa će (možda) kraće vreme biti u peščanoj podlozi, a i sam pesak (sada već više šljunak) je nešto krupniji nego ranije i bez ikakvih primesa ilovače i zemlje, kao ranije. Što će značiti da je manje pokretljiv čak i kada je pomešan sa vodom, pa će teže migrirati naviše i teže nestajati ispod blokova. I to je bila njihova ideja za ovu popravku, i jedine dve izmene koje su sada urađene: Rupe u asvaltu za drenažu, i krupniji pesak koji se teže pomera.

Da li će to biti dovljno? Zaista je teško reći. Možda hoće. A možda isti proces samo bude sporiji. Sem toga, sada se pojavljuju drugi potencijalni problemi koji su ljudi već spominjali. Voda se odvodi ispod asvalta, pa ispira zemljište i tamo, a ne samo iznad asvalta kao ranije. Međutim, isto tako može biti da će se male rupe vremenom zapušiti ispranim nečistoćama i masnoćama sa ulice, bilo u tim rupama, bilo u peščano šljunkovitoij podlozi ispod asvalta, ili u zemlji nepoznate propusnosti ispod toga. Ili će se pre zapušiti sitne pore geotekstila. Ili će se dešavati svi ovi procesi odjednom, samo na različitim mestima, u zavisnosti od lokalne situacije u zemljištu. Nije baš dobra ideja sprovoditi vodu u zemljište koje je noseći sloj puta. Ko zna i šta će recimo uraditi led zimi, pošto će sad sve biti po čitavoj dubini natopljeno ledenom vodom, čitave zime, kroz ovako otvorene šupljine više raznih vrsta. Ovo bi morali da detaljno analiziraju pravi (i nezavisni) stručnjaci sa velikim praktičnim iskustvom, i to što je moguće pre.


Lepo si ti to analizirao, samo imatu jedan problem: CIPovo rešenje ima projekat, proračun...nečiji potpis - glavu i rep...

Ova popravka je bukvalno improvizovano rešenje za jedan dan... ili apsolutna improvizacija ili iz glave nekog "suvog maga" putarskog zanata kojem ne treba projekat već može da istrese detaljno rešenje iz glave na osnovu bogatog iskustva iz karijere... asocira me, iz više razloga, na "faraonove graditelje".

Dok je CIP predvideo sve (doduše nikada nećemo saznati kako bi se to rešenje pokazalo u praksi, ali onisu makar dali garanciju,po ugovoru) za ovo ne znamo ama ništa, samo možemo da čekamo da vidimo šta će da se dogodi, a kao što reče AcaDorćol - garancija sada više ne važi.

Svaka sličnost sa "promenadom" nije ni malo slučajna.
 
Iako sam ja bio ubedjen da je tako, sada više ne mislim tako. Neko je okačio kako je došlo do promene projekta. Sekretarijat za saobraćaj menja uslove, odgovorni projektant radi elaborat u kome daje ovo novo rešenje. To onda znači da je i ovo rešenje radio cip.

Послато са Redmi Note 4 помоћу Тапатока
 
@ Zuma
U potpunosti se slazem sa analizom koju si izneo u gornjem postu!
Jos samo da dodam, malo ce se sada teze uocavati bljuckanje sljunka izmedju kocki napolje nakon uticaja vode i saobracaja jer je izvodjac sada u fuge i ispod kocki stavio kameni granulat iste boje kao vlazna kocka (ranije je bio svetao pa se lako uocavalo). Very clever!
Posle to sve speru peraci ulica itd.......a proci ce i kriticno vreme anesteziranja javnosti....

@ Hromi Daba
Zato je tako lako i prihvatio izvodjac radova da obrne naglavacke cepanu kocku o svom trosku, a na zahtev investitora i na osnovu izmene projekta. Time ubija dve muve, odbacuje odgovornost za tonjenje kocki i odbacuje obaveze po garanciji! Isto vazi i za nadzor! Very Clever!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661556#p661556:bml2shuu je napisao(la):
Hromi Daba » 18 Sep 2019 05:44 pm[/url]":bml2shuu]Iako sam ja bio ubedjen da je tako, sada više ne mislim tako. Neko je okačio kako je došlo do promene projekta. Sekretarijat za saobraćaj menja uslove, odgovorni projektant radi elaborat u kome daje ovo novo rešenje. To onda znači da je i ovo rešenje radio cip.
Pitanje je šta je tačno tražio Sekretarijat za saobraćaj. Jer to potencijalno vezuje ruke projektantu. Zatim je pitanje šta je projektantu usmeno saopšteno kao vrsta izmena koja u vrhovima političkog odlučivanja sigurno NEĆE biti prihvaćena, pa ne treba ni da ih razmatra kao mogućnost, jer su previše radikalna i nose previše političke blamaže, preveliku cenu ili vreme. Pa je pitanje i ko je "odgovorni projekant". Zatim je nejasno i kakav to projekat oni menjaju? CIP-ov iz tendera? Neka njegova N-ta izmena? Pa i taj elaborat. Ko je sve na NJEMU radio? O čemu je tačno taj elaborat? Kako se sa nepoznatog projekta i nepoznatog elaborata došlo do konačne projektne dokumentacije? Ko je sve TU radio? Bukvalno ne znamo ništa. A ovo nam je glavni trg u gradu.

Deveta privremena situacija :lol:

 
Dok fuge budu "držale vodu", sva površinska voda ( kiša, sneg, pranje, .) mora

negde da ode sa te velike površine trga, tj. u najbližu kanalizaciju - ako ima pad.

Gde se nalaze najbliži šahtovi koji bi mogli da prihvate jedan osrednji pljusak?
 
Gospodo,
Sada se vidi zašto su Vesara&Co odabrali da trg bude "otvoren prostor", ne zato što su se konsultovali sa urbanistima, arhitektama.
Ne nego zato što je njihova vizija trga ovo:


Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661571#p661571:347tx7q0 je napisao(la):
dragan » 18 Sep 2019 06:14 pm[/url]":347tx7q0]Dok fuge budu "držale vodu", sva površinska voda ( kiša, sneg, pranje, .) mora

negde da ode sa te velike površine trga, tj. u najbližu kanalizaciju - ako ima pad.

Gde se nalaze najbliži šahtovi koji bi mogli da prihvate jedan osrednji pljusak?

U Cara Dusana/ Dzordza Vasingtona, hahahahahah!
 
Izvolte da vidite kako su propale kocke.

https://youtu.be/qZqesdkmPko

P. S. Snimak nije moj, skinut je sa grupe Zeleni Beograd na fejsu.

Ja bi plakao kad bi snimio ovako nesto, ovo je užas živi.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661571#p661571:2d40j8mu je napisao(la):
dragan » 18 Sep 2019 06:14 pm[/url]":2d40j8mu]Dok fuge budu "držale vodu", sva površinska voda ( kiša, sneg, pranje, .) mora

negde da ode sa te velike površine trga, tj. u najbližu kanalizaciju - ako ima pad.

Gde se nalaze najbliži šahtovi koji bi mogli da prihvate jedan osrednji pljusak?
Šahtovi su ovi prorezi u sredini, na samoj donjoj ivici slike. Pad je sa obe strane. Tj voda dolazi i od Pozorišta i kolovoza ispred njega, i sa pešačke površine Trga. Pružaju se ivicom ulice od Muzeja do Kolarčeve. Nema ništa dugo po ovom nagibu. Drugi prorezi su normalni na ove, po šetalištu, i idu u pravcu Knez Mihajlove.

 
Pa, to mi izgleda malih dimenzija za jedan osrednji pljusak.

A, gde bi trebalo ti kanalići sa prorezima da odvedu vodu?
 
Iako spadam u češće kritičare, mene fleke od tečnosti ne pogađaju, valjda zato što znam da to tako često biva na tako svetlim površinama.
Ali ono što me revoltira je španska serija sa kaldrmetinom koja je mogla biti izbegnuta da se umesto kvazi romantike i nostalgije više mislilo o funkcionalnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661606#p661606:2t34umgc je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Sep 18, 2019 8:34 pm[/url]":2t34umgc]Iako spadam u češće kritičare, mene fleke od tečnosti ne pogađaju, valjda zato što znam da to tako često biva na tako svetlim površinama.
Ali ono što me revoltira je španska serija sa kaldrmetinom koja je mogla biti izbegnuta da se umesto kvazi romantike i nostalgije više mislilo o funkcionalnosti.

Gledaj....da kvazi kaldrma ne tone i da su sve zavrsili za mesec dana,hajde izjasni se,da li je moguce pesaku da bez napora i neprijatnosti gazi po istoj,ono jednostavno nije normalno.Treba naterati sve one koji su ucestvovali u ovom debaklu da samo sat vremena dnevno hodaju po njoj i nista vise !
 
Vrh